Gjest IreneV Skrevet 2. februar 2023 #121 Del Skrevet 2. februar 2023 (endret) Sirisiri10 skrev (33 minutter siden): Øyunn hadde sjarm og god utstråling. Hun var usminket, litt anerledes, turte å være seg selv, var uskyldig, morsom og med et glimt i øye. Det var derfor folk likte henne, Ihvertfall jeg. Men jo mer og mer hun vikler seg inn i influenser verden, jo mer og mer mister hun både sjarmen og utstrålingen. Håper hun finner det igjen 😊 Hun burde droppe reality, røde løpere og influencer-karrieren. Utdanne seg, og investere det hun har tjent opp i noe lurt. Slutte med botox og fillers og puppeflashing, slappe av med familie og venner, nyte livet utenfor skjermen. Det fører bare til avhengighet og mentale problemer. Endret 2. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 2. februar 2023 #122 Del Skrevet 2. februar 2023 IreneV skrev (2 minutter siden): Husker ikke hvem som sa det, men en eller annen realitypolitiker tror jeg, Hun uttalte: "Jeg kan aldri bli en mann på 50 år" etter noe kritikk. Nei, det kan du ikke, og det er heller ikke det noen ber om, bare oppfør dere som kvinner i den alderen dere er! Veldig enig. Det er veldig rart å se voksne kvinner i slutten av 20-årene snakke om sine massive komplekser og dårlige forhold til kroppen sin (og derfor må de fikse på alt mulig) Jeg tenker at de trenger å oppsøke hjelp jeg, og de må slutte å dele og `overføre` disse ideene til andre på nettet. Det er ikke normalt at friske flotte kvinner føler de trenger fake hår, fake bryn, fake vipper, fake negler, fake brunfarge, ny nese, nye pupper, nye tenner og ny rumpe for å føle seg bra. De beskriver at de omtrent får psykiske problemer uten å fikse på dette. Noe er alvorlig galt, og noen må snart ta tak i det. 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 2. februar 2023 #123 Del Skrevet 2. februar 2023 (endret) Isild skrev (13 minutter siden): Veldig enig. Det er veldig rart å se voksne kvinner i slutten av 20-årene snakke om sine massive komplekser og dårlige forhold til kroppen sin (og derfor må de fikse på alt mulig) Jeg tenker at de trenger å oppsøke hjelp jeg, og de må slutte å dele og `overføre` disse ideene til andre på nettet. Det er ikke normalt at friske flotte kvinner føler de trenger fake hår, fake bryn, fake vipper, fake negler, fake brunfarge, ny nese, nye pupper, nye tenner og ny rumpe for å føle seg bra. De beskriver at de omtrent får psykiske problemer uten å fikse på dette. Noe er alvorlig galt, og noen må snart ta tak i det. Jeg siterer Juliette Lewis, en av de få skuespillerinnene som har ansiktet sitt inntakt, med rynker og mimikk: “I want girls to start thinking about what they have to say, what do they have to contribute to their families, to other people, to society?’ It’s fine if you want to be desirable to your man, that’s sweet. But when people are carving their skin and putting plastic or whatever into their chest, to be more desirable, against this facade of, ‘Oh no, it’s for me. It makes me feel good.’ Well, really?” Bare se forskjellen på feks skuespiller Nicola Walker og Nicole Kidman. Jeg synes Walker er SÅ vakker. Hun fremstår som dyktig, klok, selvsikker. Kidman fremstår som svak, usikker, syk. Media må fokusere mer på de som ikke er operert i stykker, vise dem mer fram. Endret 2. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 2. februar 2023 #124 Del Skrevet 2. februar 2023 IreneV skrev (18 minutter siden): Jeg siterer Juliette Lewis, en av de få skuespillerinnene som har ansiktet sitt inntakt, med rynker og mimikk: “I want girls to start thinking about what they have to say, what do they have to contribute to their families, to other people, to society?’ It’s fine if you want to be desirable to your man, that’s sweet. But when people are carving their skin and putting plastic or whatever into their chest, to be more desirable, against this facade of, ‘Oh no, it’s for me. It makes me feel good.’ Well, really?” Bare se forskjellen på feks skuespiller Nicola Walker og Nicole Kidman. Jeg synes Walker er SÅ vakker. Hun fremstår som dyktig, klok, selvsikker. Kidman fremstår som svak, usikker, syk. Media må fokusere mer på de som ikke er operert i stykker, vise dem mer fram. Godt poeng! Vi må heie frem sterke, sunne forbilder igjen. Ikke la være å tørre å si noe fordi de gjennomopererte, skjøre influencerkvinnene føler det som mobbing. Trist at de føler seg så svake, sykelige og "stygge", men vi kan ikke lenger pakke de inn i bobleplast fordi de ikke tåler å høre at det er det DE gjør som ikke er normalt. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 2. februar 2023 #125 Del Skrevet 2. februar 2023 Isild skrev (1 time siden): Godt poeng! Vi må heie frem sterke, sunne forbilder igjen. Ikke la være å tørre å si noe fordi de gjennomopererte, skjøre influencerkvinnene føler det som mobbing. Trist at de føler seg så svake, sykelige og "stygge", men vi kan ikke lenger pakke de inn i bobleplast fordi de ikke tåler å høre at det er det DE gjør som ikke er normalt. Det de selv sier er jo at de er stygge, og må fikse på seg selv med botox og fillers og operasjoner for å føle seg vel, for å like seg selv. Så uendelig trist! Og med det, så gir de faktisk andre kvinner komplekser. Det handler om å være et godt eksempel, for de yngre ikke minst, de som kommer etter oss. Hvor er spørsmålene fra media om dette? Hva skal de si til sine døtre? Og sine yngre følgere? Hvordan kan de stå inne for dette? Hvorfor føler hun seg bedre med stive bollekinn, lepper uten følelse og en panne som ser ut som en srekkeferdig ballong? Det ser ikke bedre ut. Hun ser kanskje litt yngre ut, men all sjarm og mimikk er borte. Og hva koster dette i året? Minst 50k tipper jeg. Invester det heller i noe lurt, eller bruk det på opplevelser, som ikke legges ut på sosiale medier for klikk og spons. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 2. februar 2023 #126 Del Skrevet 2. februar 2023 Eloise12345 skrev (På 30.1.2023 den 11.28): Sikker på det? Er det ikke media som er veldig etter henne? Jeg vil ikke dømme henne ❤. Det kan være at media er veldig etter å skrive om henne. Ja, jeg er 100% sikker!! Det er nemlig lov å si NEI til media. men hun sikler etter dem å tar imot alt som er for å få trynet sitt trøkket ut 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 2. februar 2023 #127 Del Skrevet 2. februar 2023 IreneV skrev (2 minutter siden): Det de selv sier er jo at de er stygge, og må fikse på seg selv med botox og fillers og operasjoner for å føle seg vel, for å like seg selv. Så uendelig trist! Og med det, så gir de faktisk andre kvinner komplekser. Det handler om å være et godt eksempel, for de yngre ikke minst, de som kommer etter oss. Hvor er spørsmålene fra media om dette? Hva skal de si til sine døtre? Og sine yngre følgere? Hvordan kan de stå inne for dette? Hvorfor føler hun seg bedre med stive bollekinn, lepper uten følelse og en panne som ser ut som en srekkeferdig ballong? Det ser ikke bedre ut. Hun ser kanskje litt yngre ut, men all sjarm og mimikk er borte. Og hva koster dette i året? Minst 50k tipper jeg. Invester det heller i noe lurt, eller bruk det på opplevelser, som ikke legges ut på sosiale medier for klikk og spons. SE sin hårtatoverings-fadese var et godt eksempel på dette du nevner. Hun indirekte ga følgerne sine noe å se etter av "feil" på seg selv. https://www.minmote.no/nyheter/a/jP6Xrq/toppblogger-kristin-gjelsvik-knallhardt-ut-mot-sophie-elise-naa-er-det-nok Det er noe veldig paradoksalt over at nfluencere føler seg utsatt for (krenk, hets, hat og mobbing + å bli vurdert) Det virker ikke som de forstår at de selv utsetter seg for akkurat det VED å være nettopp influencere. De velger helt selv å jobbe som påvirkere og klarer ikke å forstå at ikke alle blir positivt påvirket. Mye har skjedd siden søte, naturlige "Voe". Liker man ikke å bli vurdert, kommentert og kritisert, så velger man ikke en jobb der man skal ha flest mulig følgere - gjerne mange hundre tusen, eller millioner. Det blir litt høna eller egget det hele. De får alle sine problemer av å være nettopp influencere tenker jeg. For å ikke spore helt av i Øyunn sin tråd: Hun har forandret seg veldig mye siden vi ble kjent med henne i hennes første realityprogram. Det må hun selvsagt få lov til å gjøre. Hun som alle andre skal følge sine egne drømmer og gjøre sine egne valg. Men mye av grunnen (tror jeg) til at hun får kritikk for botoxprat og puppestunt, er at dette så man ikke komme - fra henne. Man håpet kanskje på noe annet. For som vi har diskutert her nå. Vi trenger så sårt noen helt naturlige, friske og flotte unge damer som alternativ til forbilder. Og det er jo det hun virket som. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 2. februar 2023 #128 Del Skrevet 2. februar 2023 (endret) Isild skrev (4 minutter siden): SE sin hårtatoverings-fadese var et godt eksempel på dette du nevner. Hun indirekte ga følgerne sine noe å se etter av "feil" på seg selv. https://www.minmote.no/nyheter/a/jP6Xrq/toppblogger-kristin-gjelsvik-knallhardt-ut-mot-sophie-elise-naa-er-det-nok Det er noe veldig paradoksalt over at nfluencere føler seg utsatt for (krenk, hets, hat og mobbing + å bli vurdert) Det virker ikke som de forstår at de selv utsetter seg for akkurat det VED å være nettopp influencere. De velger helt selv å jobbe som påvirkere og klarer ikke å forstå at ikke alle blir positivt påvirket. Mye har skjedd siden søte, naturlige "Voe". Liker man ikke å bli vurdert, kommentert og kritisert, så velger man ikke en jobb der man skal ha flest mulig følgere - gjerne mange hundre tusen, eller millioner. Det blir litt høna eller egget det hele. De får alle sine problemer av å være nettopp influencere tenker jeg. For å ikke spore helt av i Øyunn sin tråd: Hun har forandret seg veldig mye siden vi ble kjent med henne i hennes første realityprogram. Det må hun selvsagt få lov til å gjøre. Hun som alle andre skal følge sine egne drømmer og gjøre sine egne valg. Men mye av grunnen (tror jeg) til at hun får kritikk for botoxprat og puppestunt, er at dette så man ikke komme - fra henne. Man håpet kanskje på noe annet. For som vi har diskutert her nå. Vi trenger så sårt noen helt naturlige, friske og flotte unge damer som alternativ til forbilder. Og det er jo det hun virket som. Men hvem er hun? Hva har hun gjort utenom reality? Hvorfor ville hun så veldig gjerne bli "kjendis"? Det ligger et oppmerksomhetsbehov der, som går igjen hos veldig mange influencere. Hun er i kategorien "famous for being famous". Og det er en dårlig kategori altså. Endret 2. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 2. februar 2023 #129 Del Skrevet 2. februar 2023 IreneV skrev (5 minutter siden): Men hvem er hun? Hva har hun gjort utenom reality? Hvorfor ville hun så veldig gjerne bli "kjendis"? Det ligger et oppmerksomhetsbehov der, som går igjen hos veldig mange influencere. Hun er i kategorien "famous for being famous". Og det er en dårlig kategori altså. Det er nok eksibisjonisme som får noen til å velge å prøve å komme med på reality-TV, og/eller prøve seg som influencer i utgangspunktet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 2. februar 2023 #130 Del Skrevet 2. februar 2023 (endret) Isild skrev (5 minutter siden): Det er nok eksibisjonisme som får noen til å velge å prøve å komme med på reality-TV, og/eller prøve seg som influencer i utgangspunktet. Jepp. Og de blir avhengige av oppmerksomheten og bekreftelsen det gir. Og da må de melde seg på mer reality, henge med andre influencere, møte opp på alle røde løpere. Men det holder ikke lenger, for nå er det mange om beinet. Så da må man flashe pupper, fortelle om psykiske knekker, utlevere kjærlighetsliv og brudd, ta plastisk kirurgi, snakke om "hetsen", "angsten" osv osv osv. Til slutt vet de ikke lenger hvem de er. Men de drar på flotte ferier, og store deler av året sitter de sammen med andre infliuencere uten talent, på en eller annen øde øy, eller på en hytte, der de skal drikke seg fulle og leke grove versjoner av flasketuten peker på. Endret 2. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 3. februar 2023 #131 Del Skrevet 3. februar 2023 Eloise12345 skrev (På 1.2.2023 den 23.03): Jeg så henne på trikken i sommer. Hun virket som en helt normal flott dame. Enig med deg. Synes det er fælt at folk diskuterer hennes navn som overskrift på forumet, og at de diskuterer utseende hennes. Jeg er i utgangspunktet enig. Samtidig sitter en jo da igjen med den snurrige situasjonen at noen mer eller mindre utellukkende lever av å pushe navn og utseende for å få oppmerksomhet (snakker mer om "yrkesgruppen" generelt enn denne kvinnen), men der en ikke kan snakke om det eneste en tross alt "selger". For en som overhodet ikke er kjent med "bloggosfæren" fremstår det ikke heller som utpreget positivt med et "forbilde" en primært hører om når hun viser puppene, eller som nå, er "åpen" om å bidra til å pushe en usunn skjønnhetsindustri på unge kvinner, og slik adferd fremstår (sett utenfra) mer som regelen enn unntaket. Da fremstår også den offerposisjonen en del inntar ikke helt rimelig. Så kan en alltid si "skyld på industrien", men her snakker vi jo faktisk om godt voksne kvinner som higer etter og lever av å "påvirke" yngre kvinner, tidvis på en svært usunn måte. En viss ansvarliggjøring virker å være på sin plass. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 3. februar 2023 #132 Del Skrevet 3. februar 2023 (endret) 1 hour ago, herzeleid said: Jeg er i utgangspunktet enig. Samtidig sitter en jo da igjen med den snurrige situasjonen at noen mer eller mindre utellukkende lever av å pushe navn og utseende for å få oppmerksomhet (snakker mer om "yrkesgruppen" generelt enn denne kvinnen), men der en ikke kan snakke om det eneste en tross alt "selger". For en som overhodet ikke er kjent med "bloggosfæren" fremstår det ikke heller som utpreget positivt med et "forbilde" en primært hører om når hun viser puppene, eller som nå, er "åpen" om å bidra til å pushe en usunn skjønnhetsindustri på unge kvinner, og slik adferd fremstår (sett utenfra) mer som regelen enn unntaket. Da fremstår også den offerposisjonen en del inntar ikke helt rimelig. Så kan en alltid si "skyld på industrien", men her snakker vi jo faktisk om godt voksne kvinner som higer etter og lever av å "påvirke" yngre kvinner, tidvis på en svært usunn måte. En viss ansvarliggjøring virker å være på sin plass. Enig med deg I at det utseendepress er ikke bra. Det blir usunt. Vet ikke hva Øyunn holder på med. Vil ikke uttale meg om henne eller navn. Endret 3. februar 2023 av Eloise12345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 3. februar 2023 #133 Del Skrevet 3. februar 2023 (endret) herzeleid skrev (9 timer siden): Jeg er i utgangspunktet enig. Samtidig sitter en jo da igjen med den snurrige situasjonen at noen mer eller mindre utellukkende lever av å pushe navn og utseende for å få oppmerksomhet (snakker mer om "yrkesgruppen" generelt enn denne kvinnen), men der en ikke kan snakke om det eneste en tross alt "selger". For en som overhodet ikke er kjent med "bloggosfæren" fremstår det ikke heller som utpreget positivt med et "forbilde" en primært hører om når hun viser puppene, eller som nå, er "åpen" om å bidra til å pushe en usunn skjønnhetsindustri på unge kvinner, og slik adferd fremstår (sett utenfra) mer som regelen enn unntaket. Da fremstår også den offerposisjonen en del inntar ikke helt rimelig. Så kan en alltid si "skyld på industrien", men her snakker vi jo faktisk om godt voksne kvinner som higer etter og lever av å "påvirke" yngre kvinner, tidvis på en svært usunn måte. En viss ansvarliggjøring virker å være på sin plass. Ansvarliggjøring er på sin plass. der sa du det. De er en del av industrien. De er en del av skjønnhetstyranniet. Fordi de tar fillers, botox, og opererer seg. Det er noe annet å farge håret og bruke litt mascara. Det går en klar grense, som man trår ganske greit over når man opererer seg, injiserer gift som lammer muskler for å redusere rynker, eller sprøyter fillers inn i lepper og kinn så man mister mimikk og snakker rart. Og hvorfor gjør de det? For å føle seg bra sier de. Javel. De få som kritiserer, ta feks Anniken Jørgensen, de sier i samme åndedrag at de ikke vil dømme noen, og at det kan hende de selv vil "gjøre noe" en dag. Hvorfor kan de ikke bare bestemme seg for at "nei, det skal jeg ikke gjøre!" Hvorfor kan de ikke dømme andre, og spørre dem hvorfor de gjør det, hvorfor de ikke klarer å akseptere sitt eget utseende? Kjøp deg heller en rådyr klokke da, hvis du på død og liv må ha noe som imponerer andre, et utseende alle andre vil misunne deg, "være den peneste jenta i rommet", eller hva det nå enn er som ligger bak. Kjøp noe funksjonelt, og ikke en veske som ødelegger rygg og skuldre og er laget av underbetalte migrantarbeidere. Jeg etterlyser at de tenker litt mer over hvorfor de ønsker å ødelegge sin friske kropp. De blir ikke vakrere. De fremstår bare triste, fordi de åpenbart ikke liker seg selv. Og hva hjelper operasjoner egentlig? Hvis man opererer nesa og plutselig får masse komplimenter, så vil vel den usikre allikevel tenke "De hadde ikke likt den jeg egentlig er." Også er du like langt. Endret 3. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzi85 Skrevet 4. februar 2023 #134 Del Skrevet 4. februar 2023 On 2/2/2023 at 11:27 AM, Isild said: Jeg er veldig enig med Mads Hansen: https://www.nettavisen.no/livsstil/mads-hansen-dropper-vixen-ikke-gira-pa-a-assosieres-med-den-bransjen/s/5-95-879403 Håper flere og flere blir lei dette kjøret med "influencer-nyheter" og oppslag. Sorry, men Mads Hansen? Fyren gjør jo ikke annet en å menge seg med influencere. Har vel et nytt program på VGTV nå med nettopp Øyunn Krogh som en av deltakerne? Mads Hansen er ei pyse. Han skippet Vixen fordi han var redd for at det skulle oppstå en konfrontasjon med Iselin Guttormsen. No doubt. Virker til å elske tryne sitt i media på lik linje med hvilken som helst influencer. Anser ham også som ei pyse basert på det fakta at han kun kritiserer sharenting fra influencere som er utenfor egen vennekrets. Verstingen Caroline Berg Eriksen slipper glatt unna. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 5. februar 2023 #135 Del Skrevet 5. februar 2023 Suzi85 skrev (21 timer siden): Sorry, men Mads Hansen? Fyren gjør jo ikke annet en å menge seg med influencere. Har vel et nytt program på VGTV nå med nettopp Øyunn Krogh som en av deltakerne? Mads Hansen er ei pyse. Han skippet Vixen fordi han var redd for at det skulle oppstå en konfrontasjon med Iselin Guttormsen. No doubt. Virker til å elske tryne sitt i media på lik linje med hvilken som helst influencer. Anser ham også som ei pyse basert på det fakta at han kun kritiserer sharenting fra influencere som er utenfor egen vennekrets. Verstingen Caroline Berg Eriksen slipper glatt unna. Jeg har vært skuffet over at Mads Hansen tydelig lar være å kommentere f.eks CBE.no sin konto som er versting når det kommer til kroppspress, overforbruk og eksponering av barn. Men akkurat i den artikkelen jeg la ut er jeg enig med han i at den bransjen ikke er noe å assosiere seg med. Jeg følger nok ikke nok med på han til å vite hvor mye han evt henger med influencere osv. Men, man kan jo håpe kanskje at han ser noe han ikke har sett før han også? Han får iallefall satt fyr på saker jeg mener må opp og frem - og det er bra. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 5. februar 2023 #136 Del Skrevet 5. februar 2023 Axa skrev (På 11.8.2022 den 23.29): Jeg likte henne når hun var med på sommerhytta. Men nå synes jeg at hun har blitt som alle andre bloggere, eller hva hun er for noe. Hadde ikke sans for henne da, og har hvertfall IKKE sans for henne nå. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 5. februar 2023 #137 Del Skrevet 5. februar 2023 Tråden er ryddet for krenkelser. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 14. april 2023 #138 Del Skrevet 14. april 2023 Øyunn er tilbake i kjent stil. Np har det vært stille noen måneder, da er det på tide å avsløre noe pikant i podden, og satse på full dekning i media …….. denne gangen er det snakk om utroskap. Jeg fatter ikke hvem som følger denne damen på soMe. Hun er fullstendig uinteressant! 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 14. april 2023 #139 Del Skrevet 14. april 2023 Tragisk🥴 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 13. mai 2023 #140 Del Skrevet 13. mai 2023 Djerv2020 skrev (På 14.4.2023 den 12.14): Øyunn er tilbake i kjent stil. Np har det vært stille noen måneder, da er det på tide å avsløre noe pikant i podden, og satse på full dekning i media …….. denne gangen er det snakk om utroskap. Jeg fatter ikke hvem som følger denne damen på soMe. Hun er fullstendig uinteressant! Nå har hun atter en gang blottet seg, og kaller det "humor". Hun har et enormt eksponeringsbehov, og hennes fiksering på eget utseende gjør at dette absolutt ikke er morsomt. Det blir bare trist og kleint. Humor-toget gikk med botox i panna og fillers i lepper og kinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå