Gå til innhold

Hvorfor tenner jeg som nokså ung mann mest på eldre damer? Ulogisk med tanke på biologi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med eldre mener jeg kun eldre enn meg selv, bare for å poengtere det. Selv er jeg i midten av 30-åra, og det er faktisk damene som er 15-20 år eldre enn meg som tenner meg mest.

Det er definitivt noe med tabuet ved det som er spennende. Tenner så klart ikke på alle damer i den alderen, og personlighet teller definitivt inn på hvor mye jeg tiltrekkes. 

Jeg syns unge kvinner estetisk ser flottere ut, men merkelig nok tenner de meg ikke like mye. Jeg har kun erfaringer med damer rundt egen alder frem til nå. 

Å skulle ha et forhold til en dame som er 15-20 år eldre enn meg er utenkelig, men drømmer om et slags friends with benefits forhold. Tenker ikke bare på det seksuelle, men å gjøre ting sammen innenfor husets fire vegger. Oppføre oss litt som kjærester, bare ikke offentlig.

Kan det være mulig å finne noe sånt?

Anonymkode: cbe88...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biologien er jo ikke bare logisk akkurat, spesielt ikke når det kommer til seksuell tiltrekning. 

Jeg vet ikke hvor mange eldre kvinner som liker yngre menn, jeg føler det oftere går andre veien. Men det er jo bare å hive seg på appene og diverse og søke. 

Kanskje holde kjeft om det der kjæresteriet i det skjulte, bare si du er kun ute etter sex, det er nok forklaring det. Når man får seg en pulevenn så gjør man gjerne erfaringsmessig litt andre ting enn å pule også altså, bare sånn av seg selv.

Anonymkode: 53228...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med eldre mener jeg kun eldre enn meg selv, bare for å poengtere det. Selv er jeg i midten av 30-åra, og det er faktisk damene som er 15-20 år eldre enn meg som tenner meg mest.

Det er definitivt noe med tabuet ved det som er spennende. Tenner så klart ikke på alle damer i den alderen, og personlighet teller definitivt inn på hvor mye jeg tiltrekkes. 

Jeg syns unge kvinner estetisk ser flottere ut, men merkelig nok tenner de meg ikke like mye. Jeg har kun erfaringer med damer rundt egen alder frem til nå. 

Å skulle ha et forhold til en dame som er 15-20 år eldre enn meg er utenkelig, men drømmer om et slags friends with benefits forhold. Tenker ikke bare på det seksuelle, men å gjøre ting sammen innenfor husets fire vegger. Oppføre oss litt som kjærester, bare ikke offentlig.

Kan det være mulig å finne noe sånt?

Anonymkode: cbe88...48f

Det er slett ikke umulig, og du er langt fra alene om å tenke sånn, det kan jeg love deg.

Jeg opplevde det første gang som 24-åring, og ble helt hekta.   Mange av disse er elegante og stilige, kan å kle og føre seg.    Humor og selvdistanse/selvbevissthet. Ville og galne i senga, ingen gravidrisk og mes-syklus lenger.  Sex blir aldri så glovarm og intens som mellom disse deilige pumaene, og en kåt ung mann full av lyst og testo. Det er bare helt utrolig.

Men for all del, folk må bare fortsette å jage umodne ungjenter som "bor" i mobilen og er så flinke til å ta selfies.                           Så blir det mindre konkurranse på oss som setter pris på skikkelig kvalitetssex.  

Anonymkode: eff79...422

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg hadde satt særlig pris på et FWF forhold med en yngre mann som åpenbart ikke ville bli sett på gata med meg, og KUN ville omgås i det skjulte innenfor husets fire vegger.... det lyser av hele innlegget ditt at du skammer deg og er flau over tanken på å skulle bli sett av andre når du går sammen med en kvinne som åpenbart er en del eldre enn deg.

Dette byr de fleste i mot. Tror neppe du hadde fått til noe med den holdningen, for ingen kvinne, ung eller gammel, vil like tanken på å måtte gjemme seg for partneren er flau over å bli sett med deg.

Anonymkode: 4df39...816

  • Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg hadde satt særlig pris på et FWF forhold med en yngre mann som åpenbart ikke ville bli sett på gata med meg, og KUN ville omgås i det skjulte innenfor husets fire vegger.... det lyser av hele innlegget ditt at du skammer deg og er flau over tanken på å skulle bli sett av andre når du går sammen med en kvinne som åpenbart er en del eldre enn deg.

Dette byr de fleste i mot. Tror neppe du hadde fått til noe med den holdningen, for ingen kvinne, ung eller gammel, vil like tanken på å måtte gjemme seg for partneren er flau over å bli sett med deg.

Anonymkode: 4df39...816

Nei, men så finnes det også kvinner som tenner på å ha en yngre hemmelig elsker/FWB også.  Som elsker den sitrende spenningen med det forbudte. Ikke alle er ute etter "partner".

Anonymkode: eff79...422

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, men så finnes det også kvinner som tenner på å ha en yngre hemmelig elsker/FWB også.  Som elsker den sitrende spenningen med det forbudte. Ikke alle er ute etter "partner".

Anonymkode: eff79...422

Med "partner" mener jeg sexpartner, ikke nødvendigvis noe seriøst forhold. Partner kan man ha både løst og fast forhold til.

Uansett, innlegget står. Det er seriøst svært, svært få mennesker som ville like å ha sex med en som skammer seg over en eller er flau over deg.

Anonymkode: 4df39...816

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Med "partner" mener jeg sexpartner, ikke nødvendigvis noe seriøst forhold. Partner kan man ha både løst og fast forhold til.

Uansett, innlegget står. Det er seriøst svært, svært få mennesker som ville like å ha sex med en som skammer seg over en eller er flau over deg.

Anonymkode: 4df39...816

Det ville jo ha stilt seg annerledes om man var i et forhold. 

Ikke sikkert dama i en slik relasjon ville ha blitt sett offentlig sammen med en ung mann heller.

Anonymkode: cbe88...48f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje alt ikke MÅ handle om biologi? 
 

Mange som tenner på eldre menn også, der biologien har gått hjem å lagt seg, mtp gammel sæd (som øker sjansene for syndromer), og selvfølgelig det estetiske også.

 
 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (8 minutter siden):

Kanskje alt ikke MÅ handle om biologi?

Nemlig !

Man er forskjellig, og  tenningsmønsteret er ulikt. Man tenner på det man tenner på.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det tror du er? Du skal ligge med eldre kvinner for å ydmyke henne med å late som dere ikke har en relasjon i offentlig rom? Hvorfor i alle dager og land skal en kvinne som er eldre enn deg gå inn i noe sånt? Du jo har jo ingenting positivt å tilby og hun kan være i et forhold med menn på egen alder som behandler henne fint. 

Anonymkode: f3728...796

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacadamiaNut skrev (38 minutter siden):

Kanskje alt ikke MÅ handle om biologi? 
 

Mange som tenner på eldre menn også, der biologien har gått hjem å lagt seg, mtp gammel sæd (som øker sjansene for syndromer), og selvfølgelig det estetiske også.

 
 

Det handler faktisk om biologi at mange kvinner foretrekker menn som er litt eldre en dem selv. Elder menn har ofte mer å tilby, er med modne og har høyere sosial status og mer ressurser. Dette handler om biologi det også. Feks tilbake i "steinalderen" så var det mer beskyttelse for en kvinne finne en slik mann, blant annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det tror du er? Du skal ligge med eldre kvinner for å ydmyke henne med å late som dere ikke har en relasjon i offentlig rom? Hvorfor i alle dager og land skal en kvinne som er eldre enn deg gå inn i noe sånt? Du jo har jo ingenting positivt å tilby og hun kan være i et forhold med menn på egen alder som behandler henne fint. 

Anonymkode: f3728...796

Hvorfor så aggressiv? Tror ikke du skjønte HI.

Anonymkode: cbe88...48f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror grunnen til at ts liker eldre damer er fordi i underbevisstheten har ts lyst til å ha sex med sin egen mor.

Anonymkode: 2700f...682

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om alle går etter de mest fruktbare, så åpner det seg rom for å gå etter de mindre fruktbare, derfor er det et spekter siden evolusjonsmessigt har det lønnet seg for noen å gå etter andre enn "den mest optimale". 

Du kan få flere barn av å parre deg med en mindre fruktbar kvinne, enn å konkurrere mot alle andre om de mest fruktbare.

Håper dette gir mening :) 

(Og det er nok litt tilfeldigheter også ikke alt som gir mening men for at evolusjonen skal funke må det litt tilfeldigheter inn for å se hva som skjer)

Anonymkode: bcdd8...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Med eldre mener jeg kun eldre enn meg selv, bare for å poengtere det. Selv er jeg i midten av 30-åra, og det er faktisk damene som er 15-20 år eldre enn meg som tenner meg mest.

 

 

 

Kan det være mulig å finne noe sånt?

Anonymkode: cbe88...48f

Helt naturlig da voksne damer ofte er mer modne, erfarne og er mye bedre elskere en sine yngre søstre.

muligheten for å finne en eldre kvinne sånn er nok liten dessverre. De fleste erfarne og modne kvinner skyr unna yngre partnere da de foretrekker modne og voksne menn. 

Anonymkode: 263d1...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 

Men for all del, folk må bare fortsette å jage umodne ungjenter som "bor" i mobilen og er så flinke til å ta selfies.                           Så blir det mindre konkurranse på oss som setter pris på skikkelig kvalitetssex.  

Anonymkode: eff79...422

Dette.

Yngre jenter kan ikke måle seg med modne og erfarne kvinner hva sex angår.

Anonymkode: 263d1...1c6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke om jeg hadde satt særlig pris på et FWF forhold med en yngre mann som åpenbart ikke ville bli sett på gata med meg, og KUN ville omgås i det skjulte innenfor husets fire vegger.... det lyser av hele innlegget ditt at du skammer deg og er flau over tanken på å skulle bli sett av andre når du går sammen med en kvinne som åpenbart er en del eldre enn deg.

Dette byr de fleste i mot. Tror neppe du hadde fått til noe med den holdningen, for ingen kvinne, ung eller gammel, vil like tanken på å måtte gjemme seg for partneren er flau over å bli sett med deg.

Anonymkode: 4df39...816

Var i 14 måneder forhold med dame på 37 når jeg var 20. Var hun som gjemte meg i 3 måneder før hun turte at vi var åpne om det. Jeg forstod det var vanskelig for henne å ikke bli dømt for å være med meg så jeg aksepterte det. Skapte vel også mye spenning for henne, men det var ikke før vi reiste til Amsterdam sammen at jeg fikk gå ned gate og holde henne i hånden, hvor etter cafe besøk slappet av. Når vi kom hjem hadde vi prøvd alt som var og følte oss nærmere på alle plan så startet vi som et ordentlig par.

Yngste jeg var sammen med som fortsatt var eldre var 34, eldste 46 og alt imellom. Men det holdt som regel mellom 2-6 måneder, med samme forklaring. De var takknemlig for opplevelsene, men burde finne rundt min egen alder eller yngre, når tiden kom skulle jeg bli klar for familie.

Anonymkode: 4d63d...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimsepims skrev (1 minutt siden):

Ødipuskompleks...?

Herregud som folk bruker det feil og bruker det hele tiden, når jeg en dag er 40 og kanskje gjør det som skjedde meg hvor jeg finner en ung til midten av 20 år gammel kvinne? Ville hun da vært i samme situasjon?

Det handler om mer enn å bare vil ha sex med mor slik folk tror, dette er situasjoner hvor det var ingen eller dårlige fedre i bildet slik at gutten måtte ta mannsrollen. Dessuten ønsker de ikke sex med mor, det er en annen intimitet man ikke kan få noen steder som handler om å føle deg trygg, ikke kåt. Hvis vi skal gå rent psykologisk er faktisk mer vanlig at søsken som vokser opp sammen og er maks 6 år unna hverandre i aldre har sine første seksuelle forbilder via dem. Handler ikke om at de ønsker å ha sex med dem, men om de har et godt forhold sammen blir det ofte det de letter etter i en partner fordi de allerde nå vet hva et fungerende forhold mellom en kvinne og mann kan være på sitt beste bare uten sex.

Anonymkode: 4d63d...358

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste erfarne og modne kvinner skyr unna yngre partnere da de foretrekker modne og voksne menn. 

Dette har du greie på skjønner jeg ....   🙄      NOT !

Har du fått med deg at det har skjedd noe ila. de siste 2-3 tiår ?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...