Gå til innhold

Hva synes du er det vanskeligste plagget å handle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeans. Jeg har så oppblåst og stor mage at det er vanskelig. 

Anonymkode: 4bfa9...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Penkjoler. Heldigvis har jeg behov for det svært sjelden. Jeg har fått mye bruk av den forrige jeg kjøpte, men gruer meg til neste gang. Jeg skyr nemlig syntetiske materialer, og siden bomull og særlig lin sjelden fungerer srlig godt til penkjoler, står jeg liksom igjen med silke, og det er egentlig for dyrt for meg.

Anonymkode: 0b598...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Penkjoler. Heldigvis har jeg behov for det svært sjelden. Jeg har fått mye bruk av den forrige jeg kjøpte, men gruer meg til neste gang. Jeg skyr nemlig syntetiske materialer, og siden bomull og særlig lin sjelden fungerer srlig godt til penkjoler, står jeg liksom igjen med silke, og det er egentlig for dyrt for meg.

Anonymkode: 0b598...e75

Har du prøvd viskose? Jeg får panikk av polyester, men viskose går greit. 

Anonymkode: 97c0f...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalvektig kvinne på 56. BH og den perfekte jeans.

Anonymkode: 04420...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sports-BH: Jeg er tjukk og har store bryster, men er likevel forholdsvis smal under brystene. Det er derfor vanskelig å finne sports-BHer som er stramme nok til å gi god støtte, men samtidig har plass til brystene. 

Pensko: Jeg har en funksjonshemming som gir dårlig balanse og gjør at jeg halter. Trenger derfor stødige sko som sitter godt på foten. Samtidig vil jeg gjerne ha sko som ser nette og pene ut. Sko med hæler er helt utelukket. 

Strømpebukser: Det er nesten umulig å finne noen som sitter godt og ikke krever konstant at jeg må dra og rette på dem. Enten siger de så skrittet havner langt nede på låra, eller så blir de for lange i beina og legger seg i folder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sko. Jeg bruker størrelse 42 så er akkurat over hva damesko pleier å ligge på. De fleste går opp til 41. I tillegg har jeg litt brede føtter. På toppen av det så er jeg også litt kresen. Jeg synes mye av det som selges er ganske traust. Det er en butikk her i byen som pleier å ha noe, men de blir fort utsolgt så handler litt på nett også. Det vanskeligste å finne er feminine sko. De er ofte smalere. Det har blitt bedre enn før heldigvis. Da måtte jeg bare ta det jeg fikk omtrent. 

Bukser, maxikjoler, jumpsuit og lange skjørt. kan også være vanskelig. Å gå i fysiske butikker kan jeg bare glemme siden jeg har lengre bein enn gjennomsnittet. Ikke alle nettbutikker som er særlig flinke til å oppgi mål eller oppgi rett mål, men kjøper bukser og de andre plaggene jeg har nevnt fra nettbutikker jeg vet har rett mål og at den lengden som er oppgitt er korrekt. 

Men det har blitt veldig mye bedre. Før måtte jeg gå med litt for korte bukser og min mor sydde også på kant nederst på noen av buksene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko. Bruker 35 og finner sjeldent noen jeg liker. Har en del problemer og smerter med tær så trenger god plass uten at de blir for store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som chubby/småfeit er det meste ganske vanskelig.

Selvfølgelig: Bikini. Er ikke vanskelig i seg selv, for jeg finner ting som passer. Men så ser jeg i speilet og får akutt lust til å spy.

Ellers: Topper. Fordi jeg er feit og hater magen min. Topper skal gjerne sitte strammere enn gensere, så topper er et evig strev. De fleste ser helt jævelig ut på meg. Svære armer, pupper som er store og gjør at topper som ikke er stramme ser ut som telt. Men så var det det med at strammere topper viser magen da... Et problem det ikke finnes en løsning på.

Og for de som kommer med selvfølgelighetene som "gjør noe med det da", så er det en medisinsk grunn til at jeg er feit.

Et annet problem er at jeg ikke følte meg noe finere da jeg veide 20kg mindre, mye av selvfølelsen sitter i hodet.

Går til psykolog ja.

Anonymkode: 761fc...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukser er et mareritt, for smalt over lår og vidt over midje.. 

Anonymkode: d9608...7bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt😅

Jeg er autist og sliter en del med det taktile. Materialer, sømmer, og passform trumfer utseende men jeg blir fysisk uvel av en god del mønster og farger så veldig mye utelukkes på grunn av det. Pyntedetaljer er også ofte umulig for meg å bruke desverre. 

Jeg kjøper som regel 2-3 stk av et plagg som passer og går stort sett i de samme kombinasjonene, men med ADHD slites også klær og sko raskere enn normalt så det er en evig problemstilling å finne klær som passer både sesong og lommebok, så kommer det etiske og miljøet på toppen😅

 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

badetøy og jeans.  kjøper derfor aldri jeans. men badetøy må man jo ha om man skal i basseng eller sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko. Jeg har smale føtter, og i Norge har vi ikke vidde på skolestørrelsen i tilegg « skostørrelse «. Generelt Strømpebukser, fordi det ikke kan prøves på, men har funnet mine favoritter så en sånn sett ferdig med « problemet «. 

Anonymkode: 6e620...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeans. Har brede hofter, store lår og smalt liv. For å få de over hoftene så blir de alltid for løse rundt midjen. Sko er definitivt det letteste, dermed har jeg alt for mange sko 😅

Anonymkode: 35768...f98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

...hva synes du er det mest utfordrende å finne til deg selv?

For min del - SKO! Derfor eier jeg også veldig få sko. Liker klassiske, enkle sko, og er svært kresen. Har ikke hoppet på "svære sneakers fra 90-tallet-trenden f. eks). Finner virkelig svært lite. Synes også det er svært vanskelig å hjelpe mannen å finne sko. Alt er enten klumpete, har rar hæl, farger som krasjer osv. 😆 Men igjen, her er jeg kresen. Skulle tro jeg hadde mye fint, men nei. Har ca. et par til hver sesong. 

Hva med dere andre?

Anonymkode: 67ca8...f78

Jeg finner aldri sko jeg heller! Spisse tupper, hvite såler, lange tupper, jævla pusekanter og drit de skal ha på skoene ! 

Anonymkode: 50f93...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bukser/jeans! Håpløst når en er kort, med brede hofter og smalere liv. 

Anonymkode: 50f93...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanskeligste, siden jeg aldri har funnet det, shorts som er fin, sitter fint og god å ha på. Har gitt det opp. Går i shorts, men da fotballshorts… 🙄 Aldri shorts hos andre, aldri på jobb. Bare finner det ikke. 
 

Ekstremt kresen på sko, både utseende og passform må fungere. Når jeg finner en god kandidat kjøpes et par, brukes noen dager, kanskje et par uker. Om de da fortsatt er gode, at de passer meg, da blir det bonus på ekspeditøren. Da kan jeg kjøpe ti par, så er den jobben gjort for flere år. 
 

T-skjorter, hvorfor er det så uendelig mange elendige t-skjorter? 
 

Underbukser er også trøblete.

 

Sokker. Jeg er manisk på gode sokker. Gode sokker gjør så mye for en dag, og dårlige kan ødelegge dagen. For stramme, for slappe, puster, puster ikke, tynne, tykkere, myke, ikke myke og ikke minst sømmer. Grusomme sømmer på noen av dem. Noen er uendelig klamme. Sokker bruker jeg altfor mye tid på. 
 

Jakker, utrolig sjelden jeg finner en jakke jeg faktisk liker, og når jeg liker den er det alltid noe den mangler, som innerlomme eller glidelåsen er av dårlig kvalitet eller noe annet. 
 

 

Enkleste, hettegenser og joggebukse. Litt for store? Baggy? Mykt og godt stoff? Ikke slarkete rundt amsjetter, nederst på beina eller i livet, gode som gull! 

Anonymkode: c4dc8...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behagelige bukser med godt snitt i god kvalitet med funksjonelle lommer. Som sitter pent i livet og ikke sklir ned, 

Gensere med normalt snitt. Vil gjerne ha helt enkle gensere som er figurnære, men om jeg finner det, så er de ofte for korte. 

Anonymkode: 0ae50...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også å finne kjoler som ikke er søte, vide med titusen små blomster og rysjer og dill og dall. 

Anonymkode: 0ae50...69c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko er håpløst, så nå lever jeg i Skechers og Hoka. Heldigvis er det relativt innafor i disse dager. Men det hadde jo vært kjekt med et par penere sko eller sandaler... Trøblete føtter, kresen rygg og nå også kranglete kne har nok plassert meg i joggesko for livet.

Jeans var en utfordring, men så fant jeg ylvia.no og har nå bestilt mitt tredje par. Endelig en jeans som passer! Behagelig og slitesterkt stoff (eldste har jeg brukt nærmest non-stop i ett år og ikke antydning til slitasje på innsiden av lårene), og ikke minst gode muligheter på størrelse/benlengde. 

Anonymkode: c1c3f...ff2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...