Gå til innhold

Forelsket...?


Helene

Anbefalte innlegg

Gjest gjestnåja

Høres kanskje kynisk og ego ut, men er enig med gjesten over. Det er mitt liv og finner jeg gnisten med en mann er det da hans ansvar å fortelle meg at dessverre, han er opptatt. Om han ikke gjør det, og innleder et forhold med meg, så er det ikke mitt ansvar. Er kanskje mitt ansvar å stoppe det, meen...ikke så lett nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres kanskje kynisk og ego ut, men er enig med gjesten over. Det er mitt liv og finner jeg gnisten med en mann er det da hans ansvar å fortelle meg at dessverre, han er opptatt. Om han ikke gjør det, og innleder et forhold med meg, så er det ikke mitt ansvar. Er kanskje mitt ansvar å stoppe det, meen...ikke så lett nei.

Siden det er han som er gift mener nå jeg det er hans ansvar først og fremst å sette en stopper for det.

Hvorfor er det oss single damer som skal ta ansvar for at menn i forhold ikke skal være utro :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er han som er gift mener nå jeg det er hans ansvar først og fremst å sette en stopper for det.

Hvorfor er det oss single damer som skal ta ansvar for at menn i forhold ikke skal være utro :klø:

Klart ansvaret er hans - men du må jo bl.a. vurdere om du synes at de holdningene han har til trofasthet er noe du aksepterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart ansvaret er hans - men du må jo bl.a. vurdere om du synes at de holdningene han har til trofasthet er noe du aksepterer.

vel men så lenge det bare er snakk om sex så spiller jo hans holdninger til trofasthet mindre rolle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel men så lenge det bare er snakk om sex så spiller jo hans holdninger til trofasthet mindre rolle  ;)

For noen gjør det tydeligvis det - vi har alle forskjellige standarder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del hold deg unna. Selv om du ikke er utro, så er du veldig "medskyldig" om du lar dette gå lenger. Du sa du tok cognac, alkoholen går inn og vettet går ut sies det, og det vil jeg påstå vist du involverer deg mer i denne mannen.

Tenk på hovr mye du sårer konen hans og du har ingen rett på å innvolverer deg mer i en mann som allerede er opptatt.

Hvordan hadde du tatt det om det hadde vært deg? Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må le litt igjen :ler:

Hvis noen er nyskjerrig på status er den akkurat sånn som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Jeg har ikke drukket kaffe med han eller møtt han alene. Vi omgåes på jobb som kolleger, ikke annet. Jeg har ganske enkelt latt de romantiske følelsene gå i glemmeboken. Og vet dere hva; det har gått kjempegreit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, jeg mener hovedansvaret for å ikke være utro ligger på den gifte part. Men det er jammen ikke ansvarsfritt på andre siden heller, det rammes av det man på fint norsk kaller moral.

Veldig enig med deg Sissan! Synes du skrev et bra innlegg.

Jeg har selv vært involvert i et forhold med en gift mann for maaaange år siden (12 år?). Og selv om han hadde hovedansvaret, kunne jeg jo ikke akkurat unnskylde min egen rolle heller. Bare dette at man (iallefall folk flest) helst ikke forteller om slike opplevelser til "gud og hvermann" tilsier jo at det er en viss skam forbundet ved det.

I ettertid tenker jeg enda på dette som jeg gjorde. Ikke hele tiden og jeg er ikke knust av samvittighetskvaler, akkurat. Men jeg tenker: "Hva sier det om meg som person?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...