Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes frokostshowet på P5 har en morsom greie. De har et fast innslag som heter "Karpe eller kødd", hvor de leser opp noen strofer tekst som enten er hentet fra en Karpe-låt eller som er bare tull og tøys de har funnet på, også gjetter innringere på det. Det er ikke alltid så lett å skille 😄

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Villfisker
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Jepp.

Men det er "det gode hatet" det vet du, som er PK og woke og allting.

Skulle egentlig vært anmeldt. Å være mot en bestemt etnisitet er jo så diskriminerende som man kan få det.

Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er her for å bli, og flere skal vi bli, så det må du leve med😁 Videre er det rart at Karpe «er veldig oppskrytt av innvandrere» når det stor sett er de etnisk norske kollegene mine i alderen 25-50 som hører på musikken og går på konsertene deres.
Hilsen innvandrer

Anonymkode: 9ea66...896

Hvis det er sant, har norsk ungdom elendig musikksmak. Selv byggearbeid med dunking, graving, og sprenging er å foretrekke.

Skrevet
Villfisker skrev (1 minutt siden):

Skulle egentlig vært anmeldt. Å være mot en bestemt etnisitet er jo så diskriminerende som man kan få det.

Helt enig.

Men er jo ikke de eneste PK-yndlingene som har kommet unna med grov og hatsk antisemittisme.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 14.25):

De er gode på tekst, musikk og sceneshow. De har gode politiske budskap, men det forventes en viss  IQ for å forstå de, så skjønner at mange ikke forstår hvorfor de er så populære. 

Anonymkode: 3162e...ab0

Politisk budskap som forventes en viss IQ å forstå? Når musikk ikke er musikk lenger. Folk som forstår seg på musikk vil dog ikke kalle dette for musikk 😜

Anonymkode: ab8cc...62c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Pantoten skrev (3 minutter siden):

Synes frokostshowet på P5 har en morsom greie. De har et fast innslag som heter "Karpe eller kødd", hvor de leser opp noen strofer tekst som enten er hentet fra en Karpe-låt eller som er bare tull og tøys de har funnet på, også gjetter innringere på det. Det er ikke alltid så lett å skille 😄

Takk for tips 😁

Skrevet

Jeg har alltid HATET Karpe, og synes nesten synd på folk som hører på sånt møl. Det er noe av det aller aller verste som finnes av "musikk", og det sier en hel del. Når det gjelder de karene må jeg faktisk sette ordet "musikk" i et stort anførselstegn.

Anonymkode: 82cde...ba1

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

De var bra da de var ukjente og lagde russebusslåter. De lagde også bra sanger helt i begynnelsen da de begynte å bli kjent, men så tok det liksom av og de ble så woke at det er til å spy av.

Anonymkode: d454a...9b9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Grusom skarre dialekt. Ufyselig musikk. 

Anonymkode: 84b2f...efe

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 14.28):

Det er ikke humor. Man trenger ikke bare IQ men også emosjonell IQ for å forstå de. Samt ha noe samfunns forståelse. 

Anonymkode: 3162e...ab0

Hjelp. Så alle som ikke liker Karpe har dårlig IQ, emosjonell IQ og samfunns forståelse?  🙄 Det sier mer om deg som dømmer på den måten. Det er hersketeknikk du bruker der.

Folk har forskjellig musikksmak. 

Anonymkode: 90e13...bd1

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå treffer jeg meg selv litt i døra....men, hva er greia med at de som IKKE liker Karpe skal irritere seg over at de er populære? Jeg liker generelt sett ikke listemusikk som topper listene, men er ikke verre enn at det bare er å styre unna. Får ingen ting ut av å høre på Karpe, men er null stress om andre digger de. Helt fint det :)

Anonymkode: 94c8c...291

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvit kvinne på 30 år som elsker Karpe her. (Til de som mener det bare er "kidsa" og innvandrere som er fans),

De har vært populære i 15 år, og jeg har hørt på musikken like lenge. Liker jeg alle de gamle sangene i dag? Ikke nødvendigvis, men både smaken min og musikken deres har jo utviklet seg siden den tid.

Nå er det sånn at smaken er som baken, og jeg setter ikke spørsmålstegn ved de som liker noe annet enn meg. 

Anonymkode: a5e2a...3af

• Hjerte 1
Skrevet

Fordi de er superstjerner og de oppfører seg sånn. Det de lager har stor produksjonsverdi.

Musikken er nøye gjennomtenkt, de bruker gode metaforer i tekstene sine som gjør at man gjerne hører på det flere ganger for å forstå hva som ligger mellom linjene. De har fengende beats, ingen kan nekte for at PAF.no har en grov og digg bassdropp og at melodien er fin og en som man ønsker å høre igjen og igjen. Konsertene deres er enorme og de leverer på ALT, det er derfor de blir snakka mye om om dagen, de har konserter utover høsten som starta for to-tre ukers tid siden. 

Det er nok mange som ikke liker de men det er flere som liker de. De har ti utsolgte konserter i oslo spektrum i høst, det er over 100.000 publikummere til sammen kun på konsert.

Sjæl liker jeg godt musikken og å lytte til de innimellom men er ikke noe stor fan. Tenker ikke at de er genier, bare at de skiller seg fra andre norske artister.

Anonymkode: 576be...f7a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

men, hva er greia med at de som IKKE liker Karpe skal irritere seg over at de er populære?

Sannsynligvis det faktum at de Karpe er rasister. Hat mot folkegrupper; jøder og hvite over 50.

Tenk om noen hadde skrevet lignende tekster om muslimer og pakistanere over 50. De hadde ikke blitt spilt en gang i noen radiostasjon, og de hadde blitt tatt ut av alle strømmetjenester. Så det faktum at det er lov å være rasistisk mot noen, og ikke mot andre er nok hovedgrunnen til at mange misliker Karpe (utover at de verken rappe eller synge da..)

Anonymkode: 66faf...332

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sannsynligvis det faktum at de Karpe er rasister. Hat mot folkegrupper; jøder og hvite over 50.

Tenk om noen hadde skrevet lignende tekster om muslimer og pakistanere over 50. De hadde ikke blitt spilt en gang i noen radiostasjon, og de hadde blitt tatt ut av alle strømmetjenester. Så det faktum at det er lov å være rasistisk mot noen, og ikke mot andre er nok hovedgrunnen til at mange misliker Karpe (utover at de verken rappe eller synge da..)

😂😂😂

Anonymkode: 576be...f7a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

OK. Burde sikkert satt meg bedre inn i det, men Karpe interesserer meg ikke nok til at jeg gidder..

Anonymkode: 94c8c...291

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp☝️👍

• Liker 3
Skrevet
Villfisker skrev (1 time siden):

Du får gjøre det da, go for it!

Sakker dere om låta attitudeproblem?

• Liker 2
Skrevet

Alle som tror de er så kule fordi de hater Karpe 🤡

Anonymkode: 0387e...366

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvit kvinne på 30 år som elsker Karpe her. (Til de som mener det bare er "kidsa" og innvandrere som er fans),

De har vært populære i 15 år, og jeg har hørt på musikken like lenge. Liker jeg alle de gamle sangene i dag? Ikke nødvendigvis, men både smaken min og musikken deres har jo utviklet seg siden den tid.

Nå er det sånn at smaken er som baken, og jeg setter ikke spørsmålstegn ved de som liker noe annet enn meg. 

Anonymkode: a5e2a...3af

Vanligvis har jeg ingen problemer med at man liker forskjellige ting, men Karpe er så eksepsjonelt elendig at jeg rett og slett må gjøre et unntak.

For noen år siden var jeg på treningsrommet på jobb med en jente jeg hadde et godt øye til. Siden det var planlagt at vi skulle trene sammen hadde jeg ikke med hodetelefoner, så vi bare hørte på radioen over ghettoblaster som sto i lokalet. De første låtene var helt grei bakgrunnsmusikk, men så kom en aldeles grufull Karpe-låt. Jeg sukket tungt og hadde tenkt å bytte stasjon, men før jeg kom så langt hoppet hun lynraskt av ellipsemaskinen og økte volumet med flere hakk...

Som sagt, ulik smak ville vanligvis ikke ha vært noen tema, men det går en grense.

Dealbreaker!

Anonymkode: 82cde...ba1

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...