Gå til innhold

Er Allers et kjerringblad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Angelheart2 skrev (1 time siden):

Da jeg var liten så husker jeg mamma kjøpte fast Norsk Ukeblad, mormor leste Allers og bestemor hadde Familien. Jeg likte godt å titte i alle sammen, fordi jeg som barn leste absolutt alt jeg kom over, men tenkte nok at det var skrevet for "gamle kjerringer", ja... 
Nå, som jeg er "gammel kjerring" selv, leser jeg kun dersom det er eneste alternativ på venterom, eller gamle blader som ligger på hytta. 
Nå skal det sies at jeg ikke er noe fan av legeromaner, eller andre romantiske romaner heller, så det er sikkert derfor jeg aldri har blitt helt fenget av de der "historier fra virkeligheten"-sakene heller. 
Historier fra "virkeligheten" kan jo også diskuteres... det har vel kommet frem mer enn en gang at dette er oppdiktede historier som folk får betalt for å skrive

Ja, husker jeg leste intervju med ei som hadde skrevet flere av disse "historiene fra virkeligheten". Hun diktet opp alt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde faktisk nettopp lest en av historiene hun nevnte på et venterom. Husker jeg tenkte da jeg leste den at det var da voldsomt til drama folk opplevde 😂

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jo hun sa det. Har vurdert å sende inn en klage. De skal vel ikke kommentere det man kjøper...

Anonymkode: 31b64...b9e

Dersom du sender inn en klage så ER du jo en kjerring, så sånn sett passer vel beskrivelsen godt! Dersom 90% av de som kjøper det er 70+ så må man gjerne godta at hun antar det ikke er til deg.
 

Jeg leste alltid Hjemmet, Norsk Ukeblad og Allers når jeg var hos min bestemor da jeg var liten (nå er jeg 44). Familien var for kjedelig til at jeg leste det, og Norsk Ukeblad og Hjemmet var favorittene. Jeg slukte de blå sider rått. Jeg hadde aldri funnet på å kjøpe bladet i dag, men leser noen historier på klikk.no, som vel er nettutgaven. 

Anonymkode: 8d3e9...6bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 1.25):

Jeg er 36 år og elsker Allers. Da jeg var på Narvesen og kjøpte et her om dagen så skulle kassadama legge det og noen andre saker jeg kjøpte i en pose. Da hun til slutt tok bladet sa hun: lesestoff til bestemor må vi ikke glemme.

Er ikke det litt frekt? Bare jeg som er under 70 og leser Allers? 

Anonymkode: 31b64...b9e

er like gamle og jeg synes det er kjempe koslig blad :)

Anonymkode: 9fdb0...c6d

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei slik som snakker mye med kassadamene så jeg hadde garantert ikke tatt en slik kommentar ille opp, jeg hadde heller ledd og sagt at det er nok " meg som er bestemor" . 

Jeg kjøpte mye ukeblader før men syns de er dyre i forhold til innholdet. Eneste gang jeg kjøper nå er om jeg skal på ferie på hotell eller hytte, da er det kjekt å sitte å slappe av med lett underholdning og kryssord.

Anonymkode: 4d227...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2022 at 1:25 AM, AnonymBruker said:

Jeg er 36 år og elsker Allers. Da jeg var på Narvesen og kjøpte et her om dagen så skulle kassadama legge det og noen andre saker jeg kjøpte i en pose. Da hun til slutt tok bladet sa hun: lesestoff til bestemor må vi ikke glemme.

Er ikke det litt frekt? Bare jeg som er under 70 og leser Allers? 

Anonymkode: 31b64...b9e

Ja, det er et kjerringblad, og ja, det var frekt. Blir som om du kjøper kamferdrops og kassadamen spør om du fortsatt klarer å tygge dem. 

Anonymkode: 38685...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva så om hun sa det? Det er vel ikke noe å ta seg nær av om du liker bladet. Forskjellig man skal henge seg opp i

Anonymkode: 47098...b83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Hun mente det jo sikkert ikke på en vond måte. Det var nok det hun forbinder med bladet. Jeg ser egentlig ikke hva det er å ta seg nær av.

Selv synes jeg fortsatt at bladet er litt for voksent for meg og jeg er 40. Folk er forskjellige, men liker man det så kan vel folk mene hva de vil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 1.43):

Jo hun sa det. Har vurdert å sende inn en klage. De skal vel ikke kommentere det man kjøper...

Anonymkode: 31b64...b9e

Klage, faktisk. Hun mente neppe noe vondt med det. Ta det som en kompliment, kanskje hun trodde du var 25-30 år og handlet for din 90 år gamle bestemor. Og målgruppen til Allers er jo eldre damer, men selvfølgelig kan alle som liker det lese det. Jeg er 43 og føler meg for ung for både Allers, Hjemmet og Norsk Ukeblad, men jeg liker likevel Norsk Ukeblad siden det minner meg om min kjære mormor 💜 Hun abonnerte på det i alle år og jeg husker at jeg elsket å lese det da jeg var liten og var hos henne og morfar på somrene. Ekstra stas var det jo å få lese det før det kom i butikken til og med, hehe. Nå brukes huset som feriehus og de gamle bladene ligger fortsatt på loftet. Elsker å lese gamle norsk ukeblad fra 70, 80 og 90-tallet når jeg er der! Er noen enda eldre blader der og, men mye er dessverre blitt kastet. 

Anonymkode: 9d506...4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbinder Allers og Hjemmet med farmor ja, men det er likevel skikkelig koselige blader med masse innhold. Skulle nesten ha begynt å lese de bare for nostalgien. 

Anonymkode: b5c1b...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allers, Hjemmet og Norsk ukeblad er definitivt kjerringblader, ja. Og Familien stiller virkelig i særklasse: det handler jo nesten utelukkende om mat og håndarbeid, ispedd litt gode kristne familieverdier. 

Men altså: å mene at den ansatte i kiosken er frekk, eller å vurdere å klage på en slik kommentar er jo helt hinsides til overreaksjon. 😳 

Disse bladene har liksom ikke utviklet seg, så jeg mistenker at det stort sett er de samme personene som kjøper disse bladene nå som for 40-50 år siden. I alle fall gjelder det min mor og hennes venninner. De kjøpte disse bladene som 20-åringer og har fortsatt med det nå som de er over 70. 

Det hender at jeg kjøper Hjemmet til påske eller sommerferien selv, fordi det er koselig å ha med på hytta og løse kryssord. Jeg har kikket på alle disse bladene (moren min har alltid minst ett av dem) og Allers er det bladet med minst å lese, synes jeg. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 1.39):

Ja jeg vet! Mye mye billigere og skal bestille abonnement nå. Får fin velkomstgave også. Takk for tipset uansett. 🙂

Anonymkode: 31b64...b9e

hva er velkomstgaven? Liker veldig godt Allers på ferie :)

Anonymkode: a629f...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 1.43):

Jo hun sa det. Har vurdert å sende inn en klage. De skal vel ikke kommentere det man kjøper...

Anonymkode: 31b64...b9e

Hjelpe meg. Kan du ikke heller engasjere deg i en sak noe som betyr noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på Allers og er 35☺️jeg samler opp bladene og sender som care pakke til mamma☺️når jeg var barn gjorde mormor det samme er delekultur i familien på lesestoff. Mormor døde i vår så mamma har hatt det litt tøft.  Sender alltid med litt te /kaffe etc i disse pakkene og noe godt hun kan spise. Jeg beholder mat oppskrift heftene selv og mamma får alle strikke heftene siden hun elsker å strikke. Sender også mat oppskrift heftene etter at jeg har prøvd alle oppskriftene i det ☺️

Mormor var fantastisk med slike care pakker til familien så føles litt som jeg viderefører det. Hun var en av mine favoritt mennsker❤️

Har også kk som nevnt lenger opp her men det har jeg ikke noe nostalgisk forhold til ☺️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er i aller høyeste grad et kjerringblad, men det var jo frekt sagt, da.

Anonymkode: be6fb...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske kjerring-blader: 

Side 5: aksepter deg selv akkurat som du er! 
Side 10: hvordan gå ned åtte kilo.
Side 15: kake-oppskrifter!

:duskedame: 

Anonymkode: fbf45...337

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

You'reNothingToMe skrev (På 11.8.2022 den 11.25):

Liker best å lese historier fra virkeligheten som folk har sendt inn 🙂  KK har jeg aldri lest. 

Du mener historier fra «virkeligheten»? De er jo på nivå med de mest åpenbare trolletrådene her på KG.  😂

Anonymkode: 5ecc7...efe

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du mener historier fra «virkeligheten»? De er jo på nivå med de mest åpenbare trolletrådene her på KG.  😂

Anonymkode: 5ecc7...efe

Sikkert noen, men sikkert ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...