Gå til innhold

Er Allers et kjerringblad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 1.43):

Jo hun sa det. Har vurdert å sende inn en klage. De skal vel ikke kommentere det man kjøper...

Anonymkode: 31b64...b9e

Karen, husk å gå til frisøren og spisse litt på konefrisyrene din, sånn at de vet at du mener alvor

Anonymkode: 67589...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

You'reNothingToMe skrev (45 minutter siden):

Sikkert noen, men sikkert ikke alle.

Du er ikke noe overrasket over hvor detaljerte og påfallende velskrevet de oftest er for å være skrevet av «hvemsomhelst»? 
 

 

Anonymkode: 5ecc7...efe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er ikke noe overrasket over hvor detaljerte og påfallende velskrevet de oftest er for å være skrevet av «hvemsomhelst»? 
 

 

Anonymkode: 5ecc7...efe

Til tider, men ikke hver gang. Og om det ikke skulle være en sann historie av den som har skrevet det , så treffer historien alltid hardt hos en eller annen som leser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You'reNothingToMe skrev (14 timer siden):

Til tider, men ikke hver gang. Og om det ikke skulle være en sann historie av den som har skrevet det , så treffer historien alltid hardt hos en eller annen som leser den.

En venninne har skriving som hobby, og hun skriver jevnlig historier fra "virkeligheten" som hun får på trykk i ett av  damebladene. Ingen ting av det hun skriver er ekte, men det er som oftest vagt inspirert av hendelser og situasjoner hun har opplevd selv eller hørt om fra andre, gjerne ispedd litt snacks fra gamle såpeoperaer på tv. Etter mitt inntrykk er det slik med 99% av "dette hendte meg"-historiene. 

Anonymkode: bf594...fc9

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

En venninne har skriving som hobby, og hun skriver jevnlig historier fra "virkeligheten" som hun får på trykk i ett av  damebladene. Ingen ting av det hun skriver er ekte, men det er som oftest vagt inspirert av hendelser og situasjoner hun har opplevd selv eller hørt om fra andre, gjerne ispedd litt snacks fra gamle såpeoperaer på tv. Etter mitt inntrykk er det slik med 99% av "dette hendte meg"-historiene. 

Anonymkode: bf594...fc9

Jeg brukte hele tekstlinjer fra virkelighetshistoriene i disse bladene i hjemmestiler vi hadde på skolen for å få litt følelse i det hele. Funket som bare det. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 1.37):

Jeg også. 🥰 min bestemor abonnerte på Allers, Hjemmet og i blant Norsk Ukeblad. Pleide samle dem opp og gi dem til meg og mamma i bunker. Elsket det og leste i dem hele kvelden da vi kom hjem. Tror det er litt nostalgien for meg også. De er nesten helt like som de var den gang, innhold og måten de er lagt opp. Synes det er fint at visse ting aldri endrer seg på en måte. Også synes jeg faktisk det står en del bra ting der og en del spennende leserhistorier. 

Anonymkode: 31b64...b9e

koselige blader. Mamma pleide alltid å kjøpe hjemmet og allers før. Ganske sikker på at hun gjorde det bår hun car rundt 30-40 også. Hun hadde iallefall disse bladene alltid slik jeg husker det

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 1.25):

Jeg er 36 år og elsker Allers. Da jeg var på Narvesen og kjøpte et her om dagen så skulle kassadama legge det og noen andre saker jeg kjøpte i en pose. Da hun til slutt tok bladet sa hun: lesestoff til bestemor må vi ikke glemme.

Er ikke det litt frekt? Bare jeg som er under 70 og leser Allers? 

Anonymkode: 31b64...b9e

Er det så frekt da? 
Hun antok åpenbart at du var for ung til å lese bladet, men at du var snill og kjøpte med til din gamle bestemor. 
Tipper 95% av de som kjøper bladet i butikk, er gamle damer. Og så antar de i kassa at de siste 5% kjøper for noen andre. 

Anonymkode: 97929...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
Adobyen skrev (På 11.8.2022 den 3.50):

Jeg kjøper av og til et ukeblad hvis jeg skal vente et sted. Det er alltid noe å lese der. Ikke Her og nå, se og hør osv, men Norsk ukeblad eller Hjemmet.  Disse bladene har jeg alltid likt å bla i.

Jeg abonnerer ikke, for det skjer ikke så ofte. 

Kjerring ass😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneliv

Ikke noe å ta på vei for, det er jo er kjerringblad! Men, vi er alle kjerringer og flotte sådanne. La oss heller ta tilbake ordet kjerring og være stolte over at vi er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såvidt passert 60, og jeg har aldri kjøpt noen av de tradisjonelle "dame-ukebladene". For meg er de litt "kjerring". Men mest av alt er de totalt uinteressante. 

Jeg tror det har mye med interesser og livsstil å gjøre. Jeg hverken strikker eller hekler. Jeg lever heller ikke et "tradisjonelt" liv med hus, hage, barn, barnebarn.  Jeg er ikke interessert i hverken såkalte kjendiser eller kongefamilien.

Jeg er interessert i både mat og interiør, men i en litt annet sjanger enn det som presenteres i "dame-ukebladene". 

Jeg tror ikke at jeg kommer til å kjøpe disse bladene selv om jeg bikker både 70 og 80. Rett og slett fordi jeg finner dem helt uinteressante. 

Anonymkode: 68331...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig - man kan lese Allers helt gratis ved å ha lånekort på biblioteket, logge seg inn på "Min side", og gå til https://www.pressreader.com/norway/allers.

Å betale kr.79,90 for Allers er i mine øyne galskap i en tid med dagens økonomiske utfordringer.

Anonymkode: 8b7d3...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukeblader generelt er et kjerring fenomen. Jeg kjøper kun kryssordblad, sånn cirka en gang i året. Da oppfyller jeg også kjerringkriteriet men hvem bryr seg🤷‍♀️ k35 

Anonymkode: 1c777...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 1.25):

Jeg er 36 år og elsker Allers. Da jeg var på Narvesen og kjøpte et her om dagen så skulle kassadama legge det og noen andre saker jeg kjøpte i en pose. Da hun til slutt tok bladet sa hun: lesestoff til bestemor må vi ikke glemme.

Er ikke det litt frekt? Bare jeg som er under 70 og leser Allers? 

Anonymkode: 31b64...b9e

Ja.

Ja, det er et kjerringblad.

Anonymkode: d257a...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 1.25):

Jeg er 36 år og elsker Allers. Da jeg var på Narvesen og kjøpte et her om dagen så skulle kassadama legge det og noen andre saker jeg kjøpte i en pose. Da hun til slutt tok bladet sa hun: lesestoff til bestemor må vi ikke glemme.

Er ikke det litt frekt? Bare jeg som er under 70 og leser Allers? 

Anonymkode: 31b64...b9e

:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/28/2022 at 10:44 AM, AnonymBruker said:

En venninne har skriving som hobby, og hun skriver jevnlig historier fra "virkeligheten" som hun får på trykk i ett av  damebladene. Ingen ting av det hun skriver er ekte, men det er som oftest vagt inspirert av hendelser og situasjoner hun har opplevd selv eller hørt om fra andre, gjerne ispedd litt snacks fra gamle såpeoperaer på tv. Etter mitt inntrykk er det slik med 99% av "dette hendte meg"-historiene. 

Anonymkode: bf594...fc9

En venninne hadde skriving av slike historier fra "virkeligheten" som en god bi-inntekt ved siden av studielånet 😆

Anonymkode: 13e43...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...