Gå til innhold

Er det noen som røyker hasj åpenlyst i lokalmiljøet der du bor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på besøk i Oslo, og er egentlig sjokkert over åpenlys hasjrøyking i det er rundt om kring. Er det der du bor?

Anonymkode: 6bd57...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke til vanlig, men hadde en nabo inntil nylig som røyket jazztobakk på verandaen hver bidige kveld/natt. Vi kunne ikke lufte på soverommene til barna på natten, og det var jo «stas» på sommeren. 🙄🤦‍♀️ 

Anonymkode: 6a0e5...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene mine i bygården hvor jeg bor. De er studenter ved NHH og røyker og fester jevnlig.

Det lukter hasj omtrent hver kveld når jeg går inn hoveddøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som jeg vet. Vet ikke forskjell på en vanlig røyk og hasj. Ikke har jeg god luktesans heller 😅

Anonymkode: a0cf0...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er nok ikke så vanlig. Jeg har kjent røyklukten enkelte steder, men ikke i mitt miljø. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke som jeg vet. Vet ikke forskjell på en vanlig røyk og hasj. Ikke har jeg god luktesans heller 😅

Anonymkode: a0cf0...4f1

Ganske stor forskjell på lukten, spesielt om det ikke brukes tobakk med hasjen. Miner lukta deg om fresh skog eller litt av oregano, vet du at det ikke er tobakk ;).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som gjør det ja. De sniker også på bussen og tar ikke vare på leilighetene de leier. Virker som det er folk som ikke bryr seg stort enn om seg selv. Hadde en diskusjon engang om det med en kompis, om hvor langt røyken kan luktes. Jeg er ikke perfekt selv, jeg røyker vanlig røyk og er ikke spesielt sensitiv for lukter. Men hasj røyk lukter man på lang avstand 😜 Det var kompisen min uenig i. Han mente det kunne luktes på 2-3 meter. Heheh…. Jeg mener det kan luktes hundre meter 😅 Jeg tror de bare har bestemt seg for at det ikke plager folk, for at de skal slippe selv ta ansvar

Anonymkode: caf31...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vet om noen som gjør det ja. De sniker også på bussen og tar ikke vare på leilighetene de leier. Virker som det er folk som ikke bryr seg stort enn om seg selv. Hadde en diskusjon engang om det med en kompis, om hvor langt røyken kan luktes. Jeg er ikke perfekt selv, jeg røyker vanlig røyk og er ikke spesielt sensitiv for lukter. Men hasj røyk lukter man på lang avstand 😜 Det var kompisen min uenig i. Han mente det kunne luktes på 2-3 meter. Heheh…. Jeg mener det kan luktes hundre meter 😅 Jeg tror de bare har bestemt seg for at det ikke plager folk, for at de skal slippe selv ta ansvar

Anonymkode: caf31...51d

Du har rett, hasj kan luktes over store avstander.

Anonymkode: 6bd57...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull.

Hasj lukter IKKE lange avstander.

Marihuana gjør det.

 

Folk har ikke peiling hva er det enne og hva er det andre ....

Anonymkode: d22a8...f48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bor i studentbolig og her lukter det alltid hasj i gangene 

Anonymkode: 715ec...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bor i en bydel der det er forholdsvis normalt, og tilsynelatende ikke uglesett. Ser det både i lokale parker, lukter det fra vinduene til folk, eller ser folk på gata som røyker joint som om det skulle være en sigarett. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ganske kjedelig nabolag

Anonymkode: 15fdd...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er relativt normalt her. Får stadig "lukten" av sånn røyking på turer ute, og ser en og annen litt rar røyk.

Ingen bryr seg, og ingen blir brydd - ser det ut til.

Anonymkode: f823a...8e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hasj lukter IKKE lange avstander.

Marihuana gjør det.

Anonymkode: d22a8...f48

Hasj og marihuana er i utgangspunktet det samme. 
Det kommer fra samme planten.
Alt lukter

Anonymkode: 9bce0...e98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde en kort periode (et par mnd bare) noen unge menn som naboer, de bodde i etasjen på skrå under meg.

Jeg la merke til at den ene av dem satt alltid ute på balkongen og røyket noe som luktet litt rart... Men jeg vet jo ikke hva hasj lukter, så jeg tenkte egentlig ikke stort over det. Ikke før han kom og ringte på døren min en dag, og lurte på om jeg hadde vært og tatt den ryggsekken han hadde lagt i kjellerboden. Eh, nei, hvorfor skulle jeg det, og hvordan skulle jeg fått tak i det du har i en bod med hengelås? spurte jeg. Nei, den hadde ikke vært låst, fordi de hadde ikke hengelås, men hadde lagt ting i den likevel (!), svarte han. Han lurte på om JEG visste hvem som hadde tatt ryggsekken hans... Jeg skjønte mindre og mindre. Hvordan skulle jeg vite det? Så sier han plutselig ut av det blå at det lå en halv kilo hasj i den ryggsekken, og derfor ville han gjerne ha den tilbake. Han mente deretter at han hadde hasj lovlig på resept for en sykdom. Da kan du vel bare gå og kjøpe mer da, sa jeg. Nei, det hadde han ikke penger til, og hasjen var dessuten kjøpt i Amsterdam.

Jeg visste ikke hva mer jeg skulle si, og sa bare at jeg håper du finner den igjen, ha det.

(Er det lovlig i Norge å ta med seg hasj inn over grensen, dersom man har resept på det og har man da lov å bruke hasj i Norge?)

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men merker det ofte når jeg er i Oslo. Ikke at det plager meg eller at jeg tenker noe særlig om det eller har noe i mot det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde en kort periode (et par mnd bare) noen unge menn som naboer, de bodde i etasjen på skrå under meg.

Jeg la merke til at den ene av dem satt alltid ute på balkongen og røyket noe som luktet litt rart... Men jeg vet jo ikke hva hasj lukter, så jeg tenkte egentlig ikke stort over det. Ikke før han kom og ringte på døren min en dag, og lurte på om jeg hadde vært og tatt den ryggsekken han hadde lagt i kjellerboden. Eh, nei, hvorfor skulle jeg det, og hvordan skulle jeg fått tak i det du har i en bod med hengelås? spurte jeg. Nei, den hadde ikke vært låst, fordi de hadde ikke hengelås, men hadde lagt ting i den likevel (!), svarte han. Han lurte på om JEG visste hvem som hadde tatt ryggsekken hans... Jeg skjønte mindre og mindre. Hvordan skulle jeg vite det? Så sier han plutselig ut av det blå at det lå en halv kilo hasj i den ryggsekken, og derfor ville han gjerne ha den tilbake. Han mente deretter at han hadde hasj lovlig på resept for en sykdom. Da kan du vel bare gå og kjøpe mer da, sa jeg. Nei, det hadde han ikke penger til, og hasjen var dessuten kjøpt i Amsterdam.

Jeg visste ikke hva mer jeg skulle si, og sa bare at jeg håper du finner den igjen, ha det.

(Er det lovlig i Norge å ta med seg hasj inn over grensen, dersom man har resept på det og har man da lov å bruke hasj i Norge?)

Morsom historie 😅Det er lov om man har en lege i Nederland og ADHD eller et par andre sykdommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. I England derimot, der kjente jeg lukta veldig ofte.

Anonymkode: 57c7f...844

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...