Gå til innhold

Hva er poenget med å legge ut ting på instagram/facebook? Oppmerksomhet og bekreftelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.7.2022 den 11.43):

Jeg lurer på dette, hva er vitsen? Det er jo å få bekreftelse.

Hvorfor skal man vite hva andre gjør?

Ser rundt meg hvor mye tid folk bruker på telefonen sin, sender bare masse tull. At de har spist, hva de har spist. At de har vært på trening, drikker de alkohol må det sendes bildet av glasset sitt. Patetisk.

Tenk så mye bedre samfunnet var før sosiale media.

Anonymkode: 19456...33e

Tenk godt etter nå.. hva kjenner DU på når du ser disse bildene? 
Blir du sjalu? Føler du deg ensom? Er det noe som treffer deg? Siden du reagerer på at andre deler sydenturer, vinglass og venninnegjenger? 
Du reagerer negativt på dette, og inni deg selv finner du svaret på hvorfor nettopp DU tenker negativt om dette. 
Du velger selv hvor mye du ønsker å bli påvirket av dette, some vil ikke stoppe så her må du velge om du tåler dette eller må logge av 

Anonymkode: c83c4...9bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke bare kan dele med noen som bryr seg. Som nærmeste familie, bestevenner, onkler og tanter. Jeg er virkelig ikke interessert i å se snapper av de fotballspillende barna til ei dame jeg var på folkehøgskole med for 20 år siden, eller at mammas nabo har laget seg blodig biff til middag. 

Anonymkode: 1bf89...f63

Hva er vitsen med å følge noen man ikke er interessert i å følge, da? Og hva er vitsen med å være på sosiale medier hvis man verken ønsker å dele eller se andre dele?

Jeg er gammel nok til å huske da vi dro frem fotoalbum i sosiale sammenhenger. Senere ble det visning av lysbilder, og så enda senere digitale kameraer hvor vi viste bildene fra ferien på en tv-skjerm. Og folk sa "å, så fint", istedenfor å trykke like. Og mente det sannsynligvis like lite og sa det for å være hyggelige, akkurat som når man trykker like eller kommenterer på fb. Så egentlig har ikke så mye forandret seg. Ja, det var selvsagt bare nær familie og venner tilstede før, men problemstillingen i HI her blir jo litt som om noen perifere bekjente plutselig skulle stukket hodet inn døren i gamle dager og spurt hvorfor i all verden vi viser frem albumet.

Anonymkode: e9421...1e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For gøy. For å vise noen man har noe til felles med. For inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er vitsen med å følge noen man ikke er interessert i å følge, da? Og hva er vitsen med å være på sosiale medier hvis man verken ønsker å dele eller se andre dele?

Jeg er gammel nok til å huske da vi dro frem fotoalbum i sosiale sammenhenger. Senere ble det visning av lysbilder, og så enda senere digitale kameraer hvor vi viste bildene fra ferien på en tv-skjerm. Og folk sa "å, så fint", istedenfor å trykke like. Og mente det sannsynligvis like lite og sa det for å være hyggelige, akkurat som når man trykker like eller kommenterer på fb. Så egentlig har ikke så mye forandret seg. Ja, det var selvsagt bare nær familie og venner tilstede før, men problemstillingen i HI her blir jo litt som om noen perifere bekjente plutselig skulle stukket hodet inn døren i gamle dager og spurt hvorfor i all verden vi viser frem albumet.

Anonymkode: e9421...1e9

Haha.. Jeg husker jeg var passe lei når venninna mi dro frem den svære bunken med bilder fra turen sin til USA for tredje og fjerde gang.. Bildene var usorterte, det var bestilt dobbelt sett, og nesten alle viste noen hester som sto langt ute på et jorde😅

Akkurat da hadde jeg foretrukket Facebook hvis jeg hadde hatt muligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lukket profil på insta og Facebook, og kun et fåtall personer på snap. 
 

Har bodd flere steder i Norge, studert og bodd i utlandet, har ingen vennegjeng, men mange ulike venner og familie som bor ulike steder i Norge og verden. Skulle man opprettet egne rom på eksempelvis WhatsApp (som jeg skjønner de fleste syns er mer akseptabelt enn å dele åpent på insta) så hadde det blitt svært mange slike grupper. Derfor liker jeg å ha en insta som jeg deler på. Har gjort story-funksjonen noe mer privat slik at de som typ aldri poster noe selv, aldri kommenterer, liker eller er i kontakt men likevel er de første som ser - og som jeg får en litt følelse av snik - ikke får se denne

Anonymkode: 25fa3...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at flere fikk telefon, så ønsker man å bli sett og få tilbakemeldinger.
Veldig synd egentlig at man verdsetter elektroniske likes og hva andre fremmede mener fremfor gode fysiske relasjoner med personer rundt deg.

Vet ikke hvor ofte jeg blir oppgitt av å se 2 personer som spiser noe sammen sitter å knipser hva de spiser, istedenfor å nyte maten og prate sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om likes. Ingen «liker» på snapchat. Det er rett og slett bare artig å følge med på hva andre gjør på :) Jeg legger ut bilder og videoer med jevne mellomrom selv, men aldri på Facebook. Der er det bare bursdagshilsener på profilen min.

Anonymkode: aa214...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har slumret/ikke se oppdateringer på enkelte i sommer. Tenker det må være greit 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...