Gjest Diva Skrevet 20. oktober 2002 #81 Del Skrevet 20. oktober 2002 NB : Mente Milla og Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 20. oktober 2002 #82 Del Skrevet 20. oktober 2002 Syns det er litt pussig at en TV aksjon til hjelp for mennesker skal føre til "krig" mellom mennesker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. oktober 2002 #83 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg applauderer Betties innlegg jeg :-) Beklager Kattepus men du virker temmelig ignorant og uopplyst når du ikke engang innser at den årlige Tv- aksjonen er ørlitegrann mer spesiell enn alle andre innsamlinger. Og at det er viktig og støtte de som har mindre enn oss. Milla- venter på bøssebæreren jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 20. oktober 2002 #84 Del Skrevet 20. oktober 2002 Synes dette dreier seg om å få ha egne meninger om ting her, selv tv-aksjonen, uten å få kjeft, uten å høre hvor ego man er osv. Jeg støtter gjerne tv-aksjonen (som tidligere sagt 100 ganger), men jeg synes folk må få lov til å si nei hvis de mener de ikke HAR råd! Milla og Lisa-Beth kan gjerne displaye sine meninger, men å skulle VITE at alle HAR RÅD, ihvertfall når det er noe så spesielt som tv-aksjonen, er litt drøyt synes jeg da. De må akseptere at folk kan si nei og ikke si at de er "dårligere" mennesker av den grunn ? Kan hende de gjør andre gode gjerninger ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. oktober 2002 #85 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hege, dette er ikke noen "krig", det handler om å få folk til å endre holdningene sine. Voksne mennesker som gjemmer seg bak gardinene og låser døren... det er latterlig. Vil man ikke gi skal man hvertfall ha baller nok til å åpne døren og ta imot innsamlerne på en hyggelig måte. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 20. oktober 2002 #86 Del Skrevet 20. oktober 2002 Applaus, Kattepus!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 20. oktober 2002 #87 Del Skrevet 20. oktober 2002 Ja, Milla vi vet at du står med lommeboka klar. Det har du sagt 30 ganger. Flink jente! Les mine innlegg litt nøyere du. Jeg støtter tv-aksonen fullt og helt, men jeg står fremdeles for mine tidligere innlegg. Jeg synes alle veldedige saker er spesielle og jeg vil gjerne hjelpe. Skulle bare ønske de som har det vondt her kunne få litt hjelp snart og. Å avskrive meg som dum, ignorant og uopplyst er vel litt drøyt ? Men jeg hever meg faktisk over det. Sorry, du klarer ikke å gjøre meg sinna her. Men jeg mener du har feil!!!!!!! Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt det ene og det andre på grunnlag at jeg har andre meninger enn deg. Alle kan ikke være like flinke og samfunnsengasjerte som deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 20. oktober 2002 #88 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg støtter gjerne tv-aksjonen (som tidligere sagt 100 ganger), men jeg synes folk må få lov til å si nei hvis de mener de ikke HAR råd! Selvsagt! Mer er det ikke å si om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. oktober 2002 #89 Del Skrevet 20. oktober 2002 Sånn der har vi gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. oktober 2002 #90 Del Skrevet 20. oktober 2002 Alle oppadgående mennesker, enten de er studenter eller arbeidsledige kan avse en 20 kroning. Ektreme tilfeller av fattigdom er selvfølgelig ikke tatt med, men alle her som sitter på internett og skravler en søndags ettermiddag kan avse litt til Tv- aksjonen. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 20. oktober 2002 #91 Del Skrevet 20. oktober 2002 Du vet jo best Milla! Nå synes jeg egentlig denne diskusjonen er en smule oppbrukt ? Vi skal ihvertfall ut og spise middag hos svigers og ja, Milla ,- jeg gir gladelig i dag !!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 20. oktober 2002 #92 Del Skrevet 20. oktober 2002 det handler om å få folk til å endre holdningene sine Jøss da, og å kalle folk dumme, uopplyste, ignorante og egoister er måten å gjøre det på liksom...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 20. oktober 2002 #93 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg har ikke råd til å gi noe som helst jeg. Sånn er det bare. Lommeboka er tom rett og slett. Hvorfor sitter jeg ved PC-en en hel helg? Jeg har ikke råd til å gå ut på noe. Har ikke penger til kinobillett eller nattbuss denne helgen. Klager ikke jeg, men prøver å forklare hvorfor jeg ikke gir noe. Regnestykket er ganske enkelt: Man har xxx kroner på konto, det er xxx dager igjen til neste lønning og det vi da sitter igjen med er 50 kroner pr dag. Sånn er det og sånn blir det. Vi har betalt strømregning, avdrag og renter, telefonregning, mobilregning, kommunale avgifter, bilforsikring og internettabbonement. Det er trukket 40% skatt av lønningen min. Jeg har kjøpt kort på bussen, slik at jeg skal komme meg på jobb. Sambo jobber døgnet rundt for å tjene noen ekstra kroner. Hvor skal man ta pengene i fra? Kan dere fortelle meg det, ¨så skal jeg gladelig gi jeg! Og kom gjerne her og fortell meg at jeg kanskje kunne vært foruten bil og hus, internett, telefon og TV. Klart jeg kunne det. Men da måtte jeg pent funnet meg en annen jobb, fordi jeg er avhengig av bilen og internett-tilgangen. Og min arbeidsgiver betaler sin del av dette, men ikke på forskudd. Jeg har jobbet knallhardt for å komme dit jeg er i dag og slutter heller ikke med det på noen år. Men jeg nekter altså og ofre middagen for en innsamlingsaksjon. Og kall meg gjerne ego. Jeg feier jo for min egen dør. Et år feide jeg også for døren til en gammel slektning. Brukte mange timer på å vaske, handle og stelle. Kan ikke huske at jeg fikk betalt i kroner og øre. Det var jeg heller ikke interessert i. Jeg stiller gjerne opp for å hjelpe jeg, men ikke med penger. Det har jeg ikke mulighet til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. oktober 2002 #94 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hvis man er norsk, født og oppvokst her i landet med tilgang til TV og aviser skal det godt gjøres og ikke ha fått med seg at Tv-aksjonen er ett godt formål som faktisk hjelper mennesker. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 20. oktober 2002 #95 Del Skrevet 20. oktober 2002 Yepp ! Der har jeg, sambo og pus gitt litt til tv-aksjonen vi og Ha en fortreffelig søndag alle sammen :D Klem, Kattepus :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 20. oktober 2002 #96 Del Skrevet 20. oktober 2002 P.S. Milla -du gjentar deg selv....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 20. oktober 2002 #97 Del Skrevet 20. oktober 2002 Nå begynner jeg snart å angre på at jeg ga noe. Får følelsen av at det er tvang, og slikt liker jeg ikke. De som ikke gir har hver enkelt sine grunner for det. Hva er poenget med å kalle dem egoister av den grunn? Vet vi hvorfor noen ikke ønsker å gi? Nå får dere bremse litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 20. oktober 2002 #98 Del Skrevet 20. oktober 2002 Applaus til Hege og Lea også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. oktober 2002 #99 Del Skrevet 20. oktober 2002 Men nå har jeg fått frem mine meninger så jeg setter strek for denne debatten for min del. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 20. oktober 2002 #100 Del Skrevet 20. oktober 2002 Applaus til Hege og Lea også!! Hear, hear! Klem fra Kattepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå