Gå til innhold

Menn kan fikse sin egen attraktivitet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror de fleste er klar over dette fra før, og selv om man har hatt internett lenge, så var det jo en verden før også, der det var ganske godt kjent at man ikke bør fremstå klagete/sutrete på date eller innledningvis i et forhold, og så sjelden som mulig. 

Anonymkode: 552a7...2be

Du hinter til en høyere standard hos folk som er helt greit å håpe på. Jeg er ingen kvinne og dater ikke menn, men jeg kan lett se for meg at kvinner som dater opplever menn med svært varierende (manglende) sosiale antenner. Så hva "fleste" er klar over fra før har lite å si dersom èn person har nytte av å lese og lære og få antennen sin rettet litt ut. Dette er opplagt ikke ment for deg.

Det er dog allikevel verdt å huske sitatet; To ting i verden er garantert: Dybden av universet og dybden av menneskelig dumhet.

Quote

Det sagt, jeg tror du skal slite med å finne mennesker som ikke minst en gang i livet opplever et større problem, og jeg tror kvinner - såvel som menn - skyter seg selv i foten hvis de ser det som uattraktivt og velger å slå opp. Det i seg selv kan være uattraktivt å slå opp ved minste motstands vei, hvert fall hvis man ser etter et seriøst forhold. 
 

Dette er jeg enig med. Jeg tror en mann som har levd og lært stiller sterke til å ta bedre valg i fremtiden, og la oss si at dette er sant; se tråden for kvinner som diskuterer menn som har levd et tøft liv og lært de dyreste leksene. Kvinnene ville ikke ha dem. Nå skal det sies at tråden oser litt kakling og onani når de gjentar hverandres poeng uten å tilføre noe annet enn mer kakling, så for seriøs kan man ikke ta den. Godt mulig man skyter seg selv i foten med å ignorere "mann med tøff fortid" med the devil in the details så klart...

Poenget er at en mann som har en fremtid er en attraktiv mann. En mann sliter eller har problemer med å takle grunnlaget for en solid prosjektert fremtid, er mindre attraktiv og du låner hennes begrensede godvilje. Det er selvsagt unntaker og andre elementer som spiller en rolle f.eks hennes egen mulighet til å kapre en attraktiv mann, men nå handler denne tråden om menn og menn sine tiltak.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg er enig i at det er forskjell mellom ord og handling, og man bør alltid se an hvordan en person handler for å finne ut mer om hvordan han/hun er, og om det er egnet partneremne for seg selv. 

For å spare folk for lange innlegg, så er dette det beste rådet jeg kan si for menn og kvinner som involverer seg med hverandre i disse dager. En gang i tiden var en mann sin verdi like mye som hans ord, en mann av absolutt integritet, og en mann man kan stole på. I disse dager vet jeg ikke. Jeg pleier å si se hva en kvinne gjør, ikke hva hun sier. Godt mulig den kan utvides om menn også  🤷‍♂️

 

Endret av umAxa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

umAxa skrev (7 minutter siden):

Du hinter til en høyere standard hos folk som er helt greit å håpe på. Jeg er ingen kvinne og dater ikke menn, men jeg kan lett se for meg at kvinner som dater opplever menn med svært varierende (manglende) sosiale antenner. Så hva "fleste" er klar over fra før har lite å si dersom èn person har nytte av å lese og lære og få antennen sin rettet litt ut. Dette er opplagt ikke ment for deg.

Det er dog allikevel verdt å huske sitatet; To ting i verden er garantert: Dybden av universet og dybden av menneskelig dumhet.

Dette er jeg enig med. Jeg tror en mann som har levd og lært stiller sterke til å ta bedre valg i fremtiden, og la oss si at dette er sant; se tråden for kvinner som diskuterer menn som har levd et tøft liv og lært de dyreste leksene. Kvinnene ville ikke ha dem. Selvsagt ser jeg hele den tråden som litt kakling og onani når de gjentar hverandres poeng uten å tilføre noe annet enn mer kakling. Godt mulig man skyter seg selv i foten, the devil in the details så klart..

Poenget er at en mann som har en fremtid er en attraktiv mann. En mann sliter eller har problemer med å takle grunnlaget for en god prosjektert fremtid, er mindre attraktiv, og du låner hennes begrensede godvilje. Det er selvsagt unntaker og andre elementer som f.eks hennes egen mulighet til å kapre en attraktiv mann.

For å spare folk for lange innlegg, så er dette det beste rådet jeg kan si for menn og kvinner som involverer seg med hverandre i disse dager. En gang i tiden var en mann sin verdi like mye som hans ord, en mann av absolutt integritet, og en mann man kan stole på. I disse dager vet jeg ikke. Jeg pleier å si se hva en kvinne gjør, ikke hva hun sier. Godt mulig den kan utvides om menn også  🤷‍♂️

 

Tja. Jeg vet nå ikke om det er så høy standard egentlig, mitt inntrykk er at de fleste vet at man bør fremstå som noenlunde presentabel og minst mulig dramatisk/sutrete når man dater eller innleder et forhold, det handler jo om helt vanlig sosial intelligens. Det kan godt tenkes at det er en del som likevel ikke har det, men jeg tror ikke det er majoriteten. Fenomener her inne har jo en tendens til å kanskje fremstå som mer representert enn det er i virkeligheten. 

Hvorvidt kvinner vil ha en mann med en tøff fortid, handler jo vel så mye om hvordan han fremstår nå utover fortiden i seg selv. Eksempelet du viste til var jo typisk om menn som presenterte seg som "livets harde skole" karer, med et hint av tøff fortid bak seg. Gjør man det slik, viser man jo kanskje at man ikke har lært så veldig mye eller greid å opparbeide seg noe særlig til sosial intelligens, og vil dermed heller ikke bli attraktive i fremtiden heller. Ikke nødvendigvis pga. fortiden i seg selv, men fordi man aldri lærte. 

Godt mulig at menn var litt mer sannferdige før i tiden, men jeg tror nå ikke mye på at man noen gang i historien egentlig har kunnet knytte verdi opp mot en slags absolutt sannferdighet. Det er dessverre ikke slik mennesker fungerer, og veldig mange har løyet i varierende grad opp gjennom historien, selv om sterke menn ofte var dyktige på å fremsto som at de aldri gjorde det. Det handler nok også om at det nok var litt vanskeligere å bli avslørt før i tiden, før alt ble knyttet sammen med digital teknologi. Det var mye vanskeligere å gå noen i kortene før. 

Anonymkode: 552a7...2be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at menn (og kvinner) som bruker "livets harde skole" fortsatt henger igjen i de tøffe opplevelsene sine, og er bitre fordi livet ble som det ble. Jeg har ingenting imot menn som har vært gjennom litt av hvert (hvem har ikke det?), men om mannen fortsatt dveler ved at livet ble så tøft, at det er urettferdig, osv., da gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 9130b...432

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at menn (og kvinner) som bruker "livets harde skole" fortsatt henger igjen i de tøffe opplevelsene sine, og er bitre fordi livet ble som det ble. Jeg har ingenting imot menn som har vært gjennom litt av hvert (hvem har ikke det?), men om mannen fortsatt dveler ved at livet ble så tøft, at det er urettferdig, osv., da gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 9130b...432

Ja, det er nettopp det. Det er bitterhet og utidig klaging hele tiden som er uattraktivt og slik har det vel egentlig alltid vært. Man styrer jo gjerne unna de som er alt for nedgravd i bitterhet siden det neppe blir et godt forhold av det. 

Anonymkode: 552a7...2be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Tja. Jeg vet nå ikke om det er så høy standard egentlig, mitt inntrykk er at de fleste vet at man bør fremstå som noenlunde presentabel og minst mulig dramatisk/sutrete når man dater eller innleder et forhold, det handler jo om helt vanlig sosial intelligens. Det kan godt tenkes at det er en del som likevel ikke har det, men jeg tror ikke det er majoriteten. Fenomener her inne har jo en tendens til å kanskje fremstå som mer representert enn det er i virkeligheten. 

Anonymkode: 552a7...2be

Standarden du gjengir burde ikke være høyt, samme som det burde ikke være noe nytt av det jeg sier. Men allikevel viser indikasjoner i samfunnet, (og på KG selv om det er ikke helt representabelt) at det er plenty av dårlige forhold, dårlige menn, dårlige kvinner, brudd og avising over lav sko. Bruk og kast, singelmødre, ufrivillig enslighet og tiltakløshet, som er selve roten av hele denne tråden.

Selvsagt er det bare et Disney eventyr å forvente en prins eller en prinsesse til hver mann og kvinne, og vi har tall som sier at det vil alltid være noen som faller utenfor samfunnet, ekteskap og den slags. Så fokuset ligger da i selve trenden. Trenden viser at ting er ikke så bra. Det er flott å være på den siden av gjerdet som er f.eks upåvirket av trenden. Men det forandrer ikke det faktum at noe skjer, og mange vet ikke hvorfor fordi det er bare født og plassert her nå som trenden er sviktende. Som jeg sa; det er hovedsakelig de (om de finnes) jeg retter dette mot.

Så du kan være uenig i meg om trender, og vi kan ta frem tall og undersøkelser. Du kan også være uenig i meg at jeg burde ikke trenge å forklare noe som burde være en selvfølge. Men hva skade gjør jeg egentlig med å gi et utfyllende svar? At ord faller på døve ører? Jeg mansplainer?  🤷‍♂️ Godt mulig jeg er dommedagsmannen som rister i bjellene og det bråker. Takk og pris det er lett å ignorere siden det er bare å scrolle forbi meg. Man velger sine tiltak som sagt.

Quote

Hvorvidt kvinner vil ha en mann med en tøff fortid, handler jo vel så mye om hvordan han fremstår nå utover fortiden i seg selv. Eksempelet du viste til var jo typisk om menn som presenterte seg som "livets harde skole" karer, med et hint av tøff fortid bak seg. Gjør man det slik, viser man jo kanskje at man ikke har lært så veldig mye eller greid å opparbeide seg noe særlig til sosial intelligens, og vil dermed heller ikke bli attraktive i fremtiden heller. Ikke nødvendigvis pga. fortiden i seg selv, men fordi man aldri lærte.

Det er riktig, og som jeg gjentar ofte i lignende sammenheng om tinder og dating generelt: Ikke si eller fremstå noe som spenner bein på deg selv. Som en mann på kikkeren er man i utgangspunktet allerede i en ulempe posisjon fra et dating markedsperspektiv. Det finnes 100 andre menn som ikke har den "tøffe fortiden" bak seg, så la slike tema ligge, spesielt på første date når hun evaluerer deg på sitt mest kyniske. 

Det faktum at den tråden eksistere og hva kvinners respons er forteller meg to ting: 

Hva nå enn en mann er blitt etter en "tøff fortid", så har kvinner ingen problem med å gå utifra at han er samfunnets minst attraktive mann fortsatt. Tråden er full av negative antagelser. Alt mannen gjorde var å dele en sårbar side av seg selv som tilhørte fortiden. Påstander som at kvinner elsker sårbare menn er bare viss vass. Dette understreker egentlig hele tråden du startet å sitere meg på: At kvinner bryr seg ikke om en mann sin motgang i livet.

Den andre tingen er at det faktum at en slik tråd eksisterer og så mange kvinner svarer med sine tilsvarende erfaringer om menn svartmaler seg selv i tinder bioen; indikerer ikke det på en betydelig andel menn som faktisk ikke vet bedre? Reagerer litt enda på at du tror at menn (og kvinner) kommer i så ferdig sosialt kalibrert som du påstår de er...

Quote

Godt mulig at menn var litt mer sannferdige før i tiden, men jeg tror nå ikke mye på at man noen gang i historien egentlig har kunnet knytte verdi opp mot en slags absolutt sannferdighet. Det er dessverre ikke slik mennesker fungerer, og veldig mange har løyet i varierende grad opp gjennom historien, selv om sterke menn ofte var dyktige på å fremsto som at de aldri gjorde det. Det handler nok også om at det nok var litt vanskeligere å bli avslørt før i tiden, før alt ble knyttet sammen med digital teknologi. Det var mye vanskeligere å gå noen i kortene før. 

Vi har prøvd, og vi har gjort det, noen kaller det for sin beste kompis som har deg uansett hva som skjer i livet. Andre kaller det for religion og gud er et symbol på sannhet. Uansett så er det å avspore, så jeg avslutter det her.

Korrigere meg om jeg tar feil, jeg tror forskjellen på meg og deg er at du setter et ankerpunkt på middelmådighet. Fleste menn er sosial justerte og ok nok, fleste kvinner er det samme, ingen er sannferdige, men det er greit å være litt sannferdig fordi alle har litt skittent mel i posen, og gjort store feil i livet.  Mitt ankerpunkt er å bli det beste du kan bli, gjennom tiltak, se deg selv i speilet, og se på kulturen. Ta inn det som er å lære og sett ditt eget seil mot ukjente sjøer og bli mer. Grunnen til at jeg sier det er fordi i disse dager, med disse trendene, er gjennomsnittet bare minstekravet,  som er hva jeg sa i mitt første innlegg til TS.

Endret av umAxa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke også dette gjelde kvinner? Menn er nå veldig klare på at de for eksempel ikke ønsker kvinner som er uføre, som har flere barn med flere partnere, osv.? Tror begge kjønn er like kresne når det gjelder å vise slike "svakheter" (ikke mine ord) på første date? 

Anonymkode: 9130b...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

umAxa skrev (13 minutter siden):

Standarden du gjengir burde ikke være høyt, samme som det burde ikke være noe nytt av det jeg sier. Men allikevel viser indikasjoner i samfunnet, (og på KG selv om det er ikke helt representabelt) at det er plenty av dårlige forhold, dårlige menn, dårlige kvinner, brudd og avising over lav sko. Bruk og kast, singelmødre, ufrivillig enslighet og tiltakløshet, som er selve roten av hele denne tråden.

Selvsagt, men det betyr jo ikke at partene iet forhold ikke har vært attraktive innledningsvis, og kanskje i lang tid etter det. Men folk forandrer seg på ulike måter, noen på grunn av sykdom, det være seg fysisk eller psykisk, og utvikler seg i negativ retning av den grunn, blir bitre og forandrer seg ganske mye fra den gang de en var, noe som da kan oppfattes som veldig uattraktivt av den andre, og et brudd kan bli et faktum til slutt. Andre igjen lar seg påvirke av dårlige vibber iet dårlig miljø og andre igjen passer egentlig ikke sammen, men bruker for lang tid til å finne det ut.  

Når det gjelder ufrivillig enslighet, så er det dessverre de som alltid har falt ut, enten det skyldes sykdom eller noe helt annet. 

Sitat

Selvsagt er det bare et Disney eventyr å forvente en prins eller en prinsesse til hver mann og kvinne, og vi har tall som sier at det vil alltid være noen som faller utenfor samfunnet, ekteskap og den slags. Så fokuset ligger da i selve trenden. Trenden viser at ting er ikke så bra. Det er flott å være på den siden av gjerdet som er f.eks upåvirket av trenden. Men det forandrer ikke det faktum at noe skjer, og mange vet ikke hvorfor fordi det er bare født og plassert her nå som trenden er sviktende. Som jeg sa; det er hovedsakelig de (om de finnes) jeg retter dette mot.

Det er vel ingen som er helt sikret på at noe skjer, det sagt, så er det mer uovesiktlig i dag med tanke på dating apper og et velferdssamfunn. Det betyr at man ikke er like avhengig av en partner i dag som for hundre år siden på godt og vondt. Sannsynligvis fører det til at noen flere faller utenfor, samtidig betyr det at man ikke trenger å holde sammen med en partner som ikker er god, for eksempel. 

Sitat

Så du kan være uenig i meg om trender, og vi kan ta frem tall og undersøkelser. Du kan også være uenig i meg at jeg burde ikke trenge å forklare noe som burde være en selvfølge. Men hva skade gjør jeg egentlig med å gi et utfyllende svar? At ord faller på døve ører? Jeg mansplainer?  🤷‍♂️ Godt mulig jeg er dommedagsmannen som rister i bjellene og det bråker. Takk og pris det er lett å ignorere siden det er bare å scrolle forbi meg. Man velger sine tiltak som sagt.

Jeg har ikke sagt at det skader noen, men dette er jo et debattforum der man får si og mene hva man vil. Jeg påpeker bare at du trekker frem ting som de aller fleste vet, eller i det minste burde vite. 

Sitat

Det er riktig, og som jeg gjentar ofte i lignende sammenheng om tinder og dating generelt: Ikke si eller fremstå noe som spenner bein på deg selv. Som en mann på kikkeren er man i utgangspunktet allerede i en ulempe posisjon fra et dating markedsperspektiv. Det finnes 100 andre menn som ikke har den "tøffe fortiden" bak seg, så la slike tema ligge, spesielt på første date når hun evaluerer deg på sitt mest kyniske.  Det faktum at den tråden eksistere og hva kvinners respons er forteller meg to ting: 

Selvsagt, man bør alltid være kritisk til hva man deler på første date. Ikke bare av attraktivitetshensyn, men man vil gjerne vite at personen på den andre siden av bordet er et noenlunde stabilt menneske, og av den grunn deler man neppe sine innerste tanker og ønsker sånn helt fra starten av. 

Sitat

 

Hva nå enn en mann er blitt etter en "tøff fortid", fordi det er ingen som faktisk vet: så har kvinner ingen problem med å gå utifra at han er fortsatt samfunnets minst attraktive mann (fortsatt). Dette understreker egentlig hele tråden du startet å sitere meg på: At kvinner bryr seg ikke om en mann sin motgang i livet.

Den andre tingen er at det faktum at en slik tråd eksisterer og så mange kvinner svarer med sine tilsvarende erfaringer, indikerer ikke det på en betydelig andel menn som faktisk ikke vet bedre? Reagerer litt enda på at du tror at menn (og kvinner) kommer i så ferdig sosialt kalibrert som du påstår de er? 

 

"Tøff fortid" indikerer ikke nødvendigvis lite attraktivitet, litt overrasket over at du likestiller lite attraktivt med det. Det kommer jo helt an på hva han har gjort og hva den tøffe fortiden innebærer og hva slags konsekvenser det har hatt. Det er jo heller ikke et ukjent fenomen at en del kvinner ser det som litt attraktivt at han har blitt litt "tøff", så lenge det som har skjedd ikke er så langt fra samfunnets normer at det oppleves som helt uspiselig. 

Ja, her inne gjør det sikkert det. Men jeg er som sagt bare litt uenig med deg om det virkelig er slik at det samme er tilfelle i det virkelig liv. Jeg er nå ikke så sikker på det. 

Sitat

Vi har prøvd, og vi har gjort det, noen kaller det for sin beste kompis som har deg uansett hva som skjer i livet. Andre kaller det for religion og gud er et symbol på sannhet. Uansett så er det å avspore, så jeg avslutter det her.

Greit nok, men poenget er at det dessverre ikke er uvanlig at noen svikter deg. Det kan skje tidlig i en relasjon eller etter svært lang tid, man har aldri noen 100% garanti, selv om noen personlighetstyper nok er mer troendes til svikt enn andre. 

Sitat

Korrigere meg om jeg tar feil, jeg tror forskjellen på meg og deg er at du setter et ankerpunkt på middelmådighet. Fleste menn er sosial justerte og ok nok, fleste kvinner er det samme, ingen er sannferdige, men det er greit å være litt sannferdig fordi alle har litt skittent mel i posen, og gjort store feil i livet.  Mitt ankerpunkt er å bli det beste du kan bli, gjennom tiltak, se deg selv i speilet, og se på kulturen. Ta inn det som er å lære og sett ditt eget seil mot ukjente sjøer og bli attraktiv. Men selvsagt er man fri til å velge dine tiltak. Eneste grunnen til at jeg sier det er fordi i disse dager, med disse trendene, er gjennomsnittet bare minstekravet som er det første jeg sa i mitt første innlegg til TS.

Nei, det er ikke et uttrykk for at man skal nøye seg med middelmådighet, enhver bør jo være den beste versjonen av seg selv. Det sagt, skal man trekke noe snitt i samfunnet for øvrig, så vil de aller fleste ligge rundt midten med tanke på attraktivitet, hva slags bagasje og hva slags mel man har i posen

Anonymkode: 552a7...2be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men vil ikke også dette gjelde kvinner? Menn er nå veldig klare på at de for eksempel ikke ønsker kvinner som er uføre, som har flere barn med flere partnere, osv.? Tror begge kjønn er like kresne når det gjelder å vise slike "svakheter" (ikke mine ord) på første date? 

Anonymkode: 9130b...432

Jo, og det er poenget mitt. Menn blir nok kanskje vurdert ennå litt strengere enn kvinner, men jeg kjenner veldig få menn som er villig til å date for enhver pris, dvs. med kvinner som har mange og store "svakheter".

Anonymkode: 552a7...2be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av alder ,status, utseende,helse, nettverk ,lengde og bredde ,så synes jeg ensomme menn klager i større monn kontra kvinner. Særlig på nett ! 

De beskylder også oftere kvinner for overfladiskhet pga deres egne mangler. Kvinnene spør oftere hva som er feil med DERES KROPP ,PSYKE OG SITUASJON.  

Kun en betraktning. 

Anonymkode: f5873...44d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Women don’t care about your struggles, they just want to hang around at the finish line and fuck the winners.»

– Richard Cooper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Uavhengig av alder ,status, utseende,helse, nettverk ,lengde og bredde ,så synes jeg ensomme menn klager i større monn kontra kvinner

Men det er jo ekstremt mange flere ufrivillig single menn enn det er kvinner. Selvsagt er det nesten ingen kvinner som klager over dette, de kan jo få noen om de selv ønsker.

Det er flere menn enn kvinner. Samtidig deler kvinner på de mest populære mennene. Og går opp i alder heller enn å senke krav. Dermed blir det haugevis av single, unge menn.

Så dette er et manneproblem. På samme måte som kvinner har andre problemer som de klager over naturligvis.

Anonymkode: f4a19...42f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er faktisk i tvil nå, på om dette innlegget inneholder like mye ironi/sarkasme som det øverste innlegget du siterte.

Jo, jeg velger å tro det. Kan ikke forstå annet.

Anonymkode: e675f...6ef

Ja fy faen så morsomt det svaret var..not. Skjønte at det var sarkasme,og det betyr at vedkommende mener det er en sannhet i sitatet sitt.

Anonymkode: 174a4...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...