AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Jeg forstår det ikke, men ser at mange synes det er godt. Vi blir ofte bedt bort til vennepar der mennene får øl til maten og vi damer vin. Men altså, vin er ikke en tørstedrikk og jeg klarer ikke å sitte og bare drikke vin til maten. Hver gang må jeg be om å få et glass vann ved siden av. Er det virkelig vanlig å bare drikke vin? For min del kunne vi gjerne ha droppet hele vinen og tatt mineralvann eller vann til. Det gir meg ingen ting å drikke vin til mat. De få gangene jeg har takket nei, enten på grunn av kjøring eller medisiner har jeg ikke blitt tilbudt noe annet. Anonymkode: 06564...dea 11 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Det er vanlig å ha vann til vinen, ikke bare vin. Anonymkode: 99138...ec2 41 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Ja, men da takker du nei til vinen, og ber om vann - eller øl som jeg hadde gjort Anonymkode: 5f611...580 10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Vin er ikke tørstedrikk, det er en del av måltidet. Det er vanlig å ha vann ved siden av. Anonymkode: 6d09c...e0a 30 5
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Alle har vann i springen, så hvorfor ikke spør om du kan få vann?
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Folk er forskjellige. Jeg syns det er veldig godt med vin til maten. Jeg trenger ikke tørstedrikk til maten.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Jeg drikker gjerne et glass vin til mat, men selvsagt er det også alltid vann med og uten kullsyre tilgjengelig, og jeg drikker mer av det enn vin... Anonymkode: 2dbc8...9fa 3
newman01 Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 (endret) En vin som passer til måltidet er jo like viktig som saus på poteten... Det er, om riktig vin serveres til maten, en del av måltidet. Og det er normalt å servere vann til måltidet/vinen Endret 9. august 2022 av newman01 20
visp Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 Det er uaktuelt å drikke vin uten vann samtidig for meg. Jeg skjønner godt at du ikke har lyst på vin om du ikke liker det, men selv elsker jeg vin eller øl til maten. Men det er ikke hva som helst som går ned; det må være en god opplevelse, ellers drikker jeg kun vann. Selv forstår jeg ikke at noen kan drikke brus til mat, men ser jo at det er mange som gjør det. 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 Da takker en nei til vin. Anonymkode: 9bed7...fc3 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 Når vinen er valgt ut til å passe med maten, av noen med peiling, så hever det måltidet på en måte som ikke kan sammenliknes med noe. Men det krever at man venner seg til å spise på denne måten, og at man faktisk er såpass interessert i smak og gastronomi at man setter pris på det. Hvis venner som har bedt dere på middag serverer menn øl og kvinner vin (??) blir jeg dessverre med én gang skeptisk til at de har valgt viner med omhu. Hva er greia med en slik kjønnssegregering spør nå heller jeg?? Drikke skal velges ut fra rettene som serveres, ikke fra kjønnet til gjestene. Utover det hører et vannglass selvsagt med når man drikker vin til maten - man skal ikke drikke seg utørst på vin. Finn deg et glass vann selv om vertskapet ikke byr på det, eller fyll opp en karaffel til bordet. Anonymkode: eb330...e55 18 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 Helt enig. Vin/øl ødelegger maten. Smaker mye bedre med vann eller Farris til. Drikker aldri alkohol til mat. Anonymkode: ea2f6...e50 3
Gjest AprilRyan Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 Litt rart å dele det inn på den måten. Jeg er vant til at når man har vin til maten så er den valgt ut til maten slik at den passer til maten (Nå er det ikke alltid jeg er like nøye på vinen passer til maten om jeg tar et glass vin måten). Da drikker både menn og kvinner vinen, men om noen ikke liker det eller ikke drikker alkohol så drikker jo de noe annet. Her virker det mer som at de kjøper vin fordi det liker kvinner og øl fordi det liker menn. Da er kanskje ikke fokuset på at det skal passe til maten. Vann til er en selvfølge. Vinen er ikke der for at man skal ha noe å slukke tørsten med.
Maleficenta Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg forstår det ikke, men ser at mange synes det er godt. Vi blir ofte bedt bort til vennepar der mennene får øl til maten og vi damer vin. Men altså, vin er ikke en tørstedrikk og jeg klarer ikke å sitte og bare drikke vin til maten. Hver gang må jeg be om å få et glass vann ved siden av. Er det virkelig vanlig å bare drikke vin? For min del kunne vi gjerne ha droppet hele vinen og tatt mineralvann eller vann til. Det gir meg ingen ting å drikke vin til mat. De få gangene jeg har takket nei, enten på grunn av kjøring eller medisiner har jeg ikke blitt tilbudt noe annet. Anonymkode: 06564...dea så teit da. hva om en av mennene heller vil ha vin eller en dame heller vil ha øl? kan ikke folk selv få velge? og hvis noen vil ha farris eller vann eller brus tom, burde jo det og vært et valg man kunne få 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 Maleficenta skrev (3 minutter siden): så teit da. hva om en av mennene heller vil ha vin eller en dame heller vil ha øl? kan ikke folk selv få velge? og hvis noen vil ha farris eller vann eller brus tom, burde jo det og vært et valg man kunne få Det er ikke normalt å servere brus i et middagsselskap for voksne, sorry. Anonymkode: f5317...16b 14
Fame Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 Jeg synes vin smaker vondt når jeg drikker den til mat. Mye bedre å drikke den alene
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #17 Skrevet 9. august 2022 Jeg synes vin smaker vondt uansett. Men mat kan bidra til å døyve den vonde vinsmaken😅 Aldri skjønt meg på vin. Syns virkelig mange det er godt eller er det en sosial drikke man bare lærer seg ‘å like?🤔 Dere som liker vil hvor lenge ‘øvde dere på å like smaken før dere ble ‘vinelskere😅 Anonymkode: 86129...80a 4
Maleficenta Skrevet 9. august 2022 #18 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke normalt å servere brus i et middagsselskap for voksne, sorry. Anonymkode: f5317...16b det er normalt at folk pleier å ha brus i skapet så dersom en voksen ville ha brus så skulle det og vært greit dersom vann ellers hadde vært det eneste alkoholfrie alternativet. 5
LiseTV Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 Jeg drikker for det meste vann til maten, men når det er biff eller viltkjøtt så må jeg ha rødvin til. Alltid vann ved siden av rødvin. Drikker aldri øl til maten. 3
Million Skrevet 10. august 2022 #20 Skrevet 10. august 2022 Jeg er heller ikke begeistret for alkohol til mat, jeg foretrekker mineralvann eller bare vann mens jeg spiser. Etter maten derimot, kan jeg godt ta en øl eller et glass vin. Eller flere. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå