Gå til innhold

Er det noen som røyker hasj åpenlyst i lokalmiljøet der du bor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 hours ago, Million said:

Jeg hadde en kort periode (et par mnd bare) noen unge menn som naboer, de bodde i etasjen på skrå under meg.

Jeg la merke til at den ene av dem satt alltid ute på balkongen og røyket noe som luktet litt rart... Men jeg vet jo ikke hva hasj lukter, så jeg tenkte egentlig ikke stort over det. Ikke før han kom og ringte på døren min en dag, og lurte på om jeg hadde vært og tatt den ryggsekken han hadde lagt i kjellerboden. Eh, nei, hvorfor skulle jeg det, og hvordan skulle jeg fått tak i det du har i en bod med hengelås? spurte jeg. Nei, den hadde ikke vært låst, fordi de hadde ikke hengelås, men hadde lagt ting i den likevel (!), svarte han. Han lurte på om JEG visste hvem som hadde tatt ryggsekken hans... Jeg skjønte mindre og mindre. Hvordan skulle jeg vite det? Så sier han plutselig ut av det blå at det lå en halv kilo hasj i den ryggsekken, og derfor ville han gjerne ha den tilbake. Han mente deretter at han hadde hasj lovlig på resept for en sykdom. Da kan du vel bare gå og kjøpe mer da, sa jeg. Nei, det hadde han ikke penger til, og hasjen var dessuten kjøpt i Amsterdam.

Jeg visste ikke hva mer jeg skulle si, og sa bare at jeg håper du finner den igjen, ha det.

(Er det lovlig i Norge å ta med seg hasj inn over grensen, dersom man har resept på det og har man da lov å bruke hasj i Norge?)

Ja, det er helt lovlig. Og det er akkurat sånn folk med resept gjør det. De kan ikke kjøpe i Norge.

Men en halvkilo i en sekk er fremdeles ganske suspekt.

Anonymkode: c9586...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Million said:

(Er det lovlig i Norge å ta med seg hasj inn over grensen, dersom man har resept på det og har man da lov å bruke hasj i Norge?)

Det er mulig å få godkjent i Norge ja. Men da er det vel ikke hasj, men marijuana, eller en type medisin som inneholder de viktige stoffene.

Anonymkode: 3bee7...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er helt lovlig. Og det er akkurat sånn folk med resept gjør det. De kan ikke kjøpe i Norge.

Men en halvkilo i en sekk er fremdeles ganske suspekt.

Anonymkode: c9586...e3f

Det var det jeg tenkte også. Hvorfor i alle dager legger man noe som har så høy markedsverdi (blant "de rette" folka....) i en ulåst kjellerbod, og går i fra? Han kunne jo bare hatt det hjemme, under senga, oppe i leiligheten de leide? Tror de var to eller tre unge menn som leide leiligheten.

Det har jeg faktisk grublet på flere ganger. Hvorfor legge noe i et fellesareale helt usikret når det har så høy verdi?

OBS! Dette var kjekke, unge menn og de var velkledde, nybarberte, pent klipte hårsveiser og alt virket ok. De så ikke "tvilsomme" eller shabby ut på noen måte, så de så ikke ut som noen skikkelige rusmisbrukere akkurat.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (12 timer siden):

Det var det jeg tenkte også. Hvorfor i alle dager legger man noe som har så høy markedsverdi (blant "de rette" folka....) i en ulåst kjellerbod, og går i fra? Han kunne jo bare hatt det hjemme, under senga, oppe i leiligheten de leide? Tror de var to eller tre unge menn som leide leiligheten.

Det har jeg faktisk grublet på flere ganger. Hvorfor legge noe i et fellesareale helt usikret når det har så høy verdi?

OBS! Dette var kjekke, unge menn og de var velkledde, nybarberte, pent klipte hårsveiser og alt virket ok. De så ikke "tvilsomme" eller shabby ut på noen måte, så de så ikke ut som noen skikkelige rusmisbrukere akkurat.

Grunnen til det er nok at de ikke vil bli tatt med stasjet i boligen i tilfelle politirazzia. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve blokka røyker, inkludert meg selv.

Bor ikke langt unna Carl Berner.

Anonymkode: 384b2...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tøydokka skrev (2 timer siden):

Grunnen til det er nok at de ikke vil bli tatt med stasjet i boligen i tilfelle politirazzia. 

Ja, kanskje det var derfor. Så da var det kanskje ikke lovlig og på resept likevel, slik han påsto...?

Men da hadde jeg virkelig spandert på meg en hengelås til boden til usle 100-200 kr. Husker ikke hvor mye min lås kostet på Jernia her borte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 29.6.2022 den 10.58):

Jeg hadde en kort periode (et par mnd bare) noen unge menn som naboer, de bodde i etasjen på skrå under meg.

Jeg la merke til at den ene av dem satt alltid ute på balkongen og røyket noe som luktet litt rart... Men jeg vet jo ikke hva hasj lukter, så jeg tenkte egentlig ikke stort over det. Ikke før han kom og ringte på døren min en dag, og lurte på om jeg hadde vært og tatt den ryggsekken han hadde lagt i kjellerboden. Eh, nei, hvorfor skulle jeg det, og hvordan skulle jeg fått tak i det du har i en bod med hengelås? spurte jeg. Nei, den hadde ikke vært låst, fordi de hadde ikke hengelås, men hadde lagt ting i den likevel (!), svarte han. Han lurte på om JEG visste hvem som hadde tatt ryggsekken hans... Jeg skjønte mindre og mindre. Hvordan skulle jeg vite det? Så sier han plutselig ut av det blå at det lå en halv kilo hasj i den ryggsekken, og derfor ville han gjerne ha den tilbake. Han mente deretter at han hadde hasj lovlig på resept for en sykdom. Da kan du vel bare gå og kjøpe mer da, sa jeg. Nei, det hadde han ikke penger til, og hasjen var dessuten kjøpt i Amsterdam.

Jeg visste ikke hva mer jeg skulle si, og sa bare at jeg håper du finner den igjen, ha det.

(Er det lovlig i Norge å ta med seg hasj inn over grensen, dersom man har resept på det og har man da lov å bruke hasj i Norge?)

Herregud, han høres helt stein ut 😂 for en type 🙈 Jeg tviler STERKT på at dette var ‘’medisin’’, da han måtte gjemme den i boden. Om han hadde den lovlig, hvorfor gjemme den? Hasj gjør seg heller ikke godt i en klam kjeller bod

Man har lov til å ha hasj og ta det over grensa, om man har resept. Men det er svært sjeldent. Er mer for kreft pasienter på slutten av livet, som bare har smertelindrende medisin til de stryker med… Han som gjemmer hasjen i boden, høres ikke ut som en sånn en 🙂

Anonymkode: caf31...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenlyst og åpenlys, men har minst en nabo som gjør det, vet ikke hvilken, eller om det er flere. Lukter det som regel i helgene.

Anonymkode: c4485...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (5 timer siden):

Ja, kanskje det var derfor. Så da var det kanskje ikke lovlig og på resept likevel, slik han påsto...?

Men da hadde jeg virkelig spandert på meg en hengelås til boden til usle 100-200 kr. Husker ikke hvor mye min lås kostet på Jernia her borte.

Ulempe det, om man må fjerne det KJAPT om det er rassia 🙈 

Anonymkode: caf31...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridiskusjon.no skrev (På 29.6.2022 den 1.27):

Ganske stor forskjell på lukten, spesielt om det ikke brukes tobakk med hasjen. Miner lukta deg om fresh skog eller litt av oregano, vet du at det ikke er tobakk ;).

Fresh skog eller oregano? Hasj lukter høgg. Enda verre en tobakk som lukter helt jævlig det også.

Anonymkode: bc3c5...e57

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her jeg bor nå men jeg har registrert at det er en del som røyker ute nå i det fine været, i parker og på strender og slikt. Gjør meg ingenting, om de røyker eller tar seg en øl er samme for meg.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/28/2022 at 9:21 PM, AnonymBruker said:

Er på besøk i Oslo, og er egentlig sjokkert over åpenlys hasjrøyking i det er rundt om kring. Er det der du bor?

Anonymkode: 6bd57...0c6

Ja det er det, bor på Nedre Romerike

Anonymkode: 4dd95...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, bor i bydel Nordstrand. 

Anonymkode: be4bc...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for forherligelse, brukerdebatt, diskriminerende innhold, latterliggjøring og avsporinger. 

- Matas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 21.45):

Ja. Meg.

Anonymkode: c9586...e3f

Samme, men ikke åpenlyst 

Anonymkode: 1e0da...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Her i Spania er det lovlig å dyrke og røyke i private hjem, så her er det fryktelig vanlig. Blir man stoppet av politiet med mindre mengder på seg så blir det tatt, og man får som regel en "advarsel", mens politiet finner seg et egnet område, og fyrer opp jointen. Det er like vanlig blant voksne som blant yngre, og jeg har naboer på 80+ som røyker. Ikke uvanlig å se butikkansatte eller -eiere, som står i bakdøren og tar seg en tynn en. 

Anonymkode: 3bee7...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her jeg bor, jeg bor i et penere villastrøk i utkanten av byen, så her er folk mer diskre, selv det røykes her også. Men jeg jobber i sentrum, og man skal ikke gå mange kvartalene innenfor ring2 på kveldstid før man kan lukte at noen røyker i nærheten, enten i parken eller på en veranda, men det er vanskelig å lokalisere nøyaktig hvor. Ikke alle har like god luktesans heller, jeg har gått kveldstur med venner som ikke lukter noen ting, selv om det er veldig tydelig for meg. 

Anonymkode: f9f56...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...