Gå til innhold

Menn kan fikse sin egen attraktivitet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ClausSaus skrev (8 minutter siden):

Folk er irrasjonelle over en lav sko.

Og 1,48 barn per kvinne er i seg selv for lite til å opprettholde velferdsstaten, så ett eller annet må uansett gjøres.

Det er også derfor "diskusjoner" om ja eller nei til innvandring er så tøvete:

Vi kommer til å ha innvandring til Norge, uansett hva noen måtte mene om det, rett og slett fordi vi lager for få barn.

Punktum.

Ja, men nå er vel allerede krisen med for mange eldre allerede et faktum- så vi som er unge nå må nok se for oss å jobbe lengre inn i alderdommen skal dette gå rundt.

Anonymkode: 151bc...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men nå er vel allerede krisen med for mange eldre allerede et faktum- så vi som er unge nå må nok se for oss å jobbe lengre inn i alderdommen skal dette gå rundt.

Anonymkode: 151bc...93e

Det kan du nok trygt regne med, ja.

Sånn sett snilt av 68’er-faenskapen å bevilge seg pensjon ved fylte 62 som en slags siste egoistisk fuck you til sine etterkommere.

Våre generasjoner vil bare kunne drømme om slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lettere med plastisk kirurgi enn med hjernetranssplantasjon, gitt. Vel å merke hvis man følger incellogikken om at kvinner et vakre og yter omsorg, mens menn står for tenkinga, beskyttelsen og penga😁

Anonymkode: de083...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror det er lettere med plastisk kirurgi enn med hjernetranssplantasjon, gitt. Vel å merke hvis man følger incellogikken om at kvinner et vakre og yter omsorg, mens menn står for tenkinga, beskyttelsen og penga😁

Anonymkode: de083...ddc

Beklager den doble s-en i transplantasjon". Et lite dobbelttrykk

Anonymkode: de083...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/21/2022 at 8:57 AM, AnonymBruker said:

Det er fakta, man kan jobbe seg frem til å bli attraktiv. 
Man kan ikke forvente at kvinner skal ha sex og forhold med deg hvis du ikke tar vare på deg selv; din psykiske og fysiske helse og livet ditt. Man kan ihvertfall ikke sutre seg til det- og sutring er noe av det desidert mest uattraktive som finnes. 
 

1. jobb med negativiteten. Jobb med deg selv. Om det så er via psykolog eller selvutvikling, men jobb med alle negative tanker. Kvinner tenner på stabile, positive menn. 
 

2. sørg for et sunt kosthold, tren. Ta vare på kroppen din. 
 

3. skaff deg en utdannelse innen noe du brenner for, det at du brenner for faget er viktigere enn at det er høy status- selv om mange vil påstå at menn i høystatus yrker drar mye damer vil du som regel dra de riktige damene om du har noe du virkelig brenner for som yrke. 
 

4, pass på hygiene, at det er rent og ryddig. Kle deg i hele og rene klær. 
 

verre enn dette er det faktisk ikke. Man må ikke ha et tier utseendet for å dra damer- men man finner de kanskje ikke på tinder; så treff damer på andre arenaer; frivillighetsarbeid, hobbier, skaff deg en hund etc. Eller inviter til fest hjemme hos deg selv og be venner ta med en venn- utvid nettverket ditt! 
 

flere som har råd til menn?

Anonymkode: 151bc...93e

Jeg vil si du har gode råd som er minstekravet for menn. Et fravær av punktene du nevner og man havner under gjennomsnittet  som en mann, og får livsvarige konsekvensene deretter. 

Her er mine råd, og man kan velge selv hvor mye man gidder å ta på seg.

Sosiale antenner -  man trenger ikke nødvendigvis være en fransk poet, fordi sosial kommunikasjon er mer enn bare hva som kommer ut av munnen.  Det handler om din evne til å ta inn: å lytte med alle sansene, se, evaluere, reflektere dine tanker før man snakker. Legg fra seg dine halvformulerte tanker og lytt til motparter er ferdig.  Legg fra seg ego og bruke din integritet og ditt hjerte når du formulerer hele din respons. Enhver konflikt kan løses dersom man kan lytte, og gjengi motpartens argumenter til de er fornøyd. Til kontrast, her på KG er det plenty av folk som aldri lytter og argumenterer de mest lavt-hengende fruktene bare for å ytre sin mening og føle seg bedre. 

Lidenskap for livet - Hvis kvinner er bæreren av nytt liv, og menn er tiltrukket til fruktbare kvinner; så er menn skaperen av nytt liv, og kvinner er tiltrukket av menn full av liv: både fysisk, metaforisk, livsstil og symbolsk: Ingenting er mer tiltrekkende enn en levende mann full av vigør, elsk for livet, et hjerte som banker, pumpende muskler og hard penis og klar for å gi liv. Han er lidenskapelig der fokuset hans er, enten om det er et instrument, en sport, erobre verden. Til kontrast, er det mest uattraktive av menn den som sitter inne hele dagen, halvbevisst og spiller videospill hele dagen. Når hans kall for livet banker på døren, så klemmer han bare hodetelefonene sine tettere og ignorere å leve.

Mening i livet - Dette er langt mer spirituelt og ut på dypere enn vann enn hva fleste gidder å bry seg om. Men en mann sin tilknytting til mening i livet er noe kvinner kan anerkjenne som respektfullt, selv om de ikke nødvendigvis forstår alt. Tross alt forstår ikke alle menn det heller. Mening i livet er en tidløs kamp som alle må gjennomgå for å ikke falle for meningsløshet, som ofte er depresjon, alkohol, hedonistisk sex og generelt udisiplinert. Du må med andre ord i en eller annen form takle din eksistens og komme til ro med din mening i livet. Dette flettes inn i første punktet til TS.

Samarbeid -  At hankjønnet er vesener som ofte stanger hodene mot hverandre for å dominere i hiarkiet er ingenting nytt. Menn i har disse tannhjulene enda i seg som kommer ut i mange ulike adferd. Dette må dessverre bare respekteres og heller rettes mot en bedre måte oppnå noe på: Samarbeid. Samarbeid har alltid stått i kjernen av enhver bragd som er større enn oss selv. Sammen har vi bygd byer, overtatt land og behersket naturen i flere tusen år. Når en mann svikter, kan alt falle sammen som et korthus, og det er derfor verdien av samarbeid fundamental. Det er ikke tilfeldig at menn får ofte lyst til å hjelpe andre menn som ligger litt etter. Fordi instinktivt vet vi at vi får aldri nok av kapable menn i samfunnet våres. Kvinner avskyr også svake menn fordi det er biologisk sett farlig for vår overlevelse, og personlig har ingenting vondt å si om kvinner som er tiltrukket av de sterkeste, fordi hvorfor skulle de ikke det? Derimot så rynker jeg litt på nesen når jeg ser menn, tråkke på andre menn og prøver å hevde seg over andre. Ja det er våre gamle tannhjul i handling og menneskelig behov for å beskytte vårt ego. Til syvende og sist handler mye av livet om valg og mennesker. Å isolere seg fra mennesker eller tråkke på andre er ikke det produktive resultatet man vil ha. Menn som hjelper andre svakere enn seg er altruistiske menn, og altruistiske menn er menn som gir. Tilbake til å gi liv.

Moderne kulturen - Hensikten med å nevne dette temaet er fordi skal man kunne navigere landskapet foran oss med fornuftige valg, er det lurt å kle seg etter været. Å gå blindt inn i noe og håpe på det beste er aldri det smarteste. Så hvordan er det å være en mann med stor M idag?

Kulturelle skift har eksistert de siste 60-70 årene der menn er ikke lenger entydig maskulin. Nå er alt maskulint, ingenting maskulint og alt er toxic maskulint. Menn og kvinner er like og kvinner skal dømmes etter hvor flink hun er til å være en mann, og en mann skal dømmes etter hvor flink han er til å være en kvinne. Han skal ta piller for adhd og oppføre seg like rolig og som hans søster. Han skal være snill og grei og lydig. Du ser feminin oppførsel og gest hos menn overalt til dags, ikke bare det: Nå feirer vi selv-lykke og subjektivitet av realiteten som skaper så mye forvirring hos unge menn at de tror kanskje de er bi og homofil. Som jeg sa i en annen tråd: Kvinner elsker sin feminine/homofile kompis fordi han forstår hennes følelser, men kvinner er ikke seksuelt tiltrukket av feminine menn. Så vil hun egentlig ha menn med fravær av maskulinitet da?  Dette strider mot politisk korrekthet og man vil aldri høre dette komme fra kvinners munn.

Om man er personlig enig eller uenig i det sistnevnte, så spiller det lite rolle hva noen sier høyt. I den fysiske verden er det handlingen som betyr noe, som segwayer til mitt siste punkt.

Menn må bli noe - Skal en mann fremstå som attraktiv, så holder det ikke å bare eksistere, eller kjøpe slagord som du er perfekt som du er! Menn må bli noe, og kan bli noe om du er villig til å påta deg det som skal til, og jeg gjentar: Mye av livet handler om valg og mennesker.

Og alle har faktisk et valg, og kan få det til, om de vil. Og vil de ikke ta på seg valget å bli noe, ja da sier det meg at de egentlig vil noe annet mer. Som er selvsagt helt greit det også. Men da kommer de livsvarige konsekvensen også, så ikke klag.

Edit: kan også like gjerne inkludere at ingen kvinner bryr seg genuint og helhetlig om menn sine utfordringer. Tvert i mot forventer jeg mer en motsatt respons: at kvinner synes det er usmakelig at menn lufter sine bekymringer og utfordringer. Helst skal du komme ferdig sammensatt, med suksess i ryggen og aldri nevne et ord om hva som tok for at du skal nå det.

Endret av umAxa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så sant!

Kompisene (koselige fine karer) til samboer spør meg altfor ofte om jeg kan hooke dem opp med en av venninnene mine eller de kvinnelige kollegaene mine. For det første så er nesten ingen av disse flotte kvinnene single, for det andre så er de en miks av modeller og kostholds-treningsentusiaster. 

Kompisene til samboer derimot veier en del kilo for mye, tar så vidt i en grønnsak, bruker fremdeles klærne mødrene deres liker (hallo kortbukser året rundt), har ingen ordentlig hårklipp, og tenåringskvisene er der fremdeles pga mangel på tak i hudpleie. De får altså veldig lite oppmerksomhet fra kvinner ute på byen og på Tinder, men kan ikke helt forstå hvorfor. 

(jeg føler forsåvidt at det hadde vært slemt av meg å foreslå at de går ned i vekt og legger mer innsats i utseendet sitt 😓)

Anonymkode: a9639...5b0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med menn, mon tro? Grønnsaksvegringa, overvekten, sansen for amerikansk b-kultur og sofaslitinga? Og hvorfor tar de ikke utdanning og leser bøker og jobber litt med stilen og smaken sin, samt slutter å sutre over at de er kvinner overlegne, mens det er klart som dagen at de ikke er..

Anonymkode: de083...ddc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke overvekt som gjør at kvinner ikke vil ha menn, bamsemenn er jo tvert i mot veldig populære... Lave menn og tynne menn derimot sliter. Det samme med menn med ungt utseende / babyface. Smale skuldre, små hender etc er også vanskelig. Og det er ikke så mye å gjøre med disse tingene. Men det går an å finne andre ting i livet å brenne for, og det går an å se til andre kulturer der de er mindre opptatt av kroppsstørrelse

Anonymkode: f4a19...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da ikke overvekt som gjør at kvinner ikke vil ha menn, bamsemenn er jo tvert i mot veldig populære... Lave menn og tynne menn derimot sliter. Det samme med menn med ungt utseende / babyface. Smale skuldre, små hender etc er også vanskelig. Og det er ikke så mye å gjøre med disse tingene. Men det går an å finne andre ting i livet å brenne for, og det går an å se til andre kulturer der de er mindre opptatt av kroppsstørrelse

Anonymkode: f4a19...42f

Vi er ganske mange damer som ikke liker kvapsete folk heller😁. "Pappakroppen"= omskriving av overvekt. Det viktigste er dog intelligens og stil og snillhet. Da spiller hender og skuldre liten rolle

Anonymkode: de083...ddc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (19 timer siden):

Jeg vil si du har gode råd som er minstekravet for menn. Et fravær av punktene du nevner og man havner under gjennomsnittet  som en mann, og får livsvarige konsekvensene deretter. 

Her er mine råd, og man kan velge selv hvor mye man gidder å ta på seg.

Sosiale antenner -  man trenger ikke nødvendigvis være en fransk poet, fordi sosial kommunikasjon er mer enn bare hva som kommer ut av munnen.  Det handler om din evne til å ta inn: å lytte med alle sansene, se, evaluere, reflektere dine tanker før man snakker. Legg fra seg dine halvformulerte tanker og lytt til motparter er ferdig.  Legg fra seg ego og bruke din integritet og ditt hjerte når du formulerer hele din respons. Enhver konflikt kan løses dersom man kan lytte, og gjengi motpartens argumenter til de er fornøyd. Til kontrast, her på KG er det plenty av folk som aldri lytter og argumenterer de mest lavt-hengende fruktene bare for å ytre sin mening og føle seg bedre. 

Lidenskap for livet - Hvis kvinner er bæreren av nytt liv, og menn er tiltrukket til fruktbare kvinner; så er menn skaperen av nytt liv, og kvinner er tiltrukket av menn full av liv: både fysisk, metaforisk, livsstil og symbolsk: Ingenting er mer tiltrekkende enn en levende mann full av vigør, elsk for livet, et hjerte som banker, pumpende muskler og hard penis og klar for å gi liv. Han er lidenskapelig der fokuset hans er, enten om det er et instrument, en sport, erobre verden. Til kontrast, er det mest uattraktive av menn den som sitter inne hele dagen, halvbevisst og spiller videospill hele dagen. Når hans kall for livet banker på døren, så klemmer han bare hodetelefonene sine tettere og ignorere å leve.

Mening i livet - Dette er langt mer spirituelt og ut på dypere enn vann enn hva fleste gidder å bry seg om. Men en mann sin tilknytting til mening i livet er noe kvinner kan anerkjenne som respektfullt, selv om de ikke nødvendigvis forstår alt. Tross alt forstår ikke alle menn det heller. Mening i livet er en tidløs kamp som alle må gjennomgå for å ikke falle for meningsløshet, som ofte er depresjon, alkohol, hedonistisk sex og generelt udisiplinert. Du må med andre ord i en eller annen form takle din eksistens og komme til ro med din mening i livet. Dette flettes inn i første punktet til TS.

Samarbeid -  At hankjønnet er vesener som ofte stanger hodene mot hverandre for å dominere i hiarkiet er ingenting nytt. Menn i har disse tannhjulene enda i seg som kommer ut i mange ulike adferd. Dette må dessverre bare respekteres og heller rettes mot en bedre måte oppnå noe på: Samarbeid. Samarbeid har alltid stått i kjernen av enhver bragd som er større enn oss selv. Sammen har vi bygd byer, overtatt land og behersket naturen i flere tusen år. Når en mann svikter, kan alt falle sammen som et korthus, og det er derfor verdien av samarbeid fundamental. Det er ikke tilfeldig at menn får ofte lyst til å hjelpe andre menn som ligger litt etter. Fordi instinktivt vet vi at vi får aldri nok av kapable menn i samfunnet våres. Kvinner avskyr også svake menn fordi det er biologisk sett farlig for vår overlevelse, og personlig har ingenting vondt å si om kvinner som er tiltrukket av de sterkeste, fordi hvorfor skulle de ikke 

Edit: kan også like gjerne inkludere at ingen kvinner bryr seg genuint og helhetlig om menn sine utfordringer. Tvert i mot forventer jeg mer en motsatt respons: at kvinner synes det er usmakelig at menn lufter sine bekymringer og utfordringer. Helst skal du komme ferdig sammensatt, med suksess i ryggen og aldri nevne et ord om hva som tok for at du skal nå det.

Må si at alt var godt oppsummert, prøvde å kun sitere det siste- men ga opp 😄

Akkurat det siste med at kvinner ikke bryr seg om menns utfordringer varierer. Det kommer an på kvinnen, og på mannen. Hvilke holdninger han har til sine utfordringer er alfaomega. Men det gjelder vel kvinner i sammenheng med menn og? 
 

Jeg har alltid vært en sterk kvinne selv, med en holding om at alt er mulig og utfordringer er til for å løses bare man legger nok energi i det. Men så har jeg vært i forhold med menn med innstillingen om at problemene er der for å bli, og det er ingenting de kan gjøre med dem. Da blir man lei til slutt, og man føler seg som mannen i forholdet med en dramaqueen dame som helst vil velte seg i sin egen ulykke. 

Anonymkode: 151bc...93e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Må si at alt var godt oppsummert, prøvde å kun sitere det siste- men ga opp 😄

Akkurat det siste med at kvinner ikke bryr seg om menns utfordringer varierer. Det kommer an på kvinnen, og på mannen. Hvilke holdninger han har til sine utfordringer er alfaomega. Men det gjelder vel kvinner i sammenheng med menn og? 
 

Jeg har alltid vært en sterk kvinne selv, med en holding om at alt er mulig og utfordringer er til for å løses bare man legger nok energi i det. Men så har jeg vært i forhold med menn med innstillingen om at problemene er der for å bli, og det er ingenting de kan gjøre med dem. Da blir man lei til slutt, og man føler seg som mannen i forholdet med en dramaqueen dame som helst vil velte seg i sin egen ulykke. 

Anonymkode: 151bc...93e

Takk for at du spør, og jeg kan forklare litt dypere hva jeg mener med det siste jeg sa; hvorfor menn sine utfordringer vil aldri bli tatt genuint og seriøst av kvinner.

Det er først og fremst en baktanke, og ikke en hard regel. Det er ment til menn som virkelig trenger å høre det, og de som trenger å høre det mest er som regel menn som balanserer på den tynne linjen mellom å være kronisk singel og av og til attraktiv nok til å møte en kvinne. Ikke et for langt steinkast unna den gjennomsnittlige mannen i disse tider.  Så dette er et råd som veier mest til single menn på leteren, dog jeg vil fortsatt anbefale den til menn i forhold også.

Hvorfor tar ikke kvinner menn sine utfordringer genuint? Rett og slett fordi det er ikke attraktivt. Det vil aldri være attraktivt på første date å snakke om utfordringer i å være en mann. Det er heller ikke attraktivt når de er i et stabilt forhold, men pga av et tettere bånd er det noe kvinner kan tolerere så lenge det ikke bryter hennes betinget kjærlighet for mannen.

Ubetinget kjærlighet gjelder kun for barn og husdyr. For menn må mannen oppfylle visse krav før hun i hele tatt ser hans vei, ergo hennes kjærlighet for menn kommer med betingelser. Kravene varierer fra kvinne til kvinne kan de alle oppsummeres til ett ord: Trygghet - og en utrygg mann er uattraktiv. 

Å snakke om usikkerheter, sine personlige utfordringer og utfordringer som er spesifikt for menn gir indikasjon på utrygghet. Ja hun kan være der for mannen sin i hans tyngste tider, være hans krykke og holde skipet flytende i korte små perioder, men aldri som et utgangspunkt. En kvinne vil være kvinnen til mannen, ikke mannens mamma. I en lengre tråd om menn og grining av håpløshet anbefaler jeg menn i forhold å alltid ende sine mest fortvilte situasjoner med "...og jeg skal fikse det" til sin kvinne for å indikere trygghet og håp i fremtiden. Fravær av dette overlater man kvinnen med lite annet enn å frykte det verste og på sikt dumpe han. Trygghet er alfa og omega for kvinner. Det er kun i et stabilt og rikt samfunn som Norge vi kan tillate oss å være likestilt fordi tryggheten får kvinner fra samfunnets ordninger, ikke lenger bare hos en mann som er normen utenfor i-land. Ikke undervurder det største tannhjulet under panseret hos kvinner.

En annen stor faktor handler om datingmarkedet i dag. For å oppsummere denne biten her i Norge er det flere menn som jager kvinner enn kvinner som jager menn, og asymmetrien er større en noen sinne pga av sosiale medier og dating apper. Enkelte kvinner opplever nok subjektivt det motsatte her og der, men de forandrer ikke det faktum at strømmen går en viss retning, og retningen favoriserer kvinnene her i vesten. Så hvorfor skal en kvinne velge en mann som kommer med feiler, mangler og indikasjoner på utrygghet når det potensielt kommer en bedre variant av han rett rundt hjørnet? På lik linje som menn tenker med penisen sin og velger en vakrere kvinne dersom han har valget, så velger kvinner instinktivt den mannen som kommer ferdig sammensatt og klar til å krysse målstreken. Hun velger ikke han som kommer haltende lenger i rekken og snakker om utfordringene sine i og hvor vanskelig oppoverbakken er og ser etter single kvinner som kan være hans krykke, slik at han kaaanskje en dag kan fullføre løpet. Som nevnt, så har ikke kvinner lyst til å være en mamma eller krykke først på første date.

Hun har lyst å føle seg som kvinnen i forholdet.

Det er uattraktivt å høre på menn som gnåler om hvor vanskelig det er å være menn. 

Ingen grupper er større klagere i "utfordringer i å være en mann" enn incels. Synes kvinner at de er attraktive?

Her er også noen fargerike ord direkte fra kvinners munn om hva de synes om menn som har gjennomgått harde tider i livet sitt. De snakker om ekte menn med ekte erfaringer som nå prøver sitt beste i leve et normalt liv, med håp om å finne en dame å finne roen med:

 

Jeg bruker sjeldent ordet å hate, men er det noe kvinner ser ut til å hate, så er det svake og uattraktive menn i samfunnet. Ergo, kvinner bryr seg ikke om menn sine utfordringer.

Det er først når hun er involvert med en mann som er ledd nummer to, at hun bryr seg men svært begrenset, fordi hun dumper han på sikt.

Avslutningsvis så nevner jeg dette mest får ikke bli kastet under min egen buss; jeg klager ikke.

Jeg forstår det veldig godt hvorfor ting er som de er og selve naturens gang kan man ikke klage på, og eneste årsaken til at jeg gidder å skrive lengre innlegg om dette er fordi jeg tror menn (og kvinner som tåler å høre dette), har godt av å bli påminnet om hvordan landskapet faktisk ligger, som da gjør at vi alle kan navigere det mer fornuftig og forhåpentligvis få det vi alle vil ha:

Menn gjør seg selv attraktiv med å bli noe. 

Kvinner får menn i samfunnet som er attraktive.

 

Endret av umAxa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, vi som har levd en stund og vært gift og sett forhold rundt oss, vet at vi ender som mannens mamma uansett. Og når det er sånn, vil vi gjerne få kred for akkurat det, at det er vi som dypest sett holder skuta flytende på alle plan.

Menn kan late som/innbille seg de gjør det en kort stund, men tror nok de fleste damer innser situasjonen ganske kjapt

Anonymkode: de083...ddc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (10 minutter siden):

Takk for at du spør, og jeg kan forklare litt dypere hva jeg mener med det siste jeg sa; hvorfor menn sine utfordringer vil aldri bli tatt genuint og seriøst av kvinner.

Det er først og fremst en baktanke, og ikke en hard regel. Det er ment til menn som virkelig trenger å høre det, og de som trenger å høre det mest er som regel menn som balanserer på den tynne linjen mellom å være kronisk singel og av og til attraktiv nok til å møte en kvinne. Ikke et for langt steinkast unna den gjennomsnittlige mannen i disse tider.  Så dette er et råd som veier mest til single menn på leteren, dog jeg vil fortsatt anbefale den til menn i forhold også.

Hvorfor tar ikke kvinner menn sine utfordringer genuint? Rett og slett fordi det er ikke attraktivt. Det vil aldri være attraktivt på første date å snakke om utfordringer i å være en mann. Det er heller ikke attraktivt når de er i et stabilt forhold, men pga av et tettere bånd er det noe kvinner kan tolerere så lenge det ikke bryter hennes betinget kjærlighet for mannen.

Ubetinget kjærlighet gjelder kun for barn og husdyr. For menn må mannen oppfylle visse krav før hun i hele tatt ser hans vei, ergo hennes kjærlighet for menn kommer med betingelser. Kravene varierer fra kvinne til kvinne kan de alle oppsummeres til ett ord: Trygghet - og en utrygg mann er uattraktiv. 

Å snakke om usikkerheter, sine personlige utfordringer og utfordringer som er spesifikt for menn gir indikasjon på utrygghet. Ja hun kan være der for mannen sin i hans tyngste tider, være hans krykke og holde skipet flytende i korte små perioder, men aldri som et utgangspunkt. En kvinne vil være kvinnen til mannen, ikke mannens mamma. I en lengre tråd om menn og grining av håpløshet anbefaler jeg menn i forhold å alltid ende sine mest fortvilte situasjoner med "...og jeg skal fikse det" til sin kvinne for å indikere trygghet og håp i fremtiden. Fravær av dette overlater man kvinnen med lite annet enn å frykte det verste og på sikt dumpe han. Trygghet er alfa og omega for kvinner. Det er kun i et stabilt og rikt samfunn som Norge vi kan tillate oss å være likestilt fordi tryggheten får kvinner fra samfunnets ordninger, ikke lenger bare hos en mann som er normen utenfor i-land. Ikke undervurder det største tannhjulet under panseret hos kvinner.

En annen stor faktor handler om datingmarkedet i dag. For å oppsummere denne biten her i Norge er det flere menn som jager kvinner enn kvinner som jager menn, og asymmetrien er større en noen sinne pga av sosiale medier og dating apper. Enkelte kvinner opplever nok subjektivt det motsatte her og der, men de forandrer ikke det faktum at strømmen går en viss retning, og retningen favoriserer kvinnene her i vesten. Så hvorfor skal en kvinne velge en mann som kommer med feiler, mangler og indikasjoner på utrygghet når det potensielt kommer en bedre variant av han rett rundt hjørnet? På lik linje som menn tenker med penisen sin og velger en vakrere kvinne dersom han har valget, så velger kvinner instinktivt den mannen som kommer ferdig sammensatt og klar til å krysse målstreken. Hun velger ikke han som kommer haltende lenger i rekken og snakker om utfordringene sine i og hvor vanskelig oppoverbakken er og ser etter single kvinner som kan være hans krykke, slik at han kaaanskje en dag kan fullføre løpet. Som nevnt, så har ikke kvinner lyst til å være en mamma eller krykke først på første date.

Hun har lyst å føle seg som kvinnen i forholdet.

Det er uattraktivt å høre på menn som gnåler om hvor vanskelig det er å være menn. 

-

Jeg avslutter temaet med to punkter

Ingen grupper er større klagere i "utfordringer i å være en mann" enn incels. Synes kvinner at de er attraktive?

Og her får du ord direkte fra kvinners munn hva de synes om menn som har gjennomgått harde tider i livet sitt, som nå prøver sitt beste i leve et normalt liv, og i prosessen være på kikkeren.:

 

Jeg bruker sjeldent ordet å hate, men er det noe kvinner hater, så er det svake og uattraktive menn i samfunnet.

Ergo, kvinner bryr seg ikke om menn sine utfordringer.

Det er først når hun er involvert med en mann som er ledd nummer to, at hun bryr seg men svært begrenset.

Avslutningsvis så nevner jeg dette mest får ikke bli kastet under min egen buss; jeg klager ikke, jeg forstår det veldig godt hvorfor ting er som de er. Naturens gang kan man ikke klage på, og eneste årsaken til at jeg gidder å skrive om dette er fordi jeg tror menn (og kvinner som tåler å høre dette), har godt av å bli påminnet om hvordan landskapet faktisk ligger.

 

Men... hvorfor er det da så mange kvinner som ønsker å redde/fikse menn? Som f.eks dem som skriver til og forelsker seg i menn som sitter i fengsel.

Anonymkode: c5290...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/21/2022 at 10:18 PM, AnonymBruker said:

Dere beviser bare det jeg skriver.

Anonymkode: 174a4...8e5

Jeg er faktisk i tvil nå, på om dette innlegget inneholder like mye ironi/sarkasme som det øverste innlegget du siterte.

Jo, jeg velger å tro det. Kan ikke forstå annet.

Anonymkode: e675f...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 8.45):

Det kommer an på om de ser den samfunnsøkonomiske nytten av at det fødes flere barn- altså at når de selv blir pensjonister at det faktisk er nok unge, arbeidende folk som holder hjulene i gang og kan betale skatt for å opprettholde at de får en komfortabel alderdom. Hvis de stemmer basert på egne følelser knyttet til tap av partner og få barn selv er jo det litt destruktivt og irrasjonelt? 

Anonymkode: 151bc...93e

Hvorvidt det at de må forsørge fremmede kvinner sine barn indirekte gjennom velferdsstaten fører til høyere fødselstall er vel ikke gitt. Går en etter ren egeninteresse vil kanskje mange av disse komme vel så godt ut av å ta med seg midlene sine til et lavkostland eller stemme for økt privatisering og egen pensjonssparing.

Det er dette som potensielt kan bli litt kinkig, om demografien som bidrar mest ikke ser nytten ved å gjøre nettopp det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (30 minutter siden):

Takk for at du spør, og jeg kan forklare litt dypere hva jeg mener med det siste jeg sa; hvorfor menn sine utfordringer vil aldri bli tatt genuint og seriøst av kvinner.

Det er først og fremst en baktanke, og ikke en hard regel. Det er ment til menn som virkelig trenger å høre det, og de som trenger å høre det mest er som regel menn som balanserer på den tynne linjen mellom å være kronisk singel og av og til attraktiv nok til å møte en kvinne. Ikke et for langt steinkast unna den gjennomsnittlige mannen i disse tider.  Så dette er et råd som veier mest til single menn på leteren, dog jeg vil fortsatt anbefale den til menn i forhold også.

Hvorfor tar ikke kvinner menn sine utfordringer genuint? Rett og slett fordi det er ikke attraktivt. Det vil aldri være attraktivt på første date å snakke om utfordringer i å være en mann. Det er heller ikke attraktivt når de er i et stabilt forhold, men pga av et tettere bånd er det noe kvinner kan tolerere så lenge det ikke bryter hennes betinget kjærlighet for mannen.

Ubetinget kjærlighet gjelder kun for barn og husdyr. For menn må mannen oppfylle visse krav før hun i hele tatt ser hans vei, ergo hennes kjærlighet for menn kommer med betingelser. Kravene varierer fra kvinne til kvinne kan de alle oppsummeres til ett ord: Trygghet - og en utrygg mann er uattraktiv. 

Å snakke om usikkerheter, sine personlige utfordringer og utfordringer som er spesifikt for menn gir indikasjon på utrygghet. Ja hun kan være der for mannen sin i hans tyngste tider, være hans krykke og holde skipet flytende i korte små perioder, men aldri som et utgangspunkt. En kvinne vil være kvinnen til mannen, ikke mannens mamma. I en lengre tråd om menn og grining av håpløshet anbefaler jeg menn i forhold å alltid ende sine mest fortvilte situasjoner med "...og jeg skal fikse det" til sin kvinne for å indikere trygghet og håp i fremtiden. Fravær av dette overlater man kvinnen med lite annet enn å frykte det verste og på sikt dumpe han. Trygghet er alfa og omega for kvinner. Det er kun i et stabilt og rikt samfunn som Norge vi kan tillate oss å være likestilt fordi tryggheten får kvinner fra samfunnets ordninger, ikke lenger bare hos en mann som er normen utenfor i-land. Ikke undervurder det største tannhjulet under panseret hos kvinner.

En annen stor faktor handler om datingmarkedet i dag. For å oppsummere denne biten her i Norge er det flere menn som jager kvinner enn kvinner som jager menn, og asymmetrien er større en noen sinne pga av sosiale medier og dating apper. Enkelte kvinner opplever nok subjektivt det motsatte her og der, men de forandrer ikke det faktum at strømmen går en viss retning, og retningen favoriserer kvinnene her i vesten. Så hvorfor skal en kvinne velge en mann som kommer med feiler, mangler og indikasjoner på utrygghet når det potensielt kommer en bedre variant av han rett rundt hjørnet? På lik linje som menn tenker med penisen sin og velger en vakrere kvinne dersom han har valget, så velger kvinner instinktivt den mannen som kommer ferdig sammensatt og klar til å krysse målstreken. Hun velger ikke han som kommer haltende lenger i rekken og snakker om utfordringene sine i og hvor vanskelig oppoverbakken er og ser etter single kvinner som kan være hans krykke, slik at han kaaanskje en dag kan fullføre løpet. Som nevnt, så har ikke kvinner lyst til å være en mamma eller krykke først på første date.

Hun har lyst å føle seg som kvinnen i forholdet.

Det er uattraktivt å høre på menn som gnåler om hvor vanskelig det er å være menn. 

-

Jeg avslutter temaet med to punkter

Ingen grupper er større klagere i "utfordringer i å være en mann" enn incels. Synes kvinner at de er attraktive?

Og her får du ord direkte fra kvinners munn hva de synes om menn som har gjennomgått harde tider i livet sitt, som nå prøver sitt beste i leve et normalt liv, og i prosessen være på kikkeren.:

 

Jeg bruker sjeldent ordet å hate, men er det noe kvinner hater, så er det svake og uattraktive menn i samfunnet.

Ergo, kvinner bryr seg ikke om menn sine utfordringer.

Det er først når hun er involvert med en mann som er ledd nummer to, at hun bryr seg men svært begrenset.

Avslutningsvis så nevner jeg dette mest får ikke bli kastet under min egen buss; jeg klager ikke, jeg forstår det veldig godt hvorfor ting er som de er. Naturens gang kan man ikke klage på, og eneste årsaken til at jeg gidder å skrive om dette er fordi jeg tror menn (og kvinner som tåler å høre dette), har godt av å bli påminnet om hvordan landskapet faktisk ligger.

 

Her brukte du mye plass for å beskrive det som egentlig er litt åpenbart, selvsagt satser ikke kvinner på menn som fra første stund klager sin nød om hvor hardt det er å være mann (Eller noe helt annet for den saks skyld), fordi det vitner om store problemer og manglende sosial intelligens samtidig. 

Men det gjelder i høyste grad mange av oss menn også, for jeg kommer ikke til å satse på noen som utviser dårlig dømmekraft og klaging fra første stund heller. At man går for individer med en viss iboende styrke i seg, er helt menneskelig, og det gjelder for øvrig de fleste andre arter også. 

Anonymkode: 552a7...2be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men... hvorfor er det da så mange kvinner som ønsker å redde/fikse menn? Som f.eks dem som skriver til og forelsker seg i menn som sitter i fengsel.

Anonymkode: c5290...7d8

Du blander to ulike ting.

Kvinner som ønsker å redde/fikse menn er bare en illusjon. Og tabben er når menn som går i den fella at kvinnen skal fikse dem. Hvorfor kvinner gjør dette kan ha noe med en kvinnes behov "for å finne ut av mannen" og jeg spekulerer:

"Dark, tall and mysterious handsome man" er en stereotype ofte sett i de mest solgte husmorporno romaner som selges over alt i hele verden. De mest berømte karakterene er Christian Grey fra 50 Shades og Edward fra Twilight. Begge ble beskrevet som en slik stereotype, og den største cliffhangeren som klør den søte kløe for kvinner er de store spørsmålene:

"...er mannen den han sier at han er?" 

"...er han egentlig en god person, eller er han egentlig en slem mann??!"

"...han er så tvetydig, jeg må bare finne ut av mannen!"

Osv.

Kvinner elsker å finne ut av en mann, enten om det er i fiktive romaner eller når hun selv er ute å møter menn på ekte, og ingenting er mer tiltrekkende enn å være en litt mystisk ukjent mann for henne å pakke sakte opp, og for deg som en mann å gå litt rundt grøten og strekke ut denne prosessen med et lurt og flørtende smil: "... du skulle likt å vite det, eller hva? ;)"

Det motsatte av denne prosessen er å sende dickpicks, som kvinner hater. Det er tross alt en spoiler.

Det jeg tror, fordi jeg aner egentlig ikke, er at menn og kvinner forveksler å redde/fikse en mann med hennes attraksjon til å "finne ut av en mystisk mann".

Vil du se hvordan en kvinne forholder seg til å redde og fikse en mann, så kan du se eksemplet som tilfeldigvis dukket opp idag:

--

Neste er kvinner som er tiltrukket av menn i fengsel

Dette handler om maskulinitet som er hva kvinner er tiltrukket av, og antageligvis er å sitte i fengsel en pins i jakken som bekrefter en form for maskulinitet:

"Vedkommende er stor, sterk og litt farlig, han tjener ingen andre herrer eller systemer enn seg selv. En slik mann er en ekte mann! "

I tillegg er en mann i fengsel en mann hun aldri kan møte, så det hele blir en slags interaktiv roman der mannen er en "tall, dark and mysterious" stereotype som nevnt tidligere. Det hele en fantasi drøm i hennes hode.

Ikke ulikt simper som sender penger til e-girls som har en fantasi drøm om å være i et forhold med e-girlen. Og vi alle vet at det er falskt og du er ikke den eneste som sender penger.

Det er bare fantasiflukt, basert på hva man forestiller om hverandre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 8.57):

Det er fakta, man kan jobbe seg frem til å bli attraktiv. 
Man kan ikke forvente at kvinner skal ha sex og forhold med deg hvis du ikke tar vare på deg selv; din psykiske og fysiske helse og livet ditt. Man kan ihvertfall ikke sutre seg til det- og sutring er noe av det desidert mest uattraktive som finnes. 
 

1. jobb med negativiteten. Jobb med deg selv. Om det så er via psykolog eller selvutvikling, men jobb med alle negative tanker. Kvinner tenner på stabile, positive menn. 
 

2. sørg for et sunt kosthold, tren. Ta vare på kroppen din. 
 

3. skaff deg en utdannelse innen noe du brenner for, det at du brenner for faget er viktigere enn at det er høy status- selv om mange vil påstå at menn i høystatus yrker drar mye damer vil du som regel dra de riktige damene om du har noe du virkelig brenner for som yrke. 
 

4, pass på hygiene, at det er rent og ryddig. Kle deg i hele og rene klær. 
 

verre enn dette er det faktisk ikke. Man må ikke ha et tier utseendet for å dra damer- men man finner de kanskje ikke på tinder; så treff damer på andre arenaer; frivillighetsarbeid, hobbier, skaff deg en hund etc. Eller inviter til fest hjemme hos deg selv og be venner ta med en venn- utvid nettverket ditt! 
 

flere som har råd til menn?

Anonymkode: 151bc...93e

Det er jo egentlig ikke noe oppsiktsvekkende i dette, og vi menn ser jo etter det samme i kvinner, dog utdannelsesgreia er nok ikke så viktig for flere menn. Likevel, så vil det være en del som faller utenfor, det er f. eks. ikke all sykdom som er mulig å gjøre noe med, det er dessverre en rekke sykdommer som har dårlige prognoser, både fysiske og psykiske. Så da betyr det egentlig at man ikke når opp fordi man er syk ikke fordi man ikke gidder å gjøre noe med det. Mens andre sykdommer og holdninger kan man gjøre noe med. 

 

Anonymkode: 552a7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Her brukte du mye plass for å beskrive det som egentlig er litt åpenbart, selvsagt satser ikke kvinner på menn som fra første stund klager sin nød om hvor hardt det er å være mann (Eller noe helt annet for den saks skyld), fordi det vitner om store problemer og manglende sosial intelligens samtidig. 

Men det gjelder i høyste grad mange av oss menn også, for jeg kommer ikke til å satse på noen som utviser dårlig dømmekraft og klaging fra første stund heller. At man går for individer med en viss iboende styrke i seg, er helt menneskelig, og det gjelder for øvrig de fleste andre arter også. 

Anonymkode: 552a7...2be

Jeg ble spurt av en kvinne om hvorfor kvinner ikke kan bry seg om en mann sin utfordring, og hva jeg gjorde var å utrede sammenhengen med noe som er (åpenbart) ikke attraktvt med en mann. 

Selvsagt er ingenting av det jeg sier revolusjonært og noe nytt. Mye av hva jeg sier er hva jeg selv plukket opp gjennom å lese og lytte hva andre har sagt, og det bedre enn meg. Men vi er på KG, og har du øyner så ser du det er et vidt spenn av brukere her inne, og jeg vet ikke hvor mye hver enkelte vet fra før av 🤷‍♂️

Jeg kunne sikkert gjort innlegget kortere med stumpete svar, men i min erfaring åpner det bare døren for å ta noe ut av kontekst eller med vilje gå etter lavt-hengende argumenter, spesielt når det kommer til temaer som enkelte synes er kontroversielle meninger. Kall det å være føre var. Eller var det et annet poeng du ville frem til her? 

I siste del sier du at alt er en selvfølge, og jeg er enig dersom man utelukket kun ser på handlingene mellom menn og kvinner og hvem man er romantisk interessert i. Derimot er det lett å observere et avvik mellom handlinger og ord. Kvinner vil stort sett ofte si hva som er riktig å si, det mest politiske korrekte, kle sine argumenter med anekdoter og unntaker.  Du har plenty av eksempler av det her på KG, og ellers politiske bevegelser der ute i samfunnet som bekrefter dette. Selve handlingene kan vise til noe helt annet, noe mer primært, som f.eks iboende styrker som er attraktive med hverandre.

Endret av umAxa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (6 minutter siden):

Jeg ble spurt av en kvinne om hvorfor kvinner ikke kan bry seg om en mann sin utfordring, og hva jeg gjorde var å utrede sammenhengen med noe som er åpenbart ikke attraktvt med en mann. 

Selvsagt er ingenting av det jeg sier revolusjonært og noe nytt. Men det er internett, og jeg vet ikke hvor mye hver enkelte vet fra før av. Jeg kunne sikkert gjort innlegget kortere med stumpete svar, men i min erfaring åpner det bare døren for å ta noe ut av kontekst eller med vilje gå etter lavt-hengende argumenter, spesielt når det kommer til temaer som enkelte synes er kontroversielle meninger. Kall det å være føre var. Eller var det et annet poeng du ville frem til her? 

I siste del sier du at alt er en selvfølge, og jeg er enig dersom man utelukket kun ser på handlingene mellom menn og kvinner og hvem man er romantisk interessert i. Derimot er det lett å observere et avvik mellom handlinger og ord. Kvinner vil stort sett ofte si hva som er riktig å si, det mest politiske korrekte, kle sine argumenter med anekdoter og unntaker.  Du har plenty av eksempler av det her på KG, og ellers politiske bevegelser der ute i samfunnet som bekrefter dette. Selve handlingene kan vise til noe helt annet, noe mer primært, som f.eks iboende styrker som er attraktive med hverandre.

Jeg tror de fleste er klar over dette fra før, og selv om man har hatt internett lenge, så var det jo en verden før også, der det var ganske godt kjent at man ikke bør fremstå klagete/sutrete på date eller innledningvis i et forhold, og så sjelden som mulig. 

Det sagt, jeg tror du skal slite med å finne mennesker som ikke minst en gang i livet opplever et større problem, og jeg tror kvinner - såvel som menn - skyter seg selv i foten hvis de ser det som uattraktivt og velger å slå opp. Det i seg selv kan være uattraktivt å slå opp ved minste motstands vei, hvert fall hvis man ser etter et seriøst forhold. 

Men jeg er enig i at det er forskjell mellom ord og handling, og man bør alltid se an hvordan en person handler for å finne ut mer om hvordan han/hun er, og om det er egnet partneremne for seg selv. 

Anonymkode: 552a7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...