Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Lurven skrev (1 minutt siden):

Ja elballodai eller noe sånt heter han, litt risky å kjøpe spillere som har vært gode tidligere, glimt har jo tidligere hatt mest suksess med å kjøpe mindre kjente spillere med bra potensiale.

Men uansett er de det klart beste laget i eliteserien nå.

Tror de fikk han gratis, men han fikk vel toårs- kontrakt :klo: De har mange spillere om hver plass nå. Det kan kanskje være både positivt og negativt. Men er bedre å ha spillere å ta av ved skader, enn knapt klare å stille lag, ved å ikke ha nok. Treneren mener de ville klart å ta seg til sluttspillet i mesterligaen om de hadde hatt større spillerstall. Kanskje kanskje ikke, men det får vi aldri vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lurven
Sola de skrev (25 minutter siden):

Tror de fikk han gratis, men han fikk vel toårs- kontrakt :klo: De har mange spillere om hver plass nå. Det kan kanskje være både positivt og negativt. Men er bedre å ha spillere å ta av ved skader, enn knapt klare å stille lag, ved å ikke ha nok. Treneren mener de ville klart å ta seg til sluttspillet i mesterligaen om de hadde hatt større spillerstall. Kanskje kanskje ikke, men det får vi aldri vite :)

Ja er mulig å komme inn i gruppespillet i CL, de var jo ganske nære i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sykehuset. Er en kjekkas der jeg har lagt merke til av og til når jeg har vært der. I dag måtte jo dagen komme da han ble behandlende lege :bond: Typisk :ler:

Har allerede spist middag. Kjøpte meg en pizzabit i kiosken der.

Tok vanlig taxi hjem. Fy så dyrt det ble. 100 kr mer enn det pleier å koste hos konkurrerende selskap.

Har hentet pakke også. Har ikke åpnet den opp enda, men har bestilt meg noen singleter. Jeg letet fram sommerklærne mine og oppdaget at jeg har ingen singleter uten malingsflekker eller andre flekker på, så måtte ha noen.

Har fått ryddet skikkelig på balkongen. Var ute med 2 sekker med jord. :dåne: klarte ikke å løfte sekkene, så tro dem etter meg. Ble selvsagt hull i, men fikk dem ut av hus heldigvis :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og så på en gammel episode av NCIS i morges. Denne sangen var i slutten av episoden. Har selvsagt nynnet på den siden

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/18/2023 at 8:12 PM, Sola de said:

Det merkes det begynner å gå mot sommer. Sitter ikledd singlet og en knelang shorts og er såååååååå varmt :svett:Hadde jeg vært en person som pleier å sole meg, så hadde jeg sitti på balkongen, mendet er jeg ikke, så holder jeg meg inne. Bare håper den kan gå ned snart, for jeg må ha luft :svett:

Har merket at våren er her jeg også. Er ikke så varmt her jeg bor at man blir svett, men det har vært varmt nok til at man ikke trenger jakke og det er digg. 

Erikkke en person som liker å sole meg eller som takler ekstrem varme jeg heller. Men norsk senvår liker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (2 minutter siden):

Har merket at våren er her jeg også. Er ikke så varmt her jeg bor at man blir svett, men det har vært varmt nok til at man ikke trenger jakke og det er digg. 

Erikkke en person som liker å sole meg eller som takler ekstrem varme jeg heller. Men norsk senvår liker jeg. 

Lurer på om det ikke var årets varmeste dag i går, her jeg bor :klo:

Jeg liker heller ikke å sole meg :ler: Heller så langt der i fra :fnise: Liker best heller kalde somre. Kunne nok stortrivdes i Alaska, Svalbard, Sibir osv :nikke: Ikke meg man finner på en strand i syden akkurat.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sola de said:

Lurer på om det ikke var årets varmeste dag i går, her jeg bor :klo:

Jeg liker heller ikke å sole meg :ler: Heller så langt der i fra :fnise: Liker best heller kalde somre. Kunne nok stortrivdes i Alaska, Svalbard, Sibir osv :nikke: Ikke meg man finner på en strand i syden akkurat.

Drar ikke til syden jeg heller.  Liker kalde somre jeg også. Verste sommeren var 2018 med varmerekordene. Nesten umulig å få sove i den varmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en bok jeg hadde liggende forleden dag. Den gjør meg sinna, forarget, tankefull. Tatovøren i Auswitch var boka. Har oppfølgeren Cilkas reise, også, men tror jeg venter litt med å lese den. Blir for sterk kost. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Drar ikke til syden jeg heller.  Liker kalde somre jeg også. Verste sommeren var 2018 med varmerekordene. Nesten umulig å få sove i den varmen!

Den var ille! I fjor var det heller kjølig her. Håper på gjentakelse i år, men kommer sjelden to kalde somre på rad her, så blir vel rekordvarme.

Har du vifte på om natten?

SVK skrev (Akkurat nå):

Tropenetter er ikke gøy.

Nei :dåne:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sola de said:

Leste en bok jeg hadde liggende forleden dag. Den gjør meg sinna, forarget, tankefull. Tatovøren i Auswitch var boka. Har oppfølgeren Cilkas reise, også, men tror jeg venter litt med å lese den. Blir for sterk kost. 

Samme her. Blir for sint og lei meg når jeg leser slike historier. Men har vært i Auswitch to ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Samme her. Blir for sint og lei meg når jeg leser slike historier. Men har vært i Auswitch to ganger. 

Er forferdelig alt som skjedde der. Hvordan var det der? Har hørt noen si det har sin egen stillhet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (Akkurat nå):

Har vifte ja, må ha det når sommeren koker.

Håper det kan være noen overskyede dager inn i mellom alle soldagene. Blir du lett brun eller blir du bare solbrent? Jeg blir sistnevnte, så holder meg helst langt unna solen.

Er stor skogbrannfare her nå, så hadde gjort seg med regn noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sola de said:

Er forferdelig alt som skjedde der. Hvordan var det der? Har hørt noen si det har sin egen stillhet der.

Absolutt verdt å ta en tur til Auschwitz.  Syntes det var veldig trist å besøke Auschwitz, tror det er nesten umulig å ikke bli trist, frustrert og sint når man er der. I tillegg vil guidene  gjør guidene det klart at dette ikke er en normal turistattraksjon og at man må vise respekt så det er et alvor rundt alle som er der. Absolutt verdt å besøke. Man merker også størrelsen på komplekset når man går rundt der og ser og føler hvor stort i areal det var. 

Kan legge til at Krakow som er byen som ligger nærmest konsentrasjonsleirene har en veldig fin gammelby så fin å besøke. Mesteparten av Polen ble lagt i grus under andre verdenskrig, så ikke så mange gamle bygninger igjen i landet. Saltgruvene i Krakow er også superflotte. Så Krakow er absolutt en by som er verdt et besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sola de said:

Håper det kan være noen overskyede dager inn i mellom alle soldagene. Blir du lett brun eller blir du bare solbrent? Jeg blir sistnevnte, så holder meg helst langt unna solen.

Er stor skogbrannfare her nå, så hadde gjort seg med regn noen dager.

Jeg blir kun solbrent. :ler2: Må både bruke mye solkrem og passe på at jeg går med skyggelue for å ikke bli brent eller få vondt i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SVK skrev (2 minutter siden):

Absolutt verdt å ta en tur til Auschwitz.  Syntes det var veldig trist å besøke Auschwitz, tror det er nesten umulig å ikke bli trist, frustrert og sint når man er der. I tillegg vil guidene  gjør guidene det klart at dette ikke er en normal turistattraksjon og at man må vise respekt så det er et alvor rundt alle som er der. Absolutt verdt å besøke. Man merker også størrelsen på komplekset når man går rundt der og ser og føler hvor stort i areal det var. 

Kan legge til at Krakow som er byen som ligger nærmest konsentrasjonsleirene har en veldig fin gammelby så fin å besøke. Mesteparten av Polen ble lagt i grus under andre verdenskrig, så ikke så mange gamle bygninger igjen i landet. Saltgruvene i Krakow er også superflotte. Så Krakow er absolutt en by som er verdt et besøk. 

Leste i boken fra her om dagen at det var flere kilometer å gå i mellom leirene.

Saltgruvene. Mener å ha lest/ sett noe om dem en eller annen gang :klo:

Har aldri vært i Polen. Kanskje jeg en dag drar den veien når jeg er ute på mine reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (8 minutter siden):

Jeg blir kun solbrent. :ler2: Må både bruke mye solkrem og passe på at jeg går med skyggelue for å ikke bli brent eller få vondt i hodet. 

Synes alltid alle andre får så fin farge. Morsomme er jo folk, som alltid er ute i solen og snakker om fine fargen de og andre har fått, fnyser når de ser alltid like bleke meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sola de said:

Leste i boken fra her om dagen at det var flere kilometer å gå i mellom leirene.

Saltgruvene. Mener å ha lest/ sett noe om dem en eller annen gang :klo:

Har aldri vært i Polen. Kanskje jeg en dag drar den veien når jeg er ute på mine reiser.

Ja, flere kilometer stemmer nok. Husker at størrelsen slo meg da jeg besøkte og gikk rundt. 

Veldig flott saltgrueve. Det er blant annet hugget ut et stort kapell inni saltgruven, hvor det er flotte statuer og lysekroner av saltsten. 

Krakow er absolutt verdt en tur. Er også forholdsvis rimelig å spise og drikke i Polen. Men prisene øker selvsagt hvert år der også, Polen er ikke like billig land som det var før. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (58 minutter siden):

Ja, flere kilometer stemmer nok. Husker at størrelsen slo meg da jeg besøkte og gikk rundt. 

Veldig flott saltgrueve. Det er blant annet hugget ut et stort kapell inni saltgruven, hvor det er flotte statuer og lysekroner av saltsten. 

Krakow er absolutt verdt en tur. Er også forholdsvis rimelig å spise og drikke i Polen. Men prisene øker selvsagt hvert år der også, Polen er ikke like billig land som det var før. 

Mener det var den saltgruven Team Bachstad besøkte på sin vei gjennom Europa i siste programmet. Fascinerende greier! Det er så stort, tror det var over 300 kilometer, stemmer ikke det? Så de må overvåke alt for å passe på at folk ikke forsvinner 😳

God fredag og helg til Sola og alle andre i tråden :blomst2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...