Gå til innhold

Folk som ikke klarer å planlegge


Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

Min søster greier altså ikke planlegge. Hun bor langt unna, og når hun er på hjemplassen vår hos foreldrene våre så vil jeg jo gjerne treffe henne så mye jeg kan. Jeg bor ca 3 timer unna, så det krever litt planlegging fra min side, i forhold til både samboer og jobb. Men det er umulig å planlegge. Får aldri svar om det passer eller ikke før dagen før, om jeg er heldig. 

Syns dette er så slitsomt. Jeg trenger ikke planlegge så nøye, men hvertfall hvilken dag det passer. 

Andre som kjenner noen som er slik? Hvordan forholder dere dere til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er slik.

Jeg er generelt ikke begeistret for å teppebombe hele ferien med planer. Føler det er mange som vil ha en bit av meg når jeg kommer hjem og det er alltid mange hensyn å ta. Det blir ofte vanskelig å spikre timeplanen på forhånd selv når jeg prøver.

Anonymkode: 05340...693

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er slik.

Jeg er generelt ikke begeistret for å teppebombe hele ferien med planer. Føler det er mange som vil ha en bit av meg når jeg kommer hjem og det er alltid mange hensyn å ta. Det blir ofte vanskelig å spikre timeplanen på forhånd selv når jeg prøver.

Anonymkode: 05340...693

Men å ta seg tid til å møte en søster av og til?! Er det å teppebombe hele ferien med planer?! Hadde gjort mye for å få til å treffe nærmeste familie hvis jeg bodde langt borte! 

Anonymkode: 9764c...5e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slik jeg også, liker ikke å skulle måtte planlegge altfor mye. Derimot tar jeg meg tid til familie og tilbringer gjerne tid sammen. Føler vel at det som tidligere er planlagt ofte har endt med endringer og skuffelser hos mine barn. Derfor tar vi ting på sparket og prøver å gjøre mest mulig 😎

Anonymkode: 982eb...45f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til stebarna er sånn. Plutselig får vi beskjed om at de er dratt på hytta, gjerne samme dag de er dratt, selv om de egentlig skal være hos oss. Umulig å forholde seg til. Hater det.

Anonymkode: ee918...2af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater sånne folk. Det er så slitsomt!

Søsteren min er dessverre sånn. Til irritasjon for resten av familien. 

 

Anonymkode: b401f...981

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mest provoserende er når de som ikke kan planlegge, men skal gjøre absolutt alt på sparket, blir sure fordi "du sier jo alltid nei når jeg foreslår å møtes"... ARGHH! Ja, selvsagt gjør jeg det, når du spør samme dag om vi skal møtes, og jeg har lagt planer allerede! Selvsagt gjør jeg det, når ungene har blitt lovet at vi skal gjøre noe annet! Åhh... 

Anonymkode: b401f...981

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym-bruker skrev (9 timer siden):

Min søster greier altså ikke planlegge. Hun bor langt unna, og når hun er på hjemplassen vår hos foreldrene våre så vil jeg jo gjerne treffe henne så mye jeg kan. Jeg bor ca 3 timer unna, så det krever litt planlegging fra min side, i forhold til både samboer og jobb. Men det er umulig å planlegge. Får aldri svar om det passer eller ikke før dagen før, om jeg er heldig. 

Syns dette er så slitsomt. Jeg trenger ikke planlegge så nøye, men hvertfall hvilken dag det passer. 

Andre som kjenner noen som er slik? Hvordan forholder dere dere til det?

Så mye du kan... Du tar det tydeligvis som en selvfølge at hun ønsker det samme, noe hun da åpenbart ikke gjør. Jeg bor i et annet land og de gangene jeg er hjemme i Norge så bruker jeg heller tid sammen med venner jeg har valgt selv, enn med søsken jeg egentlig ikke har så mye til felles med. I år traff jeg ikke den ene søsteren min en eneste gang.

Anonymkode: 91d30...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er slik.

Jeg er generelt ikke begeistret for å teppebombe hele ferien med planer. Føler det er mange som vil ha en bit av meg når jeg kommer hjem og det er alltid mange hensyn å ta. Det blir ofte vanskelig å spikre timeplanen på forhånd selv når jeg prøver.

Anonymkode: 05340...693

 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er slik jeg også, liker ikke å skulle måtte planlegge altfor mye. Derimot tar jeg meg tid til familie og tilbringer gjerne tid sammen. Føler vel at det som tidligere er planlagt ofte har endt med endringer og skuffelser hos mine barn. Derfor tar vi ting på sparket og prøver å gjøre mest mulig 😎

Anonymkode: 982eb...45f

Men det dere egentlig sier er: «Du er ikke viktig nok for meg til at jeg vil forholde meg til en avtale med deg. Vil gjerne treffe deg men kun på mine premisser.»

Og det er ikke særlig hyggelig.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

 

Men det dere egentlig sier er: «Du er ikke viktig nok for meg til at jeg vil forholde meg til en avtale med deg. Vil gjerne treffe deg men kun på mine premisser.»

Og det er ikke særlig hyggelig.

Dette. 

Jeg får truffet søsteren min svært lite, og det er i all hovedsak fordi hun bare skal gjøre ting spontant, og det i 95% av tilfellene kræsjer med ting jeg og min familie allerede har planlagt. Det er altså viktigere for henne å være helt fri og kunne ta ting på sparket, enn å treffe meg. 

Anonymkode: b401f...981

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så mye du kan... Du tar det tydeligvis som en selvfølge at hun ønsker det samme, noe hun da åpenbart ikke gjør. Jeg bor i et annet land og de gangene jeg er hjemme i Norge så bruker jeg heller tid sammen med venner jeg har valgt selv, enn med søsken jeg egentlig ikke har så mye til felles med. I år traff jeg ikke den ene søsteren min en eneste gang.

Anonymkode: 91d30...3ce

Oi. Så trist :( Føler hun det samme? 

Anonymkode: 90fab...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres slitsomt ut. Hadde jeg vært henne, hadde jeg også latt være å si noe. Man låser jo hele dagen sin ellers, og det gidder ikke jeg.

Anonymkode: a08af...524

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så mye du kan... Du tar det tydeligvis som en selvfølge at hun ønsker det samme, noe hun da åpenbart ikke gjør. Jeg bor i et annet land og de gangene jeg er hjemme i Norge så bruker jeg heller tid sammen med venner jeg har valgt selv, enn med søsken jeg egentlig ikke har så mye til felles med. I år traff jeg ikke den ene søsteren min en eneste gang.

Anonymkode: 91d30...3ce

 

Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

 

Men det dere egentlig sier er: «Du er ikke viktig nok for meg til at jeg vil forholde meg til en avtale med deg. Vil gjerne treffe deg men kun på mine premisser.»

Og det er ikke særlig hyggelig.

Ja, her får vi jo en demonstrasjon av ei som tydeligvis gir blanke f*** i søsteren sin, så teorien ser ut til å holde vann. 

Anonymkode: d1531...816

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oi. Så trist :( Føler hun det samme? 

Anonymkode: 90fab...8ba

Hvorfor er det trist? Det er syv år mellom oss og vi har ingen felles interesser eller kjemi. Det er vel mere trist hvis vi skal tilbringe masse tid sammen kun fordi vi har felles foreldre. 

Hva hun føler har jeg aldri spurt om, men antar vi har sånn ca samme prioriteter.

Anonymkode: 91d30...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke god på å planlegge. Jeg er en tidsoptimist og planleggingen har en lei tendens til å skjære seg. Jeg får det ikke til. Jeg skriver og noterer, glemmer å sjekke boka, og dermed blir jeg i tidsskvis.

Jeg får det bare ikke til. Det er slitsomt. I tillegg har jeg hatt det ekstremt tøft over lang tid, og dermed har dagsform også vært og er av stor betydning for hva jeg greier.

Det er nok dårlige unnskyldninger for dere som mestrer dette, men jeg må leve i mitt liv og med de kort jeg har fått tildelt. Ikke en heldig hånd på mange vis.

Anonymkode: 341ff...6be

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det trist? Det er syv år mellom oss og vi har ingen felles interesser eller kjemi. Det er vel mere trist hvis vi skal tilbringe masse tid sammen kun fordi vi har felles foreldre. 

Hva hun føler har jeg aldri spurt om, men antar vi har sånn ca samme prioriteter.

Anonymkode: 91d30...3ce

Beklager, jeg ser at jeg tenker på hvordan jeg hadde reagert om min søster hadde gjort tilsvarende. Det er 7 år mellom oss også.

Anonymkode: 90fab...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så mye du kan... Du tar det tydeligvis som en selvfølge at hun ønsker det samme, noe hun da åpenbart ikke gjør. Jeg bor i et annet land og de gangene jeg er hjemme i Norge så bruker jeg heller tid sammen med venner jeg har valgt selv, enn med søsken jeg egentlig ikke har så mye til felles med. I år traff jeg ikke den ene søsteren min en eneste gang.

Anonymkode: 91d30...3ce

Vet du at søsteren din føler det samme som deg? Er du veldig ung kanskje? Blir mer viktig for folk flest, å holde familien nær - når man blir litt eldre. Uavhengig interesser så er det alltid familien som er der. Det kan selvfølgelig variere, men når du bortprioriterer mennesker som egentlig savner deg og ønsker kontakt - vel, da legger du ikke et godt grunnlag for hyggelige relasjoner innad i familien. 

Anonymkode: 1c8ec...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det mest provoserende er når de som ikke kan planlegge, men skal gjøre absolutt alt på sparket, blir sure fordi "du sier jo alltid nei når jeg foreslår å møtes"... ARGHH! Ja, selvsagt gjør jeg det, når du spør samme dag om vi skal møtes, og jeg har lagt planer allerede! Selvsagt gjør jeg det, når ungene har blitt lovet at vi skal gjøre noe annet! Åhh... 

Anonymkode: b401f...981

Dette!

Jeg forstår at ikke alle ønsker å planlegge hele ferien sin, men de jeg kjenner som er slik er sånn hele året. De spør «kan du komme nå/ i kveld» selv om jeg har sagt at jeg trenger minst 2 dager forvarsel pga div. Når de da aldri gidder å ta hensyn til dette så føler man seg jo lite viktig og nedprioritert. Spør jeg de om noe som er mer enn 1 dag frem i tid så vil de ikke svare fordi de ikke vil planlegge. 

Anonymkode: 041f2...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet du at søsteren din føler det samme som deg? Er du veldig ung kanskje? Blir mer viktig for folk flest, å holde familien nær - når man blir litt eldre. Uavhengig interesser så er det alltid familien som er der. Det kan selvfølgelig variere, men når du bortprioriterer mennesker som egentlig savner deg og ønsker kontakt - vel, da legger du ikke et godt grunnlag for hyggelige relasjoner innad i familien. 

Anonymkode: 1c8ec...24e

Vi har aldri snakket om det, så hva hun føler aner jeg ikke noe om. Jeg er 42 og hun er 49, så jeg kan vel ikke akkurat si at vi er så veldig unge. 

Anonymkode: 91d30...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...