Gå til innhold

Ta med familien på 60 års feiring utenlands - hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I mai om 3 år fyller jeg 60 år. Og jeg har lyst å invitere  barn og eventuelle svigerbarn på en tur, våren/sommeren 2025. Barna er i dag 20 og 25 år, en har kjæreste, ingen barn. 

Jeg har begynt å spare, men er veldig usikker på hvor reise. Mye kan skje på 3 år, det kan kommet barnebarn og det vil kanskje ha betydning for reisen. 

Men jeg er uansett usikker på hva jeg skal legge meg på, ei uke på granka eller på en italiensk vingård. Ytterpunkt, men det viser usikkerheten min. 

Jeg vil gjerne ha tips fra dere som har vært på  en slik tur, men også fra dere i alderen 22 - 30 i forhold hva dere hadde syntes vært hyggelig å bli invitert med på. 

Jeg tenker varighet en uke, helst i Europa og jeg betaler reise og opphold for alle. Ideelt et sted hvor man både kan være på stranden og samtidig oppleve noe.

Tips mottas ned takk 🙏🏻

Anonymkode: 34d06...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig!! Det skulle egentlig vi også da svigermor fylte 60 meeen så ble det pandemi.

Anonymkode: ac33a...c93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro til Kroatia, vi barna var 25, 30 og 32 pluss to barnebarn på 11 og 6. Vi var i nærheten av Trogir, men på et stillere sted hvor det ikke var så mange turister.

Anonymkode: fbcd5...639

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så koselig!! Det skulle egentlig vi også da svigermor fylte 60 meeen så ble det pandemi.

Anonymkode: ac33a...c93

Hva var planen?

ts

Anonymkode: 34d06...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi dro til Kroatia, vi barna var 25, 30 og 32 pluss to barnebarn på 11 og 6. Vi var i nærheten av Trogir, men på et stillere sted hvor det ikke var så mange turister.

Anonymkode: fbcd5...639

Har hørt flere som har vært i Kroatia. Vet at det er fint i forhold til badeferie, men er det noe mer å oppleve?

ts

Anonymkode: 34d06...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok med tre barn, svigerbarn, to barnebarn og en svigerforelder til ett av barna, til fastlands-Spania. Leide et stort hus med to store boenheter og eget basseng i 10 dager. Kjøpte billige Norwegian-billetter til alle fra ulike destinasjoner (vi bor spredt) lang tid i forveien. Dette var 4-5 år siden, men tror vi betalte rundt 50 000 for reise/opphold, og brukte en del på leiebiler, utflukter og mat. Vi er glade i å gå i fjellet, men besøkte også Valencia og akvariet der. Fine dager😊

Anonymkode: 072f2...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi tok med tre barn, svigerbarn, to barnebarn og en svigerforelder til ett av barna, til fastlands-Spania. Leide et stort hus med to store boenheter og eget basseng i 10 dager. Kjøpte billige Norwegian-billetter til alle fra ulike destinasjoner (vi bor spredt) lang tid i forveien. Dette var 4-5 år siden, men tror vi betalte rundt 50 000 for reise/opphold, og brukte en del på leiebiler, utflukter og mat. Vi er glade i å gå i fjellet, men besøkte også Valencia og akvariet der. Fine dager😊

Anonymkode: 072f2...754

Det er noe sånt jeg kunne tenke meg, men usikker på hvor. Reisetid er også viktig da vi bor i nord og må først til Gardermoen. Så om man må videre med fly og deretter tog/buss/båt går mye tid bort i reise. 

Kanskje jeg skulle ta utgangspunkt i flyplasser i noen land og se hvilke muligheter som er i anstendig reisetid fra flyplass. Feks Alicante, Nice eller liknende. 

ts

Anonymkode: 34d06...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi tok med tre barn, svigerbarn, to barnebarn og en svigerforelder til ett av barna, til fastlands-Spania. Leide et stort hus med to store boenheter og eget basseng i 10 dager. Kjøpte billige Norwegian-billetter til alle fra ulike destinasjoner (vi bor spredt) lang tid i forveien. Dette var 4-5 år siden, men tror vi betalte rundt 50 000 for reise/opphold, og brukte en del på leiebiler, utflukter og mat. Vi er glade i å gå i fjellet, men besøkte også Valencia og akvariet der. Fine dager😊

Anonymkode: 072f2...754

Kan jeg spørre hvor dere leide huset fra?

ts

Anonymkode: 34d06...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort dette to ganger. Fly til Malaga, pappa leide hus i området med basseng. Veldig fine turer. 

Anonymkode: 3497a...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik feiret min far sin 60 årsdag. Hans kjernefamilie er kone, to døtre, to svigersønner og fem barnebarn, så valget falt på Alcudia Mallorca. 

Et fantastisk minne for hele familien. 

Uten barnebarn, eller med svært små barnebarn (som det uansett blir, når ingenting på gang ennå), står du egentlig ganske fritt til å velge. Min far valgte Alcudia på grunn av barnevennlig strand og klubb til barnebarn på hotellet, men det trenger jo ikke du å tenke på. Fritt valg egentlig, vil jeg si. 

Anonymkode: 85434...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 16.21):

Det er noe sånt jeg kunne tenke meg, men usikker på hvor. Reisetid er også viktig da vi bor i nord og må først til Gardermoen. Så om man må videre med fly og deretter tog/buss/båt går mye tid bort i reise. 

Kanskje jeg skulle ta utgangspunkt i flyplasser i noen land og se hvilke muligheter som er i anstendig reisetid fra flyplass. Feks Alicante, Nice eller liknende. 

ts

Anonymkode: 34d06...ea4

 

Endret av fransine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 16.22):

Kan jeg spørre hvor dere leide huset fra?

ts

Anonymkode: 34d06...ea4

Mener vi fant huset på Finn, det var en norsk eier. For oss føltes det trygt. Men det finnes mye bra på AirBnb også. 

Anonymkode: 072f2...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Island? Mye å oppleve, menge fine varme kilder å bade i og noe helt annet enn syden

Anonymkode: da6da...3a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsinki. Direkte med Finnair fra Tromsø (koster det samme som en Oslo-billett). 

Anonymkode: d083f...620

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Jeg må innrømme jeg blir litt misunnelig, for jeg hører om flere som gjør dette og skulle ønske mine foreldre eller svigerforeldre hadde gjort det samme. 

Skulle jeg valgt selv ville jeg gått for Roma eller en gresk øy, kanskje Rhodos. 

Anonymkode: 84575...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor i nord du bor, men det går direktefly til Tyskland en gang i uka fra Tromsø. Så hva med Berlin? Masse kultur, og veldig populær ferieby. Må jo være supert for de unge. Hvis det ikke er badeferie du vil ha 

Anonymkode: 87345...20e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi har gjort dette to ganger. Fly til Malaga, pappa leide hus i området med basseng. Veldig fine turer. 

Anonymkode: 3497a...19e

Takk for tips, har ikke vært i Malaga, det skal sjekkes ut 😊 Vet du hvor huset ble leid? Airbnb?

ts

Anonymkode: 34d06...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Slik feiret min far sin 60 årsdag. Hans kjernefamilie er kone, to døtre, to svigersønner og fem barnebarn, så valget falt på Alcudia Mallorca. 

Et fantastisk minne for hele familien. 

Uten barnebarn, eller med svært små barnebarn (som det uansett blir, når ingenting på gang ennå), står du egentlig ganske fritt til å velge. Min far valgte Alcudia på grunn av barnevennlig strand og klubb til barnebarn på hotellet, men det trenger jo ikke du å tenke på. Fritt valg egentlig, vil jeg si. 

Anonymkode: 85434...b69

Takk 😊 Valg på reisemål vil nok avhenge av hvem det er som reiser, men moro å høre hva andre har gjort

ts

Anonymkode: 34d06...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (21 timer siden):

Sør Frankrike er fantastisk, og det er sikkert kystlinja langs de andre middelhavslandene også 🥰

Takk for tips 😊

ts

Anonymkode: 34d06...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva med Island? Mye å oppleve, menge fine varme kilder å bade i og noe helt annet enn syden

Anonymkode: da6da...3a3

Godt tips. Men tror det er ganske dyrt. Det frister mer med litt sol og varme 😊

ts

Anonymkode: 34d06...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...