Gå til innhold

Nå er jeg lei av å spise lik. Forslag til hva jeg kan spise til middag nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Poteto potato

Anonymkode: 46e1c...874

Så snart man henviser til det å spise produkter basert på dyr som drap, lik, osv, så er man per definisjon ekstremist, i mine øyne. Blir litt som å få Jehovas Vitner på døren. Er ikke veldig fan av ekstreme ideologer som skal pushe sin "sannhet" på andre mennesker.

Anonymkode: 8fe57...c5b

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utrolig mye billigere å leve vegetarisk. Husk bare på å spise både grønnsaker, frukt/bær, nøtter/frø/bønner/erter/linser, meieriprodukter og korn hver dag. 

Det må også være en blanding av kokt, stekt og rått. Mye råkost er veldig bra for helsen.

Min yndlingsrett er Madras curry paste med grønnsaker og ris. Jeg bruker curry paste fra Pataks. Først steker jeg løken blank, hiver oppi et halvt glass curry paste og steker den i et minutt. Deretter en boks hakkede tomater, litt vann og ferdig oppkuttet og nesten ferdig kokt blomkål, poteter og kikerter. Dette lar jeg koke en stund og tilsetter litt salt. Ved siden av har jeg ris og nanbrød + oppskåret agurk, ananas og løk + fersk koriander til.

Anonymkode: b71fc...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vi har landa på å leve vegetarisk, ikke vegansk. Er enig med de som sier kjøtt- og melke/eggproduksjon går hånd i hånd, men det er tross alt bedre å gjøre litt enn å ikke gjøre noen ting. Bruker ikke mye egg, melk og ost da, men litt. Vi spiser alt, fjerner bare kjøttet/fisken, eller erstatter med noe annet, f eks linser eller kikerter. Vi har levd sånn i årevis, og ingen av oss har noe ønske om å gå tilbake til mat med døde dyr i. Vi spiser kjempegodt, er sunne og friske, sparer penger og får LITT bedre samvittighet.

Anonymkode: a3892...1a8

Men realiteten er at det ikke hjelper dyrene om man forsetter å spise animalske produkter. Like mange dyr blir drept da kjøtt i overført betydning er er biprodukt av melk og egg

Anonymkode: 46e1c...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...