Gå til innhold

Er Allers et kjerringblad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 år og elsker Allers. Da jeg var på Narvesen og kjøpte et her om dagen så skulle kassadama legge det og noen andre saker jeg kjøpte i en pose. Da hun til slutt tok bladet sa hun: lesestoff til bestemor må vi ikke glemme.

Er ikke det litt frekt? Bare jeg som er under 70 og leser Allers? 

Anonymkode: 31b64...b9e

  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forfatterina skrev (4 minutter siden):

Du er ikke den eneste. :)

Leser også mange andre "kjerringblader", slik som Norsk Ukeblad,  og Hjemmet. Men er disse to som jeg nevner også kjerringblader, eller er det Allers som er det mest, mon tro? 🤔 

Jeg har lest disse bladene siden jeg var i tenårene, så kanskje jeg også er kjerring? Er voksen nå, da... 😊

Jeg også. 🥰 min bestemor abonnerte på Allers, Hjemmet og i blant Norsk Ukeblad. Pleide samle dem opp og gi dem til meg og mamma i bunker. Elsket det og leste i dem hele kvelden da vi kom hjem. Tror det er litt nostalgien for meg også. De er nesten helt like som de var den gang, innhold og måten de er lagt opp. Synes det er fint at visse ting aldri endrer seg på en måte. Også synes jeg faktisk det står en del bra ting der og en del spennende leserhistorier. 

Anonymkode: 31b64...b9e

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forfatterina skrev (2 minutter siden):

Et lite PS: Det er billigere å abonnere enn å kjøpe direkte i en fysisk butikk. Men det kommer selvfølgelig an på hvor ofte du leser det, da....  Men det visste du sikkert allerede, kom bare til å tenke på hvor dyrt det er i vanlig butikk... 🤔 

Ja jeg vet! Mye mye billigere og skal bestille abonnement nå. Får fin velkomstgave også. Takk for tipset uansett. 🙂

Anonymkode: 31b64...b9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa hun ikke...trollunger sier det.

Anonymkode: adc71...f35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det sa hun ikke...trollunger sier det.

Anonymkode: adc71...f35

Jo hun sa det. Har vurdert å sende inn en klage. De skal vel ikke kommentere det man kjøper...

Anonymkode: 31b64...b9e

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt rart at folk fortsatt kjøper disse ukebladene i løssalg med tanke på at prisen må være tilstrekkelig høy til at man kan få annet kvalitetslesestoff i bokmarkedet (eldre eller på tilbud) til tilsvarende pris.

Så vidt jeg husker, måtte selv Donald-bladet stramme inn på løssalgutgivelsene, slik at bladet bare er i salg annen hver uke, men Allers selger tydeligvis bedre ...?

Pussig. Hver sin lyst, for jeg syntes også det var artig å lese Norsk ukeblad og sladderen der om datteren til Elvis, men da var jeg 9 år gammel; som voksen virker dette sladder-opplegget like pinlig som når Dagbladet kommer med sin sensasjonsjournalistikk.

Eldre utgaver av ukeblader har en helt annen sjarm; elsker reklamen i gamle Donald-blader, og man kan finne mye interessant i gamle utgaver av A-magasinet i Nasjonalbibliotekets arkiv.

Anonymkode: 8b7d3...b1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34, og liker å lese historiene fra virkeligheten og intervjuer. Bruker å få fra naboen, som er også under 70, dvs 64 😁

Anonymkode: 3b96a...50f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36 og elsker Allers, og gjorde det da jeg var 20 og.

Anonymkode: 3d3a0...561

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg kjøper av og til et ukeblad hvis jeg skal vente et sted. Det er alltid noe å lese der. Ikke Her og nå, se og hør osv, men Norsk ukeblad eller Hjemmet.  Disse bladene har jeg alltid likt å bla i.

Jeg abonnerer ikke, for det skjer ikke så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes det er litt rart at folk fortsatt kjøper disse ukebladene i løssalg med tanke på at prisen må være tilstrekkelig høy til at man kan få annet kvalitetslesestoff i bokmarkedet (eldre eller på tilbud) til tilsvarende pris.

Så vidt jeg husker, måtte selv Donald-bladet stramme inn på løssalgutgivelsene, slik at bladet bare er i salg annen hver uke, men Allers selger tydeligvis bedre ...?

Pussig. Hver sin lyst, for jeg syntes også det var artig å lese Norsk ukeblad og sladderen der om datteren til Elvis, men da var jeg 9 år gammel; som voksen virker dette sladder-opplegget like pinlig som når Dagbladet kommer med sin sensasjonsjournalistikk.

Eldre utgaver av ukeblader har en helt annen sjarm; elsker reklamen i gamle Donald-blader, og man kan finne mye interessant i gamle utgaver av A-magasinet i Nasjonalbibliotekets arkiv.

Anonymkode: 8b7d3...b1b

A-magasinet før i tiden, det var kvalitet, det! Takk for tips om Nasjonalbiblioteket!

Jeg vokste opp med Hjemmet, og leser fremdeles Allers, Norsk Ukeblad og Hjemmet når jeg kommer over det. Jeg synes KK er i samme kategori, egentlig. 

 

Anonymkode: 5be48...24b

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder på at godt over nitti prosent av dem som leser Allers, er kvinnfolk! 

Ikke nødvendigvis ELDRE kvinnfolk, men definitvt kvinnfolk...            

Anonymkode: fbf45...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ikke Allers, men Hjemmet :) jeg får det av moren min som abonnerer (en uke på etterskudd, når hun er ferdig med det). Slik har det vært i 20 år, siden jeg var 18. Har alltid lest det og hatt glede av det, men hadde nok likevel ikke tegnet abonnement selv. 

Anonymkode: 0ce67...e67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vedder på at godt over nitti prosent av dem som leser Allers, er kvinnfolk! 

Ikke nødvendigvis ELDRE kvinnfolk, men definitvt kvinnfolk...            

Anonymkode: fbf45...337

Og hva så?

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe med meg noen blader om jeg skal på lang reise. Liker Familien :fnise: Er mer kjerring enn Allers tror jeg :ler:

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leser ikke Allers, men Hjemmet :) jeg får det av moren min som abonnerer (en uke på etterskudd, når hun er ferdig med det). Slik har det vært i 20 år, siden jeg var 18. Har alltid lest det og hatt glede av det, men hadde nok likevel ikke tegnet abonnement selv. 

Anonymkode: 0ce67...e67

Leste det forøvrig siden jeg var 8-10 år, men overtok bladene etter at jeg flyttet hjemmefra 

Anonymkode: 0ce67...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vedder på at godt over nitti prosent av dem som leser Allers, er kvinnfolk! 

Ikke nødvendigvis ELDRE kvinnfolk, men definitvt kvinnfolk...            

Anonymkode: fbf45...337

Ja. Hva er problemet med det? Det er jo publikumet de henvender seg til. Er det et problem at omtrent alle som abonnerer på vi menn er menn? (Selv om en del av det gjerne også blir lest av kvinner i huset) 

Anonymkode: 0ce67...e67

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke så ofte ukeblader, men arver gjerne fra min mor og en eldre nabo. Hvis jeg kjøper er det som regel Familien, fordi de har mye strikkeoppskrifter og matoppskrifter. Jeg er bokorm deluxe, siden en over her nevner det med kvalitetslitteratur og pris på bøker vs ukeblad, men noen ganger ønsker man å lese ting som ikke krever særlig kapasitet eller er lett underholdning. For øvrig er virkelig ikke mye av den litteraturen som selges i Norge av mye større kvalitet enn som skrives på  "de blå sidene" eller "fra virkeligheten" i ukeblad, alt er ikke kvalitet bare fordi det er mellom to permer. Men ts jeg tenker kommentaren til den ansatte var mer et forsøk på smalltalk, ikke for å være frekk på noen måte.

Anonymkode: d6af8...b5f

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren min hadde alltid Allers og Ukebladet, elsker de! 
Kjøper aldri selv, for er ikke så interessant, men koselig å lese om jeg kommer over de et sted :) 

Anonymkode: 1fa4b...c4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (14 minutter siden):

Og hva så?

 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja. Hva er problemet med det? Det er jo publikumet de henvender seg til. Er det et problem at omtrent alle som abonnerer på vi menn er menn? (Selv om en del av det gjerne også blir lest av kvinner i huset) 

Anonymkode: 0ce67...e67

så hva er det tråd-starter egentlig klager over da?

Anonymkode: fbf45...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...