Gå til innhold

Hyttegjester fra helvete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag begynte jeg å grine… 


Vi har hatt en familie her som har brukt oss som hotell. Jeg er helt gåen. De er fem personer. Fikk hovedsoverommet og ett til, men syntes det ble trangt. De utvidet likevel selv oppholdet fra to netter til fem netter (endret flybilletten) og har bidratt minimalt. Da jeg spurte om de kunne handle på butikken, kom de hjem med litt øl og chips. Da jeg spurte om de kunne lage middag, begynte de nesten å le og sa at de var jo tross alt gjester her. De har sikkert brukt 20 håndklær uten å vaske. Bensin til båten m.v. 
Mannen tok de for seg en kveld og sa at vi forventer at de bidrar mer, også med penger. Det virker som det kom helt overraskende på dem og de ble nesten fornærmet. 
I dag sa jeg at de må dra, men flyet deres går ikke før i morgen… 

Anonymkode: 749eb...dbe

  • Liker 2
  • Hjerte 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for noen folk. Forstår godt dere setter ned foten.

Anonymkode: 2d417...8ba

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er venner av dere? Dere kommer godt overens ellers? Virker som de mangler normal dannelse og antennefunksjon, og hadde trengt en forventningsavklaring på et tidligere tidspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles vel ‘forventningsavklaring’. 
Tror vi røyk litt på den, men for meg ble dette bare å stryke på allmenn folkeskikk. 
Tror vennskapet ryker også. 
 

TS. 

Anonymkode: 749eb...dbe

  • Liker 25
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kalles vel ‘forventningsavklaring’. 
Tror vi røyk litt på den, men for meg ble dette bare å stryke på allmenn folkeskikk. 
Tror vennskapet ryker også. 
 

TS. 

Anonymkode: 749eb...dbe

Trenger du sånne mennesker i livet ditt da? Det hadde jeg ikke gjort. Makan til frekkhet.

Anonymkode: fffb3...56d

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ALDRI til å forstå hvorfor mennesker frivillig omgåes med slike folk! Aldri! Det er jo ikke sånn at man "plutselig" oppdager at venner/bekjentskaper eller familie er snåle.

 

Anonymkode: 68157...3bc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kalles vel ‘forventningsavklaring’. 
Tror vi røyk litt på den, men for meg ble dette bare å stryke på allmenn folkeskikk. 
Tror vennskapet ryker også. 
 

TS. 

Anonymkode: 749eb...dbe

De har ikke akkurat avklart forventninger selv heller, om de uten å spørre øker oppholdet fra to til fem netter.

Dersom dere ønsker å beholde vennskapet må dere ta en rolig samtale med dem, enten nå eller senere. De har benyttet dere som et gratis hotell, i stedet for at det ble et par hyggelige dager på hytta sammen

Anonymkode: f0f54...19d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer ALDRI til å forstå hvorfor mennesker frivillig omgåes med slike folk! Aldri! Det er jo ikke sånn at man "plutselig" oppdager at venner/bekjentskaper eller familie er snåle.

 

Anonymkode: 68157...3bc

Det er en familie i nabolaget som vi egentlig bare skulle være litt snille med. De har litt stram økonomi, så vi tenkte dette kunne være en god opplevelse for de. Vi sa også på forhånd at de måtte bidra praktisk og økonomisk, men tydeligvis ikke klart nok. Er bare lei meg. 


TS. 

Anonymkode: 749eb...dbe

  • Liker 9
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate for en oppførsel. Jeg tror jeg hadde kuttet det vennskapet tvert. Og så ville jeg informert dem om at deres andel av utgiftene for oppholdet er X sum. Og krev at de vippser umiddelbart. Disse folkene er jo parasitter.    
 

Hvem med vettet i behold bruker så mye håndklær når de er på hytten. Forstår de ikke at det ikke er som hjemme?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en familie i nabolaget som vi egentlig bare skulle være litt snille med. De har litt stram økonomi, så vi tenkte dette kunne være en god opplevelse for de. Vi sa også på forhånd at de måtte bidra praktisk og økonomisk, men tydeligvis ikke klart nok. Er bare lei meg. 


TS. 

Anonymkode: 749eb...dbe

helt enig i at de skal bidra, men siden det er så stramt økonomisk er du sikker på at de har råd til å bidra like mye/i det hele tatt?  Med stram økonomi så kan dette med å bare kjøpe flybilletter være dyrt nok. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (3 minutter siden):

helt enig i at de skal bidra, men siden det er så stramt økonomisk er du sikker på at de har råd til å bidra like mye/i det hele tatt?  Med stram økonomi så kan dette med å bare kjøpe flybilletter være dyrt nok. 

De må da ha økonomi til å betale for maten de spiser for eksempel. Det er ikke en unik utgift for ferien. Mat måtte de hatt hjemme også. Og hvis man ikke har råd til å betale sin del av en ferietur, så må man faktisk takke nei. Det er ikke normalt å forvente at hytteeier betaler alle utgifter og gjør alt husarbeid over 5 dager.

Og om de oppriktig ikke har råd, så burde de vært åpen om det og hjulpet til praktisk isteden. De gjør ingen av delene og ler når de blir bedt om å bidra.

For meg høres dette ut som en klassisk parasittfamilie. Det handler ikke om hva de kan eller ikke kan. De snylter.

Endret av altflyter
  • Liker 40
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (2 minutter siden):

helt enig i at de skal bidra, men siden det er så stramt økonomisk er du sikker på at de har råd til å bidra like mye/i det hele tatt?  Med stram økonomi så kan dette med å bare kjøpe flybilletter være dyrt nok. 

De prioriterte å kjøpe øl og potetgull. Kunne vel kjøpt brød, pålegg og melk heller da.

Anonymkode: 6d438...7da

  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tussi84 skrev (1 minutt siden):

helt enig i at de skal bidra, men siden det er så stramt økonomisk er du sikker på at de har råd til å bidra like mye/i det hele tatt?  Med stram økonomi så kan dette med å bare kjøpe flybilletter være dyrt nok. 

Ja, det ble kanskje mer enn de trodde. 
Billige flybilletter, men likevel. De betalte jo ikke for å overnatte her. 

Har lært. 

Ts. 

Anonymkode: 749eb...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altflyter skrev (1 minutt siden):

De må da ha økonomi til å betale for maten de spiser for eksempel. Det er ikke en unik utgift for ferien. Mat måtte de hatt hjemme også. Og hvis man ikke har råd til å betale sin del av en ferietur, så må man faktisk takke nei. Det er ikke normalt å forvente at hytteeier betaler alle utgifter og gjør alt husarbeid over 5 dager.

så klart, men dette burde vært avklart på forhånd. Hvem betaler hva.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (4 minutter siden):

helt enig i at de skal bidra, men siden det er så stramt økonomisk er du sikker på at de har råd til å bidra like mye/i det hele tatt?  Med stram økonomi så kan dette med å bare kjøpe flybilletter være dyrt nok. 

Da burde de sagt fra på forhånd og avklart hva de kunne bidra med. Og øl er dyrt! Har man råd til øl burde man heller prioritere brød og pålegg 

Anonymkode: ed7f9...512

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De prioriterte å kjøpe øl og potetgull. Kunne vel kjøpt brød, pålegg og melk heller da.

Anonymkode: 6d438...7da

Er ikke sikkert de visste hva de skulle kjøpe med mindre det var avtalt. De fleste ville nok kjøpt de tingene du nevner om de så det du nevner manglet istedenfor potetgull, men noen mennesker er bare enkle og trenger konkret å bli fortalt hva de skal handle.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å "nyte" siste døgnet vell viten om det er det siste du ser og hører fra dem resten av livet ditt. 

Hvis du faktisk kjenner på akkurat det, så kanskje du kan finne en ro med situasjonen. 

Anonymkode: 782b4...216

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (5 minutter siden):

så klart, men dette burde vært avklart på forhånd. Hvem betaler hva.

Det er alltid en fordel å avklare på forhånd hvem som betaler hva. Samtidig så er det en ekstrem mangel på folkeskikk å komme på besøk til noen over såpass mange dager og ikke bidra med noe som helst.

Jeg tror ikke jeg hadde tenkt på en slik avklaring rett og slett fordi når jeg reiser på tur med venner og kjente så bidrar vi omtrent likt med hvem som gjør hva og handling går på rundgang. Dette har vært en selvfølge med alle jeg har reist med så jeg har ikke tenkt at det var noe man burde avklare på forhånd, så jeg forstår ts godt. Dette er jo total mangel på både folkeskikk og grunnleggende sosial kompetanse. Hvorfor i alle dager skal ts spandere alt?

Endret av altflyter
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En familie i nabolaget som tar flyet til hytta deres, som dere aldri skal se igjen? Skurrer.. 

Anonymkode: 25a71...9fa

  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...