Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Nå skriver jeg på nye maskinen. Tror ikke jeg klarer å bli venn med denne maskinen. Den er treg synes jeg selv om den tilsynelatende skal være raskeste jeg har hatt :klo: Den har det må å hoppe til neste linje når jeg skal ha stor bokstav, så om det kommer en del små bokstaver der det skulle vært stor, så er det årsaken.

Måtte sette på ene maskinen med sengetøy på nytt. Ene vaskemaskinen skyller så dårlig. Er den største og nyeste av dem. Veldig irriterende.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare du nevner tran, så får jeg seriegulp i komminga... Huff. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (22 minutter siden):

Bare du nevner  tran, så får jeg seriegulp i komminga... Huff. :( 

Har du spist det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...nei, jeg tar trankapsler vet du og tanken på flytende som en måtte ta da en var barn = mishandling! :fy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Hehe...nei, jeg tar trankapsler vet du og tanken på flytende som en måtte ta da en var barn = mishandling! :fy: 

Jeg fikk sanasol. Det likte jeg. De prøvde å skulle gi meg tran :risterpåhodet: Søskenet mitt så at jeg nektet, så da ville ikke det ha heller :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de spiser sikkert enda mer illesmakende ting andre steder i verden, men sanasol får holde.
En barndom skal bestå av tanker om at livet er godt...ikke vondt. Her et eksempel på barn de har 
dyttet full av sunn drikke: :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (45 minutter siden):

Vel, de spiser sikkert enda mer illesmakende ting andre steder i verden, men sanasol får holde.
En barndom skal bestå av tanker om at livet er godt...ikke vondt. Her et eksempel på barn de har 
dyttet full av sunn drikke: :baby:

Ser ikke helt poenget med trantilskudd. Man får det vel nok i seg gjennom kosten. Hvertfall om man spiser mye makrell i tomat, laks osv :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over alt hvor jeg har bodd som barn; BARN vil ikke ha fisk til middag, med mindre de er innrullet
i masse stuff og heter fiskepinner. :vetikke:  Hva er galt med vanlig fisk liksom? Hvor starter motstanden? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Over alt hvor jeg har bodd som barn; BARN vil ikke ha fisk til middag, med mindre de er innrullet
i masse stuff og heter fiskepinner. :vetikke:  Hva er galt med vanlig fisk liksom? Hvor starter motstanden? 

Jeg har alltid vært svært glad i sild, makrell, laks, sei, så jeg har spist det. Fiskepinner smakte jeg ikke før jeg var voksen. Tror kanskje barn ser på hva foreldre spiser :klo: I tillegg om noe smaker rart, eller ser merkelig ut i konsistens, så kan det være en årsak til barn ikke spiser. Jeg var/ er selv kresen i matveien. Jeg har aversjon mot kjøtt, så antar det blir samme bare andre veien for dem som ikke liker fisk :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med klesvask. Ble 12 maskiner vasket :dåne: En grønn kjole og en gul topp ble ikke vasket, men fikk vasket opp det meste av annet som har ligget lenge. Har fått lagt det meste på plass, men har noe sengetøy jeg må rydde plass til å sengetøy- kommoden først.

Har fått skiftet på senga. Fikk lagt på helt nytt sengetøy. Tørketrommelvarmt var det og :rodmer:

I tillegg har jeg vært på butikken og kjøpt pizzabit fra ferskvaredisken til middag. Pluss masse godterier og iskrem :ninja: Dra på butikken med tom mage fører til bare det man har lyst på havner i handlekurven. Akkurat nå tygger jeg på en twistbit.

Beina mine  hadde det vært stjerner rundt, om de hadde vært en tegneserie, men nå skal jeg ingenting mer i dag, så de skal få hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (11 timer siden):

Ja. Vi fikk katten da jeg bare var 17 måneder gammel, så hun var liksom alltid der i barndommen. Hun ville sikkert blitt en gammel katt om det ikke hadde skjedd. Hun fikk noen kattungekull ( var ikke vanlig å sterilisere på bygda, den gang). Vi pleide å beholde en av kattungene. De ble påkjørt, forsvant osv, så var liksom bare moren og sønnen hennes som bodde hos besteforeldrene mine som ble såpass gammel og eldre.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (11 timer siden):

Jo, makrell er topp det...men ikke med majones på. Ikke i min villeste fantasi kunne jeg ha klart det. :dåne: 

---

:fnise:

Sola de skrev (10 timer siden):

Nå skriver jeg på nye maskinen. Tror ikke jeg klarer å bli venn med denne maskinen. Den er treg synes jeg selv om den tilsynelatende skal være raskeste jeg har hatt :klo: Den har det må å hoppe til neste linje når jeg skal ha stor bokstav, så om det kommer en del små bokstaver der det skulle vært stor, så er det årsaken.

Måtte sette på ene maskinen med sengetøy på nytt. Ene vaskemaskinen skyller så dårlig. Er den største og nyeste av dem. Veldig irriterende.

Gi det noen dager? Jeg har det sånn hver eneste gang, med både pc og mobil, hater de, alltid! Har lyst å kaste de ut vinduet, hver gang, mange ganger for dagen! Meeeen, etterhvert venner jeg meg til de (de fleste), så for meg er svaret i alle fall å bare prøve å holde ut :ler:

Du har definitivt min sympati!

Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

For meg vokser det i munnen, uansett hvor mange ganger jeg prøver, og ja jeg prøver innimellom enda - aner ikke hvorfor det er sånn, men jeg synes det er ganske kjipt, for jeg skulle gjerne spist fisk :sukk:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 minutter siden):

For meg vokser det i munnen, uansett hvor mange ganger jeg prøver, og ja jeg prøver innimellom enda - aner ikke hvorfor det er sånn, men jeg synes det er ganske kjipt, for jeg skulle gjerne spist fisk

Skjønner hva du mener. Den der vokse i munnen- greien har jeg med kjøtt. Tygger og tygger og tygger. Synes smaken er rar og konsistensen :risterpåhodet: Må ha kjøttet nesten ihjelstekt og i svært små biter for at jeg skal klare å spise. Kjøttpålegg sliter jeg med. Kokt skinke f.eks. Kun den løvtynne til Gilde klarer jeg av og til. Annet blir for tykt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (2 minutter siden):

Skjønner hva du mener. Den der vokse i munnen- greien har jeg med kjøtt. Tygger og tygger og tygger. Synes smaken er rar og konsistensen :risterpåhodet: Må ha kjøttet nesten ihjelstekt og i svært små biter for at jeg skal klare å spise. Kjøttpålegg sliter jeg med. Kokt skinke f.eks. Kun den løvtynne til Gilde klarer jeg av og til. Annet blir for tykt.

Ja, jeg sliter også seriøst med kjøtt i perioder, det er veldig merkelig hvordan det der fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen i tråden. I dag er det fredag 8 mars og jeg feirer ikke. Har aldri vært en sånn, selv om jeg flere ganger har (av venninner) blitt presset til å gå i tog og på kvinnesamling med kaffe/te, rundstykker og kaker, sang og taler etterpå. Holdt på å sovne, men holdt meg i live ved å ha de minste ungene på fanget og samtale, byssevugge og lese/peke bok med dem. Faktisk gøyere å lære unger om farger og ord, enn å synge kampsanger. 

Skal noen av dere tusle i tog, eller benytte anledningen til å feire stille hjemme med noe godt å spise? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (19 minutter siden):

God morgen i tråden. I dag er det fredag 8 mars og jeg feirer ikke. Har aldri vært en sånn, selv om jeg flere ganger har (av venninner) blitt presset til å gå i tog og på kvinnesamling med kaffe/te, rundstykker og kaker, sang og taler etterpå. Holdt på å sovne, men holdt meg i live ved å ha de minste ungene på fanget og samtale, byssevugge og lese/peke bok med dem. Faktisk gøyere å lære unger om farger og ord, enn å synge kampsanger. 

Skal noen av dere tusle i tog, eller benytte anledningen til å feire stille hjemme med noe godt å spise? 🤔

God morgen :sol: Nei skal ikke gå i tog. Jeg krever heller min rett der og da, om jeg merker forskjellsbehandling mellom kjønn. Har i grunn ikke merket særlig til det, sånn privat tror jeg :klo:

Kvinner kan få til alt og mer til enn menn ofte.

I verden generelt så er det dessverre slik at det er nødvendig å gå i tog og alt som er for at jenter og kvinner skal få like rettigheter som menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er middagen spist. Ble kyllingfiletbiter i tacolefse med salat fra pose og hjemmelaget dressing. Begynner å bli noen år siden jeg spiste "god gammeldags taco" med karbonadedeig. ( bruker ikke kjøttdeig i min matlaging, så retter som skal ha kjøttdeig i seg bruker jeg karbonadedeig i stedet for.) Kunne tenkt meg det. Men da må jeg ha middagsgjester. Ikke noe jeg gidder å lage til kun meg.

Har bestilt mange bøker på 40% avslag på mammutprisen. Blir hvertfall nok å lese på. Nærmer seg jo påske, så når alt annet er stengt, så kan jeg alltids lese en bok eller to :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimbokvariant? "Kriminelt flotte kokebokoppskrifter", hobby eller annet som egentlig ikke er krim?  :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden):

Krimbokvariant? "Kriminelt flotte kokebokoppskrifter", hobby eller annet som egentlig ikke er krim?  :lur: 

Kokebøker :risterpåhodet: Slike ting blir ikke lest av meg :ler:  Noen krimbøker og noen romaner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...