Gå til innhold

Dagbok. En ny start


Helene

Anbefalte innlegg

Morgenen ble helt for jævlig. Gikk lang tur i går, tømte 5 esker, var fornøyd. Det beste, jeg har tid til alt. Denne morgenen, våknet av tlf. I dag skulle vaskebyrået inn i huset. Jeg har tømt mitt. Det eneste ansvaret x sambo hadde, slippe dem inn. Det greide han ikke. Han har visstnok sendt meg sms kl 6 i morges om hvor nøkkelen er. Kl 6 sov jeg. 
 

Dengang jeg ble ufør, sov 16 timer i døgnet, i 6 mnd. Deretter ble A menneske. Føler det på samme viset nå. Sover og sover. Vet at dette går over. Jeg har så mange ting jeg vil gjøre. Men at x sender meg sms kl 6 om morgenen er ikke innenfor min nye hverdag. Sendte han masse stygge ord. Står for alt.  

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg som skitt. På ene siden glad for å komme videre. På andre siden, stoler ikke på at mannen greier å rydde opp. Har lært, ikke stole på mannen. Det er en av grunnene til at jeg leide inn flyttevask. Fra firma. Stoler ikke på mannen. Jeg har vasket, så byrået får egentlig en enkel sak. Mannen stoler overhodet ikke på meg.  Han tror jeg er bortreist. Dum om jeg kan få si det sånn. En av grunnene til at jeg går. Føler meg som skitt. Han satte jo sms som om jeg var stygg igjen i morges. Samtidig, jeg vet st jeg har formidlet info. Jeg vet at dette er både uretttferdig og stygt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min dagbok. Kan slippe følelser løs. Har aldri kunnet gjort det før. Har alltid holt ting inne. Vet at flere her synes at jeg er troll. Jeg bryr meg ikke. Er egentlig skikkelig lei meg over ting som ikke gikk bra.  Sørger. Vet at det går over. Bare ikke i morgen. Ting tar tid. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg tur på 3 kvarter. Går ikke tur i skogen, bare gatelangs. Fikk frisk luft. Bare går gatelangs. Er i ny by. Prøver å utsorske. Jeg fikk oversikt i Paris engang, hvorfor ikke utforske ny by i Norge. Prøver å gå mindst 30 min pr dag. Utforske. 

Endret av Helene
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk gatelangs i går og, 45 min. Har aldri vært turmenneske, men prøver meg ut i frisk luft. Går gatelangs. Ser på hus og mennesker. Prøver å få ideer hvordan innrede balkong, platting. Bare tar inn ideer. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste med dagbok, jeg får lufte alt. Har flyttet med 3 katter. 2 av dem er klare til å gå ut. Siste, kommer ikke til å gå ut, stuegris. Men, 2 vil ut. De har nå vært her 1 uke, sorry, må være inne en uke til. Siste, hun har lokalisert alle utganger i huset. Hun vet å komme seg ut. Nr 2 er også klar for ut. Kanskje jeg ikke er klar for å slippe tak. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte her med så mange tanker. Misforstå meg rett, jeg måtte gå. Vet det. Men det er skikkelig vondt. Jeg elsker mannen fortsatt, han elsker garasjen sin. Jeg gav han et valg for et par år siden. Flytte, leie deg en garasje. Kan være med på å betale. Han sa nei. Så i dag, han har mistet garasjen, hus og hjem. Vet, det er hans valg. Han elsket ikke meg nok 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk tanken, du får ikke lov til å ha lys i huset. Heller ikke varme. Dette har vært min hverdag i 10 år. Selv i dag, blir skremt over å ha lys i huset. Nå er dette naturlig lys, bare rett inn gjennom vinduene. Min nye hverdag. Skremmende, men også helt fantastisk. Begynner å skjønne at x sambo ikke er ok. Sære ting ganske enkelt. Som sambo, ikke lov til å ha lys i huset. Heller ikke varme. Mat, han sa, hva har du planlagt i dag.?  Opplever han som 70 år i hodet. Dvs, ingen anelse om hva ting koster, kona tar seg av det. Men, jeg er ingen kone. Så fuck. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, jeg gir alt til personen jeg elsker. Med unntak av barnet mitt, alle har utnyttet meg. En med vilje, annen bare dum. Ok, de kommer økonomisk godt ut av ting. Det følelsesmessige, kan ikke sette ord på det. Kan ganske enkelt ikke telle penger. Følelser koster ikke kroner. Vet, gjort er gjort. Må leve med det. Men det er tøft. Gråter i dag og, vet at dette går over. Må bare gi det tid. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du lurte på å endre tittelen på dagboken: Jeg spurte admin/mods da jeg ville endre min egen, og de fikset det 👍

Men synes nå igrunnen tittelen din funker, jeg da.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne endret tittelen på dagboken. Tenker mere nye muligheter. Det var vanskelig da jeg startet. Vanskelig nå og, men har nye muligheter foran meg. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker og tenker, som vi damer ofte gjør. Hvor gikk ting galt?  Jeg vet hvor det gikk galt. Burde gått da. Han fridde gjentatte ganger. Jeg sa nei pga dårlig erfaring. Sa nei i 1,5 år. Han lå i sengen, kveld etter kveld, skal ikke vi gifte oss. Dra til byfogden i morgen. Sa fortsatt nei. En dag trodde jeg på han. Sa, ikke noe fuss. Bare oss to og barna våre. Da sa han, nei, sorry, jeg har ombestemt meg. Ønsket ikke å gifte seg likevel. Der og da gikk forholdet til helvete. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er flere år siden. Jeg prøvde. Det gikk ikke. Han tok livet av følelsene mine. Heldigvis. Kom meg ut. Mann, ikke interessert. Elsker mannen fortsatt, har skjønt, han elsker ikke meg. Bare tanker jeg gjør meg. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper fortsatt at noen kan elske meg, på godt og vondt. Akkurat nå, orker ikke en tanke på å være sammen med ny mann. Sikkert pga bruddet. Har lest andre dagbøker. Ser at det er flere som sliter. Ser også, fy fader så mange sterke damer der ute. Ønsker å være en av dere. Er ikke der ennå, men har tatt første skritt. Babysteps. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå flyttet med 3 katter. 2 eier jeg, den siste tilhører eksen. Min nå. Etter flytting, må ha kattene inne i minst 2 uker. Siste, kommer ikke til å gå ut. De 2 andre, sjøklar på ut. Nå nærmer det seg 2 uker. Er kjemperedd. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale meg, hadde kommet til å gå med djevelhorn hele dagen. Vet, utradisjonellt. Nå har jeg nettopp flyttet, vet at jeg har djevelhornene i en eske. Har ikke funnet den enda. Føler at djevelhorn nesten vokser ut av pannen. Djevelsk humør. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God og fin dag. Sov til nesten kl 12. Først, dårlig samvittighet, deretter, trenger det. Som skrevet før, sover 16 timer i døgnet for tiden. Vet fortsatt at det går over. 

I går var den offisielle dagen for å gi fra seg forrige bolig. Psykisk, kjempetungt, men også en stor lettelse. Litt sånn punktum for det som har vært, og et punktum foran en ny start. X-sambo greide kjempefint å overlevere boligen.
 

Etterpå, han ringte meg, og hadde en fin samtale. Vi begge greide å være fornuftige. Tidligere, alt har handlet om hva han skulle gjøre i garasjen. Nå, han har innsett at den er borte, så bare fornuftige ting kom ut. Kommunale avgifter, strøm siste mnd, tv abonnement eller strømmetjenester, forsikringer. Fikk informert, rentene på banklånet har økt de siste mnd, vi har ikke så mye igjen på felles regningekonto som han trodde. Men han hørte på meg. Noe som ikke har skjedd på lange tider. Det ble ganske enkelt en ok samtale. Det var tøft, men overkommelig. 

Men i dag ble en ok dag. Snakket først med en god venninne mens «morgenkaffen» ble inntatt. Etter dusj og sånt, dro ut for å få tak i et par nødvendige ting til huset. Ble ute i nesten 3 timer. Mest gåing, litt bussing. Trenger ikke gå tur i skogen for å få trim🤣 . Hadde  gode sko da. Fikk utforsket. 
 

Jeg hater å gå i butikker, men noen ganger så bare må man. Da snakket jeg ikke om klær, skjønnhetsprodukter, sko eller sånne interiørtinger som putetrekk, pledd og sånt. Jeg har ikke lys i hovedetasjen min. Dvs, selger skrudde ned alt av taklamper før visning og sånn. Dette er ikke kritikk av selger, jeg ønsker å velge lamper selv. Men fikk utforsket flere butikker i dag. Hvilke lamper finnes der? Hva liker jeg? Vet at jeg må ha godt lys i hjemmet mitt. Nå har ikke jeg fått lov til å ha lys på i hjemmet de siste 10 åra. X begynte å slå av lys i hjemmet mitt før vi flyttet sammen, det ble ikke noe lettere etterpå. 
 

Ser nå, kritiserer x. Det er ikke meningen. Jeg lot ting skje, like mye min feil. For meg er det skremmende å slå på lys. Når jeg nå åpner esker, jeg leter etter lys. Har bare sengelys, et par bordlamper, ok, et par puslespill lys. Men fant fine, gode lys i dag i butikken. Har ikke råd til å kjøpe dem før neste uke, vente 1 uke, bagatell. I nye boligen min, mangler knagger, søppelsorteringsbokser, bare sånne småting. Men lys må jeg ha. 
 

Så når jeg får bestemme selv, skal ha godt lys over spisebordet. Det utøver jeg også mine hobbyer. Godt lys. Over stuebordet, mindre viktig. 
 

Kjenner allerede at jeg er på veg. Noen dager er skikkelig tunge, andre dager, finner krefter til å gjøre noe. 
 

Litt sånn paradoksalt. Har kronisk migrene, dvs lyssky. Samtidig, du kan ikke leve i mørket. I min hverden, er jeg dårlig, trekker meg tilbake på et soverom, må ha det mørkt og kaldt. Men, i hjemmet mitt vil jeg ha lys. 
 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...