Gå til innhold

Synes du det er sosialt akseptabelt å bli fort gravide sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

«Gravide sammen»? Hva betyr det? Er dere to damer? 

Anonymkode: 07fee...165

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker, hva er det dere tenker på som har mer hastverk med å få barn enn å bli kjent med hverandre.

Anonymkode: 20c74...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk får da faen meg gjøre som de selv vil, er så møkk lei av at alle skal bry seg om hva alle andre gjør hele tiden.

Om jeg synes det er lurt å skaffe barn så fort? Nei. Telles min mening i andre sine liv? Også nei. Med andre ord - folk kommer da uansett til å gjøre hva de vil, hvorfor bry seg?

Anonymkode: b2a9f...f64

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er galskap, og kall det gjerne et uhell, inni meg dømmer jeg dere like hardt uansett. (Men jeg sier selvsagt ikke noe, jeg har da oppdragelse.) Den første tiden man er sammen viser vi oss fra vår beste side, enten man kaller det honeymoon fase  eller nyforelska, så er vi mye mer innstillt på å gjøre hyggelige ting for partneren og ser mellom fingrene med ting som kan være dealbreakere når denne fasen er over og virkeligeheten setter inn. Denne perioden varer i 6-24 måneder, og å ta store avgjørelser som å gifte seg, kjøpe hus eller lage barn før den er over er, i mine øyne galskap. Selv vil jeg ikke en gang flytte sammen med noen, før jeg har kjent dem i to år. Og hvis det å få biologiske barn er viktig for deg, så bør du faktisk klare og få ut fingeren før du er 35 år, enten d er kvinne eller mann. 

Anonymkode: 1c2b1...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ser tilbake på forholdet med psykoeksen min som ruinerte meg på alle måter, så tenker jeg at det er fullstendig galskap. Man aner ikke hvem den andre er etter 1-2mnd, ikke 2-4 heller, det tar tid å bli kjent, finne felles verdier og se om en faktisk passer sammen og ikke bare i ord. 

Anonymkode: b2c0e...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at det var forferdelig ufornuftig og naivt. Å få barn etter å ha vært sammen i kort tid, øker faren for samlivsbrudd. Det er også veldig lite lurt å få barn med en man ikke kjenner godt - og nei, man kjenner hverandre ikke godt etter noen få måneders forhold.. 

Jeg synes det var litt ubehagelig å begynne prøvingen etter at vi hadde vært sammen i 2,5 år og vært samboere i ett av dem, men vi "måtte" pga alder. 

Anonymkode: 492cd...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (På 31.7.2022 den 20.52):

Å planlegge å få unger etter 5 min er ikke sosialt akseptert.  Vil dere gjøre noe så dumt hadde jeg heller tatt en spansk en og sagt at det bare skjedde eller at dere var uforsiktige. Det er mer akseptert. 

Enig!

Jeg har selv vært vitne til at noen blir gravid etter, 2 måneder, men lurer på om det faktisk var 1 måned.

Disse var i tillegg dypt kristne! Ble bryllup raskt da.

Anonymkode: e2b12...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare sosialt akseptert hvis man er en høytfungerende kunstner, egentlig.

Anonymkode: e2b12...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker at folk får da faen meg gjøre som de selv vil, er så møkk lei av at alle skal bry seg om hva alle andre gjør hele tiden.

Om jeg synes det er lurt å skaffe barn så fort? Nei. Telles min mening i andre sine liv? Også nei. Med andre ord - folk kommer da uansett til å gjøre hva de vil, hvorfor bry seg?

Anonymkode: b2a9f...f64

Jeg er generelt enig med deg, men i akkurat dette tilfelle er det jo større sannsynlighet for at deres valg går ut over en helt uskyldig tredjepart - nemlig barnet. Far og/eller mor kan jo være totalt uegnet til å få barn (for eksempel være rusmisbrukere eller voldelige), uten at den andre merker det før det er for sent. 

Anonymkode: 6eeb0...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2022 at 8:59 PM, AnonymBruker said:

«Gravide sammen»? Hva betyr det? Er dere to damer? 

Anonymkode: 07fee...165

Tror Ts mener mannen og henne. For meg høres det tåpelig ut. Det er bare ÉN som blir gravid og som går gravid. 

Anonymkode: b5c7d...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har aldri vært gravid samtidig som jeg. Det har nok med at han hverken har innløpet til livmoren eller en livmor...

Anonymkode: 68f8f...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...