Gå til innhold

Er Allers et kjerringblad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syntes Allers er et blad for eldre, men det betyr ikke at jeg håner dem som liker det. Er selv 40. 

Anonymkode: 9131c...f21

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forbinder Allers med eldre kvinner (50-60-årene) og tannlegekontor, men ville jo aldri kommentert det til noen som kjøper det. 

Anonymkode: 1f4b3...6ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 55, og arver Allers etter min mor. Syns det er lite å lese i det, sammenlignet med Norsk Ukeblad og Hjemmet. Men Allers har de beste kryssordene.

Anonymkode: 29920...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor og bestemødre kjøpte alltid det bladet, pleide å kikke i det , men fant aldri noe interessant å lese. 

Anonymkode: 0d14b...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjøper ikke jeg Allers, eller andre ukeblad for den sak skyld, men ja, jeg synes det er gamlemor sitt ukeblad, på lik linje med Hjemmet og norsk Ukeblad, om det er det de heter. Men om du liker det, så er det jo bare å kjøpe. 

Og jeg har passert 55 år.

Anonymkode: 4d4f8...6b4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 36 år og elsker Allers. Da jeg var på Narvesen og kjøpte et her om dagen så skulle kassadama legge det og noen andre saker jeg kjøpte i en pose. Da hun til slutt tok bladet sa hun: lesestoff til bestemor må vi ikke glemme.

Er ikke det litt frekt? Bare jeg som er under 70 og leser Allers? 

Anonymkode: 31b64...b9e

Du skulle bare svart: "Men jeg er da ikke bestemor?" men kassadama mente nok ikke noe vondt med kommentaren sin.

Jeg er godt under 70 år selv, men jeg leser gjerne ukeblader. Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger mannlige slektninger eller bekjente ser f.eks. Hjemmet på stuebordet; de kommenterer "Hehe, er ikke det sånn kjerringblad?" men før jeg vet ordet av det sitter de med nesa i bladet og leser virkelighetshistoriene, "For det er jo litt interessant også da".

Anonymkode: 0a0cf...45b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mormor elsket Allers og Hjemmet 🧓🏻😊

Muttern leste det og, men syntes det var litt flaut😆

Jeg syntes de var koselige som barn😊

Endret av Entern
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rævstad skrev (21 minutter siden):

Ja, men det er et fint og koselig kjerringblad 🙂

Ja enig.

Når Agnes Ravatn gikk igjennom norske ukeblader osv av alle slag beskrev hun Allers, Hjemmet osv. som koselige gamle damer 😊

Eneste «kjerringbladet» hun overhodet ikke likte var KK.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth
Entern skrev (9 minutter siden):

Ja enig.

Når Agnes Ravatn gikk igjennom norske ukeblader osv av alle slag beskrev hun Allers, Hjemmet osv. som koselige gamle damer 😊

Eneste «kjerringbladet» hun overhodet ikke likte var KK.

Liker best å lese historier fra virkeligheten som folk har sendt inn 🙂  KK har jeg aldri lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rævstad skrev (Akkurat nå):

Liker best å lese historier fra virkeligheten som folk har sendt inn 🙂  KK har jeg aldri lest. 

Mulig jeg kikket litt i KK i veldig mye yngre år, litt a la han i Kollektivet tegneserien:sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jo hun sa det. Har vurdert å sende inn en klage. De skal vel ikke kommentere det man kjøper...

Anonymkode: 31b64...b9e

Det var vel litt overdramatisk.

Jeg synes allers, hjemmet og alt det der er kjerringblad ja, og se&hør. Mormor hadde allers liggende i huset og jeg synes det var gøy å lese dem, men kunne aldri kjøpt det selv. 

Anonymkode: 8547a...92b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien tenker jeg er det ultimate kjerringblad. Jeg liker NU da. Min mor mener det er mer kjerring enn Allers 😅😅

Anonymkode: 84b34...6be

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var litt frekt av kassadama, ja, men ikke noe jeg hadde giddet å bruke energi på å irritere meg over.

Jeg er på alder med TS og leser Norsk Ukeblad og Hjemmet som jeg arver av moren min (som abonnerer). Jeg liker godt reportasjene om folk som har/har hatt ulike utfordringer (selv om de kan være i overkant sentimentale) og de anonyme historiene fra virkeligheten. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det sa hun ikke...trollunger sier det.

Anonymkode: adc71...f35

Dette tror jeg absolutt ikke er trolling! 

Anonymkode: 573f7...710

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker mamma pleide å kjøpe Allers, Norsk Ukeblad og Hjemmet. Det var også et kristent ukeblad som hadde så utrolig mange flotte strikke- og hekleoppskrifter, noe mamma drev med som hobby om kveldene. Så selv om vi eller hun overhodet ikke var kristne, kjøpte hun det ofte for oppskriftenes skyld. Hva het det ukebladet igjen? Noe med "familien"? Uansett, det var det bladet + Norsk Ukeblad, Hjemmet og Allers det gikk i. Jeg pleide å lese dem fordi de lå der. Men jeg kan aldri huske å ha kjøpt noen av dem selv i voksen alder. Har vel lest på venterommet til tannleger og slikt bare.

Det jeg har kjøpt noen ganger er KK, men det er mange år siden sist nå. Vet egentlig ikke hvorfor, det er jo god tidtrøyte å pløye gjennom et sånt ukeblad.

Jeg er i femtiårene nå, så sånt sett skulle jeg vel egentlig vært i "målgruppa" for de ukebladene? :fnise:

Endret av Million
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest forfatterina

Hei @Million 😊  Det er nok sikkert "Familien" du tenker på. Har selv lest det, og det er stappa fullt med strikkeoppskrifter, matoppskrifter, og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten så husker jeg mamma kjøpte fast Norsk Ukeblad, mormor leste Allers og bestemor hadde Familien. Jeg likte godt å titte i alle sammen, fordi jeg som barn leste absolutt alt jeg kom over, men tenkte nok at det var skrevet for "gamle kjerringer", ja... 
Nå, som jeg er "gammel kjerring" selv, leser jeg kun dersom det er eneste alternativ på venterom, eller gamle blader som ligger på hytta. 
Nå skal det sies at jeg ikke er noe fan av legeromaner, eller andre romantiske romaner heller, så det er sikkert derfor jeg aldri har blitt helt fenget av de der "historier fra virkeligheten"-sakene heller. 
Historier fra "virkeligheten" kan jo også diskuteres... det har vel kommet frem mer enn en gang at dette er oppdiktede historier som folk får betalt for å skrive

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ville jo aldri sagt det hvis en kunde kjøpte det av meg.

Da jeg vokste opp så abonnerte bestemor, mamma og tante på hhv. Allers, Norsk ukeblad og Hjemmet, også byttet de. Jeg har aldri kjøpt det selv i voksen alder, og aldri funnet mye interessant i disse bladene, så jeg har sett på det som et blad for litt "eldre". Det handler jo litt om preferanser da, og det har kanskje ikke så mye med alder å gjøre. 

Strikkeoppskrifter og matoppskrifter finner jeg stort sett på nett, men det hender jo at en av de sender med meg et blad når jeg er på besøk, for de fant en strikkeoppskrift jeg kanskje ville like. Ellers gidder jeg ikke å bla i det hos tannlegen heller.

Anonymkode: e7475...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Entern said:

Ja enig.

Når Agnes Ravatn gikk igjennom norske ukeblader osv av alle slag beskrev hun Allers, Hjemmet osv. som koselige gamle damer 😊

Eneste «kjerringbladet» hun overhodet ikke likte var KK.

Der er jeg enig med Ravatn, sikkert fordi jeg ikke opplever at KK "treffer" meg: damene der lever et helt annet liv enn det jeg gjør.

Anonymkode: 0a0cf...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...