Gå til innhold

Nabohund som kommer å bæsjer på plenen vår flere ganger i uken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en ganske stor nabohund som kommer seg løs daglig og springer rundt huset her, finner store avføringer etter hunden på plenen ukentlig og nå begynner jeg å bli lei. Dette startet da vi fikk oss valp selv. Jeg sendte melding til naboen og forklarte situasjonen og at det hadde vært fin om de passet på at hunden deres ikke sprang løs ned til oss både pga avføringen og fordi vi hadde en liten valp. Han beklaget dette, men ser ingen bedring i det hele tatt. Hver dag kommer hunden springende ned mot oss og jeg er så lei av å finne store dunger med avføring etter han på plenen. Er det innafor å sende en til melding når det ikke hjalp med første?

Anonymkode: bfa9b...430

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er båndtvang nå så du kan si i fra at han må komme å plukke opp dritten og hvis han ikke har kontroll på hunden sin i fremtiden så kommer du til å ringe politiet.

Anonymkode: 5d800...a8f

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør naboen ikke noe med det?

Støtter ellers det AB har skrevet over. Si til naboen å følge med og ha kontroll på hunden, ellers anmelder du i politiet.

Har du ikke gjerde? 

Selvfølgelig er det innafor å sende så mange meldinger du vil.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (4 minutter siden):

Hvorfor gjør naboen ikke noe med det?

Støtter ellers det AB har skrevet over. Si til naboen å følge med og ha kontroll på hunden, ellers anmelder du i politiet.

Har du ikke gjerde? 

Selvfølgelig er det innafor å sende så mange meldinger du vil.

 

Nei har ikke gjerde, vi bo landlig til med få hus rundt. Aner ikke hvorfor, skrev bare beklager sist. Vi har også barn som ofte er å leker i hagen, ekstremt irriterende med avføring rundt om kring da🥴 TS

Anonymkode: bfa9b...430

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er båndtvang nå så du kan si i fra at han må komme å plukke opp dritten og hvis han ikke har kontroll på hunden sin i fremtiden så kommer du til å ringe politiet.

Anonymkode: 5d800...a8f

Takk for svar, skal minne han på båndtvangen ja😂👍

Anonymkode: bfa9b...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde klikka selv. Be naboen feste hunden sin skikkelig! Hadde aldri orket avføring fra andre hunder i min egen hage🤬🤮

Anonymkode: 94ed2...d37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring Falch eller hvem det nå er som tar mistede hunder i forvaring der du bor. Naboen blir sikkert lei av å hente bikkja der etter hvert. 

Anonymkode: 8706e...512

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har en ganske stor nabohund som kommer seg løs daglig og springer rundt huset her, finner store avføringer etter hunden på plenen ukentlig og nå begynner jeg å bli lei. Dette startet da vi fikk oss valp selv. Jeg sendte melding til naboen og forklarte situasjonen og at det hadde vært fin om de passet på at hunden deres ikke sprang løs ned til oss både pga avføringen og fordi vi hadde en liten valp. Han beklaget dette, men ser ingen bedring i det hele tatt. Hver dag kommer hunden springende ned mot oss og jeg er så lei av å finne store dunger med avføring etter han på plenen. Er det innafor å sende en til melding når det ikke hjalp med første?

Anonymkode: bfa9b...430

Du ber vedkommene om å ta tak i det, ellers vil du ringe politiet neste gang.

Eller om du vil være litt slem, så tar du hver eneste dynge som kommer, samler det opp å legger det utenfor hovedøren deres, da tror jeg det blir fortgang i å få slutt på det.

Endret av Fridiskusjon.no
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem. Naboen sender bikkja si inn i min hage. Vi bor i rekkehus, og det er skillevegg mellom hagene men de siste to meterne er det ikke vegg og det er åpent inn til neste hage. Naboen tar med seg bikkja til åpningen og slipper den inn i min hage, og står der og venter til den har gjort fra seg. Første gang jeg så det ble jeg så målløs at jeg ikke klarte å si noe. Jeg forstår ikke hvorfor naboen gjør det, for vi kommer godt overens når vi treffes ved postkassestativet. 

Anonymkode: 99f7c...35f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde samlet det og levert i en haug i gårdsplassen dems om de ikke snart tar hintet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel noe hundeiere trener hundene sine til. Altså å gjøre fra seg på naboens plen slik at egen plen forblir ren og pen. 

Skal hunden slutte må den avlæres. Hvordan mener du naboen din skal få til det?

Anonymkode: 496a0...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet med kattene til naboen. Ikke noe å gjøre. Folk som gir blaffen i naboene sine gjør det selv om man sier ifra at det ikke er greit å finne bajs på plena. 

Anonymkode: a1b6a...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lagt dritten foran trappa til hundeeier. Ikke i pose nei. Løs. 

Anonymkode: 09e44...dd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bikkjene driter under hekken min og nabokattene i hagen min slik at jeg ikke kan dyrke mat. Selv sitter jeg i stua mi og plager ingen. Jeg synes ikke dette er rettferdig, synes dere dyreelskere det?

Når dere får dritten i hagen lager dere tråder, men har selv hund.

Anonymkode: ae400...d23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk opp dritten og legg den på trappa deres. Så ringer du politiet og forhører deg om hva du kan gjøre med en nabo som lar hunden gå dit den vil. Kanskje de kan ta et par ord med denne naboen. 

Anonymkode: 8303a...a3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bikkjene driter under hekken min og nabokattene i hagen min slik at jeg ikke kan dyrke mat. Selv sitter jeg i stua mi og plager ingen. Jeg synes ikke dette er rettferdig, synes dere dyreelskere det?

Når dere får dritten i hagen lager dere tråder, men har selv hund.

Anonymkode: ae400...d23

Mange som har hund plukker  opp etter den hver eneste gang den driter. Vi er ikke en ensartet gruppe mennesker bare fordi vi eier hund. 

 

Anonymkode: ed8a1...a1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette er vel noe hundeiere trener hundene sine til. Altså å gjøre fra seg på naboens plen slik at egen plen forblir ren og pen. 

Skal hunden slutte må den avlæres. Hvordan mener du naboen din skal få til det?

Anonymkode: 496a0...53d

På samme måte som hunden har lært å gjøre fra seg i naboens tomt, lærer den å gjøre fra seg der hvor den bor.

Men hvis hundeeier ikke evner å gjøre det rette, må hunden flyttes et annet sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei har ikke gjerde, vi bo landlig til med få hus rundt. Aner ikke hvorfor, skrev bare beklager sist. Vi har også barn som ofte er å leker i hagen, ekstremt irriterende med avføring rundt om kring da🥴 TS

Anonymkode: bfa9b...430

Da er det naboen som må gjerde inn sin tomt slik at hunden ikke springer andre steder.

Det kan du kreve. I mellomtiden er det et godt tips å samle dritten og levere den ved hoveddøra til naboen, kanskje smøre også godt på døra med en post-it lapp ''Vær så god, din hunds avføring. Hilsen, naboen''

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hund og slet lenge med at naboen gjorde dette selv (slapp hunden sin ned i vår hage) opplyste naboen om at dette var noe de måtte slutte med asap hvis ikke fanget jeg inn hunden og ringte falken så de måtte betale hunden ut. Neste gang det skjedde gjorde jeg nettopp det jeg hadde sagt. Har ikke sett hunden i vår hage siden. 
 

Er selv helt ekstrem på terpingen på innkalling og slipper ikke hunden min av syne når hun går løs i vår ikke 100% inngjerdede hage. 
 

skal tho nevnes at jeg bryr meg null om naboforhold og deres mening om meg. Har ingen interesse av å ha noe naborelasjon. 

Anonymkode: 56128...a66

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si til naboen at heretter samler du dritten etter bikkja hans i en bøtte, og når den er full, kommer du og dumper det foran døren hans. Hans hund = hans dritt. Han må jo få tilbake det som er hans... 😉

Anonymkode: 591e5...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...