Wenda Skrevet 4. oktober 2022 #141 Skrevet 4. oktober 2022 Spiser mye potet her. Ikke så ofte kokte poteter, men alle mulige andre former. Er sykdom her i huset nå om dagen så det blir mye «comfort food». I går ble det elghakk, i dag blir det potetmos i ildfast form med grønnsaker og pølsebiter. Potet må vel være en av de mest spennende ingrediensene man kan ha i kjøkkenet fordi man kan gjøre så mye forskjellig med den. Ikke bare smaksmessig, men form også. Ris og pasta er liksom bare ris og pasta. Godt det og, kan varieres med smaker, men ikke så morsom som poteten 😍 2
Gjest Adobyen Skrevet 4. oktober 2022 #142 Skrevet 4. oktober 2022 Jeg har en full grønnsaksskuff med poteter og diverse grønnsaker som begynner å bli litt slappe, og så har jeg to små lettsaltede svineknoker. I morgen skal det storme og regne hele dagen, så da passer det fint å finne frem ti-liters gryta og begynne å skrelle til en tykk lapskaus. De potetene jeg har er bare lyse tidligpoteter på tilbud i løsvekt for et par uker siden. Skal bli fint å få brukt dem opp og kjøpe inn noen Asterix og Pimpernell. Ja, det er flere gode.
JegMotStrømmen Skrevet 4. oktober 2022 #143 Skrevet 4. oktober 2022 Liten plass, jeg foretrekker også poteter framfor ris og pasta, men jeg foretrekker andre grønnsaker foran poteter. Men de er ikke helt borte fra kosten.
Summeer Skrevet 4. oktober 2022 #144 Skrevet 4. oktober 2022 Spiser poteter 2-4 middager i uka. Koker ofte dobbel porsjon, enkelt å mose, steke, skive opp og ha i form med fisk og grønnsaker. Lage lapskaus, pyttipanne eller jevne suppe med knust potet 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #145 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg elsker poteter, i alle former Men spiser det sjelden, prøver å holde lavt kaloriinntak. Anonymkode: eb038...a99
Perfume Skrevet 28. april 2025 #146 Skrevet 28. april 2025 Vet det er en gammel tråd, men slår et slag for poteten. Jeg simpelthen elsker (!!) Potet. Ofte koker jeg meg et par tre om jeg bare skal ha noe lettvindt, og spiser de med en liten dæsj salt og ofte litt lettrømme på, før jeg knuser det. Spiser gjerne uten noe også, og kun det. Men ofte blir det jo til noe, om det er til fisk eller kjøttkaker osv. Mandel Potet er den aller beste, de melne.. Syns jeg da.. 😁 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #147 Skrevet 29. april 2025 Begynt å lage som godt voksen. Ikke vokst opp med særlig potet, men synes absolutt det er godt, og mer næringsrikt enn pasta/ris. Anonymkode: 639b6...236 1
Gjest jegerrinne Skrevet 29. april 2025 #149 Skrevet 29. april 2025 Her er det potet minst 5 dager i uka
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #150 Skrevet 29. april 2025 Potet har vi byttet ut med søtpotet. Ris med quinoa. Anonymkode: cdd06...b7f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #151 Skrevet 29. april 2025 Jeg spiser søtpotet. 1-2 ganger i uken. Ellers holder jeg meg unna stivelse, ikke korn eller belgfrukter/quinoa etc. Anonymkode: a8cdf...4bb 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #152 Skrevet 29. april 2025 Jeg vokste opp med mye kokt potet, som er kanskje den kjedeligste måten å spise potet på. I voksen alder har jeg oppdaget mer hvor anvendelig potet er, og tilbereder det helst på andre måter. Poteten har fått et litt ufortjent dårlig rykte med lavkarbobølgen, men er lavere på kalorier og har flere mikronæringsstoffer enn både pasta og ris, og er sånn sett et fint alternativ. Anonymkode: f378d...bed 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #153 Skrevet 29. april 2025 Hvis jeg spiser poteter er det søtpoteter, bakt i ovnen med olje, salt og kanel😋 spiser sjeldent «vanlige» poteter, noen ganger bakt potet på grillen om sommeren… Anonymkode: 51b57...60c 1
Hoppetaujenta Skrevet 29. april 2025 #154 Skrevet 29. april 2025 Vanlige poter hører himmelen til og der befinner jeg meg. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #155 Skrevet 29. april 2025 Potet er kjedelig om den ikke blir dynka i god saus Anonymkode: 842da...291 1
Amossa Skrevet 29. april 2025 #156 Skrevet 29. april 2025 Nei, det har jeg ikke sluttet med. Vi har poteter hver mandag, onsdag og fredag. Det er mannens middagsdager, og han lager alltid noe med fisk. På mine dager hender det at jeg har ris, men også poteter. Det kommer an på hva jeg lager. Jeg synes norsk potet er veldig god, og den er kortreist. Ris og pasta har blitt fraktet over store avstander. Det er ikke mijøvennlig. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #157 Skrevet 29. april 2025 Jeg spiser potet, ja. Men jeg spiser aldri, noensinne, potet slik mine forfedre spiste den. Denne romantiseringen mange velger å gjøre seg over det såkalte «tradisjonelle kostholdet» (som jo unektelig ikke er tradisjonelt på noe vis - poteten er som kjent importert fra samme sted som ceviche og taco, og har altså mye lengre reisevei enn både pasta og ris) kommer jeg aldri til å forstå. Grønnsaker ble kokt ihjel (poteten inkludert), kjøtt ble stekt ihjel, fisk ble varmebehandlet så lenge at den var tilnærmet uspiselig, og det hele ble aldri, noensinne, krydret. Til nød kunne man ha på en klype pepper og litt for mye salt, men gud forby at man brukte urter, krydder eller tilsatte smak. Så jeg spiser potet. Ja. Men aldri vil jeg behandle den lille rotfrukten fra andes like dårlig som mine aner. Anonymkode: 49b73...ccf
Tekumseh79 Skrevet 29. april 2025 #158 Skrevet 29. april 2025 Spiser poteter nesten hver dag. Og så elsker jeg kjedelige tradisjonsmiddager også da, godt stekt/kokt og med få/lite merkelige og sterke smaker. Stikk i strid med forrige kommentar 😉 Har kjøpt settepoteter som skal settes i en pallekrage i morgen, det blir spennende. De har ligget for lysgroing nå et par uker. Om 10 poteter blir til hundre så er jeg selvforsynt en måneds tid etter fellesferien. 1
Hoppetaujenta Skrevet 29. april 2025 #159 Skrevet 29. april 2025 Det finnes ingenting som heter "kjedelige tradisjonsmiddager"; de er nydelige alle som en. 1
Kålrota Skrevet 29. april 2025 #160 Skrevet 29. april 2025 Jeg har alltid spist lite poteter, synes sjelden det er godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå