Gå til innhold

Nabohund som kommer å bæsjer på plenen vår flere ganger i uken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har samme problem. Naboen sender bikkja si inn i min hage. Vi bor i rekkehus, og det er skillevegg mellom hagene men de siste to meterne er det ikke vegg og det er åpent inn til neste hage. Naboen tar med seg bikkja til åpningen og slipper den inn i min hage, og står der og venter til den har gjort fra seg. Første gang jeg så det ble jeg så målløs at jeg ikke klarte å si noe. Jeg forstår ikke hvorfor naboen gjør det, for vi kommer godt overens når vi treffes ved postkassestativet. 

Anonymkode: 99f7c...35f

Fordi folk er noen jævla egoistiske idioter, og du finner deg i det. 

Har selv naboer som tar seg til rette på alle mulige måter. Man blir så paff når det skjer første gang, og så skjer det igjen og igjen, og grensene tøyles. Jeg sa fra om én ting til slutt, og da fikk jeg virkelig passet mitt påskrevet 🤬😯 Siden har jeg ikke vekslet et ord med disse naboene... Folk er rare! 

Anonymkode: db2b0...0ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har en ganske stor nabohund som kommer seg løs daglig og springer rundt huset her, finner store avføringer etter hunden på plenen ukentlig og nå begynner jeg å bli lei. Dette startet da vi fikk oss valp selv. Jeg sendte melding til naboen og forklarte situasjonen og at det hadde vært fin om de passet på at hunden deres ikke sprang løs ned til oss både pga avføringen og fordi vi hadde en liten valp. Han beklaget dette, men ser ingen bedring i det hele tatt. Hver dag kommer hunden springende ned mot oss og jeg er så lei av å finne store dunger med avføring etter han på plenen. Er det innafor å sende en til melding når det ikke hjalp med første?

Anonymkode: bfa9b...430

Hehe hva skal noen gjøre

Anonymkode: ec1c2...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tante hadde samme problem. Hun pratet med eier flere ganger til ingen nytte. Til slutt fanget hun inn hunder og ringte til Falch. Da måtte eier gå kanossagang og hente hunden - og betale i dyre dommer for det. Da ble det slutt på løs hund.

Anonymkode: 6c53c...610

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er vel noe hundeiere trener hundene sine til. Altså å gjøre fra seg på naboens plen slik at egen plen forblir ren og pen. 

Skal hunden slutte må den avlæres. Hvordan mener du naboen din skal få til det?

Anonymkode: 496a0...53d

Evner de ikke å avlære hunden dette må hunden hindres fysisk. Altså stå / gå i bånd. Hele tiden. 

Anonymkode: d7700...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta hadde eg ikkje akseptert.

Kan du planta hekk? setta opp dyreskremmar? Du kan f.eks bæsje på trappa til naboen? Spyl hunden?

Hundar liker heller ikkje lukta av citrus (har eg hørt).

Anonymkode: 4dace...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at hunden ikke får lov å gjøre fra seg i din hage. Dersom det skjer uhell i opplæringsfasen til hunden er han hjertelig velkommen til å komme og plukke opp. Det er egentlig noe du forventer. Eller hvordan ville du like det om det var omvendt og det var min hund som gjorde fra seg i din hage? Stirr han i øynene slik han forstår at du forventer et svar. 
 

Dere bor landlig til sier du. Ja, det er båndtvang. Men er det sånn at du også slipper din hund slik at enn så lenge nyter dere «unntak» fra båndtvangen? 
 

Hvis du overholder båndtvangen til enhver tid, tenker jeg du kan argumentere med båndtvang. Hvis du også slipper løs hunden din (igjen fordi dere bor så landlig til at det i praksis er uproblematisk), så les lenger oppe mitt forslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleide å plukke opp dritten med en spade og se hvor langt inn på naboens tomt jeg klarte å kaste den. Jackpot hver gang jeg nådde frem til terrasse eller husvegg. Klarte jeg å huke tak i bikkja kjørte jeg den gladelig til Falck. 

Anonymkode: 6ba87...e0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo ikke tatt opp dritten etter andre! Ps. Hunder driter helst borte fra sin egen plass. Der skal de jo ligge og kose seg😆

Anonymkode: 9cf2a...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Kast dritten etter bikkja. Det der er totalt uakseptabelt, jeg hadde vært så jævla forbanna 🤬

Anonymkode: d9200...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg pleide å plukke opp dritten med en spade og se hvor langt inn på naboens tomt jeg klarte å kaste den. Jackpot hver gang jeg nådde frem til terrasse eller husvegg. Klarte jeg å huke tak i bikkja kjørte jeg den gladelig til Falck. 

Anonymkode: 6ba87...e0b

Støtter dette 🤭 

De tok grep til slutt håper jeg? 

Anonymkode: 8303a...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper er politianmeldelse.

Anonymkode: 3cbcd...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Støtter dette 🤭 

De tok grep til slutt håper jeg? 

Anonymkode: 8303a...a3e

Ja da. Jeg sa ifra en god del ganger først, men den var så vanskelig å holde igjen på tur, så de slapp den bare ut selv, for den var jo bare snill og grei. Jeg var helt ærlig på at dette er det jeg kommer til å gjøre og jeg prøvde på ingen måte å skjule at jeg heiv dritten over eller leverte bikkja. De skaffet til slutt bånd de brukte når de slapp den ut. 

Anonymkode: 6ba87...e0b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...