Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vasket, tørket og lagt i sammen 7 maskiner med klær. Har ullting til tørk hengende på badet, samt en boblejakke.

Ser dere på The night manager på nrktv eller nrk2? Begynte å se på den for noen dager siden og den er sååååå bra! Siste episodene sendes i kveld :popcorn:

I går satt jeg og tegnet på nye fine tykke tegnepapiret mitt :rodmer: Jeg er tom for fikseringsspray, så må få tak i det, før jeg fortsetter :nikke:

Tok kalkunen ut av fryseren i går. Den er svær. Håper jeg får den tinet til nyttårsaften. Den ligger i kjøleskapet til tining, men lurer litt på om jeg skulle tatt den ut på tirsdag allerde :S Finner vi vel ut av om to dager.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sett den du nevner. Hvor ser man den? :) 

Høres ut som at du har hendene fulle med diverse. :klappe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 26.12.2022 den 18.42):

Det var den :) I går var jeg ikke i god form. Skulle lage til lutefisk. Det ble et lite mareritt. Det var så mye lutefisk- lim overalt. Den var gele- aktig og ene besøket mitt likte den ikke. Måtte vaske både gulv og alt som var etter middagen.

I dag har jeg selv vært på julemiddag- besøk :spise: Søskenet mitt hadde laget til pinnekjøtt :spise: Det var så fantastisk godt. Vi spiste til vi trillet alle sammen.

Det høres ut som et mareritt! :sjokkblå:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (12 timer siden):

I dag har jeg vasket, tørket og lagt i sammen 7 maskiner med klær. Har ullting til tørk hengende på badet, samt en boblejakke.

Ser dere på The night manager på nrktv eller nrk2? Begynte å se på den for noen dager siden og den er sååååå bra! Siste episodene sendes i kveld :popcorn:

I går satt jeg og tegnet på nye fine tykke tegnepapiret mitt :rodmer: Jeg er tom for fikseringsspray, så må få tak i det, før jeg fortsetter :nikke:

Tok kalkunen ut av fryseren i går. Den er svær. Håper jeg får den tinet til nyttårsaften. Den ligger i kjøleskapet til tining, men lurer litt på om jeg skulle tatt den ut på tirsdag allerde :S Finner vi vel ut av om to dager.

Åh, den har jeg helt glemt at jeg skulle se! Kanskje nå er tiden :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (21 timer siden):

Har ikke sett den du nevner. Hvor ser man den? :) 

Høres ut som at du har hendene fulle med diverse. :klappe: 

https://tv.nrk.no/serie/the-night-manager

Nok av ting å gjøre ja :nikke:

Rumle skrev (9 timer siden):

Det høres ut som et mareritt! :sjokkblå:

Ja, Glemmer eller ignorerer det hvert år, men i år var det alt for mye. Måtte til og med vaske crocsene mine, som var fulle av lutefisk oppå :ler:

Rumle skrev (9 timer siden):

Åh, den har jeg helt glemt at jeg skulle se! Kanskje nå er tiden :nikke:

Ja! Se den! Var ganske kjekk han Jonathan Pine- figuren der :ler: Har ikke sett den skuespilleren før tror jeg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (48 minutter siden):

Takk for ekstrasørvis...hehe...jeg leste over det du skrev igjen og da så jeg jo det jeg hadde oversett først. :) 

Anbefales virkelig :nikke: Er mange gode serier på nrk2. Sist var den der med han der fifty shades- fyren og x- files dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på butikken med handlelapp :ler: Noe jeg sjelden bruker, men var så mye greier jeg trengte til kalkunen i morgen, så greit å ha det skrevet ned, så jeg får med meg alt.

En nabo holder på å flytte. De har kjøpt hus. Trenger både nytt kjøkken og bad og koster likevel alt for mye :risterpåhodet: Hadde jeg kjøpt en bolig til 6 millioner, hadde jeg forventet at alt var tipp topp stand. Sier litt om himmelhøye boligprisene, når man får oppussingsprosjekter for så mange penger :risterpåhodet:

Jeg er godt over halvveis i julegavehandelen og bursdagsgavehandelen for 2023. Er helt ferdig med gaver til 3 personer og :juhu:for det :)  Fine med å kjøpe gaver gjennom hele året, er at jeg i teorien ikke har noen utgifter i desember på gaver, men jeg finner jo alltid masse fint jeg vil gi, akkurat da, så ofte begynner jeg på neste års julegavehandel da. I år litt mer så enn vanlig, men men. Nå er det egentlig kun "kjøpe til høsten"- julegavene som gjenstår. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et julegveunikum - intet mindre! :klappe: 

Sola de skrev (1 time siden):

Anbefales virkelig. Er mange gode serier på nrk2. Sist var den der med han der fifty shades- fyren og x- files dama.

Det demrer...jeg har sett de to og likte serien. Ofte roter jeg veldig når det gjelder å huske hva jeg har sett, hvilke jeg stoppet midt i og hva som er usett (men kanskje tenkt på ofte at den skal jeg se) og kunne ha tenkt meg en oversikt på netflixkontoen min, så det ble enklere å huske. Et lite sett-merke i margen kanskje. 

Nå fant jeg en svensk krimserie som jeg ikke har sett før og den skal jeg kose meg med. :nikke:   

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (6 timer siden):

https://tv.nrk.no/serie/the-night-manager

Nok av ting å gjøre ja :nikke:

Ja, Glemmer eller ignorerer det hvert år, men i år var det alt for mye. Måtte til og med vaske crocsene mine, som var fulle av lutefisk oppå :ler:

Ja! Se den! Var ganske kjekk han Jonathan Pine- figuren der :ler: Har ikke sett den skuespilleren før tror jeg.

Forstår ikke at noen frivillig spiser slikt jeg da :ler:

Ja, får visst gi den en sjanse :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 30.12.2022 den 12.59):

Du er et julegveunikum - intet mindre! :klappe: 

Det demrer...jeg har sett de to og likte serien. Ofte roter jeg veldig når det gjelder å huske hva jeg har sett, hvilke jeg stoppet midt i og hva som er usett (men kanskje tenkt på ofte at den skal jeg se) og kunne ha tenkt meg en oversikt på netflixkontoen min, så det ble enklere å huske. Et lite sett-merke i margen kanskje. 

Nå fant jeg en svensk krimserie som jeg ikke har sett før og den skal jeg kose meg med. :nikke:   

Jeg har ikke netflix, kun vanlig tv og sumo, om jeg fremdeles har det :S Pleide å se på home&away på sumo, men har ikke sett det på 2 år eller noe. Gikk lei, og ble for teit, når en karakter døde og kommer tilbake som sin tvillingbror :ler:

Hvilken krimserie er det?

Rumle skrev (21 timer siden):

Forstår ikke at noen frivillig spiser slikt jeg da :ler:

Ja, får visst gi den en sjanse :jepp:

Jeg liker fisk veldig godt. Litt for godt :ler:

Rumle skrev (5 minutter siden):

Håper du får en fin nyttårsaften, solami. Takk for det gamle :klemmer:

Godt nyttår rumlemoren min :klem: Må det nye året, bli det beste så langt!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke netflix, kun vanlig tv og sumo, om jeg fremdeles har det :S Pleide å se på home&away på sumo, men har ikke sett det på 2 år eller noe. Gikk lei, og ble for teit, når en karakter døde og kommer tilbake som sin tvillingbror :ler:

Hvilken krimserie er det?

Jeg liker fisk veldig godt. Litt for godt :ler:

Godt nyttår rumlemoren min :klem: Må det nye året, bli det beste så langt!

Samme ønskes deg :klem3:

Hva skal du i kveld? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (5 minutter siden):

Samme ønskes deg :klem3:

Hva skal du i kveld? 

Jeg har kalkunen i ovnen, så får middagsgjester på sen ettermiddag, tidlig kveld. Så blir det bare  å ta oppvask og tv- titting frem til rakettoppskytningen begynner. Jeg er redd for raketter, så holder meg på balkongen.

Hva skal du?

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kalkunen i ovnen, så får middagsgjester på sen ettermiddag, tidlig kveld. Så blir det bare  å ta oppvask og tv- titting frem til rakettoppskytningen begynner. Jeg er redd for raketter, så holder meg på balkongen.

Hva skal du?

Det blir sikkert fint :nikke: Er så lenge siden jeg har smakt kalkun, kanskje jeg skal prøve meg på det på nyåret.

Her blir det akkurat det samme som julaften. Stille kveld med pinnekjøttmiddag med min far :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (4 minutter siden):

Det blir sikkert fint :nikke: Er så lenge siden jeg har smakt kalkun, kanskje jeg skal prøve meg på det på nyåret.

Her blir det akkurat det samme som julaften. Stille kveld med pinnekjøttmiddag med min far :nikke:

Ja, gjør det! Blir så mange middager av en hel fugl, men man kan jo skjære pålegg og fryse ned, så mye digg mat ut av en fugl.

Pleier kun å lage det på nyttårsaften, så blir det samme til middag 1 nyttårsdag også og en middag til utpå vinteren og :spise:

Pinnekjøttmiddag :spise: Er så godt! Jeg spiser det stort sett en gang i året. Er for mektig kost for meg, men i fjor, hadde jeg så mye rester, at brukte kjøttet i en lapskaus litt senere. Du så godt det var!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje jeg satte fuglen inn litt for tidlig :S Den har stått i ovnen en time allerede, men er jo over 5 kg, så om den skal steke halvtime pr halvkg, så blir det vel sånn i 17 tiden den er ferdig, og så skal den hvile en stund også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det! Blir så mange middager av en hel fugl, men man kan jo skjære pålegg og fryse ned, så mye digg mat ut av en fugl.

Pleier kun å lage det på nyttårsaften, så blir det samme til middag 1 nyttårsdag også og en middag til utpå vinteren og :spise:

Pinnekjøttmiddag :spise: Er så godt! Jeg spiser det stort sett en gang i året. Er for mektig kost for meg, men i fjor, hadde jeg så mye rester, at brukte kjøttet i en lapskaus litt senere. Du så godt det var!

Ja, det skal jeg prøve :jepp:

Ja, damper ekstra mye så det skal bli masse rester, jeg bruker det til suppe, men er sikkert veldig godt i lapskaus og, blir jo omtrent det samme :spise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg satte fuglen inn litt for tidlig :S Den har stått i ovnen en time allerede, men er jo over 5 kg, så om den skal steke halvtime pr halvkg, så blir det vel sånn i 17 tiden den er ferdig, og så skal den hvile en stund også.

Kanskje du kan senke temperaturen, så du får lengre steketid? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Ja, det skal jeg prøve :jepp:

Ja, damper ekstra mye så det skal bli masse rester, jeg bruker det til suppe, men er sikkert veldig godt i lapskaus og, blir jo omtrent det samme :spise:

Så digg suppe :dåne: Jeg synes det er så fantastisk deilig med kraft fra pinnekjøttet i kålrotstappen :spise: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...