Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (Akkurat nå):

Kanskje du kan senke temperaturen, så du får lengre steketid? 

Den skal steke på 180 grader :S Får gjøre det om jeg ser den begynner å bli ferdig for tidlig.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (3 minutter siden):

Den skal steke på 180 grader :S Får gjøre det om jeg ser den begynner å bli ferdig for tidlig.

Kanskje det er en minstetemperatur den må ha siden det er fugl, måler du temperaturen? Jeg har aldri stekt kalkun jeg, så har null peiling altså

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (21 minutter siden):

Kanskje det er en minstetemperatur den må ha siden det er fugl, måler du temperaturen? Jeg har aldri stekt kalkun jeg, så har null peiling altså

Jeg googlet litt og så mange langtidsstekte den på lavere temperaturer, så da bør 170 gå :vetikke:

Rumle skrev (20 minutter siden):

Hva serverer du til kalkunen?

Jeg steker sjampinjong, varmer mandelpotet. ( har kjøpt fra fjordland, sånne ferdigkokte man bare varmer. Blir bare mos alltid når jeg skal koke ellers :risterpåhodet:) Gulrot, pastinakk, brokkoli og rosenkål steker jeg i smør i ovnen. Har ertestuing, fløtesaus med stekesjy i og tyttebær til :spise:

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (55 minutter siden):

Jeg googlet litt og så mange langtidsstekte den på lavere temperaturer, så da bør 170 gå :vetikke:

Jeg steker sjampinjong, varmer mandelpotet. ( har kjøpt fra fjordland, sånne ferdigkokte man bare varmer. Blir bare mos alltid når jeg skal koke ellers :risterpåhodet:) Gulrot, pastinakk, brokkoli og rosenkål steker jeg i smør i ovnen. Har ertestuing, fløtesaus med stekesjy i og tyttebær til :spise:

Nam, nydelig tilbehør :spise:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen! Da er hverdagen tilbake og mange ting som skal gjøres i januar. Har forhåpentligvis unngått for mange dobbel og trippelbookinger samme dag. Har vært en del av dem i året som har gått. Det blir slitsomme både dager og uker, når det blir slikt.

Jeg har ikke brukt penger enda i år, skulle jeg til å si, men husleien er trukket, så det stemmer vel ikke, men bortsett fra det, så har jeg ikke brukt penger. Har tenkt å bli litt mer sparsom dette året. Ikke gå på butikken hver dag. Heller handle sjeldnere. Har ikke sjekket enda hvor mye penger jeg har brukt i desember på mat, men er nok nær nye astronomiske høyder. Jeg må en tur på en jernvareforretning snart, da listen begynner å bli litt vel lang over ting jeg trenger der, men det er sånn en gang til to ganger i året- turer jeg tar dit, så det får våge seg.

I dag, skal jeg gå igjennom alle klærne mine. Igjen :ler: Må gjøre det noen ganger i året. Når det blir slik at det er mer klær andre steder enn i skapene, så er det på tide med en ny opprydning. Får brette opp ermene å sette i gang, men først frokost!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tredjedel inn i klesryddingen må jeg ha min tredje pause :raven: Blir til å ta evigheter i dette snegletempoet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man finner undertøy av den typen man for lengst har forglemt på sitt snart tiår som singel. Hva i alle dager er dette sier jeg til ene forelder min. Skjønte ingenting før hele viste seg :flau: Visste ikke at jeg hadde slikt :ler:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut jeg har mest sommerklær og kun til bruk hjemme- klær. Vinterklær har jeg nesten ikke. Fant noen langermete bomullsgensere, som får duge denne vinteren.

Jeg ser det ligger en utgift fram i tid på passende arbeidsantrekk, om jeg ikke skal bruke uniform.  Brukte i flere år uniform i jobben min, så klærne jeg brukte i jobb før det passer meg  ikke lenger og mesteparten er gitt vekk. Fant noen konservative antrekk jeg kan bruke første uka, så får jeg heller legge inn en bestilling om det skulle bli nødvendig. 

Jeg har fått ryddet opp i de klærne, men store klesskapet står for tur, men det klarer jeg ikke i dag. Får bli i helgen.

Nå må jeg gå igjennom alt for mye sengetøy, truser jeg ikke bruker, som skal kastes, x antall kjøkkenhåndklær. Jeg brukte sjelden slikt når jeg hadde oppvaskmaskin, men da jeg måtte vaske opp for hånd, har folk funnet ut at det er noe jeg må ha bruk for :risterpåhodet: Tror jeg har sånn 30 stk :/ 

Har for mye sengetøy. Har mye fra landet av alt sånt her også, og det har jeg ikikke plass til. 

Søskenet mitt er minimalistisk av seg og kvitter seg raskt med ting om det ikke har vært i bruk på så så lang tid. Kanskje storesøster burde bli like flink :ninja: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute i søppelet med en halv søppelsekk med tøy som skulle kastes. Noen håndklær, masse truser, noen t- skjorter, en del sokker som har mistet partneren sin for lenge siden og masse rett og slett skrot. Godt kvitt! Stjernestjerten har hatt nok reaksjoner ala, hva f... er det du har kledd på meg, når den har fått på seg en truse den misliker, men nå er det bare de den liker og nest best liker igjen.

Ble fiskekaker fra ferskvaren til middag i dag. Blir nok en stund til jeg gidder å lage middag igjen. Fikk kjøpt inn melk nok for uken, mens jeg var på butikken. De hadde ingen brød jeg liker igjen, så skal på en annen butikk i morgen å kjøpe inn brød og pålegg. Har rødvinspølse, okserull og lammerull igjen fra jul, som må spises, så skal kjøpe rekesalat. Er så godt med rødvinspølse på rekesalaten :spise:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner en ny serie på nrk1 i kveld. Håper den er bra. Mandager pleier å være NCIS i en eller annen versjon jeg ser på, men er ikke denne uken eller neste. Håper LA- versjonen begynner snart. Likte den originale før, men er så mange utbyttinger nå, og ikke helt det samme uten Gibbs. Håper også NRK vil vise nye sesongen med Chicago fire snart :nikke: 

Da jeg ryddet på soverommet tidligere i dag, rotet jeg til en pakke med flere oljemalingstuber. Noen har falt i gulvet. Jeg stiv og støl nå, orket ikke å plukke dem opp, så dyttet dem til side med foten min. I can see it coming tenkte jeg med meg selv da jeg gikk forbi. Håper jeg unngår å tråkke på dem :dåne: Får plukke dem opp i morgen når det blir dagslys igjen.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (10 timer siden):

Når man finner undertøy av den typen man for lengst har forglemt på sitt snart tiår som singel. Hva i alle dager er dette sier jeg til ene forelder min. Skjønte ingenting før hele viste seg :flau: Visste ikke at jeg hadde slikt :ler:

:ler:

Sola de skrev (9 timer siden):

Fant ut jeg har mest sommerklær og kun til bruk hjemme- klær. Vinterklær har jeg nesten ikke. Fant noen langermete bomullsgensere, som får duge denne vinteren.

Jeg ser det ligger en utgift fram i tid på passende arbeidsantrekk, om jeg ikke skal bruke uniform.  Brukte i flere år uniform i jobben min, så klærne jeg brukte i jobb før det passer meg  ikke lenger og mesteparten er gitt vekk. Fant noen konservative antrekk jeg kan bruke første uka, så får jeg heller legge inn en bestilling om det skulle bli nødvendig. 

Jeg har fått ryddet opp i de klærne, men store klesskapet står for tur, men det klarer jeg ikke i dag. Får bli i helgen.

Nå må jeg gå igjennom alt for mye sengetøy, truser jeg ikke bruker, som skal kastes, x antall kjøkkenhåndklær. Jeg brukte sjelden slikt når jeg hadde oppvaskmaskin, men da jeg måtte vaske opp for hånd, har folk funnet ut at det er noe jeg må ha bruk for :risterpåhodet: Tror jeg har sånn 30 stk :/ 

Har for mye sengetøy. Har mye fra landet av alt sånt her også, og det har jeg ikikke plass til. 

Søskenet mitt er minimalistisk av seg og kvitter seg raskt med ting om det ikke har vært i bruk på så så lang tid. Kanskje storesøster burde bli like flink :ninja: 

Som du styrer på! 😊

Har du fått ny jobb uten at jeg har fått det med meg? Eller forsto jeg deg feil nå?

Eller rett, eller feil? Samma det :ler:

 

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (17 timer siden):

:ler:

Som du styrer på! 😊

Har du fått ny jobb uten at jeg har fått det med meg? Eller forsto jeg deg feil nå?

Eller rett, eller feil? Samma det :ler:

 

Jeg sluttet i uniformsjobben min ja. Og godt er det. Elendig arbeidsmiljø, og i tillegg, hvor mange skader skal man få der, før man sier nok er nok.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og handlet på en butikk litt lenger avsted. Har ikke tenkt å legge igjen like mye penger på nærbutikken i år. Er så superdyrt der i forhold til egentlig alle andre butikker. Har ikke begynt så bra i år, med sparingen min på mathandling. 1300 kr bare dagens og gårdagens handling :risterpåhodet:

I dag ble det strimlet svinekjøtt, meksikansk salatpose, tacosaus, rømme i tortillalefser til middag. I morgen blir det hjemmelaget pizza- så hjemmelaget man får det med ferdigbunn og posesaus :fnise: Jeg så ikke på antall tortillalefser i pakningen når jeg var på butikken, så har kjøpt en tolvpakning. Kan heldigvis fryses. Har sikkert nok av slikt frem til sommeren nå. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (9 minutter siden):

Jeg sluttet i uniformsjobben min ja. Og godt er det. Elendig arbeidsmiljø, og i tillegg, hvor mange skader skal man få der, før man sier nok er nok.

Gratulerer med ny jobb! :blomst2:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rumle skrev (2 minutter siden):

Gratulerer med ny jobb! :blomst2:

Forhåpentligvis vil jeg klare å jobbe igjen en dag, men jobber ikke nå. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Forhåpentligvis vil jeg klare å jobbe igjen en dag, men jobber ikke nå. 

Da misforsto jeg, jeg trodde du hadde sluttet fordi du hadde byttet :klem3:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Da misforsto jeg, jeg trodde du hadde sluttet fordi du hadde byttet :klem3:

Skulle ønsket det var grunnen. Men var ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Skulle ønsket det var grunnen. Men var ikke det.

Men, hvorfor måtte du slutte hvis du er sykemeldt, det kan jo ikke være rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...