Gå til innhold

Å bli brukt i et innlegg på some


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en voksen kvinne som er ensom.  Noe av det er selvvalgt, noe selvforskyldt, noe skyldes ekstrem uflaks og noe overgrep og vold i barndommen.  Jeg er barnløs enke, mine foreldre er døde og mitt søsken bor i en annen verdensdel med barn som har spesielle behov, ergo går det flere år mellom hver gang vi sees.  Jeg har kun et par venninner og når jeg nå har fått en (nokså) alvorlig (ikke dødelig) sykdom, kan det gå lang tid mellom hver gang jeg snakker med mennesker som ikke er "profesjonelle".

Jeg synes det er trist innimellom, men etter at jeg under egen sykdom følte at det eneste jeg gjorde i flere år var å stresse mellom ulike behandlingssteder/sykehus/sykehjem for syk ektefelle og foreldre, er jeg også litt mettet.

Så, nokså ut av det blå, spør kona til en fetter av meg om vi skal møtes for å ta en kaffe.  Vi har ikke hatt mye kontakt, men jeg pleier å si ja til det meste så fremt formen er OK.  Kaffen var god, været var fint, hun snakket mye om seg selv, men det er da innafor.  Jeg takket for praten, syntes det var hyggelig - og så tenkte jeg ikke så veldig mye mer på det.

Før Facebook-innlegget kom.  Et tåredryppende, nokså romantisert innlegg om egen innsats i forhold til "de ensomme".  (Jeg er ikke navngitt i innlegget, men skjønte selvfølgelig at det var meg).  I innlegget blir jeg fremstilt som en liten, grå kvinne, lutrygget og trist.  (Jeg er høy, kraftig og kler meg alltid i sterke farger).  "Øynene hennes strålte opp da hun så meg".  Nei, øynene mine er matte grunnet smerter.  "Det kostet meg bare en time, men var så uendelig viktig for henne".  Nei, som sagt, det var hyggelig, men det betød nok ikke så enormt mye mer for meg enn for henne.  "Gjør en innsats du også - det kan redde liv".  (Det var da voldsomt melodramatisk hun skulle ha det til å bli).

I etterkant er det åpenbart at hun inviterte meg for å få dette innlegget, med tilhørende ros og hjerter.  Nå regner ikke jeg meg selv for å være blant de aller mest lettkrenkede, men dette syntes jeg var ubehagelig.  Hun må gjerne gjøre slikt for å være "snill", men hun har stakkarsliggjort meg noe så voldsomt at jeg reagerte sterkt.

Bør jeg ta det opp med henne?

Anonymkode: 25ea2...397

  • Liker 3
  • Hjerte 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wtf?

For ei drittkjerring!

Spør henne om hun brukte deg som modell for historien sin, siden du kjente deg igjen.

Folk er så egoistiske og frekke altså🙊

Anonymkode: 543da...491

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanvittig! Dette er så grovt at det ville jeg tatt opp med både henne og fetteren din. Gjerne onkel og tante også.

Og så ville jeg aldri møtt henne igjen! 

Om du orker så kan du gjerne skrive en ganske stygg kommentar under innlegget også. 

Fy søren, så stygt gjort. Hun er opptatt av kun seg selv, og synes det er helt greit å dra andre ned så hun skal fremstå bedre. Går ut ifra at andre gjennomskuer det, men likevel...

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kira87

Ja! Tusen ganger ja! Her burde du overhøvlet henne, helst offentlig i kommentarfeltet. Fyfaen for en drittkjerring som utnytter andres sårbare situasjon for egen vinning og status. Fy faen, jeg hadde følt meg så brukt om jeg var deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate, det der var ille! Dama kan jo ikke være særlig smart. Jeg vet jammen ikke hva jeg ville gjort. Først ville jeg blitt forbannet. Men da er det ikke lurt å ta opp ting. Jeg ville nok latt det ligge litt før jeg tok en avgjørelse. Hun fortjener å få en tilbakemelding, men om hun på noen måte vil forstå hva hun faktisk har gjort er vanskelig å si. 

Er det ei dame du kommer til å ha kontakt med fremover ville jeg sagt det saklig, bestemt og veldig tydelig. Om du ikke behøver å ha mer med henne å gjøre ville jeg lagt på litt for at hun skal forstå at du ikke er et persilleblad.

  • Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy for ei skitkjerring. Hun fortjener å bli satt kraftig på plass. 
Jeg kan love deg at hadde jeg lest et slikt selvskrytende innlegg, ville jeg tenkt mitt. Ikke om deg altså, men om henne. Og det hadde IKKE blitt delt ut hjerter.

Anonymkode: 4c97f...ff9

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet så ufattelig slemt og egoistisk. Hun burde skamme seg. Hun brukte deg for å høste glansen. 

Anonymkode: cfdf6...5ad

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var drøyt! Og hvor dum er hun som skriver dette så du kan lese det? Jeg hadde faktisk blitt ganske krenket selv. Jeg syns faktisk du skal svare under innlegget. Bare sørg for å fremstå oppegående og laidback. 

Og P.S: Jeg hadde ikke tenkt positivt om en som skrev et slikt innlegg. Det er ikke normalt å skryte sånn av egne handlinger. 

Anonymkode: e4cb5...5f2

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er kjipt å kjenne igjen seg selv i et slikt innlegg, så kan jeg love deg at 90% av de som leste innlegget sannsynligvis heller tenkte at dette var et fryktelig pinlig oppmerksomhets-stunt. Så du kan trøste deg med at den som står igjen som en stusselig og trist person er dette dumme kvinnemennesket som ba deg med på kaffe.

  • Liker 20
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette var drøyt! Og hvor dum er hun som skriver dette så du kan lese det? Jeg hadde faktisk blitt ganske krenket selv. Jeg syns faktisk du skal svare under innlegget. Bare sørg for å fremstå oppegående og laidback. 

Og P.S: Jeg hadde ikke tenkt positivt om en som skrev et slikt innlegg. Det er ikke normalt å skryte sånn av egne handlinger. 

Anonymkode: e4cb5...5f2

F eks:

Det var hyggelig at du inviterte meg ut. Vi hadde fint. Men jeg visste ikke at jeg hadde det så grusomt at det at du inviterte meg på kaffe reddet livet mitt? Uansett, om det så skulle vært slik, hvorfor skrive om mine (antatte) problemer på nett på denne måten? Jeg klarer meg nok bedre uten din 'omsorg', tusen takk.' 

Fy søren, dette gjorde meg irritert!

  • Liker 6
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg spilt dum, og sendt henne en melding hvor jeg spør hvem denne ensomme damen som bor i nærheten er, og om jeg kunne fått navnet hennes og tatt kontakt, siden jeg har litt tid til overs til noen som trenger det. 
Det skulle jeg gjerne sett svaret på. 
 

Så pinlig innlegg - for henne! Sånne mennesker er det bare å ta avstand til. 

Anonymkode: cbbf6...c14

  • Liker 25
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (2 minutter siden):

Selv om det er kjipt å kjenne igjen seg selv i et slikt innlegg, så kan jeg love deg at 90% av de som leste innlegget sannsynligvis heller tenkte at dette var et fryktelig pinlig oppmerksomhets-stunt. Så du kan trøste deg med at den som står igjen som en stusselig og trist person er dette dumme kvinnemennesket som ba deg med på kaffe.

Enig. Likevel utrolig dårlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt skrevet en kommentar under innlegget og satt henne høflig på plass. Sørget for å fortelle henne sannheten uten å bli ufin. Jeg hadde takket for kaffen og møtet, sagt det var hyggelig men at du vil ha deg frabedt å bli fremstilt som ensom og stakkarslig. Tvert imot er du ressurssterk og har andre, nære venner som betyr mer for deg og lyser opp hverdagen mer enn et kaffemøte med en fremmed. Gi henne et tips om at neste gang hun føler for å få øynene til en annen person til å stråle opp, så er det en stor fordel å ikke bare snakke om seg selv. Hvis hun hadde brydd seg om deg og lyttet til deg, hadde hun fått med seg at du verken er stakkarslig eller la så mye i dette kaffemøtet.

Det verste som finnes er mennesker som leker snill og omtenksom, men som kun er ute etter skryt. Dette er ren skjær egoisme fra hennes side, og det synes jeg faktisk hun fortjener å høre.

Anonymkode: 7a0b2...fed

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her hadde jeg spilt dum, og sendt henne en melding hvor jeg spør hvem denne ensomme damen som bor i nærheten er, og om jeg kunne fått navnet hennes og tatt kontakt, siden jeg har litt tid til overs til noen som trenger det. 
Det skulle jeg gjerne sett svaret på. 
 

Så pinlig innlegg - for henne! Sånne mennesker er det bare å ta avstand til. 

Anonymkode: cbbf6...c14

Dette! 
 

Anonymkode: bcf50...096

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen... det er det mest usmakelige jeg har lest i dag. Så jævla tåpelig!

Jada, fint å tenke på de du kjenner som ikke har så mange. Gjerne inviter dem på noe, kjempehyggelig. Men ikke skryt av det på sosiale medier etterpå! 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Hadde sendt hun en melding eller lagt igjen en saftig kommentarer på innlegget.

Anonymkode: 170f8...df1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du reagerer på innlegget. MEN det er faktisk hun som skal være flau og skamfull. De som er oppegående ( i hodet🤣), vil ikke trykke likes på innlegget. Det er hun som dummer seg totalt ut.

Anonymkode: 20204...a2e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Hei. Jeg synes ikke det er greit at du utleverer meg slik og bruker meg på denne måten. Jeg trodde vi skulle møtes for å ha det hyggelig, ikke for at du skulle skryte av å ha gjort "en god gjerning for en stakkarslig person". Jeg er ikke stakkarslig og det er ikke synd på meg. Det er mer synd på deg som er så utsultet på anerkjennelse og ros at du du må nedverdige deg selv slik. Dette var bare pinlig".

Jeg vet ikke om jeg hadde turt å publisere det, men det er i alle fall det jeg hadde tenkt. Makan til frekk dame. Hun hørtes virkelig ikke snill ut.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 10
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du synes det er ubehagelig, det der er absolutt ikke greit. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort i din situasjon, kanskje bare unngått vedkommende i fremtiden (jeg er litt konfliktsky). De over har gode forslag da. 

Når det er sagt så er det ufattelig kleint med disse folkene som bruker SoMe til selvskryt. De aller fleste tenker nok sitt om de som legger ut slike innlegg. Selvopptatte og egoistiske mennesker. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtte, det er godt å høre at ikke alle blir imponert av slik oppførsel.  Det er fristende å legge igjen en syrlig kommentar om den barmhjertige samaritanen, men da outer jeg jo meg selv for alle de som ikke skjønte det dreide seg om meg.  Få mennesker ønsker vel å være en som blir syntes synd på.

Nå blir man jo oppfordret i ulike kampanjer til å ta kontakt med folk som er alene/ensomme, så i hennes øyne har hun nok bare vært flink.

Anonymkode: 25ea2...397

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...