Gå til innhold

TV-aksjonen


Gyda

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg ble hvertfall svære overrasket over holdningen til enkelte da denne diskusjonen holdt på i går. Det er skammelig at folk gjemmer seg bak gardiner og kommer med dårlige unnskyldninger når det EN gang i året er Tv- aksjon.

Håper de som ikke gav i går gir likevel i løpet av uken gjennom nettbank, giro eller telefon. Mer info om dette på www.nrk.no

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte en del på den aksjonen utover dagen i dag. Har overført fra nettbanken nå..... hadde råd til såpass....... og frivillig var det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er da denne tv - auksjonen over. Noen har gitt og andre har ikke. Til dere som mener at alle kan gi litt; vi er to stykker, i 8mnd hadde vi tilsammen 2200 inn i mnd. vi betalte ikke regninger det var ikke engang penger så vi hadde mat hver dag hele mnd.

Ikke fortell meg at andre med så lite penger har rå til i hvert fall en 50lapp.

Dere som mener at alle har rå uannsett, ta dere en god titt rundt om i landet vårt, det er faktisk mange i landet som ikke har penger til mat.

Ellers så er det faktisk lov og velge og gi til noen men ikke til alle. Vi har nok alle forskjellige meninger om hva som er viktigst, men jeg synes ikke folk er mer egoistiske hvis de velger en organisasjon som skal gjøre det bedre for de som er dårlig stilt i Norge, mener ikke at Norge ikke skal ha noe Uhjelp, men det er forskjell på hva folk setter høyest, og synes er viktigst.

Det kan godt hende at TV - auksjonen er helt safe, men det er det andre organisasjoner som kan være også.

Synes at saken i år er viktig jeg, det er ikke det. Men jeg synes kanskje at noen går litt langt i det å vite hva andre kan avse eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forventes liksom at man skal gi - okke som.

Kan man ikke selv få bestemme hvilke formål man ønsker å støtte?

Har lest gjennom de fleste innleggene under dette temaet, og det virker som at man er "forpliktet" til å gi til tv-aksjonen dersom man skal kunne kalle seg et godt menneske. At man ikke har råd er en ting - jeg har råd, men ikke LYST...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Jeg er veldig enig med Milla og jordbær. Alle KAN gi. Ikke kom her og fortell meg at en 20 kroning velter økonomien deres, det blir rett og slett for dumt. Hva med å ta en matfri dag da, hvis det er det som skal til?! Er det så fryktelig å spise brødskiver en eneste dag, hvis det kan hjelpe mennesker som virkelig har det trangt?

Jada, jeg vet at det ikke er lett økonomisk å være student. Har vært det selv i mange år og spist uhorvelige mengder tomatsuppe og mr. Lee-nudler. Og ja, 50 kroner VAR mye da jeg var student. Det hindret meg ikke i å gi penger den eneste dagen i året vi har en tv-aksjon som faktisk er kjent for å gjøre en god jobb når det gjelder forvaltning av pengene.

Mange av dere gjør det til et poeng at man kan gi til andre aksjoner/innsamlinger på eget initiativ resten av året. Ja, det kan man. Om man gjør det er en annen sak. Når jeg leser om mennesker som ikke en gang har anstendighet til å åpne døren for bøssebærere, da har jeg ærlig talt liten tro på at disse samme menneskene er veldig ivrige etter å gi resten av året. Jeg tror litt av poenget med en tv-aksjon er for å vekke mennesker som er seg selv nok, som jeg synes mange her inne gir inntrykk av å være.

Jeg gir ikke mye selv, har gitt 200 kroner hvert år siden jeg var ca 15. Man skal være ekstremt fattig dersom 200 kroner i året ikke er overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg er veldig enig med Milla og jordbær. Alle KAN gi. Ikke kom her og fortell meg at en 20 kroning velter økonomien deres, det blir rett og slett for dumt.

Amen til Frøken Dings.

Jeg tror kanskje at folk kommer på slike grunner fremfor å innrømme at, ja, vi kan gi litt. Jeg tror det en ren løgn at normale mennesker ikke har råd til en 20 kroning uansett hvor "fattige" de selv mener de her.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest indiangranny

Hei

Jeg har full forstålse for dem som er studenter og de som er fattige i Norge.Jeg har bare en vanlig jobb jeg og gubben så vi sliter for det vi har veit at ting koster.Det vi har i huset har vi spart opp til og ikke ligget trygdevesenet til hjelp.Det jeg legger merketil når vi har innsamlingsaksjoner er hvor flinke vi er til å gi heri Norge,mne vi får ikke se hva pengene har gått til der ute. :roll: Vi har fjern adoptert 2 barn fra India som vi betaler for og de skal vi nå besøke når vi kommer til India.

min mann oh jeg gav til tv aksjonen fordi jeg kunne ikke bidra som bøssebærer har ikke bein til det.Mange klager på at det er fattigdom i Norge ,ja det er det og en kan ikke lukke øynene for det heller.Der får vi ta våre folkevalgte som regjerer og ikke slike innsamlinger.

Etter som jeg har forstått har en ikke lov å starte en aksjon til samle inn til fattig Norge,og kommer en slik aksjon så tror jeg at enkelte gir mer til det.Det regjeringa gir er blå bær å samlelikne med uhjelpa.

Hilsen en som gir med glede og håper å få se at pengene blir brukt til det det skal brukes til og ikke innkjøp av fly til presidenter i enkelte land. :evil:

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vil bare si hurra for innleggene til Supernova, Jordbær, Aline og Milla.

Og hva er er det med deg Gyda? Du har RÅD, men ikke LYST til å hjelpe????????? Leser jeg riktig????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Til Iset

Utenlandsmilliardene (jeg går ut fra at du snakker om U-hjelp) går til mange gode formål. Noen av hovedsatsningsområdene til Norge er helse, utdanning og godt styresett. Du kan lese mer om hva pengene går til på hjemmesidene til Norad: www.norad.no.

Akkurat som penger som brukes i Norge, så går noen prosjekt galt, men de aller fleste er vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...