Gå til innhold

Øyunn Krogh


Laraa

Anbefalte innlegg

Umami skrev (3 timer siden):

Nei, ikke som miljøterapaut. Jeg er barnevernspedagog, og jobber sammen med ei som er utdannet sykepleier, og hun er lønnet på lik linje som miljøarbeider.

Og jeg kjenner flere med lærerutdanning som har byttet yrke, og blitt ansatt med stillingstittel miljøterapeut. Og lønnet deretter. Så jo, det kan du, det kommer nok an på stillingen og arbeidsplassen om de vurderer det som relevant. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umami skrev (7 timer siden):

Nei, ikke som miljøterapaut. Jeg er barnevernspedagog, og jobber sammen med ei som er utdannet sykepleier, og hun er lønnet på lik linje som miljøarbeider.

Jeg er jobber på barnevernsinstitusjon og her jobber det både lærere og sykepleier i miljøterapeut stillinger. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-venter- skrev (12 timer siden):

Jo, lærer er relevant. Mye sosialt arbeid i den utdannelsen. 

Ja, men ikke på min arbeidsplass på en avrusning! Der hadde ikke en lærer fått stilling som miljøterapeut, fordi lærere har ingen relevant fagkunnskap innenfor det. På en annen arbeidsplass kunne kanskje en lærer fått stilling som miljøterapeut. 
Men det var som jeg sa- du må ha en relevant bachelor for arbeidsplassen for  å få stilling som miljøterapeut. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poision-Ivy skrev (13 timer siden):

Ok. Da så. Ble du litt fornærmet i yrkesstoltheten din der? *fnis*

Er du mann eller kvinne? 🤔

Ja jeg ble vell det. Ser veldig ofte at miljøterapeut- og arbeider blir forvekslet, noe som er forståelig, men jeg kjente på irritasjonen.

Hvilken rolle spiller kjønnet mitt mon tro?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poision-Ivy skrev (12 timer siden):

Aldri. Jeg leser alle poster på KG høyt, med forskjellige stemmer, ofte litt sånn sint da. Noen ganger legger jeg til en trønderdialekt til og med - så godt det lar seg gjøre. Ellers ville en del av underholdningsfaktoren gå tapt. Men takk for tipset. Enig i at sinnastemme under lesing kan påvirke inntrykket man sitter igjen med 🧐😉

Haha, ja det kan lett misforståes når det leses! Bare jeg som er veldig glad i mitt yrke og bransje, så jeg blir litt ivrig.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

___yyy___ skrev (21 timer siden):

Og jeg kjenner flere med lærerutdanning som har byttet yrke, og blitt ansatt med stillingstittel miljøterapeut. Og lønnet deretter. Så jo, det kan du, det kommer nok an på stillingen og arbeidsplassen om de vurderer det som relevant. 

Jeg jobber ikke for det offentlige. Mulig det utgjør en forskjell når det kommer til lønn. Hos oss er det kun sosionomer, vernepleiere og barnevernspedagoger som får lønn som miljøterapaut. Alle andre har assistent lønn, med variasjon i henhold til ansiennitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umami skrev (33 minutter siden):

Jeg jobber ikke for det offentlige. Mulig det utgjør en forskjell når det kommer til lønn. Hos oss er det kun sosionomer, vernepleiere og barnevernspedagoger som får lønn som miljøterapaut. Alle andre har assistent lønn, med variasjon i henhold til ansiennitet.

Vernepleiere har egen lønnskode. På liklinje med sykepleiere. Sosionomer, barnevernspedagoger, barnehagelærere og lærere samles som miljøterapeuter hos oss.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipparchia
Heisann12345 skrev (20 timer siden):

Ja, men ikke på min arbeidsplass på en avrusning! Der hadde ikke en lærer fått stilling som miljøterapeut, fordi lærere har ingen relevant fagkunnskap innenfor det. På en annen arbeidsplass kunne kanskje en lærer fått stilling som miljøterapeut. 
Men det var som jeg sa- du må ha en relevant bachelor for arbeidsplassen for  å få stilling som miljøterapeut. 

På min gamle arbeidsplass som var på et bofellesskap var det en med bachelor innen for ernæring (ikke profesjonsutdanning) som hadde stilling som miljøterapeut, på lik linje med de som var sosionom og barnevernspedagog. Tror derfor ikke det helt stemmer det du skriver, men at det krever man har en bachelor i noe som kan brukes i arbeidet selv om det ikke er 100% relevant. Som lærer, pedagog, ernæringsbachelor osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipparchia skrev (3 timer siden):

På min gamle arbeidsplass som var på et bofellesskap var det en med bachelor innen for ernæring (ikke profesjonsutdanning) som hadde stilling som miljøterapeut, på lik linje med de som var sosionom og barnevernspedagog. Tror derfor ikke det helt stemmer det du skriver, men at det krever man har en bachelor i noe som kan brukes i arbeidet selv om det ikke er 100% relevant. Som lærer, pedagog, ernæringsbachelor osv. 

Ja nå snakker jeg bare av erfaring da. Jeg vet at på avrusninga så er det ansatte med bachelor som får lavere lønn enn oss, for den er ikke relevant nok. Det samme gjaldt når jeg var i Bufetat og på en barnevernsinstitusjon. Da kunne jeg se i lønnsrammen hvilke bachelor-utdanninger som var relevante nok.

Sikkert alltid unntak da, slik som du som nevner

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterkaret skrev (5 timer siden):

Dette sporte fort av, tråden handler vel ikke om Øyunn mer. 

Regnet med at det kunne skje. Har det i andre tråder at ting sporer av, så det går bra. I det minste har endel folk lært forskjell mellom miljøterapeut og miljøarbeider  🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellam skrev (På 2/24/2022 den 23.14):

Du må gå skole for å bli helsefagarbeider, assistenter er som regel ufaglærte.

Eh, ja, jeg er klar over det, hva er poenget ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supermamz skrev (2 timer siden):

Syns det er litt rart at hun bare plutselig slutter i forever living og begynner med nuskin. Å nå er produktenene i nuskin de beste produktene hun vet om🙈

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Annonse

[1] Category widget

HerKommerMummi skrev (15 minutter siden):

Hvorfor det? De hadde jo akkurat kjøpt leilighet sammen. 

Hun virker å hige veldig etter rampelyset, i motsetning til han… hun fester med SE bl.a. 
på meg kom det i alle fall ikke som noen overraskelse, tvert i mot

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (1 time siden):

Hun virker å hige veldig etter rampelyset, i motsetning til han… hun fester med SE bl.a. 
på meg kom det i alle fall ikke som noen overraskelse, tvert i mot

Svaret ditt henger ikke på greip. 
Levi jobber jo med sosiale medier og har blant annet fått jobb i tv2 sporten. Vil vel si at han higer etter rampelyset mer enn henne. Ikke at det er noe negativt med det.

Ikke skjønner jeg at å feste med SE betyr at man gjør det slutt med typen🤷‍♀️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (3 timer siden):

Svaret ditt henger ikke på greip. 
Levi jobber jo med sosiale medier og har blant annet fått jobb i tv2 sporten. Vil vel si at han higer etter rampelyset mer enn henne. Ikke at det er noe negativt med det.

Ikke skjønner jeg at å feste med SE betyr at man gjør det slutt med typen🤷‍♀️

Levi tar en bachelor og jobber ved siden av i DnB. Har overhode ikke inntrykk av at han higer etter rampelyset mer enn henne. Han virker veldig rolig og er også troende. Øyunn uttalte i forbindelse med deltagelsen i sommerhytta at hun håpet å kunne leve av some. Noe hun tydeligvis har klart. Sofie er partyparty og Nora feks ble en venninne, men vet ikke om det var før eller etter det ble slutt med kjæresten. Ved å omgåes Sofie får man mer klikk og oppmerksomhet og mange synes sikkert partylivet med henne er litt morsomt (i en periode). Mitt inntrykk er at Levi virker som en stødig og fornuftig kar og at Øyunn er litt vel PR-kåt. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (7 timer siden):

Svaret ditt henger ikke på greip. 
Levi jobber jo med sosiale medier og har blant annet fått jobb i tv2 sporten. Vil vel si at han higer etter rampelyset mer enn henne. Ikke at det er noe negativt med det.

Ikke skjønner jeg at å feste med SE betyr at man gjør det slutt med typen🤷‍♀️

Nja... Hun har jo gått den klassiske "kjendisstigen", kjempet seg opp og frem. Mye omtale, mye fest og moro. 
Han har jo ikke vært der i det hele tatt, selv om han jobber med some.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...