Gå til innhold

Fortelle nygift frue at huset hun bor i er begjært tvangssolgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet om en nygift og lykkelig «frue» som bor i hjembygda mi. Sist helg ble det feirer bryllup med brask og bram. Men huset hun bor i (mannens, hun eier putene og gardinene) er begjært tvangssolgt og er heftet med utleggsforretninger for mange hubdre tusen. Denne fruen var en bitch mot neg i ungdommen, og nå som jeg har oppdaget hva som skjuler seg i grunnboken til eiendommen vurderer jeg å printe det ut og sende i posten til henne. Anonymt såklart. Uten noe annet enn utskrifta. Tenk så ekkelt å ikke vite hvem som vet… 
Er det skikkelig slemt? Eller kan det rasjonaliseres med «hun fortjener å vite hva hun bor med»? Hun var som sagt en bitch mot meg da vi vokste opp, og har ødelagt deler av ungdomstida mi. 

Anonymkode: 95ec0...7de

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La det være, det gagner ingen, kom deg videre

Anonymkode: 61eab...c1c

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke rart det er krig i verden. Dropp det, og konsentrer deg om ditt eget liv i stedet.

Anonymkode: 241c1...baa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mye bedre å møte opp på visning og late som du vurderer å kjøpe huset hennes på tvangssalg. 

Anonymkode: 74e24...4cf

  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du IKKE gjøre. Ja det er jævlig at hun ødela ungdomstida di men kom deg videre og legg den ryggsekken igjen på bakken. Jeg har selv stått oppe i et tvangssalg på grunn av ex samboer med spilleavhengighet og det er bare trist og vondt og alt på en gang. Denne damen får det  nok tøft nok. 

Anonymkode: 31376...468

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva skulle komme ut av det? Hun er sikkert klar over at det er begjært tvangssolgt, kanskje hun løser ut heftelsene for alt du vet. 

Anonymkode: 6c8be...7aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er offentlige opplysninger, så la henne få vite. Jeg fikk ikke vite noe da min eks hadde kludret det hele til, før det dukket opp brev fra Namsmannen. Da vi begge eide huset, kunne de kun begjære 1/2 av huset solgt. 

Anyhow, jeg hadde satt pris på å få vite det tidligere. Eksen sa ikke et kvekk, og det er ikke alle som følger med på heftelsesregistret. Motivet ditt for å dele er ikke så hjertelig, men gjør det.

 

Anonymkode: 0b318...dd5

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, om mannen hennes står som eier av huset, så får hun ikke vite noe før det er salg, og da gjør du henne en tjeneste ved å fortelle henne det nå

Anonymkode: 0b318...dd5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er en god tanke bak, så la være. For alt du vet kan hun angre på oppførselen sin i ungdomstiden og være en helt annen person i dag. Enig med de over her som skriver at du burde legge bort bitterheten og konsentrere deg om ditt eget liv. 

Anonymkode: 216af...9c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du vil oppnå med det? Om du ønsker å ta hevn sier du ikke et kvekk og lar henne få kalddusjen når de nye eierne står på døra og forlanger å få nøklene. 

Jada jeg vet at det ikke akkurat er sånn det foregår men jeg tillater meg å sette det litt på spissen. 

Anonymkode: 09f30...ca9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så sikker på at hun ikke vet det allerede?

Anonymkode: 8ac21...0bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge det ikke er en god tanke bak, så la være. For alt du vet kan hun angre på oppførselen sin i ungdomstiden og være en helt annen person i dag. Enig med de over her som skriver at du burde legge bort bitterheten og konsentrere deg om ditt eget liv. 

Anonymkode: 216af...9c1

TS spør ikke om han skal legge bort bitterheten sin

Anonymkode: 0b318...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet om en nygift og lykkelig «frue» som bor i hjembygda mi. Sist helg ble det feirer bryllup med brask og bram. Men huset hun bor i (mannens, hun eier putene og gardinene) er begjært tvangssolgt og er heftet med utleggsforretninger for mange hubdre tusen. Denne fruen var en bitch mot neg i ungdommen, og nå som jeg har oppdaget hva som skjuler seg i grunnboken til eiendommen vurderer jeg å printe det ut og sende i posten til henne. Anonymt såklart. Uten noe annet enn utskrifta. Tenk så ekkelt å ikke vite hvem som vet… 
Er det skikkelig slemt? Eller kan det rasjonaliseres med «hun fortjener å vite hva hun bor med»? Hun var som sagt en bitch mot meg da vi vokste opp, og har ødelagt deler av ungdomstida mi. 

Anonymkode: 95ec0...7de

Go for it!! 

Anonymkode: e948a...545

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er offentlige opplysninger, så la henne få vite. Jeg fikk ikke vite noe da min eks hadde kludret det hele til, før det dukket opp brev fra Namsmannen. Da vi begge eide huset, kunne de kun begjære 1/2 av huset solgt. 

Anyhow, jeg hadde satt pris på å få vite det tidligere. Eksen sa ikke et kvekk, og det er ikke alle som følger med på heftelsesregistret. Motivet ditt for å dele er ikke så hjertelig, men gjør det.

 

Anonymkode: 0b318...dd5

Hvordan virker det i praksis å selge 1/2 av huset? Hvordan gikk det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner hvor du kommer fra, men jeg tror du på lengre sikt vil føle deg bedre med deg selv dersom du ikke synker ned til hennes nivå slik det var på ungdomsskolen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøyemeg skrev (4 minutter siden):

Hvordan virker det i praksis å selge 1/2 av huset? Hvordan gikk det?

Hehe. Det gikk ikke for namsmannen. Ble aldri utarbeidet noe prospekt. Men det har jeg faktisk sett, der halvdel av enebolig selges, og at det er såkalt gjenboere.

Vet ikke hva eksen min gjor for å rydde opp den situasjonen. Han sitter uansett i fengsel nå grunnet moms og skatteunndragelse. Slapp at de tok huset inn i den saken, da vi opprettet særbo, for så å skille oss.

Anonymkode: 0b318...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe. Det gikk ikke for namsmannen. Ble aldri utarbeidet noe prospekt. Men det har jeg faktisk sett, der halvdel av enebolig selges, og at det er såkalt gjenboere.

Vet ikke hva eksen min gjor for å rydde opp den situasjonen. Han sitter uansett i fengsel nå grunnet moms og skatteunndragelse. Slapp at de tok huset inn i den saken, da vi opprettet særbo, for så å skille oss.

Anonymkode: 0b318...dd5

Oi! Det høres ut som du har opplevd ditt. Håper du har det fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...