Gå til innhold

Forelsket...?


Helene

Anbefalte innlegg

Ok, så har det skjedd. Forelsket, tror jeg. Utrolig hva som kan skje på julebord...!

Men han har en gylden ring på fingeren :sur:

Vi jobber i samme firma (stort), på hver sin avdeling. Ser han innimellom på jobb, men ikke ofte. Har alltid syntes han var en utrolig kjekk mann.

På julebordet tok jeg mot til meg (etter 4 cognac), og gikk bort til han for å ta en prat :plystre:

Det viste seg at vi snakker samme språk... (ikke norsk)...

Vi pratet, flørtet, danset, flørtet mer (litt kyssing), og pratet mer.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Vi har avtalt å møtes, over en kaffe. Han har ikke sagt et ord om hvordan han har det i ekteskapet, og jeg vet bare at dette er veldig dumt :forvirret:

Har ALLTID styrt langt unna gifte menn (inkl samboere og kjærester), da jeg ikke ønsker å utsette meg selv for sånne (eller såre andre)!!!

Men nå er det mange år siden jeg faktisk har kjent killing i magen, spenning og forventning over en mann. Trodde ikke jeg kunne bli forelsket igjen jeg :roll:

Har allerede dårlig samvittighet ovenfor kona hans, men vet også at det ikke er jeg som er utro her da jeg er veldig singel!!!

Vet at dette er dumt av meg, og vet hva jeg bør gjøre. Men han er bare sååååå kjekk og trivelig... :rodme:

Endret av Helene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE møt ham på kafe eller andre steder.

som du sier, både for deg selv og for fruen hans.

ikke gi næring til forelskelsen, så vil den forsvinne.

ikke gi næring til tankene om at "åååå, vi passer så bra sammen"

dersom du ikke bygger opp rundt det, så vil det gå over. selv om det ikke er det du ønsker, så er det det eneste riktige, både for deg selv og for hans kone.

for selv om det er han som er gift, så er du veldig delaktig i hennes ulykke dersom du fortsetter dette.

du går med øynene vidt åpne inn i noe som du VET vil ødelegge livet hennes.

har de barn?

om så, så er det enda en grunn til å holde seg unna.

for om du ønsker ham, så ønsker du ikke at barna og moren til hans barn for evig og alltid ser på deg som sin store fiende, djevelen i deres liv.

men ta med deg det gode i dette, du vet nå at du faktisk KAN bli forelsket, at du KAN kjenne kriblingen i magen igjen.

han er helt sikkert ikke den eneste i verden som kan få deg til å føle slik, selv om det kan være lenge til man finner kjærlighet, så ikke grip etter det du ikke kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette er dumt av meg, og vet hva jeg bør gjøre. Men han er bare sååååå kjekk og trivelig...   :rodme:

Legg til tanken på at han er svikefull og simpel overfor det som er partneren hans - så blir han vel kanskje ikke fullt så glansbilde-aktig.

Endret av LilleBille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Sissi

Jeg syns du skal holde deg unna denne mannen - FOR DIN EGEN DEL.

Sansynligheten er nemlig vanvittig stor for at DU blir såra. Du sier du har hatt "et godt øye" til han over tid. Javel, så begynner dere å treffes. I hemmelighet, du må alltid være klar i tilfelle han kan, samtidig som du alltid må regne med at han avlyser i siste sekund.

tenk over hva slags forhold du vil ha, og hvor lett det er at noe som "bare" skulle være et krydder i hverdagen blir noe du er veldig følelsesmessig involvert i. Da sitter du der. Da ødelegger du også dine muligheter til å finne noen som er fri og frank og som du kan innlede et skikkelig forhold til.

Det er hans ansvar om han er utro. Det er faktisk ikke ditt problem, selv om det ikke er nødvendig å gå inn for å såre folk (kona i dette tilfellet). Ansvaret for å unngå utroskap ligger etter min mening helt og holdent hos den som er i et forhold, uansett.

Ditt ansvar er imidlertid overfor DEG SELV. Og jeg skjønner ikke hvorfor du ønsker å gå inn i noe som helt sikkert vil gjøre livet ditt vanskelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei alle sammen

Vet ikke helt om jeg vil takke for alle gode råd, kunne alle på forhånd :forvirret:

Kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ikke orker å spille andrefiolin noen gang. Og når jeg får dårlig samvittighet ovenfor kona bare ved at han er i tankene mine, så vet jeg at dette ikke kan følges opp videre :klaske:

ALLTID fornuftig! (er dritlei det)

Men uansett er han kjekk, kjempekjekk!!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLTID fornuftig!  (er dritlei det)

Men uansett er han kjekk, kjempekjekk!!!    :Nikke:

om du er lei av å være fornuftig alltid, vær ufornuftig, men finn andre ting å være ufornuftig på.

vær litt ramp og litt sær på helt andre ting.

akkurat det med gifte menn, fører ikke noe godt med seg for verken deg eller noen andre, og er en fryktelig vond ting å være ufornuftig på selv om man er drittlei av å være fornuftig. ;)

og det finnes masse kjekke mannfolk rundt om, og det er jo alltid greit å ha noe pent å hvile øynene på, men det kan godt holde med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øyeblikket du finner ut at en person er gift, samboer eller har kjæreste så er det opp tl deg selv om du gir næring til din tiltrekning til vedkommende eller skygger banen.

Det sier mye om vedkommende at han avtaler cafebesøk med deg når han er gift.

Noen behøver mer bekreftelse enn de får hjemme. null impulskontroll og manglende respekt for sin partner er dårlige egenskaper uansett om han er aldri så kjekk.

Fint at du holder deg for god til dette. Selvrespekt er en fin ting. :klappe:

(og så får du en liten

:fy_fy:

...fordi du gikk i hele tatt klinte med han)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sissi. Han er den som "har ringen" så han får ta ansvaret for hva som skjer vis à vis sin kone, men jeg tror du sparer deg selv for mye vondt om du skygger banen nå - før noe får anledning til å utvikle seg mellom dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sissi. Han er den som "har ringen" så han får ta ansvaret for hva som skjer vis à vis sin kone, men jeg tror du sparer deg selv for mye vondt om du skygger banen nå - før noe får anledning til å utvikle seg mellom dere.

Ja, det er jo fint det: Å bare skyve ansvaret over på mannen i alle tilfeller. Han blir jo drittsekken uansett. Kvinnen er så uskyldig som bare det. Det er nesten så jeg må spy her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk innlegg valentino. Dette handler om en mann som ER GIFT. Dvs. ER I ET FORHOLD; HAR FORPLIKTET SEG OVERFOR EN ANNEN. Forstår du hva det innebærer????

Det handler ikke om at det "alltid" er mannens skyld når vi påpeker at DET ER HAN SOM HAR ANSVAR for ikke å være utro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk innlegg valentino. Dette handler om en mann som ER GIFT. Dvs. ER I ET FORHOLD; HAR FORPLIKTET SEG OVERFOR EN ANNEN. Forstår du hva det innebærer????

Det handler ikke  om at det "alltid" er mannens skyld når vi påpeker at DET ER HAN SOM HAR ANSVAR for ikke å være utro....

Vel, ta en titt i denne tråden så ser du kanskje dobbeltmoralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke innlogget Sissi

Hold deg til saken. Du må gjerne kryssklippe for å bevis et eller annet, men i DENNE tråden handler det om ei som er fascinert av en gift mann, og hvem sitt ansvar det er å IKKE være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg til saken. Du må gjerne kryssklippe for å bevis et eller annet, men i DENNE tråden handler det om ei som er fascinert av en gift mann, og hvem sitt ansvar det er å IKKE være utro.

I den tråden jeg viser til er det snakk om en kone som vil ha en eller flere elskere på si. I følge de kvinnene som har svart på den tråden er hun kun ute etter spenning. Det er ikke noe galt i at hun ønsker en elsker.

Hva med mannen i den tråden vi er i nå? Kanskje han bare har lyst på litt spenning? Nå er det plutselig veldig galt at mannen eventuelt er utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sissi. Han er den som "har ringen" så han får ta ansvaret for hva som skjer vis à vis sin kone, men jeg tror du sparer deg selv for mye vondt om du skygger banen nå - før noe får anledning til å utvikle seg mellom dere.

Jeg er totalt uenig med dere begge. Det er horribelt å skyve ansvaret over på den ene parten. Enhver har ansvar for sitt eget liv, men de har også et ansvar når det gjelder å vise medmenneskelighet.

Å sprike med beina for en gift mann er det samme som å spytte konen hans i trynet.

Om du vil ha han så prøv å si til konen:"Jeg driter i at dere er gift, har barn og at du ikke ønsker å dele din mann med andre. Han vil ha meg, så da er det bare å kjøre på. Synd for deg..no hard feelings"

Det er en invasjon av et annet menneske sitt liv. Du er en inntrenger, enten hun er klar over det eller ikke.

Men det er jo klart at enkelte rettferdiggjør sin handling ved å si at ansvaret ligger på den som er gift.

k-y-n-i-s-m-e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er totalt uenig med dere begge. Det er  horribelt å skyve ansvaret over på den ene parten. Enhver har ansvar for sitt eget liv, men de har også et ansvar når det gjelder å vise medmenneskelighet.

Å sprike med beina for en gift mann er det samme som å spytte konen hans i trynet.

Om du vil ha han så prøv å si til konen:"Jeg driter i at dere er gift, har barn og at du ikke ønsker å dele din mann med andre. Han vil ha meg, så da er det bare å kjøre på. Synd for deg..no hard feelings"

Det er en invasjon av et annet menneske sitt liv. Du er en inntrenger, enten hun er klar over det eller ikke.

Men det er jo klart at enkelte rettferdiggjør sin handling ved å si at ansvaret ligger på den som er gift.

k-y-n-i-s-m-e.

Synes du er helt på bærtur her.

Selvfølgelig er det han som er utro og ikke hun. Om jeg som singel dame ligger med en mann som viser seg å være i et forhold så har jeg ikke gjort noe galt. jeg hverken kan eller vil ta ansvar for noe annet en mitt eget sexliv. Hva andre gjør får være opp til dem selv.

Det er så utrolig patetisk når damer skyver all skylden over på "inntrengeren" og glorifiserer mannen sin :roll:

Det er vel ikke sånn at "inntrengeren" har voldtatt mannen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er helt på bærtur her.

Selvfølgelig er det han som er utro og ikke hun. Om jeg som singel dame ligger med en mann som viser seg å være i et forhold så har jeg ikke gjort noe galt. jeg hverken kan eller vil ta ansvar for noe annet en mitt eget sexliv. Hva andre gjør får være opp til dem selv. 

Og jeg synes du er helt på bærtur. Jeg har selv som singel hatt et kort forhold til en gift mann. Og jeg synes uten tvil at han bærer hovedansvaret, men jeg er nå virkelig ikke uskyldig i situasjonen jeg heller. Jeg visste at han hadde kone og barn, og jeg har såpass selvinnsikt at jeg skjønte at det jeg gjorde også var moralsk forkastelig.

Det er så utrolig patetisk når damer skyver all skylden over på "inntrengeren" og glorifiserer mannen sin :roll:

Det er vel ikke sånn at "inntrengeren"  har voldtatt mannen eller?

Ja, det er jeg enig er tullete! Hvis min mann er utro, er det hans ansvar. Men jeg ville selvfølgelig også følt sinne over for den dama som med viten og vilje hadde hatt et forhold til "min" mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg synes du er helt på bærtur. Jeg har selv som singel hatt et kort forhold til en gift mann. Og jeg synes uten tvil at han bærer hovedansvaret, men jeg er nå virkelig ikke uskyldig i situasjonen jeg heller. Jeg visste at han hadde kone og barn, og jeg har såpass selvinnsikt at jeg skjønte at det jeg gjorde også var moralsk forkastelig.

Vel jeg er uenig.Så lenge jeg ikke er i et forhold så er det ikke jeg som er utro. Se på det som å gjør kona hans en tjeneste. Hun fortjener vel en mann som ikke ligger med andre. Så å la henne leve på en livsløgn, ja det er moralsk forkastelig når du vet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg er uenig.Så lenge jeg ikke er i et forhold så er det ikke jeg som er utro. Se på det som å gjør kona hans en tjeneste. Hun fortjener vel en mann som ikke ligger med andre. Så å la henne leve på en livsløgn, ja det er moralsk forkastelig når du vet bedre.

Hva mener du nå? At du som elskerinne skulle informert kona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...