Gå til innhold

TV-aksjonen


Gyda

Anbefalte innlegg

Gjest gurimalla

Det er utrolig få norske studenter som ikke har råd til å gi 50 kroner til aksjonen. De aller færreste norske studenter lever på tomatsuppe hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er egoistisk å prioritere sin egen famile og sitt eget barn fremfor å gi penger til noe som maaange andre gir til likevel, så ja, kall meg egoist....

(Og ikke kom med: "Hvis alle tenkte sånn, daaaa!" For sånn er det ikke. Noen gir alltid.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Dere er jammen en haug med egotister alle sammen. "Vil ikke, gidder ikke", hva er det for en holdning?

Skam dere!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skammer meg ikke. Sier alltid nei til telefonselgere også; og de er jo også ute etter penger til å overleve.

Jeg synes det er edelt å være med å samle inn.

Kall meg også dobbelt-moralist :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er frivillig å gi. Om noen ikke vil gi så må de da få slippe uten å oppgi grunn :wink:

Selv er jeg veldig skeptisk til slike innsamlinger. Hvor mye av de pengene lekker ut underveis, til diverse instanser som ikke vil jobbe gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt feil når man "håper de ikke kommer inn i blokka vår", synes jeg (jada, det var sikkert sagt halvt på spøk).

Det er en vanvittig god sak, og de aller fleste kan avse noen kroner - eller lapper.

Jeg har for tiden mye utgifter, og har såvidt råd til det som er nødvendig for at ting skal gå i orden. Det er ikke snakk om å telle lapper, men tikroner. Jeg gir ikke til aksjonen i år.

Når jeg får en mer stabil inntekt, har jeg lyst til å velge ut èn sak, som jeg gir til jevnlig. For eksempel å skaffe meg et fadderbarn eller flere.

Eventuelt å gi til aksjoner o.l. når det passer slik.

Jeg skjønner at alle ikke kan gi til alt, men det går faktisk an å hoppe over colaen i en uke for eksempel, og gi "overskuddet" til aksjonen.

Får man "offer-følelsen" da, er det noe galt! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Det er vel noe forskjell på funksjonshemmede barn i fattige land og telefonselgere..... Hvis du ikke ser forskjell på det Vinga så skjønner jeg hvorfor du ikke gir.

Ja, det er egoistisk og legge ansvaret på alle andre. Jeg passer på meg selv og min famile, resten av verden får andre ta seg av.... Det aller verste er at dere synes at det er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg heller ikke.

Telefonselgere, bøssebærere... hvis jeg føler for å gi noe og har råd, så greier jeg utmerket godt å logge meg inn på nettbanken min og overføre penger derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, studenter har da nok til å ofre litt de også. Har vært student i Norge jeg og, og jeg sultet ikke hjel om jeg ga fra meg noen mynter.

Og hadde jeg bodd i Norge nå, så hadde jeg nok gitt litt når de kom på døra. Ikke fordi jeg sååååå gjeeeeerne vil være med å støtte, men fordi jeg klarer ikke si plent nei eller smelle igjen døra når de står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser klart forskjellen, gurimalla. Og jeg har fremdeles ikke dårlig samvittighet fordi jeg ikke skal gi noe i denne aksjonen.

Resten av verden får andre ta seg av? Hva vet du om hva jeg gir eller gjør for andre, utenom denne aksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cruella

50 kroner, hva er nå det, student eller ikke??

Det er knapt en halvliter på puben det...

Jeg føler ihvertfall at jeg vil bidra med en sum, og disse TV-aksjonene, tror nok at de er ganske safe.

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Når noen skriver "håper ingen slipper dem inn i blokka vår" og "jeg gidder ikke å gi" så synes jeg det er helt legitimt for andre som gir å bli provosert.

Men det sier jo litt om hvor selvsentrerte og kalde mennesker kan være. Når man ikke kan avse en 50- lapp kan man begynne å lure. Selv "fattige studenter" kan avse noen kroner.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, er lenge sida du var student eller?

Jeg var det i Norge for ikke mer enn to år siden. 50 kroner var en formue!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"håper ingen slipper dem inn i blokka vår"

Milla

Det var en spøk. Hadde jeg ment det hadde jeg hatt dårlig samvittighet, noe jeg ikke har. Derfor spøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å nevne når det er snakk om 50-lapp hver gang det står ei bøssebærer/loddselger på døra. Ikke så rent sjelden der jeg bodde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...