Sola de Skrevet 29. desember 2022 Forfatter #921 Del Skrevet 29. desember 2022 I dag har jeg vasket, tørket og lagt i sammen 7 maskiner med klær. Har ullting til tørk hengende på badet, samt en boblejakke. Ser dere på The night manager på nrktv eller nrk2? Begynte å se på den for noen dager siden og den er sååååå bra! Siste episodene sendes i kveld I går satt jeg og tegnet på nye fine tykke tegnepapiret mitt Jeg er tom for fikseringsspray, så må få tak i det, før jeg fortsetter Tok kalkunen ut av fryseren i går. Den er svær. Håper jeg får den tinet til nyttårsaften. Den ligger i kjøleskapet til tining, men lurer litt på om jeg skulle tatt den ut på tirsdag allerde Finner vi vel ut av om to dager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 29. desember 2022 #922 Del Skrevet 29. desember 2022 Har ikke sett den du nevner. Hvor ser man den? Høres ut som at du har hendene fulle med diverse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 29. desember 2022 #923 Del Skrevet 29. desember 2022 Sola de skrev (På 26.12.2022 den 18.42): Det var den I går var jeg ikke i god form. Skulle lage til lutefisk. Det ble et lite mareritt. Det var så mye lutefisk- lim overalt. Den var gele- aktig og ene besøket mitt likte den ikke. Måtte vaske både gulv og alt som var etter middagen. I dag har jeg selv vært på julemiddag- besøk Søskenet mitt hadde laget til pinnekjøtt Det var så fantastisk godt. Vi spiste til vi trillet alle sammen. Det høres ut som et mareritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 29. desember 2022 #924 Del Skrevet 29. desember 2022 Sola de skrev (12 timer siden): I dag har jeg vasket, tørket og lagt i sammen 7 maskiner med klær. Har ullting til tørk hengende på badet, samt en boblejakke. Ser dere på The night manager på nrktv eller nrk2? Begynte å se på den for noen dager siden og den er sååååå bra! Siste episodene sendes i kveld I går satt jeg og tegnet på nye fine tykke tegnepapiret mitt Jeg er tom for fikseringsspray, så må få tak i det, før jeg fortsetter Tok kalkunen ut av fryseren i går. Den er svær. Håper jeg får den tinet til nyttårsaften. Den ligger i kjøleskapet til tining, men lurer litt på om jeg skulle tatt den ut på tirsdag allerde Finner vi vel ut av om to dager. Åh, den har jeg helt glemt at jeg skulle se! Kanskje nå er tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #925 Del Skrevet 30. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (21 timer siden): Har ikke sett den du nevner. Hvor ser man den? Høres ut som at du har hendene fulle med diverse. https://tv.nrk.no/serie/the-night-manager Nok av ting å gjøre ja Rumle skrev (9 timer siden): Det høres ut som et mareritt! Ja, Glemmer eller ignorerer det hvert år, men i år var det alt for mye. Måtte til og med vaske crocsene mine, som var fulle av lutefisk oppå Rumle skrev (9 timer siden): Åh, den har jeg helt glemt at jeg skulle se! Kanskje nå er tiden Ja! Se den! Var ganske kjekk han Jonathan Pine- figuren der Har ikke sett den skuespilleren før tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 30. desember 2022 #926 Del Skrevet 30. desember 2022 Sola de skrev (1 time siden): https://tv.nrk.no/serie/the-night-manager Takk for ekstrasørvis...hehe...jeg leste over det du skrev igjen og da så jeg jo det jeg hadde oversett først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #927 Del Skrevet 30. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (48 minutter siden): Takk for ekstrasørvis...hehe...jeg leste over det du skrev igjen og da så jeg jo det jeg hadde oversett først. Anbefales virkelig Er mange gode serier på nrk2. Sist var den der med han der fifty shades- fyren og x- files dama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #928 Del Skrevet 30. desember 2022 Har vært på butikken med handlelapp Noe jeg sjelden bruker, men var så mye greier jeg trengte til kalkunen i morgen, så greit å ha det skrevet ned, så jeg får med meg alt. En nabo holder på å flytte. De har kjøpt hus. Trenger både nytt kjøkken og bad og koster likevel alt for mye Hadde jeg kjøpt en bolig til 6 millioner, hadde jeg forventet at alt var tipp topp stand. Sier litt om himmelhøye boligprisene, når man får oppussingsprosjekter for så mange penger Jeg er godt over halvveis i julegavehandelen og bursdagsgavehandelen for 2023. Er helt ferdig med gaver til 3 personer og for det Fine med å kjøpe gaver gjennom hele året, er at jeg i teorien ikke har noen utgifter i desember på gaver, men jeg finner jo alltid masse fint jeg vil gi, akkurat da, så ofte begynner jeg på neste års julegavehandel da. I år litt mer så enn vanlig, men men. Nå er det egentlig kun "kjøpe til høsten"- julegavene som gjenstår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 30. desember 2022 #929 Del Skrevet 30. desember 2022 Du er et julegveunikum - intet mindre! Sola de skrev (1 time siden): Anbefales virkelig. Er mange gode serier på nrk2. Sist var den der med han der fifty shades- fyren og x- files dama. Det demrer...jeg har sett de to og likte serien. Ofte roter jeg veldig når det gjelder å huske hva jeg har sett, hvilke jeg stoppet midt i og hva som er usett (men kanskje tenkt på ofte at den skal jeg se) og kunne ha tenkt meg en oversikt på netflixkontoen min, så det ble enklere å huske. Et lite sett-merke i margen kanskje. Nå fant jeg en svensk krimserie som jeg ikke har sett før og den skal jeg kose meg med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 30. desember 2022 #930 Del Skrevet 30. desember 2022 Sola de skrev (6 timer siden): https://tv.nrk.no/serie/the-night-manager Nok av ting å gjøre ja Ja, Glemmer eller ignorerer det hvert år, men i år var det alt for mye. Måtte til og med vaske crocsene mine, som var fulle av lutefisk oppå Ja! Se den! Var ganske kjekk han Jonathan Pine- figuren der Har ikke sett den skuespilleren før tror jeg. Forstår ikke at noen frivillig spiser slikt jeg da Ja, får visst gi den en sjanse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. desember 2022 #931 Del Skrevet 31. desember 2022 Håper du får en fin nyttårsaften, solami. Takk for det gamle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #932 Del Skrevet 31. desember 2022 Hoppetaujenta skrev (På 30.12.2022 den 12.59): Du er et julegveunikum - intet mindre! Det demrer...jeg har sett de to og likte serien. Ofte roter jeg veldig når det gjelder å huske hva jeg har sett, hvilke jeg stoppet midt i og hva som er usett (men kanskje tenkt på ofte at den skal jeg se) og kunne ha tenkt meg en oversikt på netflixkontoen min, så det ble enklere å huske. Et lite sett-merke i margen kanskje. Nå fant jeg en svensk krimserie som jeg ikke har sett før og den skal jeg kose meg med. Jeg har ikke netflix, kun vanlig tv og sumo, om jeg fremdeles har det Pleide å se på home&away på sumo, men har ikke sett det på 2 år eller noe. Gikk lei, og ble for teit, når en karakter døde og kommer tilbake som sin tvillingbror Hvilken krimserie er det? Rumle skrev (21 timer siden): Forstår ikke at noen frivillig spiser slikt jeg da Ja, får visst gi den en sjanse Jeg liker fisk veldig godt. Litt for godt Rumle skrev (5 minutter siden): Håper du får en fin nyttårsaften, solami. Takk for det gamle Godt nyttår rumlemoren min Må det nye året, bli det beste så langt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. desember 2022 #933 Del Skrevet 31. desember 2022 Sola de skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke netflix, kun vanlig tv og sumo, om jeg fremdeles har det Pleide å se på home&away på sumo, men har ikke sett det på 2 år eller noe. Gikk lei, og ble for teit, når en karakter døde og kommer tilbake som sin tvillingbror Hvilken krimserie er det? Jeg liker fisk veldig godt. Litt for godt Godt nyttår rumlemoren min Må det nye året, bli det beste så langt! Samme ønskes deg Hva skal du i kveld? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #934 Del Skrevet 31. desember 2022 (endret) Rumle skrev (5 minutter siden): Samme ønskes deg Hva skal du i kveld? Jeg har kalkunen i ovnen, så får middagsgjester på sen ettermiddag, tidlig kveld. Så blir det bare å ta oppvask og tv- titting frem til rakettoppskytningen begynner. Jeg er redd for raketter, så holder meg på balkongen. Hva skal du? Endret 31. desember 2022 av Sola de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. desember 2022 #935 Del Skrevet 31. desember 2022 Sola de skrev (Akkurat nå): Jeg har kalkunen i ovnen, så får middagsgjester på sen ettermiddag, tidlig kveld. Så blir det bare å ta oppvask og tv- titting frem til rakettoppskytningen begynner. Jeg er redd for raketter, så holder meg på balkongen. Hva skal du? Det blir sikkert fint Er så lenge siden jeg har smakt kalkun, kanskje jeg skal prøve meg på det på nyåret. Her blir det akkurat det samme som julaften. Stille kveld med pinnekjøttmiddag med min far 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #936 Del Skrevet 31. desember 2022 Rumle skrev (4 minutter siden): Det blir sikkert fint Er så lenge siden jeg har smakt kalkun, kanskje jeg skal prøve meg på det på nyåret. Her blir det akkurat det samme som julaften. Stille kveld med pinnekjøttmiddag med min far Ja, gjør det! Blir så mange middager av en hel fugl, men man kan jo skjære pålegg og fryse ned, så mye digg mat ut av en fugl. Pleier kun å lage det på nyttårsaften, så blir det samme til middag 1 nyttårsdag også og en middag til utpå vinteren og Pinnekjøttmiddag Er så godt! Jeg spiser det stort sett en gang i året. Er for mektig kost for meg, men i fjor, hadde jeg så mye rester, at brukte kjøttet i en lapskaus litt senere. Du så godt det var! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #937 Del Skrevet 31. desember 2022 Tror kanskje jeg satte fuglen inn litt for tidlig Den har stått i ovnen en time allerede, men er jo over 5 kg, så om den skal steke halvtime pr halvkg, så blir det vel sånn i 17 tiden den er ferdig, og så skal den hvile en stund også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. desember 2022 #938 Del Skrevet 31. desember 2022 Sola de skrev (Akkurat nå): Ja, gjør det! Blir så mange middager av en hel fugl, men man kan jo skjære pålegg og fryse ned, så mye digg mat ut av en fugl. Pleier kun å lage det på nyttårsaften, så blir det samme til middag 1 nyttårsdag også og en middag til utpå vinteren og Pinnekjøttmiddag Er så godt! Jeg spiser det stort sett en gang i året. Er for mektig kost for meg, men i fjor, hadde jeg så mye rester, at brukte kjøttet i en lapskaus litt senere. Du så godt det var! Ja, det skal jeg prøve Ja, damper ekstra mye så det skal bli masse rester, jeg bruker det til suppe, men er sikkert veldig godt i lapskaus og, blir jo omtrent det samme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. desember 2022 #939 Del Skrevet 31. desember 2022 Sola de skrev (Akkurat nå): Tror kanskje jeg satte fuglen inn litt for tidlig Den har stått i ovnen en time allerede, men er jo over 5 kg, så om den skal steke halvtime pr halvkg, så blir det vel sånn i 17 tiden den er ferdig, og så skal den hvile en stund også. Kanskje du kan senke temperaturen, så du får lengre steketid? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 31. desember 2022 Forfatter #940 Del Skrevet 31. desember 2022 Rumle skrev (Akkurat nå): Ja, det skal jeg prøve Ja, damper ekstra mye så det skal bli masse rester, jeg bruker det til suppe, men er sikkert veldig godt i lapskaus og, blir jo omtrent det samme Så digg suppe Jeg synes det er så fantastisk deilig med kraft fra pinnekjøttet i kålrotstappen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå