AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #41 Skrevet 22. juni 2022 Blåjojo skrev (16 minutter siden): Ta deg et år i nord-Norge da. Har vel vært snart 3 hele uker med tosifret på graderstokken. Er også varm av meg, men velger å heller gjøre de tiltak som er mulig å gjøre i stedet for å ønske at sommeren var over snart. Var i Lofoten i juli i fjor med 9 grader. Jadda, ikke noe å trakte etter. Naturen derimot. Anonymkode: 6ba5b...17f
Blåjojo Skrevet 22. juni 2022 #42 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var i Lofoten i juli i fjor med 9 grader. Jadda, ikke noe å trakte etter. Naturen derimot. Anonymkode: 6ba5b...17f Naturen er jo hovedgrunnen til at det fortsatt er folk i NN😊 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #43 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Flytt til Nord-Norge! Anonymkode: a2ed7...b36 Jepp, bor i Nordland, idag er det kuling, regn, 9 grader på det meste 🙄Har ikke hatt sommer, men hvis Yr stemmer blir det en sommerdag på lørdag med 23 grader, det gledes!! Anonymkode: 01c4c...726 3 2
Djungelvrål Skrevet 22. juni 2022 #44 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jepp, bor i Nordland, idag er det kuling, regn, 9 grader på det meste 🙄Har ikke hatt sommer, men hvis Yr stemmer blir det en sommerdag på lørdag med 23 grader, det gledes!! Anonymkode: 01c4c...726 Selges det sommerklær, sandaler, bikiner og slikt i Nordland?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #45 Skrevet 22. juni 2022 Verste med sommeren er alle forventningene om at man MÅ være ute til enhver tid om sola titter frem. Anonymkode: dc1a0...66c 4
Diskusjon69 Skrevet 22. juni 2022 #46 Skrevet 22. juni 2022 On 6/21/2022 at 10:01 PM, AnonymBruker said: Jeg er lei av sommer og varme. Har aldri likt denne årstiden og synes den er slitsom. Jeg vil ha vinter, mørke og kulde. Heldigvis består mesteparten av året her i landet av nettopp det. Mai, juni og juli er slitsomme måneder 🥵 Flere som savner vinter og snø nå? Anonymkode: 09fb8...8f7 Nei, månedene du nevner er de eneste jeg liker. 2
AnonymBruker 42 Skrevet 22. juni 2022 #47 Skrevet 22. juni 2022 Vil bare legge ved denne clÆssikÆrn, jeg Also : FrÆddan https://www.yr.no/nb/værvarsel/timetabell/1-72837/Norge/Oslo/Oslo/Oslo?i=2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #48 Skrevet 24. juni 2022 Jeg holder på å krepere.. I går var det 29 + her 🥵😓 Men så kom jeg til å tenke på at i dag er det et halvt år til julaften. Det går fort det. Vi er halvveis i norsk sommer allerede 😊 Ts Anonymkode: 09fb8...8f7 1 1
Million Skrevet 24. juni 2022 #49 Skrevet 24. juni 2022 I dag og i går var det skikkelig sommer her i Oslo, endelig. Nå er det 24 C i skyggen. Var veldig varmt å gå tur/retur butikken (noe som tar en halvtime ca) i dag, og jeg måtte gjøre det to ganger, til og med. Før dette har jo juni og mai vært iskalde. Typ nede i 10 C på morgenen og sånn. Det er ikke akkurat sommer. Ikke her på østlandet i hvert fall. Kan kanskje kalles sommer i Finnmark 😛 3
Jytte Skrevet 24. juni 2022 #50 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 19.26): Syns april-september er grusomme😫😫 hater varme, insekter, å være i sola, bading osv. ELSKER å gå tur i pøsregn, komme hjem og ta på seg tørre klær og kose meg med ei bok eller en god serie. Elsker å være ute å kjenne kulden som biter i kinnene. Elsker snø (selv om vi sjeldent har det her på Sørvestlandet). Elsker å være inne å høre på vinden ute. Syns fargene ute er helt fantastiske på høsten. Elsker hvor stille det er ute når det er kaldt ute. Anonymkode: 6ad76...5ee Er enig, men alt med måte. Bruker være ved Stavern på sommeren, men i år har jeg valgt å dra til Vestlandet. Nordmøre. Har kjøpt hytte der, en venninne bor ikke langt unna, og hun hater ruske-vær, mens jeg er motsatt. Elsker vind og skiftende vær. Likte ikke varme som barn heller, satt i skyggen hvis vi ikke var og badet. AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 22.24): Verste med sommeren er alle forventningene om at man MÅ være ute til enhver tid om sola titter frem. Anonymkode: dc1a0...66c Det må man da ikke. Hvorfor bry seg om hva andre mener? Du er jo viktig og unik. Jeg er voksen og gjør som jeg vil når det gjelder være ute eller inne. Har lagt litt på meg, så liker slett ikke gå i bikini eller badedrakt, men gjør det likevel. Ikke her hjemme, her er det shorts /kjole eller lårkort, og en topp og sandaler, men på stranda ved Stavern eller der omkring, som er et stykke unna byen jeg bor i. Vet det sitter i hodet, og kommer til å skjerpe meg. Spiser sunt for tida og tar det sikkert og langsomt så ordner det også seg. Noen tåler varme mindre enn andre. Se på hesteraser. En araber tåler varme bra, har store nesebor, mens en døl eller fjording tåler det med tilgang til skygge, det skal selvsagt også en araber ha, men de norske rasene er som skapt for vinteren.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #51 Skrevet 24. juni 2022 Nei, men så jobber jeg ute store deler av året. Arbeidshverdagen er mye enklere når det ikke er snø, kulde, regn og mørke. De som liker vinterhalvåret er folk som har mulighet til å kose seg inne og ikke må ut med mindre det er ren fritid. Min teori. Anonymkode: c58b8...2a0 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #52 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 21.45): Jepp, bor i Nordland, idag er det kuling, regn, 9 grader på det meste 🙄Har ikke hatt sommer, men hvis Yr stemmer blir det en sommerdag på lørdag med 23 grader, det gledes!! Anonymkode: 01c4c...726 Du (og yr) fikk rett! Elsker de årene sommeren havner på en lørdag! 🤩 Anonymkode: 8c8e4...d35 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #53 Skrevet 27. juni 2022 Lei og lei. Det har vært fire dager med 20 grader eller mer så langt i sommer (hvorav to i helga). Det har vært 6 dager så langt i år med minstetemperatur på 10 grader eller mer. Seneste nattefrost var 8. mai. Kanskje du rett og slett bor på feil sted? Anonymkode: 8c8e4...d35 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #54 Skrevet 27. juni 2022 Djungelvrål skrev (På 22.6.2022 den 22.11): Selges det sommerklær, sandaler, bikiner og slikt i Nordland? Ja, faktisk 😂! Men Cubus her pakker ikke bort det hvite ullundertøyet før etter 17.mai i tilfelle damer vil kjøpe og ha under bunaden 🤪 Og så er det aggresjonsframkallende hos meg å se Jysk bytte hele utstillinga si til verandamøbler i februar.... Setter sjelden ut noe før i starten av juni på min veranda. Anonymkode: 01c4c...726 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #55 Skrevet 29. juni 2022 Ghostface skrev (På 21.6.2022 den 22.10): Jeg hater sommer. Grrrrr. Foretrekker høst, drittvær og mørketid. Hvorfor gjør du det? Blir du påvirket av at alle er glad og livlige på sommeren? Har du det kjipt ellers i livet? Anonymkode: 5319c...16a
Gjest Ghostface Skrevet 29. juni 2022 #56 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor gjør du det? Blir du påvirket av at alle er glad og livlige på sommeren? Har du det kjipt ellers i livet? Anonymkode: 5319c...16a Nei, er heller ikke deprimert eller selvmordskandidat. Jeg har bare aldri likt sommeren. Foretrekker mørketiden fordi det er koseligere. Kanskje du har det kjipt i livet? Ikke vet jeg.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #57 Skrevet 29. juni 2022 On 6/22/2022 at 1:14 AM, skreppamedleppa said: "Åååå buu huuuu, vi har hatt 3 dager med temperaturer på over 15 grader jizzzes, jeg vil vekk fra denne lidelsen, jeg brenner, jeg brenner... Det er så veldig varmt og jeg får sol i øynene innimellom regnskyene, livet mitt er sååååå tøft og vondt og buu huuu, få vekk denne grusomme lidelsen også kalt norsk sommer" Nei helt ærlig talt... Det er mørkt og kaldt og jævlig i minst 11 måneder i året, en må kle på seg som en ser ut som en stuffet snømann bare en skal hente posten en dag i januar, så de muligens 15 dagene i året vi har noenlunde gode værforhold og gode temperaturer bør "jeg liker ikke sommer" folkene fint klare å holde ut uten å syte som en brælunge... Så teit du er. Du er klar over at forskjellig mennesker har forskjellige preferanser på hva de liker? Ikke alle liker stikkende sol og 30 grader. Jeg gjør ikke det. Syns det er kjempe deilige med lett skylag, 20 grader med en lett bris. Anonymkode: fe418...072 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #58 Skrevet 29. juni 2022 Nei , syns det er lettere på sommeren, gå til og fra jobb mens det ennå er lyst osv… men skjønner samtidig hva du mener. Denne sommeren syns jeg har vært slitsom til nå.. tror det handler om masse avslutninger, sommerfester osv (når vi en stund ikke har vært vant med det grunnet covid..) + ekstremt mye sykdom hos barna og oss;( Anonymkode: b5b94...f4d
Mufasa90 Skrevet 29. juni 2022 #59 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 22.22): Flytt til Stavanger. Da får du regn og 12 grader både Sankthans og julaften Anonymkode: b84c8...ec5 Kor e de forbanna 12 gradene og regn? 1
Gjest Adobyen Skrevet 29. juni 2022 #60 Skrevet 29. juni 2022 skreppamedleppa skrev (På 22.6.2022 den 1.14): "Åååå buu huuuu, vi har hatt 3 dager med temperaturer på over 15 grader jizzzes, jeg vil vekk fra denne lidelsen, jeg brenner, jeg brenner... Det er så veldig varmt og jeg får sol i øynene innimellom regnskyene, livet mitt er sååååå tøft og vondt og buu huuu, få vekk denne grusomme lidelsen også kalt norsk sommer" Nei helt ærlig talt... Det er mørkt og kaldt og jævlig i minst 11 måneder i året, en må kle på seg som en ser ut som en stuffet snømann bare en skal hente posten en dag i januar, så de muligens 15 dagene i året vi har noenlunde gode værforhold og gode temperaturer bør "jeg liker ikke sommer" folkene fint klare å holde ut uten å syte som en brælunge... Ha ha 😅😂 måtte bare le litt av ordlegginga. Fin den. Jeg er ikke noe ligge-på-strand-mann, men jeg er ganske frossen av meg og synes det er godt å slippe ullgenser og raggsokker. Det er ikke alle som tåler så mye varme. Han som er her på besøk, tåler det åpenbart ikke. Han «koker» og holder seg ute i skyggen til myggen tar ham. Han svetter og stønner når det er 20+ han sier ikke så mye, men det går mye tørkepapir i ansiktet og brillene er fulle av svette. Han skifter sengetøy som en kvinne i beste overgangsalder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå