Gå til innhold

Er det så rart at folk bruker munnbind nå at folk må stirre på de som gjør det?

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Helene1982 skrev (37 minutter siden):

Hvem ønsker at du skal bruke hansker og munnbind? 😅 Jobber du på et sykehus?

Ts vil at jeg skal bruke det på matbutikken for hans sikkerhet? Nei, jeg jobber ikke på sykehus, er det relevant? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvittre skrev (3 minutter siden):

Ts vil at jeg skal bruke det på matbutikken for hans sikkerhet? Nei, jeg jobber ikke på sykehus, er det relevant? 

Nei, han ønsker å få lov til å bruke munnbind og hansker i fred uten at folk stirrer. Han har ikke bedt noen andre om å bruke verken hansker eller munnbind, men om han hadde gjort det, kunne du sagt nei, det har jeg ikke lyst til, og det hadde vært null stress. Om det er relevant om man jobber på sykehus om du blir spurt om å bruke hansker og munnbind? Ehh ja! Om en kirurg skulle operere meg, og han/hun "ikke trodde på hansker og munnbind" hadde jeg ønsket en annen kirurg. Om du soser rundt i en vanlig dayjob sånn som meg, bryr jeg meg overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (5 timer siden):

Nei, han ønsker å få lov til å bruke munnbind og hansker i fred uten at folk stirrer. Han har ikke bedt noen andre om å bruke verken hansker eller munnbind, men om han hadde gjort det, kunne du sagt nei, det har jeg ikke lyst til, og det hadde vært null stress. Om det er relevant om man jobber på sykehus om du blir spurt om å bruke hansker og munnbind? Ehh ja! Om en kirurg skulle operere meg, og han/hun "ikke trodde på hansker og munnbind" hadde jeg ønsket en annen kirurg. Om du soser rundt i en vanlig dayjob sånn som meg, bryr jeg meg overhodet ikke.

Han ønsker jo påbudet tilbake. Nei, det er ikke relevant hvor jeg jobber , skjønner ikke hva kirurger har med dette og gjøre og hvorfor du sammenligner operasjon med og stå i kø på matbutikken. Fint at du ikke bryr deg om at jeg ikke bruker munnbind når jeg soser rundt i min vanlige dayjob da, for jeg likte ikke og måtte bruke munnbind når jeg soset rundt i min vanlige dayjob, og derfor vil jeg ikke at warrior får ønsket sitt oppfylt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (4 minutter siden):

Han ønsker jo påbudet tilbake. Nei, det er ikke relevant hvor jeg jobber , skjønner ikke hva kirurger har med dette og gjøre og hvorfor du sammenligner operasjon med og stå i kø på matbutikken. Fint at du ikke bryr deg om at jeg ikke bruker munnbind når jeg soser rundt i min vanlige dayjob da, for jeg likte ikke og måtte bruke munnbind når jeg soset rundt i min vanlige dayjob, og derfor vil jeg ikke at warrior får ønsket sitt oppfylt.

Vennligst les det han skriver. Han vil bare være i fred. sammenligningen er mitt poeng. Jobber du som kirurg må d bruke hansker og maske, jobber du på Mega - ikke bruk hansker og maske. Om du smører smørbrød, bruk hansker. Enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (9 minutter siden):

Vennligst les det han skriver. Han vil bare være i fred. sammenligningen er mitt poeng. Jobber du som kirurg må d bruke hansker og maske, jobber du på Mega - ikke bruk hansker og maske. Om du smører smørbrød, bruk hansker. Enkelt.

Har lest gjennom tråden en gang til, og det står fortsatt matbutikker og kollektiv , ikke kirurgi. Det er mange som bruker munnbind på kollektiv og butikk, og om de føler seg trygge med det så får de jo bare gjøre det. Selv ble jeg smittet med munnbind når det var påbudt, så jeg har ikke troa selv og synes det var et herk. Selvsagt lar jeg han være i fred, holder avstand til folk med munnbind da jeg tenker mange av de som har det på er syke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (20 minutter siden):

Har lest gjennom tråden en gang til, og det står fortsatt matbutikker og kollektiv , ikke kirurgi. Det er mange som bruker munnbind på kollektiv og butikk, og om de føler seg trygge med det så får de jo bare gjøre det. Selv ble jeg smittet med munnbind når det var påbudt, så jeg har ikke troa selv og synes det var et herk. Selvsagt lar jeg han være i fred, holder avstand til folk med munnbind da jeg tenker mange av de som har det på er syke. 

Er du usikker på om kirurger bruker hansker og maske? Ønsker du at gynekologen din skal undersøke underlivet ditt uten hansker? Jeg forstår ikke. Dette er jo ikke noe som kom med kovid! Jeg går også uten munnbind i butikken og på offentlig transport, som 99 % av  alle andre. Å holde avstand er et fint hjelpemiddel vi alle lærte oss under kovid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Er du usikker på om kirurger bruker hansker og maske? Ønsker du at gynekologen din skal undersøke underlivet ditt uten hansker? Jeg forstår ikke. Dette er jo ikke noe som kom med kovid! Jeg går også uten munnbind i butikken og på offentlig transport, som 99 % av  alle andre. Å holde avstand er et fint hjelpemiddel vi alle lærte oss under kovid.

Nei.. jeg forstår ikke jeg heller.. 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Samboeren min har long-covid, og har opplevd å bli veldig redusert om det bare kommer en vanlig forkjølelse nå mens hun er dårlig. (Vært dårlig og sofaliggende med massiv fatigue i sju mnd). Det vil si at dersom jeg skal kunne gjøre noe som helst - har ikke vært på kontoret og såvidt møtt en venninne én gang det siste halvåret - må jeg beskytte meg så godt jeg kan om jeg skal være steder der det er mer folk. 

Så når jeg skal på konsert neste uke, har jeg tenkt å ha munnbind. Men nå er jeg redd for å ta med covid hjem likevel, siden alle sier det bare beskytter andre. Men jeg blir gal av å bare gå hjemme, så jeg har kjøpt de beste munnbindene jeg fant som skal være testet for å beskytte mot virus. 

Da blir jeg også redd for at alle på konserten skal se meg som idiot fordi jeg fremdeles går med det, siden de fleste i denne tråden mener det, men jeg er så redd for å gjøre henne mer syk.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Det er veldig rart ja. 99% har innsett at de ble lurt, så det er litt rart å være blant de veldig få som fortsatt skvetter rundt 😂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vel brukte munnbind en periode jeg tok kraftig ansiktsbehandling hvor huden var kraftig rød. Fikk noen blikk ja. Folk tenker: hun har sikkert corona stakkars. Man SKILLER  seg ut. De som ikke hadde på seg munnbind på kjøpesenteret en periode, så de også på.... de ble sett på som: CORONA hatere. Si en pen og høy kvinne i skjorte og dress går i gata på Grunerløkka på dagtid. Fokuset vil  være rettet mot henne.  Folk beveger øynene mot det som er spesielt, enten på en rar måte eller fin måte, men da dette positivt.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stirrer ikke på de, men tenker jo at de er hysteriske og kanskje har misforstått litt. Syns det er litt flaut på en måte, men så tenker jeg at jeg aner ikke grunnen, kan være mye rart.. kanskje personen har blitt banka eller hva som helst. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...