Gå til innhold

Et litt annerledes bryllup, kan det funke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har lyst å samle venner og familie til en stor fest etter vielsen. Vi tenker et veldig uformelt bryllup hvor vi verken har ønskeliste eller kleskode. Kun en vanlig hvit kjole på meg, ingen brudekjole. Serverer noe tapas og kaker, og så får gjestene ta med det de selv ønsker å drikke. Ingen servitører, toastmaster, bartender eller taler. Rett og slett bare en stor fest. 

Blir ca 100 inviterte. Høres dette gjennomførtbart ut? 

Anonymkode: b182d...73e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde likt en slik feiring veldig godt!

(Og jeg hadde pyntet meg til fest, og hatt med gave, selv uten kleskode og ønskeliste)

Anonymkode: b6b53...cf2

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig koselig ut😄

Anonymkode: 3979f...3b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres gjennomførbart ut, absolutt! Kjempefin ide! 🥰

Anonymkode: b9ef9...b50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal det være? Og hvem skal lage maten og sette den fram, og rydde og vaske opp?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har lyst å samle venner og familie til en stor fest etter vielsen. Vi tenker et veldig uformelt bryllup hvor vi verken har ønskeliste eller kleskode. Kun en vanlig hvit kjole på meg, ingen brudekjole. Serverer noe tapas og kaker, og så får gjestene ta med det de selv ønsker å drikke. Ingen servitører, toastmaster, bartender eller taler. Rett og slett bare en stor fest. 

Blir ca 100 inviterte. Høres dette gjennomførtbart ut? 

Anonymkode: b182d...73e

Hvor skal dere ha det hvor det er plass til 100 gjester? Blir jo dyrt med tapas til 100 stk. eller skal alle gjestene ta med seg en rett også kanskje?

Anonymkode: f6bde...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt supert ut. En stor minglefest.

Anonymkode: 8a7d2...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (26 minutter siden):

Hvor skal det være? Og hvem skal lage maten og sette den fram, og rydde og vaske opp?

Det høres ut som "fest på lokalet" typ forsamlingshus/velhus. Hyggelig det. 

Det er veldig lurt å ha noen som ordner med mat, koker kaffe, rydder osv. Det er det verdt å betale for. 

Og lei inn en DJ som har med seg ordentlig anlegg og lys, det har mye å si for stemningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterte til bursdagsfeiring (har bursdag ganske nærme hverandre og feiret sammen har vi gjort flere ganger), men la til at det blir fest utover kvelden, så ta med drikke om ønskelig. Det var altså kun familie og forlovere (som så klart visste om dette på forhånd, pga papirer osv). Familie ble mildt sagt overrasket da de kom i det de trodde var en bursdag, men viste seg å være et uformell bryllup. Det ble iallfall akkurat det naturlige og gode stemningen vi ønsket og dagen blir ennå snakket masse om (positivt). 

Vi hadde grillbuffet og festen i hagen. Selve vielsen var i kirken. Det var en fantastisk dag! Altså veldig i stil av det du beskriver her, bortsett fra den overraskelsesdelen. 

(Legger ved link her til min egen blogg om du vil lese mer om hvordan vi gjorde det eller se bilder. Bare sånn at du vet det er min blogg, vil nemlig unngå skjult reklame. https://eliseamanda.blogg.no/category/bryllup )

 

Anonymkode: 706b6...bbf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk feiring det. Søskenbarnet mitt gjorde det slik og det var så vellykket. De gjennomførte det som hagefest i sin tid :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi inviterte til bursdagsfeiring (har bursdag ganske nærme hverandre og feiret sammen har vi gjort flere ganger), men la til at det blir fest utover kvelden, så ta med drikke om ønskelig. Det var altså kun familie og forlovere (som så klart visste om dette på forhånd, pga papirer osv). Familie ble mildt sagt overrasket da de kom i det de trodde var en bursdag, men viste seg å være et uformell bryllup. Det ble iallfall akkurat det naturlige og gode stemningen vi ønsket og dagen blir ennå snakket masse om (positivt). 

Vi hadde grillbuffet og festen i hagen. Selve vielsen var i kirken. Det var en fantastisk dag! Altså veldig i stil av det du beskriver her, bortsett fra den overraskelsesdelen. 

(Legger ved link her til min egen blogg om du vil lese mer om hvordan vi gjorde det eller se bilder. Bare sånn at du vet det er min blogg, vil nemlig unngå skjult reklame. https://eliseamanda.blogg.no/category/bryllup )

 

Anonymkode: 706b6...bbf

Var det mange Som ikke kom fordi de trodde det bare var en bursdag og hadde prioritert annerledes? Jeg prioriterer i allefall bryllup over bursdag. 

Anonymkode: f6bde...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det mange Som ikke kom fordi de trodde det bare var en bursdag og hadde prioritert annerledes? Jeg prioriterer i allefall bryllup over bursdag. 

Anonymkode: f6bde...d94

Noen få og det er fult forståelig at det blir sånn, men de fleste kunne heldigvis. De skulle så klart ønske de hadde vært der så fort de fikk vite, men skjønte avgjørelsen vår om å gjøre bryllupet slik. Vi tenker også å prøve å ha en stor fest i et lokale i løpet av året med utvidet familie og venner for å feire bryllup / at mannen blir 30 i år, noe de som ikke kom synes var supert! Vi angrer ikke på avgjørelsen om å feire sånn iallfall, men skjønner at det ikke er for alle.

Anonymkode: 706b6...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas og kaker til 100 trenger vel litt organisering? Og jeg synes det bør være drikke til alle som i mineralvann/ vann og kaffe. Alkohol er vel greit at folk tar med, selv om det ikke er veldig vanlig.

Anonymkode: 49f00...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det slik, passet oss helt perfekt. Enkel vielse i hagen, med fest etterpå. Tapas og kaker. Vi hadde fri bar da, men folk kan jo gjerne ha med selv. Vi var 70 stk. 

Men jeg vil anbefale deg å ha noen på kjøkkenet til å sette ut mat og kaker, koke kaffe og rydde underveis. Vi tenkte det skulle gå fint, men jeg (som brud) ble  småstressa utover kvelden og løp mye rundt på kjøkkenet. Trenger ikke mange, men ett par stykker er nok lurt 😊 

Anonymkode: b2b63...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye morsommere når det ikke er så stivt og formelt. Hvis jeg skulle ha giftet meg igjen, så hadde det blitt fest i hagen. Med noe innleid hjelp til å grille/rydde. Men for meg hadde 100 gjester blitt alt for mange. 40 -50 hadde holdt i massevis. Gjerne færre 

Anonymkode: cf111...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen få og det er fult forståelig at det blir sånn, men de fleste kunne heldigvis. De skulle så klart ønske de hadde vært der så fort de fikk vite, men skjønte avgjørelsen vår om å gjøre bryllupet slik. Vi tenker også å prøve å ha en stor fest i et lokale i løpet av året med utvidet familie og venner for å feire bryllup / at mannen blir 30 i år, noe de som ikke kom synes var supert! Vi angrer ikke på avgjørelsen om å feire sånn iallfall, men skjønner at det ikke er for alle.

Anonymkode: 706b6...bbf

Det er jo helt flott å ha et enkelt bryllup (selv om det ikke så så enkelt ut da..) men hvorfor holde det hemmelig. Hva fikk dere ut av det?

Anonymkode: f6bde...d94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo helt flott å ha et enkelt bryllup (selv om det ikke så så enkelt ut da..) men hvorfor holde det hemmelig. Hva fikk dere ut av det?

Anonymkode: f6bde...d94

Vi ønsket det av en del forskjellige grunner: vi følte det ble mer uformell stemning da, ikke noe press fra de rundt oss om hvordan vi skulle arrangere det, ikke noe press om hvem vi "måtte" invitere, ikke noe gavepress og mindre press på hvordan et bryllup "skal" foregå. Nå er det også vanlig med å overraske med forskjellige store ting i begge sider av familiene våre, så at det var en overraskelse falt i smak 😄 

Anonymkode: 706b6...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange positive tilbakemeldinger! Da tror jeg absolutt vi skal gå for en slik løsning. Vi tenker å leie et lokale, bestille tapas fra cateringfirma, servere brus/vann og ha et par stykker på kjøkkenet (litt usikker på antall, kanskje 3 stykker?). 

Ts. 

Anonymkode: b182d...73e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...