Gå til innhold

Dere som har hatt covid, hvor lenge var dere syke? Jeg er fortsatt dårlig etter 2 uker :(


Ariannah

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at jeg var veldig heldig med min corona. Småsvimmel i et par timer men jeg var uvaksinert og hadde tatt stort tilskudd av d-vitaminer en lang stund. 
 

Vil bare presisere at det var fastlegen som fant ut at jeg hadde lavt d-vitamininnhold i kroppen og anbefalte tilskudd av den høyeste dosen man får kjøpt på apoteket. Og tror det hjalp godt da jeg fikk corona siden jeg knapt merket noe. 

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor tungpustet skal man være før man ringer legevakt? Hoster, surkler og peser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk covid i vinter, og var dårlig i flere uker. Det tok ca 6 uker før jeg følte meg helt normal igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (4 timer siden):

Hvor tungpustet skal man være før man ringer legevakt? Hoster, surkler og peser. 

Vanskelig å vite om du er seriøs, ut fra måten du ordlegger deg på i denne tråden, men om du faktisk er i tvil så ringer du selvsagt legevakten for vurdering. God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en runde som startet i romjulen (antar omikron, men det ble det ikke testet for). Det hele artet seg som en vanlig forkjølelse for min del og det tar to uker fra start til slutt. Den siste uken var det da kun tett nese som var saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pivot skrev (17 timer siden):

Vanskelig å vite om du er seriøs, ut fra måten du ordlegger deg på i denne tråden, men om du faktisk er i tvil så ringer du selvsagt legevakten for vurdering. God bedring! 

Neida, jeg lever greit og er bedre. Men om denne andpustheten ikke går over etter en stund, så får jeg nok ta en tur til fastlegen. Peser av veldig lite. 

Endret av parmanoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ukjent virusinfeksjon i høst (ikke covid) og jeg var dårlig i 2 måneder etterpå. Hosta til jeg brekte meg etc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 3 uker siden jeg hadde covid nå. Var syk ca 1 uke, men har hostet siden. Spesielt på natten, da klør det veldig i halsen, en kløe jeg aldri har vært borti før :( Men har hørt at mange hoster lenge etter at de har blitt friske. Blir også utmattet ganske fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (På 25.6.2022 den 19.36):

Hvor tungpustet skal man være før man ringer legevakt? Hoster, surkler og peser. 

Jeg var hos legen på onsdag pga tungpust. Fikk prednisolon, har tatt mye astmamedisiner (har astma) og har tatt bronkyl for å løse opp evt slim. I dag er første dag jeg ikke har vondt øverst i ryggen fordi det er vanskelig å puste.

Jeg gikk til legen fordi jeg skulle reise bort med mine foreldre, blant annet min far som er syk, og dermed ønsket å være så pigg som mulig da. Legen syntes på ingen måte jeg overdrev!

Så legebesøk er helt ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrikke skrev (22 minutter siden):

Jeg var hos legen på onsdag pga tungpust. Fikk prednisolon, har tatt mye astmamedisiner (har astma) og har tatt bronkyl for å løse opp evt slim. I dag er første dag jeg ikke har vondt øverst i ryggen fordi det er vanskelig å puste.

Jeg gikk til legen fordi jeg skulle reise bort med mine foreldre, blant annet min far som er syk, og dermed ønsket å være så pigg som mulig da. Legen syntes på ingen måte jeg overdrev!

Så legebesøk er helt ok!

Jeg har også astma, så jeg er dårlig nok på å puste fra før. Jeg har prednisolon hjemme, men får se hvordan det går til uka og hva legen evt sier da. Enn så lenge går det i mye Ventoline.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporing, spekulasjoner og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nephthys skrev (På 25.6.2022 den 18.58):

Nettopp slik hadde jeg det i nesten tre uker. Helt grusomt! Slet med å puste, og hadde konstante hosteanfall som jeg nesten kastet opp av. Verst om natten.. Ufattelig tykk snørr også, og hes og uten stemme i mange dager... Testet meg ikke fordi jeg hadde hatt covid et par måneder før, men nå tenker jeg at det sikkert var det jeg hadde en gang til. Etter ca. tre uker er jeg fin igjen, med muligens noe rar smaksans.. God bedring! 

Synd at du også ble så syk. Nå begynner jeg å bli friskere, men har fortsatt litt hosteanfall. 4 uker har jeg vært dårlig altså, veldig slitsomt! 

Ser jo ut som folk har veldig varierende symptomer, men vi som har astma og den slags plager får det nok ganske ille. Jeg kan anbefale den Solvipect hostesaften, den har funket fint på meg :) 

God bedring til dere som er dårlige nå, håper formen blir bedre snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (På 25.6.2022 den 19.03):

Jeg skjønner at jeg var veldig heldig med min corona. Småsvimmel i et par timer men jeg var uvaksinert og hadde tatt stort tilskudd av d-vitaminer en lang stund. 
 

Vil bare presisere at det var fastlegen som fant ut at jeg hadde lavt d-vitamininnhold i kroppen og anbefalte tilskudd av den høyeste dosen man får kjøpt på apoteket. Og tror det hjalp godt da jeg fikk corona siden jeg knapt merket noe. 

Samme her! Jeg er uvaksinert, tok mye d-vitaminer og ble omtrent ikke dårlig. 

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har astma må være litt ekstra obs. En astmatiker her fikk lungebetennelse og blodforgiftning. Be om en legesjekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt hoste og snørr. Og null smakssans og luktesans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På min andre uke her, har ennå kraftig hoste,tungpust, hodepine og føler meg totalt utmattet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er over to uker siden jeg testet positivt. Har astma. Har kontinuerlig slimhoste, hoster til jeg spyr. Er drittlei og håper det går over snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel "syk" i en uka ca, værst den andre natten, hadde feber, verk og hostet, så var jeg litt tungpustet og uggen resten av dagene. Hadde på den tiden 3 vaksinedoser. Er glad jeg slapp så lett unna, og for alt vi vet ble ikke mann og barn smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...