Gå til innhold

Bruke smykke som jeg fikk av eks i nytt forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer bryr seg ikke om at jeg bruker smykker fra ex, ei heller klær jeg fikk av ex, eller en Adidas genser som er så deilig å bruke, men som har navnet hans på. Men jeg pleier bare å bruke den under en hettegenser eller annen collegegenser om vinteren. Ser litt rart ut om noen plutselig stikker innom og jeg har på genser med «Anders» på ryggen og kjæresten heter «Martin». 

Anonymkode: 08f41...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviiiiler på at samboer hadde brydd seg, men jeg fikk en diamantring av min eks (ikke forlovelsesring). Den ble solgt. :P
Følte det ble helt feil å bruke den. Har dessuten arvet en flere ringer av min mor. Vil heller bruke de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For oss menn, betyr det, når en dame bruker smykker vi har gidd til henne etter at vi har splittet lag at hun er fremdeles er vår ”eiendom”. 
 

Vi liker ikke at dama vår går rundt med smykker en ex har gidd til henne. 

Anonymkode: 627fd...dad

Snakk for deg selv. Latterligste jeg har hørt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min samboer bryr seg ikke om at jeg bruker smykker fra ex, ei heller klær jeg fikk av ex, eller en Adidas genser som er så deilig å bruke, men som har navnet hans på. Men jeg pleier bare å bruke den under en hettegenser eller annen collegegenser om vinteren. Ser litt rart ut om noen plutselig stikker innom og jeg har på genser med «Anders» på ryggen og kjæresten heter «Martin». 

Anonymkode: 08f41...69c

Hva synes eksen din om at du fremdeles klenger på han? 

Anonymkode: f6189...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva synes eksen din om at du fremdeles klenger på han? 

Anonymkode: f6189...25b

Det vet han neppe, han bor i et annet land…

Anonymkode: 08f41...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva synes eksen din om at du fremdeles klenger på han? 

Anonymkode: f6189...25b

Og hva mener du med å klenge på han? 

Anonymkode: 08f41...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå rundt med en genser med eksens navn på, det er da litt i overkant. At en ny kjæreste ikke skulle bry seg om å se eksens navn når du snur ryggen til - det tror jeg ingenting på. 
 

Smykker brukes om jeg liker de, eller arkiveres om ikke. Hjertesmykker har jeg lagt vekk. Kanskje sønnen min vil ha de til kjæresten sin en gang, eller kanskje jeg får barnebarn som vil gå på oppdagelsesferd i smykkeskrinet mitt. 

Anonymkode: cfdf0...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe problem, med mindre det er snakk om forlovelses- eller gifteringer, eller smykker med inngraveringer ala "Lisa og Ole for alltid" :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et matchende sett fra min 1 x-forlovede som jeg bruker av og til. Fyren var en dritt, men bruker settet når det passer seg.

Har et smykke fra min forrige x som jeg ikke bruker, men ikke får meg selv til å kaste eller gi bort/selge. Det er pent i seg selv.

Har forlovelsesringen etter min xforlovede nr 2, og har bare gode minner fra det forholdet. Vi er fremdeles venner, men har aldri brukt ringen siden. 

Nå bruker jeg for det meste smykker jeg enten har kjøpt selv, eller fått fra samboeren. 

Anonymkode: 53412...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i å bruke dette smykket du fikk så lenge det ikke står noe, eller symboliserer noe spesielt. Selv har jeg valgt å ikke bruke smykker, og ring jeg fikk fra min eks kone. Nåværende hadde nok ikke brydd seg, men av respekt for henne, og så har jeg vært så heldig å fått andre ting fra jeg kan bruke istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 17.32):

Jeg vet noen som hiver og legger slike ting bakerst i skuffa/hylla. Og spesielt i nytt forhold

Men synes det er litt «waste» å hive fine smykker. Jeg fikk en fin liten sølv smykke men knute lignendes anheng i julen 2020 av exen min. Nå var ikke forholdet mellom meg og han super og det beste så jeg tror ikke han la veldig til i gaven og tenkte nokk  bare at den var fin vi var bare sammen i 4 måneder. Jeg har bare brukt den 1 gang da jeg var sammen med han og ikke mer.

Nå har jeg en ny kjæreste, faktisk den mest koseligste mannen jeg har møtt, 

av og til har det fristet a bruke smykket for den passer til meste, men jeg hadde nokk bare sakt en hvit løgn, som at jeg kjøpte den.
har dere brukt smykker og diverse av eksen? 

 

Anonymkode: e3c77...7ce

Helt ok i mine øyne. Har ett smykke jeg bruker, det er da..18 år gammelt faktisk. En liten marihøne♥️ Mann jeg har nå har null problemer med det. 

Endret av Frøkenfryden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt noe imot det om du var min kjæreste. 😊 

Hvis du er redd for hva han føler om det, og du i så fall vil respektere det dersom han ønsker at du ikke bruker det, så ville jeg bare spurt ham. Men jeg tror som sagt de fleste ville syntes det var helt i orden. 

Anonymkode: 76433...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant problemstilling egentlig. Det slår meg som litt rart og unaturlig om en viser seg i gaver fra tidligere partner når en virkelig skal pynte seg, men det handler kanskje mye om hva slags historikk en har osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...