Gå til innhold

Et litt annerledes bryllup, kan det funke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh en slik bryllupsfest hadde jeg elsket absolutt å være med på. Høres supert ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for mange positive tilbakemeldinger! Da tror jeg absolutt vi skal gå for en slik løsning. Vi tenker å leie et lokale, bestille tapas fra cateringfirma, servere brus/vann og ha et par stykker på kjøkkenet (litt usikker på antall, kanskje 3 stykker?). 

Ts. 

Anonymkode: b182d...73e

Men hvis dere leier lokale da er det relativt rimelig å kjøpe inn en del flaske vin og øl og sette frem på buffeen til middagen? Da kan dere også kjøpe inn litt som faktisk passer til maten?

Anonymkode: f6bde...d94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvis dere leier lokale da er det relativt rimelig å kjøpe inn en del flaske vin og øl og sette frem på buffeen til middagen? Da kan dere også kjøpe inn litt som faktisk passer til maten?

Anonymkode: f6bde...d94

For å sette det litt i perspektiv så vil dere nok måtte ut med ca 400 kr pr person for tapasen. Det er 40 000. Hvis alle gjestene får en halv flaske vin til maten så er det ca 6000 kr ekstra i budsjettet. Ingen blir fulle av en halv flaske. Men da har dere i det minste servert både med og uten alkohol til maten. 

Anonymkode: f6bde...d94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvis dere leier lokale da er det relativt rimelig å kjøpe inn en del flaske vin og øl og sette frem på buffeen til middagen? Da kan dere også kjøpe inn litt som faktisk passer til maten?

Anonymkode: f6bde...d94

Takk for innspill. Det blir jo en del tusen ekstra, men vi skal vurdere og tenke på det. 

Ts. 

Anonymkode: b182d...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for innspill. Det blir jo en del tusen ekstra, men vi skal vurdere og tenke på det. 

Ts. 

Anonymkode: b182d...73e

Jeg foretrekker å ha med min egen vin! Da får jeg så mye jeg vil ha (eller lite), kan velge akkurat den vinen jeg liker best. Og tar gjerne med litt brus i tillegg, eller kanskje litt øl å starte med, osv. Helt topp å ha med drikke selv!

Anonymkode: 53d87...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg foretrekker å ha med min egen vin! Da får jeg så mye jeg vil ha (eller lite), kan velge akkurat den vinen jeg liker best. Og tar gjerne med litt brus i tillegg, eller kanskje litt øl å starte med, osv. Helt topp å ha med drikke selv!

Anonymkode: 53d87...99a

Her må man jo uansett ta med egen vin til festen så Du hadde fått drikke akkurat det du ville. Men for å si det sånn, ikke alle er som deg

Anonymkode: f6bde...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dette hadde vært en lettelse for mange av gjestene. :) 

Anonymkode: 70aa6...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker konseptet med avslappet feiring og uhøytidelig atmosfære, men jeg tenker likevel det blir nødvendig med litt organisering og en kjøreplan når vi snakker om oppimot hundre gjester. For å illustrere: Hvis det tar én person ét minutt å betjene seg i stående buffé, og kapasiteten er 5 gjester/minutt, så blir det minimum 20 min for 100 gjester - med absolutt militær presisjon. Regn med det dobbelte for å være realistisk. Man trenger ikke adhere til en stringent kjøreplan, men man bør likevel gjennomtenke tidsplanen for i beste/verste fall.   

Lykke til! 

Anonymkode: 4eec4...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Ingen kleskode» : Hvorfor ikke? Er det ikke fair at gjestene får vite at dere tenker å ha et uformelt bryllup? Kleskode er jo for å gi gjestene en ide om hva slags fest det er. Dere bør skrive : Casual (eller liknende).

«Ingen taler» :  Du skal altså bestemme at ingen får lov til å reise seg og holde en liten tale for brudeparet? Ikke en skål en gang? Hva skal straffen være for det? Her viser du faktisk Bridezilla-takter, ved å diktere hva gjestene dine skal gjøre og ikke.

»Ingen servitører»: Tja, jeg kan vel bare gjette på at du er veldig uerfaren når det gjelder å arrangere selskap med 100 gjester. Skal du vaske opp selv da?

Du høres ut som en av dem som tror at en uformell fest ikke krever så mye planlegging og at alt bare magisk ordner seg selv. Det gjør det ikke.

Anonymkode: f5151...6c7

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

«Ingen kleskode» : Hvorfor ikke? Er det ikke fair at gjestene får vite at dere tenker å ha et uformelt bryllup? Kleskode er jo for å gi gjestene en ide om hva slags fest det er. Dere bør skrive : Casual (eller liknende).

«Ingen taler» :  Du skal altså bestemme at ingen får lov til å reise seg og holde en liten tale for brudeparet? Ikke en skål en gang? Hva skal straffen være for det? Her viser du faktisk Bridezilla-takter, ved å diktere hva gjestene dine skal gjøre og ikke.

»Ingen servitører»: Tja, jeg kan vel bare gjette på at du er veldig uerfaren når det gjelder å arrangere selskap med 100 gjester. Skal du vaske opp selv da?

Du høres ut som en av dem som tror at en uformell fest ikke krever så mye planlegging og at alt bare magisk ordner seg selv. Det gjør det ikke.

Anonymkode: f5151...6c7

Enig i denne! Gjestene holder taler uansett. Særlig når du inviterer 100stk. I tillegg: du nevnte det ikke, men på «uformelle fester» er det ofte ikke bordkort. Et tips: ha bordkort. Å ikke ha det er ganske styrete og kan være ubehagelig for gjestene. Det er ikke alle som er like gode til å kapre bord og gode plasser som enkelte vennegjenger og klikker. Du kan også risikere at de som står deg nærmest som forlover/foreldre havner på merkelige plasser.

Anonymkode: 45a46...326

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en god plan. 

Men hvor ble det av alle "gjerrig brudepar" kommentarene? Er det pga uformelt at det er innafor? 

Anonymkode: 5d545...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ca 50, mest venner, hadde partytelt i hagen, serverte tapas og vin/øl til maten men ba folk ta med det de skulle drikke etterpå. Ingen gaveønskeliste, ingen taler, ingen sanger, men folk kunne ta en kort «skål» om de ville på max ett minutt. Jeg i vanlig hvit sommerkjole og sandaler, han i linbukse og skjorte. Det var skikkelig vellykket, og vi fikk svært positive tbm fra gjestene.

Anonymkode: 41a6d...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner mange som har gjort dette, men de har bare kalt det "vennefest" ifbm med bryllup. 

Veldig gøy og stor suksess hver gang 🙂

Anonymkode: 29896...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...