Hoppetaujenta Skrevet 16. mai #4641 Del Skrevet 16. mai (endret) Sola de skrev (2 timer siden): Kan du hekle? @Titania har heklet nydelig teppe. Kanskje det kan være noe for sommermånedene å lage? Det kan jeg og har laget digert dobbelt sengeteppe som endte opp på 4,5 kilo og jeg har enda en del lapper som skal festes for å la det henge litt nedenfor sengekanten. Så jeg har sett på Mari Maurstads luer i fargerike varianter og tenker at det blir enkelt og overkommelig. Ull er varmt å jobbe med når det er varmt. Hmmm...mener å huske at det kanskje var vår enestående @Rumle som ikke hadde lært seg den kunsten? Sola de skrev (1 time siden): Har vært atter en alt for varm natt her. Jeg får ikke ned temperaturen inne. Det var 27 grader i stua da jeg sto opp. Åpnet balkongdøren så det skulle bli gjennomtrekk. Ser etter en stund på temperaturmåleren og den har steget til 29 Hvordan er det mulig, den burde jo ha gått ned?! Hadde tenkt å ha kjole og dressjakke på meg i morgen, men alle planer utenfor mitt hjem er kansellert. Jeg går ikke ut i 25 grader og stekende sol. Morgendagens antrekk blir julepyjamasbukse og for anledningen en ren singlet Du har min fulle medfølelse. Syns jeg leste et sted på nett at det kunne sprenge vanlige 17-mai-vær varmegrenser i morgen. Så da har jeg alt i hus og skal ikke rikke meg ut denne uka. Har begynt å forstå at alt utenfor mitt hjem må skje grytidlig på morgenen før sola har stått opp, eller på solfri sen kveld. Eneste levelige tiden på døgnet ute for meg. Lurer på om de har utleie av handymen hvis en skal kjøpe et høyt garderobeskap eller to? Jeg er fryktelig i beita for sånne en kan spørre om hjelp for en grei penge i min familie/omkrets. Kunne ha trengt en sjåfør også, men folk bor for langt borte til en liten svipptur av og til. Det er dumt. Endret 16. mai av Hoppetaujenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 16. mai Forfatter #4642 Del Skrevet 16. mai Hoppetaujenta skrev (15 minutter siden): Det kan jeg og har laget digert dobbelt sengeteppe som endte opp på 4,5 kilo og jeg har enda en del lapper som skal festes for å la det henge litt nedenfor sengekanten. Så jeg har sett på Mari Maurstads luer i fargerike varianter og tenker at det blir enkelt og overkommelig. Ull er varmt å jobbe med når det er varmt. Hmmm...mener å huske at det kanskje var vår enestående @Rumle som ikke hadde lært seg den kunsten? Du har min fulle medfølelse. Syns jeg leste et sted på nett at det kunne sprenge vanlige 17-mai-vær varmegrenser i morgen. Så da har jeg alt i hus og skal ikke rikke meg ut denne uka. Har begynt å forstå at alt utenfor mitt hjem må skje grytidlig på morgenen før sola har stått opp, eller på solfri sen kveld. Eneste levelige tiden på døgnet ute for meg. Lurer på om de har utleie av handymen hvis en skal kjøpe et høyt garderobeskap eller to? Jeg er fryktelig i beita for sånne en kan spørre om hjelp for en grei penge i min familie/omkrets. Kunne ha trengt en sjåfør også, men folk bor for langt borte til en liten svipptur av og til. Det er dumt. Å! Blir superfint når det blir ferdig Luene, er de heklet? Jeg kan ikke hekle heller Forstår det i ti sekunder for så glemme hva jeg gjorde og må lære det på nytt en million ganger. Har gitt opp Bestemor strikket for noen år siden sengeteppe til meg. Har det hengende over en stol i stuen. For fint til å være på soverommet Det er meldt 25 grader her i morgen. Var en tur på butikken i halvåtte- åtte- tiden og var veldig varmt allerede da ute. Skulle opp med heisen og hørte den si ute av drift, men fikk den til å gå igjen. Antar den stopper opp i løpet av dagen, så tar det som tegn på at jeg ikke skal utenfor døren min før lørdag Går ikke an å være ute når solen varmer som mest. Så i går en dame ligge å sole seg i flere timer! Hun lå på magen. Må ha blitt solbrent ut av en annen verden. Ikea mener jeg har slike montører man kan leie til å sette sammen ting Se inne på nettsiden deres. Jeg pleier å bestille møbler levert. Om jeg skal vente på at folk skal få tid til å kjøre for meg, så må jeg vente både uker, måneder og år, så best å få ting levert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 16. mai Forfatter #4643 Del Skrevet 16. mai Jeg er logget inn på meg selv, på ikea, så linker ikke, i tilfelle man kommer inn på min profil, men på kundeservice der ser jeg man kan bestille montering både på nett, ved handel og i butikk ved handel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. mai #4644 Del Skrevet 16. mai Sola de skrev (13 minutter siden): Jeg er logget inn på meg selv, på ikea, så linker ikke, i tilfelle man kommer inn på min profil, men på kundeservice der ser jeg man kan bestille montering både på nett, ved handel og i butikk ved handel. Takk, da skal jeg sjekke og se hva de har der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. mai #4645 Del Skrevet 16. mai Sånn ser de ut. En enkel form med alskens friske farger (eller noe helt annet) som varmer godt over ørene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. mai #4646 Del Skrevet 16. mai Hoppetaujenta skrev (12 timer siden): Det kan jeg og har laget digert dobbelt sengeteppe som endte opp på 4,5 kilo og jeg har enda en del lapper som skal festes for å la det henge litt nedenfor sengekanten. Så jeg har sett på Mari Maurstads luer i fargerike varianter og tenker at det blir enkelt og overkommelig. Ull er varmt å jobbe med når det er varmt. Hmmm...mener å huske at det kanskje var vår enestående @Rumle som ikke hadde lært seg den kunsten? Du har min fulle medfølelse. Syns jeg leste et sted på nett at det kunne sprenge vanlige 17-mai-vær varmegrenser i morgen. Så da har jeg alt i hus og skal ikke rikke meg ut denne uka. Har begynt å forstå at alt utenfor mitt hjem må skje grytidlig på morgenen før sola har stått opp, eller på solfri sen kveld. Eneste levelige tiden på døgnet ute for meg. Lurer på om de har utleie av handymen hvis en skal kjøpe et høyt garderobeskap eller to? Jeg er fryktelig i beita for sånne en kan spørre om hjelp for en grei penge i min familie/omkrets. Kunne ha trengt en sjåfør også, men folk bor for langt borte til en liten svipptur av og til. Det er dumt. Det stemmer Håper dere begge får en riktig fin 17.mai i morgen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 17. mai #4647 Del Skrevet 17. mai Gratulere med dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. mai Forfatter #4648 Del Skrevet 17. mai Hoppetaujenta skrev (22 timer siden): Sånn ser de ut. En enkel form med alskens friske farger (eller noe helt annet) som varmer godt over ørene. de var superfine Rumle skrev (10 timer siden): Det stemmer Håper dere begge får en riktig fin 17.mai i morgen Gratulerer med dagen 🇳🇴 SVK skrev (1 time siden): Gratulere med dagen. Gratulerer med dagen 🇳🇴 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. mai Forfatter #4649 Del Skrevet 17. mai Hipp hipp hurra for 17 mai! Gratulerer med dagen 🇳🇴 Har fått opp flaggene på balkongen og snitter er smurt. Vanligvis pleier jeg å smøre alt samtidig, men pga varmen smurte jeg hvert pålegg for seg, så det skulle få minst mulig tid i varmen. I år blir det noen snitter med egg og bacon. Skulle egentlig ha pannekaker i går til middag ( latt meg friste av pannekakeprat hos Mr DD) men var for varmt til at jeg orket å lage middag og så har jeg i tillegg fått siste boka til Harlan Coben- think twice, så hvem har tid til å spise når man skal lese favorittforfatterbok så baconet ble stekt halv sju i morges. Noen snitter er med reker mens det er skinkestek, skinke og ost på de andre. Dropper eggerøre og laks i år. Klesdrakten for dagen blir julepyjamasbukse, singlet og hvertfall til sola kommer på balkongen min en rutete grønn flanellskjorte. Nå skal jeg se på 17 mai på tv og lese bok. ha en fin 17 mai der du er 🥳🥳🥳🇳🇴🇳🇴🇳🇴 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. mai #4650 Del Skrevet 17. mai Høres ut som en fin måte å feire dagen på. Kos deg maksimalt, slapp av og hipp, hipp, hipp...hurra! ...og glade nasjonale hilsener til @Rumle , @SVK og alle andre som svinser innom også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. mai Forfatter #4651 Del Skrevet 17. mai Hoppetaujenta skrev (22 minutter siden): Høres ut som en fin måte å feire dagen på. Kos deg maksimalt, slapp av og hipp, hipp, hipp...hurra! ...og glade nasjonale hilsener til @Rumle , @SVK og alle andre som svinser innom også. Gratulerer med dagen 🇳🇴🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mai #4652 Del Skrevet 17. mai Gratulerer med dagen i dag til alle herfra og 🇧🇻🌷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. mai #4653 Del Skrevet 17. mai Sola de skrev (1 time siden): Gratulerer med dagen 🇳🇴🥳 Takk...men hvorfor står det NO på slutten der? Rumle skrev (15 minutter siden): Gratulerer med dagen i dag til alle herfra og 🇧🇻🌷 @Rumle Takk...men hvorfor står det BV på slutten? Barnevernet er koblet inn i tråden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mai #4654 Del Skrevet 17. mai Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden): Takk...men hvorfor står det NO på slutten der? @Rumle Takk...men hvorfor står det BV på slutten? Barnevernet er koblet inn i tråden? BV? Nå tror jeg du har begynt å se ting i varmen? Husk å drikke nok vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. mai #4655 Del Skrevet 17. mai @Rumle ...men det står det på både ditt og Solas innlegg. Æresord. *tar seg en god slurk av vannet* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. mai #4656 Del Skrevet 17. mai Rumle skrev (2 timer siden): Gratulerer med dagen i dag til alle herfra og 🇧🇻🌷 Her finner jeg det frem èn gang til. Ser du ikke "BV" mellom og og blomst? @Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. mai #4657 Del Skrevet 18. mai Hoppetaujenta skrev (På 17.5.2024 den 15.07): @Rumle ...men det står det på både ditt og Solas innlegg. Æresord. *tar seg en god slurk av vannet* Hoppetaujenta skrev (På 17.5.2024 den 15.08): Her finner jeg det frem èn gang til. Ser du ikke "BV" mellom og og blomst? @Rumle Nei, jeg ser det norske flagget der en "smiley". Men, når jeg tenker meg om er det sikkert en smiley fra telefonens kartotek, ikke fra KK's. Det er sikkert der problemet ligger, meg og Sola ser smileyene fordi vi sikkert har samme type telefon og du har en annen kanskje, så da ser du bare koden? Jeg lover at barnevernet ikke er involvert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. mai Forfatter #4658 Del Skrevet 18. mai Rumle skrev (11 minutter siden): Nei, jeg ser det norske flagget der en "smiley". Men, når jeg tenker meg om er det sikkert en smiley fra telefonens kartotek, ikke fra KK's. Det er sikkert der problemet ligger, meg og Sola ser smileyene fordi vi sikkert har samme type telefon og du har en annen kanskje, så da ser du bare koden? Jeg lover at barnevernet ikke er involvert Stemmer. Er telefonens smiley. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 18. mai #4659 Del Skrevet 18. mai Åhh...pew...god det ble oppklart, så jeg kan sove bedre igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 19. mai Forfatter #4660 Del Skrevet 19. mai Har hatt besøk av mitt søsken. Det fikk med seg nest største potten min med seg hjem. Tror plommetreet var i den før jeg pottet det om Søskenet mitt vil ikke ha plommetreet, så vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Muttern er jeg usikker på. Hun sa ja, men tror ikke hun helt er klar over hvor stort og tungt det er. Er liksom ikke plass til det i en vanlig bil. Var så vidt jeg klarte å få det med meg på en tralle fra andre leiligheten og hit. Er liksom bare 20 ish meter det. Om noen skal ha det, så må de først få det inn fra balkongen min, gjennom leiligheten inn i heisen og ut derfra og ut fra bygningen her. Er nok alt for tung og høyt blitt tror jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå