Gå til innhold

Hva ser menn etter egentlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Venninnen min er ganske pen og slank, høyt utdannet, men på AAP. En annen venninne er i full jobb, super engasjert og søt hun også, men kanskje ikke like pen. Begge er positive, utadvendte, snille. 

Førstnevnte har de siste tre årene datet samtlige menn som tjener godt over millionen og er den som går fra forholdet. Tre har  hun datet over flere mnd. Nå er hun gravid og han ønsket å beholde selv om de hadde kjent hverandre i fire måneder. 

Den andre venninnen min blir ghostet og forlatt hele tiden. 

Jeg anser disse som ca like attraktive, skjønner ikke forskjellen her.

Innspill for jeg er oppriktig interessert. 

Anonymkode: 7c33c...4e0

Det å være attraktiv betyr ikke alt, når man potensielt skal ha en livspartner. Personlighet, utstråling etc - teller like mye. 

Skjønner ikke helt hvorfor folk spør om dette

Anonymkode: be5a2...04c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

TS her. Kanlure.

Møtte dem begge på middag i forrige uke. Han er veldig sympatisk og vi jobber i samme bransje. Vi begynte å snakke om jobb og da sa han "Før var jobb prioriteringen min. Nå handler det om å tjene greit og å ta vare på de to " (han refererte til barnet). 

Fikk også inntrykk av at han synes det er positivt at barnet kan bli hjemme til det er nesten 2 år. Han snakket også om "neste barn", da sa venninnen min raskt "hvis det blir flere." 

Hun vil jo praktisere faget hun studerer nå. 

Han høres jo hyggelig ut, han tar ansvaret han har vært med på å stelle i stand. Og er tydelig hengiven. Det hadde vært en drøm for meg å kunne være hjemme med barnet til hen er 2 år, det er også anbefalt. 

Venninnen din må bare passe på at hun faktisk går ut i jobb igjen, og ikke blir hjemmeværende for lenge (for alltid). Hun må opparbeide seg pensjon og rettigheter. Og ikke gå i kvinnefella, der mannen hennes eier alt og hun får ingenting ved et evt brudd .

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hun på AAP er halvt indisk (indisk mor) og har veldig store øyne. Hun andre er blond og har veldig blå pene øyne. 

Jeg synes begge er utadvendte og flinke til å komme i kontakt med folk. Nummer en er kanskje hakket bedre, men minimalt. Tror nummer en kan være litt barnslig og leken spesielt rundt barn. 

Flere kamerater har sagt begge er sjarmerende. 

Jeg er nok litt uklar med de øynene. Men øynene er jo sjelens speil. Øynene til en person er ofte det som gir et godt førsteinntrykk. Ser de på deg? Er du glade? Har hatt gleden av å besøke flere land i Afrika. Der bruker de ofte øynene som referanse for å beskrive en person. De landene jeg har besøkt har gjerne uttrykket "han/hun har gode øyne" kanskje noe av forklaringen ligger der? 

Anonymkode: 631e0...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er nok litt uklar med de øynene. Men øynene er jo sjelens speil. Øynene til en person er ofte det som gir et godt førsteinntrykk. Ser de på deg? Er du glade? Har hatt gleden av å besøke flere land i Afrika. Der bruker de ofte øynene som referanse for å beskrive en person. De landene jeg har besøkt har gjerne uttrykket "han/hun har gode øyne" kanskje noe av forklaringen ligger der? 

Anonymkode: 631e0...146

Jeg synes begge har nydelige og gode øyne men nesten alle har kommentert de dype øynene til førstnevnte. De har begge glimt i øyet hvis man kan si det sånn.🙂 Misunner begge det, jeg er ikke like flink på å kommunisere med øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han høres jo hyggelig ut, han tar ansvaret han har vært med på å stelle i stand. Og er tydelig hengiven. Det hadde vært en drøm for meg å kunne være hjemme med barnet til hen er 2 år, det er også anbefalt. 

Venninnen din må bare passe på at hun faktisk går ut i jobb igjen, og ikke blir hjemmeværende for lenge (for alltid). Hun må opparbeide seg pensjon og rettigheter. Og ikke gå i kvinnefella, der mannen hennes eier alt og hun får ingenting ved et evt brudd .

Venninnen min krever at han tar pappa-perm + halve felleskvoten fordi hun vil at han også skal få et forhold til barnet. 

Tror han skal kompensere henne med pensjon og betale alle utgifter når hun er hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Like barn leker best. 

Er det utdanning og quiz ranking som betyr mest for deg i livet så finn en som er lik. 

Ønsker du en som lever på pappas penger og aldri har trengt forpliktelser eller krav i sitt liv så gå for det. 

Må nesten gå I det selv først for å finne ut hva slags mennesker du foretrekker. De fleste går fint å ha det gøy med i noen måneder. Så er bare å prøve ut. 

Anonymkode: 51eb1...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er en langbent blondine med høy utdannelse og god lønn, har fått noen seriøse modelltilbud opp gjennom, klassisk pen og alltid blitt kalt vakker av menn. Min søster er rake motsetning, hun er liten og litt overvektig, mørkt hår og har ikke utdannelse men jobber i barnehage, supersøtt ansikt men sjeldent blitt kalt pen før. Men hun er nydelig i mine øyne. Når vi to er ute sammen er det hun som får all oppmerksomheten, alle mennene kommer bort til henne og ingen som prater med meg. Hun dater gjerne 3 om gangen, jeg kanskje 1 i året og hun blir bedt ut mye mer enn meg.

Vi er jevnaldrende, begge er blide og ler mye. Eneste store forskjell på oss er at jeg er mer sjenert og har dårligere selvtillit og selvbilde enn henne. 

Anonymkode: 92030...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er en langbent blondine med høy utdannelse og god lønn, har fått noen seriøse modelltilbud opp gjennom, klassisk pen og alltid blitt kalt vakker av menn. Min søster er rake motsetning, hun er liten og litt overvektig, mørkt hår og har ikke utdannelse men jobber i barnehage, supersøtt ansikt men sjeldent blitt kalt pen før. Men hun er nydelig i mine øyne. Når vi to er ute sammen er det hun som får all oppmerksomheten, alle mennene kommer bort til henne og ingen som prater med meg. Hun dater gjerne 3 om gangen, jeg kanskje 1 i året og hun blir bedt ut mye mer enn meg.

Vi er jevnaldrende, begge er blide og ler mye. Eneste store forskjell på oss er at jeg er mer sjenert og har dårligere selvtillit og selvbilde enn henne. 

Pics or it didn't happen. 

Hvis du virkelig er modellpen så kunne du logget på Tinder og fått 10.000 matcher i løpet av et par dager. 

Anonymkode: f7f0c...624

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mulig hun er uheldig, du har rett i det.

Synes egentlig begge disse har høy selvinnsikt likevel lykkes nr 1 så mye mer. Jeg skjønner jo at deres situasjon ikke kan sammenlignes opp mot hverandre, men når nr 1 ender opp med menn som vil gå i parterapi for å få det til å funke, vil beholde barn etter noen mnd, introduserer henne til foreldre etter en måned, så klarer jeg ikke å tro at nr 1 kun har flaks og nr 2 uflaks. 

Da ble det nok en misforståelse for jeg mener ikke at det er uflaks i det hele tatt. At man velger feil partner har ingenting med uhell å gjøre om det skjer gjentagende ganger. Alle kan ha en og annen gang med uflaks, men om det er mer regelen enn unntaket må man se på hva man selv gjør. Det er tross alt helt og fullt hennes eget valg hvem hun velger som partner og hun velger tydeligvis de som ikke vil være med enten henne eller noen i det hele tatt. Dette skjer gjerne med de som ikke er spesielt gode på å forstå andre mennesker. Typisk faller man for gode ord og de som gir en god følelse uten å egentlig høre på hva de sier (eller egentlig ikke sier).

En god tommelfingerregel er at om du føler deg sett og verdsatt etter samtalen og likevel ikke egentlig vet noe om den du snakket med så må du tenke deg om for det betyr at de har spilt på følelsene dine uten å dele av seg selv. Det er et gedigent rødt flagg og ikke bare uflaks om det skjer gang på gang.

Ikke gå etter folk som ikke gir uttrykk for at de også behøver noe fra deg.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Pics or it didn't happen. 

Hvis du virkelig er modellpen så kunne du logget på Tinder og fått 10.000 matcher i løpet av et par dager. 

Hva har tinder med dette å gjøre? Snakker om hva menn er ute etter og når jeg er ute med henne. Får mange matcher på tinder men liker ikke appen da jeg helst vil møte noen organisk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har tinder med dette å gjøre? Snakker om hva menn er ute etter og når jeg er ute med henne. Får mange matcher på tinder men liker ikke appen da jeg helst vil møte noen organisk

Var det ikke du som klaget på at du fikk lite oppmerksomhet fra menn? Men så var ikke det tilfelle likevel nei. 

At du ikke får så mye oppmerksomhet på byen skyldes vel at du virker kald og utilnærmelig da. Du skriver jo selv at du er sjenert. 

Eller så er du rett og slett ikke så pen som du tror. Vanskelig å si når man ikke aner hvordan du ser ut.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det virkelig bare utseende som betyr noe for dere menn? Er dere ikke ute etter noen å elske? Noen som kan bli dere beste venn, som dere deler alt med, som dere kan ha gode samtaler med, opplever ting med, "står i krigen" med? Er dere i det hele tatt i stand til å elske noen, eller blir dere bare kåte?

Nå vet vi jo ikke noe mer om venninnene til TS annet enn det hun skriver her, og det er foreløpig ikke så mange som har svart i tråden, samt nesten aller er anonyme så vi vet ikke om de er menn eller kvinner, men de svarene som har kommet er ikke akkurat oppløftende. Er virkelig alt annet underordnet et pent utseende?

Anonymkode: 0b741...7df

Nei. Det er absolutt ikke bare det vi ser etter. Men som en annen sa i tråden, hun går trolig etter feil menn. De som ikke er ute etter noe seriøst.

Om hun digger playboyene og de selvsentrerte alfahannene vil hun fortsette å bli skuffet. For dem er utseende alt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Var det ikke du som klaget på at du fikk lite oppmerksomhet fra menn? Men så var ikke det tilfelle likevel nei. 

At du ikke får så mye oppmerksomhet på byen skyldes vel at du virker kald og utilnærmelig da. Du skriver jo selv at du er sjenert. 

Eller så er du rett og slett ikke så pen som du tror. Vanskelig å si når man ikke aner hvordan du ser ut.  

Klager ikke over det for er egentlig ok for meg, poenget var bare at ute med henne får hun all oppmerksomheten. Aldri sagt jeg tror jeg er pen heller, har hørt at jeg er vakker i alle år og nevnte det siden det var relevant for tema

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Thanos skrev (8 minutter siden):

Nei. Det er absolutt ikke bare det vi ser etter. Men som en annen sa i tråden, hun går trolig etter feil menn. De som ikke er ute etter noe seriøst.

Om hun digger playboyene og de selvsentrerte alfahannene vil hun fortsette å bli skuffet. For dem er utseende alt.

Hun går etter jordnære, hardtarbeidende menn med gode verdier. Ikke hunks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hun går etter jordnære, hardtarbeidende menn med gode verdier. Ikke hunks. 

Hva man vil ha og hva man velger er skremmende sjeldent det samme. Få er såpass sosialt våkne (og kravstore) at det blir slik.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

ca like attraktive

Hvordan kan du påstå det? Du sa hun ene er penere. 

Anonymkode: 4ea01...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Menn bryr seg nesten bare om utseende. 

Anonymkode: 31f7a...ae7

Og kvinner bryr seg bare om hvem som er slem

Anonymkode: 4ea01...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg mann, men kanskje det har noe med egen selvtillit å gjøre? Dersom hun første veninnen vet hun er pen, kjenner sin egenverdi og tør å sette grenser, blir hun lettere å forholde seg til fordi mannen da må jobbe litt for å få henne. Imens om hun andre har bare litt lavere selvtillit, så finner hun seg i mer drit fra menn, tiltrekker seg denne typen og blir uinteressant fordi det ikke blir noe motstand? 

Jeg blir selv lei slike menn hvor usikkerheten lyser lang vei og jeg får inntrykk av at de ikke eier selvrespekt.

Jobb eller ikke er kanskje ikke så relevant dersom mennene tjener bra selv og begge damene får det til å gå rundt på sin måte.

Det er også lettere å by på seg selv når en er trygg og sikker. Dette kan være ganske uavhengig av utseende. Men er en dame vant til å få det hun vil, forventer hun det nærmest - hun håper ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært nummer 1, og det var mye vanskeligere når man ikke hadde en karriere å vise til. 
Jeg får høre at jeg er søt og pen, og får mange tilbud, men de mistet interessen da jeg gikk på AAP. Menn er dessverre like opptatt av at kvinnen/jenta skal ha suksess i karriere og i økonomi.. Det holder dessverre ikke bare å være søt, pen, snill, morsom, osv. Da jeg endelig kom tilbake til jobb igjen var jeg plutselig bra nok

Endret av marsvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan bare svare for meg selv. Utseende kommer først og er det viktigste for meg. Jobb er ganske langt ned på lista. Det er viktigere at hun er chill å være sammen med. Null drama, sjalusi, mind games, etc. Men over alt er altså utseende. Det trumfer alt, og gjør meg helt blind overfor hennes andre kvaliteter/mangler. Det har jeg selvsagt brent meg på før.

Anonymkode: 5e69d...ab2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...