Gå til innhold

Hvorfor tenner jeg som nokså ung mann mest på eldre damer? Ulogisk med tanke på biologi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bullehurk skrev (2 minutter siden):

Dette har du greie på skjønner jeg ....   🙄      NOT !

Har du fått med deg at det har skjedd noe ila. de siste 2-3 tiår ?

Påstanden er vel rent faktisk korrekt, eller mener du de fleste eldre/modne kvinner velger seg yngre partnere?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette.

Yngre jenter kan ikke måle seg med modne og erfarne kvinner hva sex angår.

Anonymkode: 263d1...1c6

Takk    :roser:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (11 minutter siden):

Dette har du greie på skjønner jeg ....   🙄      NOT !

Har du fått med deg at det har skjedd noe ila. de siste 2-3 tiår ?

Oooh.. little mister/miss know it all💃🏼
 

Jeg kan ikke snakke for alle i hele verden. Kun meg selv og mine venninner.

Vi har alle eldre partnere.

Har aldri vært seksuelt tiltrukket yngre.

Vi liker sex med modne og erfarne menn som er trygge på egen seksualitet og har fokus på de tingene som gjør at sex blir bra🤷🏼‍♀️. vi tiltrekkes ikke kleine og uerfarne guttunger med den fremtoningen du viser.

Helt naturlig at kvinner søker eldre partnere. Dette ser du er gjeldene allerede fra jenter i 15-16 års alderen💃🏼
Sånn har det alltid vært, er nå og vil fortsette å være sånn.

Anonymkode: 263d1...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (5 minutter siden):

Påstanden er vel rent faktisk korrekt, eller mener du de fleste eldre/modne kvinner velger seg yngre partnere?

V el, definer "fleste".  Jeg ser hva som foregår her, i Norge og Skandinavia.  Det er mye mer vanlig med kvinner og yngre menn nå , enn for noen tiår siden. Det er realitetene HER, i miljøene rundt meg/oss.  Jeg driter fullstendig i "rapporter og forskningsresultater" fra Canada eller langtvekkistan som viser blablabla.  Teori og praksis er to forskjellige ting. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (13 minutter siden):

Påstanden er vel rent faktisk korrekt, eller mener du de fleste eldre/modne kvinner velger seg yngre partnere?

Selvfølgelig er det korrekt ☺️
 

Tror «bullehurk» bare er en litt stakkarslig type uten særlig egenerfaring 🤷🏼‍♀️
 

men, men. Han «ser hva som foregår her» (sick) tross alt😂

Anonymkode: 263d1...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

vi tiltrekkes ikke kleine og uerfarne guttunger med den fremtoningen du viser.

Haha... Unnskyld meg, men du kan ikke ha vært her lenge. Jeg har faktisk innovertiss.

Forresten er ikke jeg heller intr. i umodne guttunger, men unge voksne menn ca 25-35

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bullehurk skrev (Akkurat nå):

Haha... Unnskyld meg, men du kan ikke ha vært her lenge. Jeg har faktisk innovertiss.

Forresten er ikke jeg heller intr. i umodne guttunger, men unge voksne menn ca 25-35

Samma det.

Faktum er at kvinner flest foretrekker eldre partnere, og at det er grunner til det🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 263d1...1c6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (9 minutter siden):

V el, definer "fleste".  Jeg ser hva som foregår her, i Norge og Skandinavia.  Det er mye mer vanlig med kvinner og yngre menn nå , enn for noen tiår siden. Det er realitetene HER, i miljøene rundt meg/oss.  Jeg driter fullstendig i "rapporter og forskningsresultater" fra Canada eller langtvekkistan som viser blablabla.  Teori og praksis er to forskjellige ting. 

Det virker som du misforstår. At noe er vanligere nå enn før endrer jo ikke på at det fortsatt utgjør et klart mindretall av forhold og at de fleste kvinner velger noe annet. 

Nå er det angivelig kun omkring 1/5 forhold der kvinnen er eldst, og generelt ser vi at kvinner er 2-3 år yngre enn mannen sin, i Norge. Jeg skjønner ikke at du tar sånn på vei for dette. Det er ingenting galt i seg selv ved å tilhøre et mindretall. 

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/er-du-2-eller-3-ar-yngre-enn-mannen-din

https://snl.no/partnerpreferanser

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 20 åring tente jeg på at hun på 50 var så behagelig og deilig å prate med. Jeg tente på kommunikasjonen hennes, og hun tente på min nysgjerrighet. Pang, sa det i trusene vårres. Og det som også tente oss var at vi var som spioner som elsket hverandre..  Jeg var sjenert og uredd på samme tid, maskulin, kjekk, forelsket og eventyrlysten. Jeg må ha vært et fantastisk skue,  som var så lærevillig, utholdende og som også kysset henne mye❤

Det var bare så hærlig å høre at hun fikk så mange orgasmer, så hærlig at hun gav meg muligheten. Jeg er så dypt takknemlig av hennes lærdom, hennes kåthet, ærlighet og omsorg hun ga meg❤

Det er også derfor jeg blir så glad av å se @bullehurk og andre kvinner, tar så godt vare på.. og gir en ung manns drøm gå i oppfyllelse😍 Dere er gullegode😘

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg er en kvinne på nesten 50. Personlig er jeg ikke ute etter et tradisjonelt forhold til disse yngre mennene, jeg har alt jeg trenger i livet. Nylig prøvde jeg å bryte mønsteret ved å være sammen med en noe eldre mann, tenkte det var mer "passende". Den "sattheten" jeg opplevde ble kveldene kjedelig temmelig raskt. Om man ikke er ute etter et tradisjonelt forhold er det topp å hygge seg med yngre menn (nb de er jo voksne altså, aldri under 30 for min del), men så kommer det alltid til et endepunkt da de er klar for familielivet.... Been there done that, og begge involverte er klar over at det ikke skjer med meg. Og ja, sultne modne damer i kombinasjon med yngre menn er 🔥 men dessverre vanskelig på sikt... Men heisann så hett det er så lenge det varer, og har du lyst er det kun deg selv man står til ansvar for og ingen andre. Husk det 😊

Anonymkode: 13b6f...93c

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

null problem. jeg lå ukentlig med en dame på 50 da jeg selv var rundt 30. mye sex, prat i sengen osv. men ikke noe mer. begge syntes det var en god løsning. faktisk hun som sa stopp etter to år, fordi hun fikk en kjæreste.  etter det kun en kopp kaffe hjemme hos meg og en prat (pluss tilfeldige møter i butikken eller på gaten).

 

en fin og deilig opplevelse for oss begge to!

Anonymkode: 32200...072

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantasier er jo ofte relatert til mange tabuer. Samtidig er det mange fantasier som ikke står seg når man tester dem ut. Eller man tester ut litt og det blir fort gammelt nytt.

Tror ikke det trenger å være noe psykologisk i det, som Ødipus-kompleks.

Jeg tenner stort sett bare på menn på egen alder, men har andre fantasier som kan være tabu. Noen av dem er også helt uaktuelle å prøve ut, men de funker som fantasier 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er en kvinne på nesten 50. Personlig er jeg ikke ute etter et tradisjonelt forhold til disse yngre mennene, jeg har alt jeg trenger i livet. Nylig prøvde jeg å bryte mønsteret ved å være sammen med en noe eldre mann, tenkte det var mer "passende". Den "sattheten" jeg opplevde ble kveldene kjedelig temmelig raskt. Om man ikke er ute etter et tradisjonelt forhold er det topp å hygge seg med yngre menn (nb de er jo voksne altså, aldri under 30 for min del), men så kommer det alltid til et endepunkt da de er klar for familielivet.... Been there done that, og begge involverte er klar over at det ikke skjer med meg. Og ja, sultne modne damer i kombinasjon med yngre menn er 🔥 men dessverre vanskelig på sikt... Men heisann så hett det er så lenge det varer, og har du lyst er det kun deg selv man står til ansvar for og ingen andre. Husk det 😊

Anonymkode: 13b6f...93c

Det er min oppfatning også.. vi greier oss fint med å være venner med noen seksuelle fordeler. Og så er det jo mere spennende å være "spioner som elsker hverandre".. I mine tilfeller var jeg deres "Handyman", som gjorde ting i og rundt huset. Da ble jeg også navngitt for å være flink og snill, rundt kaffebordet blandt hennes venninner. Så de hevet ikke øynene når de så jeg var hos henne, for de tenkte ikke vi hadde sex. Men ble alikevel litt "mobbet" som om det var en erotisk affære..

Eller er du ei som er så grei å forteller om de unge elskerne, slik at de kan kobles til dine venninner? Venninnetjeneste?

Haha.. jeg blir litt flirefull, for jeg tror faktisk det har skjedd meg. For på et tisdspunkt, skulle en del venninner ha gjordt noe med husene sine.. Isåfall har jeg mange 50+ kvinner å takke❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje noe moderlig ved eldre damer som tenner deg? Kan være du assosierer eldre damer med omsorg og nærhet som jo også er veldig viktig for barns overlevelse. Eventuelt så er det jo langt i fra alle tenningsmønstre som kan spores tilbake til biologien, feks de som tenner på føtter, analsex, tiss og bæsj

Anonymkode: ee263...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Ulogisk med tanke på biologi?

Det er fortsatt ikke så ulogisk som homofili. Nei, det er ikke noe å tenke over, folk er forskjellige og liker forskjellige saker. :) 

Anonymkode: 471d7...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 14.32):

Med eldre mener jeg kun eldre enn meg selv, bare for å poengtere det. Selv er jeg i midten av 30-åra, og det er faktisk damene som er 15-20 år eldre enn meg som tenner meg mest.

Det er definitivt noe med tabuet ved det som er spennende. Tenner så klart ikke på alle damer i den alderen, og personlighet teller definitivt inn på hvor mye jeg tiltrekkes. 

Jeg syns unge kvinner estetisk ser flottere ut, men merkelig nok tenner de meg ikke like mye. Jeg har kun erfaringer med damer rundt egen alder frem til nå. 

Å skulle ha et forhold til en dame som er 15-20 år eldre enn meg er utenkelig, men drømmer om et slags friends with benefits forhold. Tenker ikke bare på det seksuelle, men å gjøre ting sammen innenfor husets fire vegger. Oppføre oss litt som kjærester, bare ikke offentlig.

Kan det være mulig å finne noe sånt?

Anonymkode: cbe88...48f

 

IMG_7456.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 28.3.2024 den 10.55):

Drømmer om dette selv.

Da synes jeg du skal teste det ut! Jeg er i midten av femtiårene og treffer en betydelig yngre mann (35) for sex. Er ikke ute etter noe forhold, er singel nå og vil fortsette å være det. Vi matcher utrolig godt seksuelt, han er hverken klønete eller uerfaren, men utholdende, oppmerksom og smart. Er ganske sikker på at han ikke er tiltrukket av meg fordi han ønsker moderlig omsorg, men fordi vi tenner hverandre både mentalt og fysisk. Han sier at jeg utfordrer han intellektuelt og at det tenner han blant annet.. Så er jeg åpen overfor han på hva jeg vil og inne vil, og innforstått med at han bør finne seg en yngre dame hvis han vil ha familie eller noen han vil leie på gata. 

Anonymkode: 104bd...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/14/2022 at 2:48 PM, AnonymBruker said:

Det er slett ikke umulig, og du er langt fra alene om å tenke sånn, det kan jeg love deg.

Jeg opplevde det første gang som 24-åring, og ble helt hekta.   Mange av disse er elegante og stilige, kan å kle og føre seg.    Humor og selvdistanse/selvbevissthet. Ville og galne i senga, ingen gravidrisk og mes-syklus lenger.  Sex blir aldri så glovarm og intens som mellom disse deilige pumaene, og en kåt ung mann full av lyst og testo. Det er bare helt utrolig.

Men for all del, folk må bare fortsette å jage umodne ungjenter som "bor" i mobilen og er så flinke til å ta selfies.                           Så blir det mindre konkurranse på oss som setter pris på skikkelig kvalitetssex.  

Anonymkode: eff79...422

Hvis kvinnen er i 40-årene har hun fortsatt som regel en vanlig menssyklus og kan bli gravid. Jeg har flere venninner som har fått flere barn i 40-årene. Jeg er selv 48, singel, og møter unge menn. Det de sier at de finner tiltrekkende er erfaringen og at eldre kvinner er direkte og tydelige, mens kvinner på deres alder spiller spill og ikke tør å snakke om lystene sine. Og at de har hatt best sex med kvinner i 40-årene, og også lært mye av disse kvinnene. Handler altså neppe om noe morskompleks, men men mer om lyster og at de synes det er befriende å snakke åpent om sex og få direkte tilbake hva kvinnen liker at de gjør med henne. 

De mennene jeg har møtt har også hatt erfaring med kvinner på alderen min og eldre, så det finnes flere som liker yngre. Biologisk er det logisk. Mange kvinner blir mer fortrolig med sin seksualitet når de blir eldre og får mer lyst i 40-årene, mens menn på denne alderen opplever fall i testosteron og mindre lyst. En kåt mann i 20-årene og 30-årene med masse energi passer perfekt. 

Ellers tror jeg folk i tråden leser det feil. At det er "forbudt" handler jo ikke om at man skammer seg, det handler mer om å forholde seg til samfunnets normer. Jeg snakker ikke om at jeg har ligget med menn som er mer enn 20 år yngre enn meg. Jeg opplever at det er like lite akseptert som at menn blir kalt gamle griser om de ligger med yngre. De mennene jeg har møtt har ikke hatt noen problemer med å bli sett med meg, det er jeg som har ønsket å holde det hemmelig. De yngre mennene har mer sett på dette som status. Jeg er for øvrig ikke etter en kjæreste, så jeg har kun hatt elskerforhold over lengre tid med yngre menn. Har også erfaring med eldre menn, men jeg liker yngre bedre. Bedre kropp, mer energi som regel og holder mange runder. Om jeg kun skal tenke på det rent fysiske. 

En annen skrev: 
 

Quote

Han sier at jeg utfordrer han intellektuelt og at det tenner han blant annet..

Dette har jeg også fått høre av de jeg har hatt som elskere. De er like mye opptatt av det mentale, som det fysiske. 

Anonymkode: 5d1d0...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi din seksualitet er styrt av veldig mye mer en «biologi».

Anonymkode: 263d1...1c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...