Gå til innhold

Synes du det er sosialt akseptabelt å bli fort gravide sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overskriften sier ditt, se for deg dette tilfelle. Man er unge, starten av 20-årene. Etter men har vært sammen i 1-2 mnd så bestemmer man seg at man ønsker barn og går inn for det å prøver aktivt. 

Synes du dette er greit, ønsker allés meninger

Anonymkode: a089e...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok dømt dere litt og gjerne delt mine tanker med mine nærmeste.

Anonymkode: f2882...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det høres lurt ut.

Anonymkode: cff65...e4a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde nok dømt dere litt og gjerne delt mine tanker med mine nærmeste.

Anonymkode: f2882...3b9

Hva er dine tanker? 

ts

Anonymkode: a089e...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så hastverk? Jeg ville vært bekymret når dere har vært sammen så kort. Lurt å ha en sterk relasjon før man får barn.

Anonymkode: 4da01...fcd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bedre å bli ordentlig kjent med hverandre før man eventuelt tenker på barn? Hvis man faktisk er ment for hverandre, så er det aldri for sent å få et barn 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Jeg bryr meg ikke hva andre velger å gjøre og dømmer ikke andre, men for min del er det ikke greit. Hadde aldri godtatt at noen jeg var sammen med ville få barn etter bare 1-2 mnd sammen. Da hadde jeg sagt nei! Ingen barn så tidlig i forholdet. Men så lenge par vil det selv, altså at begge vil det så bryr jeg meg ikke om hva andre velger å gjøre selv om jeg tenker det må være alt for tidlig, men som sagt dømmer ikke. Hadde bare aldri godtatt det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får gjøre som de vil, men dette hørtes ikke ut som en god oppskrift på et godt liv eller et godt forhold og virker overilet. Man kjenner ikke et annet menneske etter 1-2 mnd. Ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: 0898f...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at det er disse som ender opp som aleneforeldre om 1-2år. Syntes det er egoistisk å få barn på så lite grunnlag. 2mnd.. partneren kan jo være helt psyko uten at du vet det før ungen er født. Tar mer enn noen mnd og mer enn ett år å bli kjent. Man må bo sammen først også og virkelig se hverandres værste og beste sider.

Anonymkode: 2794c...9f2

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, da jeg synes det er viktig å kjenne hverandre skikkelig når en tar et så stort valg. Dessuten er en så unge at livet kan fortsatt dra i hver sin retning og en utvikler seg fortsatt som person. Jeg kan til en viss grad forstå de som er 35+ når de møter hverandre, både pga en biologisk klokke som tikker, men også fordi en er eldre og vet mer hva en ser etter i en fremtidig partner og har ambisjoner og stabilitet mer på plass. Få som gjør sånn ender opp med å holde sammen livet ut. 

 

Anonymkode: daa64...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres umodent og uintelligent ut. Litt white trash. Ja, jeg dømmer.

Anonymkode: be305...bea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å få barn snur deres liv opp ned...dere er kjæreste med masse tid til hverandre. Dere var ikke lært å kjent hverandre på 2 mnd. Når dere får barn er det hormoner...dere skal da være enig om oppdragelse.. være enig i økonomi... massevis av våken netter, er dere klar for at begge må ta ansvar..bytte bleie...at dere ble foreldre etter kanskje noe. Mnd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enormt naivt. Jada, det kan gå fint, men det kan også gå skikkelig skeis. Du aaaner ikke hvem dette mennesket er i hverdagen, med alvorlig søvnmangel, osv.

Anonymkode: 10678...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns helst at man bør ha bodd sammen et par år først, og blitt ordentlig kjent. Og man har det da ikke så travelt med å få barn når man er så ung.

Anonymkode: 3272f...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaytee skrev (9 minutter siden):

Er det ikke bedre å bli ordentlig kjent med hverandre før man eventuelt tenker på barn? Hvis man faktisk er ment for hverandre, så er det aldri for sent å få et barn 

Eh jo, etter kvinnen blir 40 begynner det snart å bli for sent

Anonymkode: f8b65...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det høres lurt ut, og hadde ikke gjort det. Samtidig, i slutten av 30-årene hadde jeg nok kunne kommet til å gjøre det, fordi jeg alltid har hatt et sterkt ønske om å få barn. Jeg ville kanskje tenkt at om jeg liker mannen godt nok til å få barn med ham, vil han mest sannsynligvis klare å være en god far og gi barna mye også om ikke forholdet holder.

I 20-årene ser jeg ikke noen grunn til å ikke vente, bli bedre kjent og vurdere mer nøye før en får barn sammen. Men det er ikke min sak. Sosial uakseptabelt opplever jeg det ikke som. De jeg kjenner som fikk barn veldig tidlig i et forhold, beskriver det som uplanlagt. Men samtlige er veldig glade i barna som ble resultatet selv om forholdet med faren ikke har holdt i noen av de tilfellene jeg kan komme på. Jeg har aldri hørt noen kommentere at de ser ned på de, og jeg gjør det ikke. 

Anonymkode: 64861...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å planlegge å få unger etter 5 min er ikke sosialt akseptert.  Vil dere gjøre noe så dumt hadde jeg heller tatt en spansk en og sagt at det bare skjedde eller at dere var uforsiktige. Det er mer akseptert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Overskriften sier ditt, se for deg dette tilfelle. Man er unge, starten av 20-årene. Etter men har vært sammen i 1-2 mnd så bestemmer man seg at man ønsker barn og går inn for det å prøver aktivt. 

Synes du dette er greit, ønsker allés meninger

Anonymkode: a089e...9c9

Syns det er sosialt akseptabelt og helt forståelig hvis man først finner hverandre i godt voksen alder - 35-40+ ,ingen av partene har barn fra før ,og begge har solid/ok økonomi. 

Generelt syns jeg folk tar altfor lett på det å få en unge - det må de gjøre når så ekstremt mange ikke engang klare å være en samlet familie i 2-3-4 år etter ungen er født. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...