Gå til innhold

Folk som ikke klarer å planlegge


Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette!

Jeg forstår at ikke alle ønsker å planlegge hele ferien sin, men de jeg kjenner som er slik er sånn hele året. De spør «kan du komme nå/ i kveld» selv om jeg har sagt at jeg trenger minst 2 dager forvarsel pga div. Når de da aldri gidder å ta hensyn til dette så føler man seg jo lite viktig og nedprioritert. Spør jeg de om noe som er mer enn 1 dag frem i tid så vil de ikke svare fordi de ikke vil planlegge. 

Anonymkode: 041f2...33b

Dette var litt greit å lese for meg…som sliter med sånt i hverdagen. Er 50% ufør pga kronisk sykdom, og jobber 50% med noe fleksibel arbeidstid. Sliter veeldig mye med angst, som igjen gir kraftig diare. Men fordi alle tenker at jeg er mye hjemme, så er det bare å gi meg 5 minutts varsel når det passer DEM. Er skikkelig frustrert av hele greia. Er såpass vanskelig at jeg føler for å enten flytte, eller finne en 100% jobb med faste arbeidstider. Sistnevnte vil være bortimot umulig pga helsen, og det at jeg må være på sykehus to ganger ukentlig🙈

Anonymkode: 2e1d5...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dessverre sånn🙈 men hele familien kjenner meg, og vet at det bare er å komme når de vil. Jeg aner jo ikke hva jeg har lyst til i morgen eller overimorgen, så derfor planlegger jeg ikke noe. Klarer ikke engang å ukeshamdle, men handler hver annen dag eller hver dag. Hvordan kan man vite h a man liksom har lyst på til middag om 5 dager????

Jeg prioriterer familie, og kan impultsivt sende melding å spørre om de har kaffe og om jeg kan komme. De er litt som meg, så ofte passer det. Gjør det ikke det så er det ingen krise. 

Men ene søsteren min er planlegger...derfor blir det enkelte sure miner der. Hun bor en time unna. Det ender med at jeg da ser henne skjeldnest, mens de andre i familien som er som meg -ikkeplanleggere, ser jeg mye oftere. 

Anonymkode: d3910...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 timer siden):

 

Men det dere egentlig sier er: «Du er ikke viktig nok for meg til at jeg vil forholde meg til en avtale med deg. Vil gjerne treffe deg men kun på mine premisser.»

Og det er ikke særlig hyggelig.

Helt enig med det du skriver her. Er jo det de sier, særlig når de, som min søster, lager avtaler med andre, også et par uker frem i tid. Men når jeg spør så er det umulig å gi et svar. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er dessverre sånn🙈 men hele familien kjenner meg, og vet at det bare er å komme når de vil. Jeg aner jo ikke hva jeg har lyst til i morgen eller overimorgen, så derfor planlegger jeg ikke noe. Klarer ikke engang å ukeshamdle, men handler hver annen dag eller hver dag. Hvordan kan man vite h a man liksom har lyst på til middag om 5 dager????

Jeg prioriterer familie, og kan impultsivt sende melding å spørre om de har kaffe og om jeg kan komme. De er litt som meg, så ofte passer det. Gjør det ikke det så er det ingen krise. 

Men ene søsteren min er planlegger...derfor blir det enkelte sure miner der. Hun bor en time unna. Det ender med at jeg da ser henne skjeldnest, mens de andre i familien som er som meg -ikkeplanleggere, ser jeg mye oftere. 

Anonymkode: d3910...421

Man vet jo ikke på forhånd hva man har lyst på til middag eller hva man har lyst til å gjøre. Men jeg tenker i alle fall sånn at det ikke er så farlig om ikke ting er 100% det jeg har mest lyst til hele tiden. Ofte har jeg ikke så lyst til å ta en øl den kvelden jeg har avtalt, men jeg gjør det likevel og det ender alltid opp med å være hyggelig. Og ofte spiser jeg noe jeg ikke hadde veldig lyst på til middag fordi det holder på å gå ut på dato. Og jeg blir da mett. 

Tror ikke jeg hadde hatt mange venner hvis jeg aldri ville sette av en kveld til de, i tilfelle jeg ikke har lyst akkurat når den tiden kommer. Ikke kunne jeg planlagt ferier, eller konserter heller. Høres ut som en dårlig deal å bare gjøre ting man har lyst til der og da, både for egen dwl og omverdenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...