Gå til innhold

Er det så rart at folk bruker munnbind nå at folk må stirre på de som gjør det?

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Er det virkelig så rart med munnbind og engangshansker på butikker for eksempel, at noen må stirre på det? 
Synes det er tryggere med munnbind og engangshansker på butikker/kjøpesenter fordi jeg føler butikker/kjøpesentere er noen av de stedene med mye smitte. Går nok alltid en eller annen som vet de er syk og smittsom og handler også. Kollektiv transport er også steder det sikkert er mye smitte men det tar jeg ikke nå. Har egen bil. 

Vet flere også bruker på sånne steder og på legekontor. Som har sagt folk stirrer når de bruker. 

Hva er det folk stirrer etter? Kan ikke folk få bruke det de vil. At det faktisk hjelper noen å føle seg tryggere. Jeg får så lyst å spørre hva det er de glor på men jeg prøver å ikke si noe fordi jeg vil ikke at det skal bli noe krangel for noe så lite som munnbind og engangshansker. 

Har alltid blitt så irritert når folk stirrer uansett om det er på butikker eller på treningssenter eller andre steder. Vet ikke hvorfor. Bare blir så irritert.

Bruker du munnbind? Eller hansker? Har du opplevd folk stirrer på det? 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stirrer absolutt ikke, jeg tenker at de som har behov for munnbind og engangshansker har såpass alvorlige problemer at jeg prøver å ikke se på dem i det hele tatt.

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har bare brukt munnbind 1 gang under et sykehusbesøk hvor det var pålagt å bruke det. Bruker ikke hansker på butikken (med mindre det er minus 10 grader inne på butikken). Er ikke nazi på håndvasken, da jeg tror det i lengden er dårlig for immunforsvaret. Håndsprit bruker jeg aldri, men vasker hendene med såpe noen ganger. 

Endret av Tunique
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker munnbind i enkelte sammenhenger, og jeg har egentlig ikke lagt merke til om folk stirrer. Det hadde ikke gjort noe heller. Til syvende og sist er det ikke de som stirrer som kommer for å hjelpe meg hvis jeg skulle bli helt elendig i formen eller slite med long covid - så de spesifikke folka kan drite og dra.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stirrer aldri på noen som bruker munnbind, tror ingen stirrer på meg heller når jeg velger å bruke det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker alltid munnbind på butikken. Ingen som stirrer. Folk har da vent seg til det for lenge siden:)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (15 minutter siden):

Er det virkelig så rart med munnbind og engangshansker på butikker for eksempel, at noen må stirre på det? 
Synes det er tryggere med munnbind og engangshansker på butikker/kjøpesenter fordi jeg føler butikker/kjøpesentere er noen av de stedene med mye smitte. Går nok alltid en eller annen som vet de er syk og smittsom og handler også. Kollektiv transport er også steder det sikkert er mye smitte men det tar jeg ikke nå. Har egen bil. 

Vet flere også bruker på sånne steder og på legekontor. Som har sagt folk stirrer når de bruker. 

Hva er det folk stirrer etter? Kan ikke folk få bruke det de vil. At det faktisk hjelper noen å føle seg tryggere. Jeg får så lyst å spørre hva det er de glor på men jeg prøver å ikke si noe fordi jeg vil ikke at det skal bli noe krangel for noe så lite som munnbind og engangshansker. 

Har alltid blitt så irritert når folk stirrer uansett om det er på butikker eller på treningssenter eller andre steder. Vet ikke hvorfor. Bare blir så irritert.

Jeg har vært imot munnbind hele veien men jeg syns det er fint at det er ett fritt valg. Jeg har ikke noe i mot de som bruker munnbind like lite som de som velger å ikke bruke munnbind. Spiller ingen rolle for meg så lenge munnbindbrukerne aksepterer mitt valg om å ikke bruke det. 

Ja jeg brukte det av egen fri vilje da jeg fløy hjem sist fra ett land der koronaen økte skikkelig og det bor masse folk type 100 millioner så brukte jeg munnbind på flyplassen for jeg ville bare ikke bli syk når jeg kom hjem så jeg ikke kom meg på jobb. Så det var kun for egen sikkerhet der og da. 

Og rundt på flyplasser er det litt av hvert. Noen bruker det og noen ikke..så det er helt greit for min del. Ikke noe rart med det. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
Ghostface skrev (4 minutter siden):

Hvem er det som stirrer?

Forskjellige folk. Ikke alle stirrer selvfølgelig, men alltid noen som må. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface
Warrior skrev (Akkurat nå):

Forskjellige folk. Ikke alle stirrer selvfølgelig, men alltid noen som må. 

Jeg var ironisk. :) Men nei, jeg stirrer ikke på folk som bruker munnbind. De har vel sine grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker munnbind noen ganger - men vanligvis bare hvis det har vært en skikkelig økning av smitte. Også er det et legekontor her, som fortsatt ønsker at pasientene skal møte opp med munnbind.  Bruker ikke engangshansker, fordi jeg tenker at sprit og håndvask, ofte er mer hygienisk enn hansker. 

Har aldri brydd meg om hva folk tenker, de gangene jeg har brukt munnbind. Men jeg stirret på folk som drev og presset seg oppi folk, mens det enda var anbefaling om å holde meteren.. Synes at det er respektløst, og greide ikke å skjule at jeg ble irritert, da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Blå knapp skrev (14 minutter siden):

Bruker munnbind noen ganger - men vanligvis bare hvis det har vært en skikkelig økning av smitte. Også er det et legekontor her, som fortsatt ønsker at pasientene skal møte opp med munnbind.  Bruker ikke engangshansker, fordi jeg tenker at sprit og håndvask, ofte er mer hygienisk enn hansker. 

Har aldri brydd meg om hva folk tenker, de gangene jeg har brukt munnbind. Men jeg stirret på folk som drev og presset seg oppi folk, mens det enda var anbefaling om å holde meteren.. Synes at det er respektløst, og greide ikke å skjule at jeg ble irritert, da.

Jeg gjør det samme.

Nå vet vi ikke hvor mye smitte det er heller, for det er lite som blir registrert. Jeg ønsker ikke å bli smittet. Vanligvis går jeg og handler når det er lite folk, men det har blitt heller lite uteliv og slikt sosialt. Har ikke kommet i gang med slikt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper det er engangshanskene som får folk til å se en ekstra gang. Munnbind er det jo folk som bruker overalt. Er vel ingen som ser på folk med det lengre.

Må dog innrømme at jeg svettet litt på vegne av de som gikk med munnbind i 35 varmegrader da jeg var på ferie tidligere i sommer. Men tenkte at de nok har gode grunner til å bruke det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de hanskene tar du på alle dine varer som du alikevell må ta i uten hansker etter handel. Og hansker er ikke tette.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (2 timer siden):

Var en av de første som brukte munnbind da korona kom i starten, DA stirret folk da.

Men stirrer ikke selv og kunne ikke brydd meg om andre stirrer på meg.

Jeg bruker ikke munnbind lenger, har hatt korona så da er jeg ikke redd for å få det igjen. Har aldri brukt hansker - da har jeg heller hatt med sprit.

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er jo litt rart med tanke på at å ha på munnbind ikke hindrer deg i å bli smittet men hindrer deg i å smitte andre. 

men stirrer ikke, folk må få ha på hva de vil

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
zemer skrev (15 timer siden):

Med de hanskene tar du på alle dine varer som du alikevell må ta i uten hansker etter handel. Og hansker er ikke tette.

Bruker antibac etterpå og vasker alltid hendene når jeg kommer hjem.

rosemarin skrev (15 timer siden):

Ja det er jo litt rart med tanke på at å ha på munnbind ikke hindrer deg i å bli smittet men hindrer deg i å smitte andre. 

men stirrer ikke, folk må få ha på hva de vil

Kanskje det er rart og selv om det ikke skulle hindre meg i å bli smittet så føles det litt tryggere for meg å bruke i butikker der det alltid er masse folk som går ut og inn hele dagene. 

Det er sant, folk må få gå med det de vil og ha på det de vil uten at noen må stirre.
Synes ikke noe om at folk skal stirre på andre uansett og det er stirring som irriterer meg. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (5 timer siden):

Synes ikke noe om at folk skal stirre på andre uansett og det er stirring som irriterer meg. 

Kan det være at ingen stirrer og at du er i overkant paranoid?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (8 timer siden):

Bruker antibac etterpå og vasker alltid hendene når jeg kommer hjem.

Kanskje det er rart og selv om det ikke skulle hindre meg i å bli smittet så føles det litt tryggere for meg å bruke i butikker der det alltid er masse folk som går ut og inn hele dagene. 

Det er sant, folk må få gå med det de vil og ha på det de vil uten at noen må stirre.

Vasker du varene også?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...