Gå til innhold

Øyunn Krogh

Laraa

Anbefalte innlegg

Hva er det hun "influencer" egentlig?

Hva står hun for?

Pusher hun sminke, mote, er hun en treningsdame, fronter hun plantebasert kosthold, er hun imot dyremishandling, mot pels, vindmøller på Fosen halvøyen eller miljøbevisst forbruker?

Jeg forstår ikke hvorfor hun (og mange andre) skal bli kjendis/influencer fordi de har vært med i et program der de skal bygge en liten hytte innvendig?

Jeg har gjort mye mer spektakulære ting enn mange av disse damene som er influencere, men jeg har ikke tenkt én tanke om at dette skal hele landet få vite om, knapt mine nærmeste venner/familie.

Verden har blitt gal, stopp, jeg vil av!🤮

Endret av Tough cookie
  • Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneV
Justlooking skrev (9 timer siden):

Har sagt det før og sier det igjen - jeg syntes hun var så flott på sommerhytta. Helt naturlig uten sminke og all stæsjet. Smaken er forskjellig og hun uttalte at hun håpet sommerhytta kunne gjøre at hun kunne leve av å være influenser. Det har hun antagelig klart. Det er jo synd at man tror man må endre på så mye for å være influenser. At det er en mal, man trenger ikke gå i den fella, det er så mye man kan fronte uten å bli av den sorten det går tyve av på dusinet. Det hjalp nok heller ikke at hun ble venninne med Sophie Elise som er sykelig opptatt av utseendet. Håper Øyunn finner noe annet hun kan fronte som influenser. Bortsett fra å vise pupp og bli en kopi av SE …

"Influencing can be addictive, making it difficult for those in the industry to leave when their health declines."

https://www.womenshealthmag.com/health/a41946590/influencer-content-creation-hurting-mental-health/

Krogh har i utgangspunktet et eksponeringsbehov, og en drøm om "raske penger" høres det ut som. Men denne bransjen er ødeleggende. Krogh bør logge av, og få seg et normalt liv, der hun kan få tilbake mestringsfølelse og meningen med livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (12 timer siden):

Hva er det hun "influencer" egentlig?

Hva står hun for?

Pusher hun sminke, mote, er hun en treningsdame, fronter hun plantebasert kosthold, er hun imot dyremishandling, mot pels, vindmøller på Fosen halvøyen eller miljøbevisst forbruker?

Jeg forstår ikke hvorfor hun (og mange andre) skal bli kjendis/influencer fordi de har vært med i et program der de skal bygge en liten hytte innvendig?

Jeg har gjort mye mer spektakulære ting enn mange av disse damene som er influencere, men jeg har ikke tenkt én tanke om at dette skal hele landet få vite om, knapt mine  nærmeste venner/familie.

Verden har blitt gal, stopp, jeg vil av!🤮

Dette! 🙌🏼

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV

En digresjon, men Krogh tok fillers/Botox på grunnlag av noen kommentarer om at hun så eldre ut enn sin kjæreste på et bilde, så jeg synes det er noe relevant.
I dag har jeg lest om to damer på over 80 år. Liv Ullmann, og Martha Stewart.
Liv Ullmanns innholdsrike liv  som skuespiller har blitt til en dokumentarfilm som har premiere nå snart. Hun forteller om sin lidenskap, sin tid som ambassadør for Unicef, sine lengsler, sorger og gleder. Nydelig dame.
Martha Stewart , tidligere modell, (fengselsfugl pga skattesnyteri) og nå influencer med egne merkevarer,, skryter av "gode gener" og kan fortelle at hun har levd på diett siste tre månedene så hun kunne være badedraktmodell. Operert og retusjert til det ugjenkjennelige legger hun stadig ut selfies, og kan anbefale diverse ansiktsmasker og kremer. Nitrist.

Liv-Ullmann-2.jpeg

Did-Martha-Stewart-Get-Plastic-Surgery-Photos-Skincare-3.webp

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (8 timer siden):

Dette! 🙌🏼

Hytten ble hun ferdig med for 2-3 år siden, og hun fronter jo ingen av delene jeg ramset opp, viser kun puppene i desperate øyeblikk slik at ikke media skal glemme henne.

Endret av Tough cookie
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (På 16.5.2023 den 16.39):

En digresjon, men Krogh tok fillers/Botox på grunnlag av noen kommentarer om at hun så eldre ut enn sin kjæreste på et bilde, så jeg synes det er noe relevant.
I dag har jeg lest om to damer på over 80 år. Liv Ullmann, og Martha Stewart.
Liv Ullmanns innholdsrike liv  som skuespiller har blitt til en dokumentarfilm som har premiere nå snart. Hun forteller om sin lidenskap, sin tid som ambassadør for Unicef, sine lengsler, sorger og gleder. Nydelig dame.
Martha Stewart , tidligere modell, (fengselsfugl pga skattesnyteri) og nå influencer med egne merkevarer,, skryter av "gode gener" og kan fortelle at hun har levd på diett siste tre månedene så hun kunne være badedraktmodell. Operert og retusjert til det ugjenkjennelige legger hun stadig ut selfies, og kan anbefale diverse ansiktsmasker og kremer. Nitrist.

Liv-Ullmann-2.jpeg

Did-Martha-Stewart-Get-Plastic-Surgery-Photos-Skincare-3.webp

😳😳 Hadde aldri kjent Martha Stewart igjen hadde du ikke skrevet det 🥴🥴

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IreneV
Sharp75! skrev (15 timer siden):

😳😳 Hadde aldri kjent Martha Stewart igjen hadde du ikke skrevet det 🥴🥴

Og hun startet med dette etter fylte 50. Jevnlig laser, botox, fillers. Det blir det livet består av. Groteskt fokus. Og for et uendelig nitrist liv. Ligge hjemme med store solbriller og ha "nedetid" 80% av tiden. Resten er selfies, photoshoots og røde løpere, der hun hylles fordi hun holder seg så godt. "gode gener" my ass. Kvinnekampen består nå i å se best mulig ut. Se yngst ut. Proppe seg full av skadelige preparater, legge lagvis med sminke, operere seg. "Free the nipple". Heldigvis er det ikke slik i den virkelige verden. Men det påvirker  dessverre mange. Skjønnhetsindustrien har en eksploderende vekst.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Og nå har hun fått forsider igjen hvor hun kan fortelle at hun har fett-fobi for seg selv. Burde disse beskyttes mot seg selv? Hva er vitsen på å la Gud og hvermann få vite dette? 

Endret av cerruti
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (Akkurat nå):

Og nå har hun fått forsider igjen hvor hun kan fortelle at hun har fett-fobi for seg selv. Burde disse beskyttes mot seg selv? Hva er vitsen på å la Hud og hvermann få vite dette? 

Det var det du fikk ut av artikkelen? Hun har bulimi og sliter med egen kropp og utseende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
cerruti skrev (5 minutter siden):

Og nå har hun fått forsider igjen hvor hun kan fortelle at hun har fett-fobi for seg selv. Burde disse beskyttes mot seg selv? Hva er vitsen på å la Hud og hvermann få vite dette? 

Det er fortvilende. Hun påvirker med dette andre som sliter, og ikke positivt, men negativt. Jeg har null tro på at hun tok Botox 1 gang for 3 år siden, og har latt det bli med det. Løgn. Nettavisen benytter et eldre bilde, et naturlig bilde. Men i KK, så kjører de på med retusjerte og oversminkede bilder. Hun lider av spiseforstyrrelse, og elendig selvfølelse. Det var ingen overraskelse. Hun må logge av for å bli bedre. Hun søker bekreftelse hele veien. Det er blitt en forstyrrelse det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (8 minutter siden):

Det var det du fikk ut av artikkelen? Hun har bulimi og sliter med egen kropp og utseende. 

Ja, og det fikk jeg med meg, men det er kanskje ikke alt som må deles? Og til å slite er hun mye avkledd og i mediebildet. Jeg synes samtidig det kan være dårlig påvirkning av unge jenter som følger henne og kanskje ser opp til henne. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (2 minutter siden):

Det er fortvilende. Hun påvirker med dette andre som sliter, og ikke positivt, men negativt. Jeg har null tro på at hun tok Botox 1 gang for 3 år siden, og har latt det bli med det. Løgn. Nettavisen benytter et eldre bilde, et naturlig bilde. Men i KK, så kjører de på med retusjerte og oversminkede bilder. Hun lider av spiseforstyrrelse, og elendig selvfølelse. Det var ingen overraskelse. Hun må logge av for å bli bedre. Hun søker bekreftelse hele veien. Det er blitt en forstyrrelse det også.

Elendig selvfølelse? Når hun sitter på God morgen Norge og forteller hvor pen hun er og derfor oppnår så mange fordeler?

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Hulderen skrev (5 minutter siden):

Elendig selvfølelse? Når hun sitter på God morgen Norge og forteller hvor pen hun er og derfor oppnår så mange fordeler?

Narsissister har også lav selvfølelse. Det er jo jentene som flasher pupper og leker deilige som sliter mest.  Krogh er nærmest en poster -girl for lav selvfølelse, det lyser lang vei. De fleste iinfluencere er det. De kompenserer.

Å være selvopptatt er ikke det samme som å elske seg selv.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (4 minutter siden):

Ja det er en brist der

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Duff skrev (56 minutter siden):

Ja det er en brist der

Hun er selvopptatt. Og søker bekreftelse og oppmerkosmhet hele tiden. Det  tyder på lav selvfølelse.

I artikkelen sier hun at hun har slitt med dårlig selvbilde fra hun var liten, men slik jeg oppfatter det, så er det selvfølelsen som skorter. Hun sier jo, som noen påpeker at hun mener andre synes hun er vakker, og at hun har fått fordeler grunnet dette, men hun klarer ikke å elske seg selv. Samtidig er hun ekstremt selvsentrert, og det fører til dette evige oppmerksomhetsjaget.
At hun lar seg avbilde "perfekt" i KK gjør artikkelen til en trigger for de som sliter. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 time siden):

Poenget er vel at man har fordeler som hvit og «pen». Ikke at hun er så mye mer pen enn andre? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klink skrev (3 timer siden):

Poenget er vel at man har fordeler som hvit og «pen». Ikke at hun er så mye mer pen enn andre? 

Jo, hun spesifiserte at hun selv var så pen. Hadde hun snakket generelt, så ville jeg ikke reagert.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (På 3.6.2023 den 17.51):

Hun er selvopptatt. Og søker bekreftelse og oppmerkosmhet hele tiden. Det  tyder på lav selvfølelse.

I artikkelen sier hun at hun har slitt med dårlig selvbilde fra hun var liten, men slik jeg oppfatter det, så er det selvfølelsen som skorter. Hun sier jo, som noen påpeker at hun mener andre synes hun er vakker, og at hun har fått fordeler grunnet dette, men hun klarer ikke å elske seg selv. Samtidig er hun ekstremt selvsentrert, og det fører til dette evige oppmerksomhetsjaget.
At hun lar seg avbilde "perfekt" i KK gjør artikkelen til en trigger for de som sliter. 

Lar seg avbilde «perfekt» i KK som gjør artikkelen til en trigger? Snakk for deg selv. Kan ikke se at de bildene er noe spesielt mer triggende enn andre bilder i ukeblader? Og selv om det er folk med spiseforstyrrelser som er undervektige eller overvektige, er det også mange som er helt normalvektige slik som henne. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (På 3.6.2023 den 22.36):

Jo, hun spesifiserte at hun selv var så pen. Hadde hun snakket generelt, så ville jeg ikke reagert.

Jeg så også dette intervjuet men oppfattet det ikke på samme måte som deg som at hun satt og snakket om hvor pen hun var. Jeg oppfattet det slik som Klink skrev som at hun selv tilhørte en priviligert gruppe som fikk fordeler pga utseendet sitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...