Gå til innhold

Bruke smykke som jeg fikk av eks i nytt forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker smykker fra alle eksene mine.

Nåværende kjøper ikke smykker til meg, for han har konstatert at jeg har nok 😄

Anonymkode: f5e4e...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er det som spør hvor man har fått et smykke? Jeg har aldri opplevd det noen sinne faktisk.

Anonymkode: d8d9b...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bruke smykker av eksene mine, føler jeg. ALLE er med hjerter på 🙄🤷🏼 Ikke at typen min hadde brydd seg altså men. Og mamma og eksen min ga nesten like smykker et år, at jeg faktisk ikke husker hvilken jeg fikk av hvem 😂 

De smykkene jeg har fått av min nåværende, som egentlig nærmer seg slutten er ikke kjøpt av kjærlighet sånn, men for og glede meg. Så er et smykke med stjernetegnet mitt på, og et annet i gull som jeg fikk til jul i fjor. Han fikk klokke av meg i fjor. Og om det blir brudd, så ønsker jeg at den klokken skal brukes. Og fordi jeg så hvor glad han ble når han fikk den 💚💚 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et smykke fra eksen. Lite hjerte. Jeg har ikke brukt det. Aner faktisk ikke hvor det er nå. Hadde jeg hatt det, så hadde jeg ikke brukt det. Har fått nye smykker av nåværende samboer. Ville vært litt rart å brukt eksens gaver da. Spesielt smykker som ser ut som kjærestegaver. Noe annet om det f.eks er helt enkle øreringer. 

Anonymkode: ec0a0...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hadde aldri spurt mannen min om smykkenes opprinnelse om han hadde brukt smykker. Ting jeg ikke vil ha svar på eller trenger å vite, spør jeg heller ikke om. Bryr meg ikke heller. 

Anonymkode: f4595...be0

Du kan jo ikke på forhånd vite om du liker svaret eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss menn, betyr det, når en dame bruker smykker vi har gidd til henne etter at vi har splittet lag at hun er fremdeles er vår ”eiendom”. 
 

Vi liker ikke at dama vår går rundt med smykker en ex har gidd til henne. 

Anonymkode: 627fd...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine smykker blir "arkivert" i smykkeskrinet etter brudd. Hadde ikke likt om det var omvendt. Kjøper meg heller et nytt smykke selv om jeg mangler noe fint å gå med, og han nye ikke tar hintet 😂

Anonymkode: 69223...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kjæreste bør ikke spørre hvorfra et smykke kom ifra, eller fortelle uoppfordret hvor det kom ifra. Eks, bestemor, tante, pappa, kjøpt selv. Er vel ikke viktig å vite eller fortelle.

Eneste grunn å gjemme bort (eller kanskje selge?) Er vel hvis smykket vil fungere som et psykologisk anker til eksen. Ekser bør bli skikkelige ekser, og ikke spøkelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For oss menn, betyr det, når en dame bruker smykker vi har gidd til henne etter at vi har splittet lag at hun er fremdeles er vår ”eiendom”. 

Vi liker ikke at dama vår går rundt med smykker en ex har gidd til henne. 

Anonymkode: 627fd...dad

Kjæresten min er til tider sjalu, men akkurat at ekser har gitt meg smykker, klær etc bryr ham midt bak. Vi er begge vokst opp med arveklær og brukte ting, og hiver ikke ut noe fint av en emosjonell grunn. Nå skal det sies at smykkene fra mine ekser ikke akkurat er store diamanter eller hjerteanheng, heller, bare normale, pene smykker. Eksene vet uansett ikke hvilke smykker jeg bruker. 

Anonymkode: f5e4e...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bruddet har jeg lagt bort hjertesmykket jeg fikk fra min eks. Det er et veldig fint smykke med diamantsten. -  han gav meg det den første julen vi feiret sammen. Da alt var nytt og vi var forelsket. 

Så nei, det føles ikke rett å ha det på lengre. Har lagt bort en flott sølvring også. Litt dumt å ikke bruke det men sånn er det for meg. Blir en prinsippsak for meg selv. Jeg hadde ikke likt om min evt.nye kjæreste skulle brukt smykke/ring han hadde fått fra sin eks.  

Anonymkode: 271b7...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 17.32):


har dere brukt smykker og diverse av eksen? 

 

Anonymkode: e3c77...7ce

Selvfølgelig 💃🏼

Anonymkode: 4625c...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det.

Jeg pleide å gjøre sånt før, men de nye forholdene tok bare slutt. Så begynte jeg å rydde ut eksen(e). Feng shui. Det funket.

Anonymkode: f6189...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (9 timer siden):

Du kan jo ikke på forhånd vite om du liker svaret eller ikke.

Vedkommende skrev jo ikke noe om å like svaret eller ikke. Les før du svarer. 

Anonymkode: f6189...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker et gullsmykke jeg fikk av min eks. Det var en type smykke jeg hadde ønsket meg i mange, mange år før jeg traff min ex så jeg forbinder det ikke først og fremst med ham.

Anonymkode: 3df74...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For oss menn, betyr det, når en dame bruker smykker vi har gidd til henne etter at vi har splittet lag at hun er fremdeles er vår ”eiendom”. 
 

Vi liker ikke at dama vår går rundt med smykker en ex har gidd til henne. 

Anonymkode: 627fd...dad

Enig, og jeg er kvinne. Ville ikke likt at eksen brukte gaver fra meg. Creepy. Er det slutt så er det SLUTT. Kom deg videre!

Anonymkode: f6189...25b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du, så absolutt. Men skal du først bære det, og du får spørsmål, så vær ærlig.

Tegn på respekt for hverandre sin historie, det 🙂

 

Anonymkode: 5e113...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Etter bruddet har jeg lagt bort hjertesmykket jeg fikk fra min eks. Det er et veldig fint smykke med diamantsten. -  han gav meg det den første julen vi feiret sammen. Da alt var nytt og vi var forelsket. 

Så nei, det føles ikke rett å ha det på lengre. Har lagt bort en flott sølvring også. Litt dumt å ikke bruke det men sånn er det for meg. Blir en prinsippsak for meg selv. Jeg hadde ikke likt om min evt.nye kjæreste skulle brukt smykke/ring han hadde fått fra sin eks.  

Anonymkode: 271b7...cb5

Ps: har nylig kjøpt et smykke i gave til meg selv, som jeg bruker hver dag. Fordi nå er jeg forelsket i meg selv, (det var å overdrive) men i hvertfall er det på tide å behandle meg selv like fint som jeg har behandlet andre gjennom livet. Jeg skal være min egen bestevenninne, blir best sånn, næmlig😂🥰🤗

Anonymkode: 271b7...cb5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Enig, og jeg er kvinne. Ville ikke likt at eksen brukte gaver fra meg. Creepy. Er det slutt så er det SLUTT. Kom deg videre!

Anonymkode: f6189...25b

Syns jeg ser det for meg. Jeg dukker opp på hytta til eksen krever at han skal slutte å bruke fiskekortet og fiskestanga han fikk av meg, for det er creepy av ham å bruke gaver fra meg. 😂 tror han hadde dødd av latter. 

Anonymkode: 4e531...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Ikke noe galt i det. Du trenger ikke å si at det er fra din ex, hvis noen du ikke spør. Bare bruk det du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Syns jeg ser det for meg. Jeg dukker opp på hytta til eksen krever at han skal slutte å bruke fiskekortet og fiskestanga han fikk av meg, for det er creepy av ham å bruke gaver fra meg. 😂 tror han hadde dødd av latter. 

Anonymkode: 4e531...1dd

Det gjør du altså ikke. Vi normale oppfører oss ikke sånn.

Anonymkode: f6189...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...