Gå til innhold

Fortelle nygift frue at huset hun bor i er begjært tvangssolgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun var drittal som ungdom, du er det som voksen....? 
 

 

 

Ganske stusselig!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjugur skrev (1 minutt siden):

Hun var drittal som ungdom, du er det som voksen....? 
 

 

 

Ganske stusselig!

Han gjør henne en tjeneste. Ville ikke du ha likt å visst noe slikt?

Anonymkode: 0b318...dd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg som var denne nygifte fruen så hadde jeg virkelig likt å visst dette. Hadde jeg visst hvem det var som sa i fra hadde jeg takket deg veldig. Men gjør det du, om det er din versjon av å være like slem som det hun en gang var😂

Anonymkode: 1fe9c...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke om hun fortjener å vite det eller ikke. Poenget er at TS er hevngjerrig å ønsker å skade denne personen.

Det er utrolig mange faktorer i spill her, og for alt TS vet, så er en av følgende sant:

* Huset er kun hans, og da har hun strengt tatt ikke noe med det å gjøre
* Hun vet at huset er begjært tvangssolgt
* En begjæring er ikke det samme som at det skal bli tvangssolgt. 

Lev ditt eget liv TS, det er lite sunt å henge seg opp i personen fra fortiden sin. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon321 skrev (1 minutt siden):

Poenget er ikke om hun fortjener å vite det eller ikke. Poenget er at TS er hevngjerrig å ønsker å skade denne personen.

Det er utrolig mange faktorer i spill her, og for alt TS vet, så er en av følgende sant:

* Huset er kun hans, og da har hun strengt tatt ikke noe med det å gjøre
* Hun vet at huset er begjært tvangssolgt
* En begjæring er ikke det samme som at det skal bli tvangssolgt. 

Lev ditt eget liv TS, det er lite sunt å henge seg opp i personen fra fortiden sin. 

Men om han har et kjedelig liv, så synes jeg han fortjener denne spenninga dette tydeligvis gir han. Det har han fortjent på bakgrunn av ungdomstiden.

Anonymkode: 0b318...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han gjør henne en tjeneste. Ville ikke du ha likt å visst noe slikt?

Anonymkode: 0b318...dd5

Han har jo ikke tenkt å gjøre dette for å være snill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hehe. Det gikk ikke for namsmannen. Ble aldri utarbeidet noe prospekt. Men det har jeg faktisk sett, der halvdel av enebolig selges, og at det er såkalt gjenboere.

Vet ikke hva eksen min gjor for å rydde opp den situasjonen. Han sitter uansett i fengsel nå grunnet moms og skatteunndragelse. Slapp at de tok huset inn i den saken, da vi opprettet særbo, for så å skille oss.

Anonymkode: 0b318...dd5

Jeg tror ikke du vet hva gjenboere betyr.

TS: Holder det ikke å "kose" seg med at dette kan komme til å eksplodere i trynet hennes en dag uten å gjøre det ekstra ekkelt? 

For alt du vet så gjør du henne en tjeneste ved å opplyse om det og hun vil tro hun har en anonym venn.

Anonymkode: ae2af...956

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg ville sendt det til henne...

Anonymkode: 5f2d7...8da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hehe. Det gikk ikke for namsmannen. Ble aldri utarbeidet noe prospekt. Men det har jeg faktisk sett, der halvdel av enebolig selges, og at det er såkalt gjenboere.

Vet ikke hva eksen min gjor for å rydde opp den situasjonen. Han sitter uansett i fengsel nå grunnet moms og skatteunndragelse. Slapp at de tok huset inn i den saken, da vi opprettet særbo, for så å skille oss.

Anonymkode: 0b318...dd5

Eh... Du vet åpenbart ikke hva gjenboere betyr. Google it.

Stiller meg også tvilende til at eksen din sitter i fengsel pga gjeld. Gjeldsfengsel ble avskaffet i Norge i 1874. Så sitter han inne, er det for noe annet enn det. Sannsynligvis noe han ikke forteller til folk, men skylder på skatten...

Anonymkode: 5f2d7...8da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er du så sikker på at hun ikke vet det allerede?

Anonymkode: 8ac21...0bc

Dette. Hvordan vet du at hun ikke vet det fra før av? 

Anonymkode: 1f5ab...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet om en nygift og lykkelig «frue» som bor i hjembygda mi. Sist helg ble det feirer bryllup med brask og bram. Men huset hun bor i (mannens, hun eier putene og gardinene) er begjært tvangssolgt og er heftet med utleggsforretninger for mange hubdre tusen. Denne fruen var en bitch mot neg i ungdommen, og nå som jeg har oppdaget hva som skjuler seg i grunnboken til eiendommen vurderer jeg å printe det ut og sende i posten til henne. Anonymt såklart. Uten noe annet enn utskrifta. Tenk så ekkelt å ikke vite hvem som vet… 
Er det skikkelig slemt? Eller kan det rasjonaliseres med «hun fortjener å vite hva hun bor med»? Hun var som sagt en bitch mot meg da vi vokste opp, og har ødelagt deler av ungdomstida mi. 

Anonymkode: 95ec0...7de

Det er bare dumt

Anonymkode: bb06b...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet om en nygift og lykkelig «frue» som bor i hjembygda mi. Sist helg ble det feirer bryllup med brask og bram. Men huset hun bor i (mannens, hun eier putene og gardinene) er begjært tvangssolgt og er heftet med utleggsforretninger for mange hubdre tusen. Denne fruen var en bitch mot neg i ungdommen, og nå som jeg har oppdaget hva som skjuler seg i grunnboken til eiendommen vurderer jeg å printe det ut og sende i posten til henne. Anonymt såklart. Uten noe annet enn utskrifta. Tenk så ekkelt å ikke vite hvem som vet… 
Er det skikkelig slemt? Eller kan det rasjonaliseres med «hun fortjener å vite hva hun bor med»? Hun var som sagt en bitch mot meg da vi vokste opp, og har ødelagt deler av ungdomstida mi. 

Anonymkode: 95ec0...7de

hvis denne "bitcy" fruen hadde oppdaget at ditt eget hjem hadde blitt tvangssolgt. Hva tror du at hun hadde funnet på da? for eksempel dukke opp på visning, bare for å være ekkel? eller påpeke dette til deg, over alt hvor hun kan gjøre dette? 

oppfører man seg sånn, så fortjener man vel egentlig at noen "smeller" litt tilbake igjen noen ganger.  

Anonymkode: 3b4c3...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hehe. Det gikk ikke for namsmannen. Ble aldri utarbeidet noe prospekt. Men det har jeg faktisk sett, der halvdel av enebolig selges, og at det er såkalt gjenboere.

Anonymkode: 0b318...dd5

En gjenboere er noe helt annet, så det er nok ikke det du mener. 

I området jeg bor lå det nylig ute en ideell halvpart til salgs. Da var den enes halvpart begjært tvangssolgt, mens vedkommende som eide den andre halvdelen bodde igjen i huset. Usikker på hvem som vil kjøpe noe slikt. 

Anonymkode: c609f...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

 

Stiller meg også tvilende til at eksen din sitter i fengsel pga gjeld. Gjeldsfengsel ble avskaffet i Norge i 1874. Så sitter han inne, er det for noe annet enn det. Sannsynligvis noe han ikke forteller til folk, men skylder på skatten...

Anonymkode: 5f2d7...8da

Hvorfor stiller du deg tvilende til det?

Et familiemedlem av meg "snekret paller" i 5 uker på grunn av gjeld i 1994, altså 120 år etter at gjeldsfengsel ble avskaffet.
 

Kan du ikke gjøre opp for deg må du sone, så enkelt er det faktisk, selv om det ikke eksisterer spesifikke gjeldsfengsel lenger.

Anonymkode: b944b...c64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor stiller du deg tvilende til det?

Et familiemedlem av meg "snekret paller" i 5 uker på grunn av gjeld i 1994, altså 120 år etter at gjeldsfengsel ble avskaffet.
 

Kan du ikke gjøre opp for deg må du sone, så enkelt er det faktisk, selv om det ikke eksisterer spesifikke gjeldsfengsel lenger.

Anonymkode: b944b...c64

Det er faktisk umulig å få en fengselsdom utelukkende pga du har gjeld i norge. 

Du kan derimot havne i fengsel for å ikke betale en bot, om du f.eks er idømt en fartsbot eller lignende. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det! Litt moro må man kunne ha

Anonymkode: 94368...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 11.11):

Vet om en nygift og lykkelig «frue» som bor i hjembygda mi. Sist helg ble det feirer bryllup med brask og bram. Men huset hun bor i (mannens, hun eier putene og gardinene) er begjært tvangssolgt og er heftet med utleggsforretninger for mange hubdre tusen. Denne fruen var en bitch mot neg i ungdommen, og nå som jeg har oppdaget hva som skjuler seg i grunnboken til eiendommen vurderer jeg å printe det ut og sende i posten til henne. Anonymt såklart. Uten noe annet enn utskrifta. Tenk så ekkelt å ikke vite hvem som vet… 
Er det skikkelig slemt? Eller kan det rasjonaliseres med «hun fortjener å vite hva hun bor med»? Hun var som sagt en bitch mot meg da vi vokste opp, og har ødelagt deler av ungdomstida mi. 

Anonymkode: 95ec0...7de

Å fordi hun var bitch mot deg så skal du synke ned på samme nivå? Du er ikke mye bedre selv da. Tror heller du må jobbe med bitterheten og fortiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsskolen faktisk....

Dere var uvenner som tenåringer, og nå skal du begynne oppføre deg som en bitter fjortis?

Som voksen? 

Nei, bare nei. Skjerp deg.

Anonymkode: 65e98...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en del hakk verre å være jævlig mot noen som voksen enn å være det som ungdom.

Nei, jeg ville ikke gjort noe sånt, i og med at jeg ikke er hakke gal.

Anonymkode: f8fb1...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 13.39):

Eh... Du vet åpenbart ikke hva gjenboere betyr. Google it.

Stiller meg også tvilende til at eksen din sitter i fengsel pga gjeld. Gjeldsfengsel ble avskaffet i Norge i 1874. Så sitter han inne, er det for noe annet enn det. Sannsynligvis noe han ikke forteller til folk, men skylder på skatten...

Anonymkode: 5f2d7...8da

Men likevel kan en komme i fengsel for skatteundragelser, ikke betale sine bøter osv

Anonymkode: b2986...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...